fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Діалог бізнесу та податкової вкрай важливий для відновлення економічної активності в країні

14/ 07/ 2022
  Відповідно до норм Податкового кодексу всі податкові накладні/розрахунки коригування до них, які були складені за податковий період з лютого по травень 2022 року підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних до 15 липня 2022 року без застосування штрафів до бізнесу. Водночас, як повідомляють компанії-члени Європейської Бізнес Асоціації, поточна ситуація з реєстрацією податкових накладних з ПДВ наразі є вкрай складною та гострою. Тож станом на 14 липня багатьом представникам бізнесу, на жаль, так і не вдалось здійснити реєстрацію ПДВ накладних, у тому числі,  через брак коштів на рахунках, воєнні дії, відсутність необхідного людського ресурсу, тощо. Водночас, якщо компанії не можуть зареєструвати податкові накладні, то решта компаній, які реєструють накладні по наступним  операціям стикаються із ситуацією блокування такої накладної податковою службою, або ж не мають достатньо коштів на рахунку ПДВ для реєстрації своїх накладних. Ще у червні Асоціація звернулась із офіційним листом до Голови Комітету ВРУ з питань фінансів, податкової та митної політики України та Міністра фінансів України із закликом сприяти уникненню моментів, які б могли перешкоджати реєстрації ПДВ накладних та, відповідно, відшкодуванню ПДВ. Так, експерти Асоціації підготували ряд пропозицій до відповідного законопроєкту №7458, який було зареєстровано у ВРУ у червні. Зокрема, щодо визначення, на час дії воєнного стану, чітких строків розгляду документів щодо виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості, строків прийняття рішень про реєстрацію податкової накладної в Реєстрі, надати можливість зареєструвати податкові накладні до 15 липня всім, хто був платником ПДВ до дати переходу на єдиний податок за ставкою 2% (адже наразі ці категорії не можуть виконати реєстрацію), тощо. Окрім того, у бізнесу було ряд питань, що потребували роз’яснення Державної податкової служби щодо реєстрації, блокування та адміністративного оскарження податкових накладних з ПДВ, тож спільнота запрошувала керівництво ДПС на зустріч. Наразі прозорий бізнес намагається всіляко допомагати та підтримувати країну – сплачуючи наперед податки, допомагаючи ЗСУ, медикам, підтримуючи та виплачуючи заробітні плати працівникам, тощо. Тим не менше, ситуація, що наразі складається з ПДВ може демотивувати бізнес продовжувати відновлення економічної активності в країні. Адже запас міцності у компаній зменшується, відновитись до довоєнного рівня більшості бізнесу наразі все ж поки не вдалось, а ключовим завданням стоїть не отримання прибутку, а важливість втриматись. Тож питання прозорих та зрозумілих процедур, зокрема і щодо ПДВ, є критичним, аби бізнес мав можливість поповнювати обігові кошти і, як наслідок, продовжувати працювати, сплачуючи податки, заробітні плати, тощо. Тому, Асоціація звертається до Державної податкової служби із закликом повернути нормальний діалог з бізнесом та вирішувати всі претензії, проблемні питання (зокрема і блокування ПДВ накладних) у живому діалозі. На глибоке переконання спільноти, саме відкритий діалог може стати тим стимулом, який в умовах стресу та невизначеності допомагає втриматись на плаву. Тож запрошуємо керівництво Державної податкової служби обговорити всі проблемні моменти і питання в рамках спільної зустрічі та щиро сподіваємось на бізнес орієнтовну позицію в питаннях реєстрації податкових накладних та відшкодування ПДВ!  

Відповідно до норм Податкового кодексу всі податкові накладні/розрахунки коригування до них, які були складені за податковий період з лютого по травень 2022 року підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних до 15 липня 2022 року без застосування штрафів до бізнесу.

Водночас, як повідомляють компанії-члени Європейської Бізнес Асоціації, поточна ситуація з реєстрацією податкових накладних з ПДВ наразі є вкрай складною та гострою. Тож станом на 14 липня багатьом представникам бізнесу, на жаль, так і не вдалось здійснити реєстрацію ПДВ накладних, у тому числі,  через брак коштів на рахунках, воєнні дії, відсутність необхідного людського ресурсу, тощо. Водночас, якщо компанії не можуть зареєструвати податкові накладні, то решта компаній, які реєструють накладні по наступним  операціям стикаються із ситуацією блокування такої накладної податковою службою, або ж не мають достатньо коштів на рахунку ПДВ для реєстрації своїх накладних.

Ще у червні Асоціація звернулась із офіційним листом до Голови Комітету ВРУ з питань фінансів, податкової та митної політики України та Міністра фінансів України із закликом сприяти уникненню моментів, які б могли перешкоджати реєстрації ПДВ накладних та, відповідно, відшкодуванню ПДВ. Так, експерти Асоціації підготували ряд пропозицій до відповідного законопроєкту №7458, який було зареєстровано у ВРУ у червні. Зокрема, щодо визначення, на час дії воєнного стану, чітких строків розгляду документів щодо виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості, строків прийняття рішень про реєстрацію податкової накладної в Реєстрі, надати можливість зареєструвати податкові накладні до 15 липня всім, хто був платником ПДВ до дати переходу на єдиний податок за ставкою 2% (адже наразі ці категорії не можуть виконати реєстрацію), тощо.

Окрім того, у бізнесу було ряд питань, що потребували роз’яснення Державної податкової служби щодо реєстрації, блокування та адміністративного оскарження податкових накладних з ПДВ, тож спільнота запрошувала керівництво ДПС на зустріч.

Наразі прозорий бізнес намагається всіляко допомагати та підтримувати країну – сплачуючи наперед податки, допомагаючи ЗСУ, медикам, підтримуючи та виплачуючи заробітні плати працівникам, тощо. Тим не менше, ситуація, що наразі складається з ПДВ може демотивувати бізнес продовжувати відновлення економічної активності в країні. Адже запас міцності у компаній зменшується, відновитись до довоєнного рівня більшості бізнесу наразі все ж поки не вдалось, а ключовим завданням стоїть не отримання прибутку, а важливість втриматись. Тож питання прозорих та зрозумілих процедур, зокрема і щодо ПДВ, є критичним, аби бізнес мав можливість поповнювати обігові кошти і, як наслідок, продовжувати працювати, сплачуючи податки, заробітні плати, тощо.

Тому, Асоціація звертається до Державної податкової служби із закликом повернути нормальний діалог з бізнесом та вирішувати всі претензії, проблемні питання (зокрема і блокування ПДВ накладних) у живому діалозі. На глибоке переконання спільноти, саме відкритий діалог може стати тим стимулом, який в умовах стресу та невизначеності допомагає втриматись на плаву. Тож запрошуємо керівництво Державної податкової служби обговорити всі проблемні моменти і питання в рамках спільної зустрічі та щиро сподіваємось на бізнес орієнтовну позицію в питаннях реєстрації податкових накладних та відшкодування ПДВ!

 

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: