fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Бізнес назвав 3 умови для успіху реформи промислового забруднення №6004-д

01/ 02/ 2023
  25 січня Екокомітет ВРУ на своєму засіданні розглянув 4 законопроєкти у сфері промислового забруднення. Мова йде про проєкти законів №6004, №6004-1, №6004-2 та №6004-д. В результаті обговорення, члени Екокомітету рекомендували прийняти законопроєкт №6004-д за основу в сесійній залі. Асоціація підтримує таке рішення та вважає, що запропонована редакція законопроєкту №6004-д є найбільш збалансованою з точки зору врахування інтересів бізнесу, держави та громадськості. Разом з тим, у законопроєкті є 3 принципові моменти, які можуть ускладнити процес екомодернізації вітчизняної промисловості відповідно до європейських стандартів. Перехід на нову дозвільну систему, який замінить звичні три дозволи на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря, на спецводокористування (а також скидання в системи централізованого водовідведення) та управління відходами. Вже з 2028 року діяльність бізнесу у певних сферах, наприклад енергетики, металургії, хімічної галузі, управління відходами, буде можливою виключно у разі наявності нового дозволу. Процес збору документів досить складний та тривалий, і вимагає подачі комплексних даних, пов’язаних із діяльністю підприємства. Перед видачею дозволу на підприємстві здійснюється перевірка поданої у заявці на отримання дозволу інформації. У випадку виявлення розбіжностей у цих даних – у видачі дозволу буде відмовлено і процес починається знову. Запропонований перехідний період не враховує поточних воєнних реалій, які мають наслідком руйнування промислових потужностей та перебої з енергопостачанням. Таким чином, інформація, подана підприємством, може стати неактуальною за дуже короткий проміжок часу і за незалежних від підприємства обставин. Тому доцільно перенести перехід на нові дозвільні документи на післявоєнний період і забезпечити можливість їх отримання протягом чотирьох років після припинення воєнного стану. Збереження чинних технологічних нормативів при видачі нових інтегрованих дозволів. До запровадження обов’язкової екомодернізації для промисловості на основі європейських найкращих доступних технологій та методів управління (НДТМ), у законопроєкті №6004-д є можливість отримати інтегрований дозвіл, який по суті буде заснований на поточних нормативах викидів для тих установок, які економічно недоцільно або неможливо модернізувати, та які мають обмежений строк експлуатації. Серед них – енергетичні потужності, умови роботи яких регулюються Національним планом скорочення викидів від великих спалювальних установок (НПСВ). І це – цілком логічне рішення. Для решти галузей, зокрема металургії або скляної промисловості, чинні нормативи викидів можуть змінитись вже у 2024 році. Це фактично призведе до необхідності капітальних інвестицій, хоча в деяких випадках ці установки все одно доведеться закривати, адже НДТМ для них не існує. Отже, пропонуємо дозволити бізнесу отримувати нові інтегровані дозволи на підставі поточних технологічних нормативів викидів, передбачених чинними дозвільними документами. Перегляд вимог до встановлення автоматизованих систем моніторингу викидів (АСМ). Позитивним моментом законопроєкту №6004-д є визначення вимог АСМ на стаціонарні джерела викидів на основі НДТМ, що цілком відповідає європейському підходу. Втім, цей процес є досить капіталоємним та тривалим проєктом будівництва/реконструкції. Відтак, економічно недоцільно встановлювати законодавчу вимогу для облаштування АСМ на об’єктах/установках, які підлягають виведенню з експлуатації у короткостроковій перспективі після проведення реформи. У зв’язку з цим, пропонуємо виключити з-під обов’язку встановлення АСМ установки, які протягом короткого періоду часу (2 – 3 роки) після введення в дію закону плануються до повного виведення з промислової експлуатації. Станіслав Зінченко. Голова Комітету промислової екології та сталого розвитку Асоціації. Запровадження НДТМ – найсильніший виклик для української промисловості та енергетики. І ми зможемо впоратись з ним виключно за суттєвої фінансової підтримки європейських колег. Але реалізувати ці амбітні плани з точки зору технологій модернізації можна не раніше ніж за 10 років після закінчення військових дій. Бізнес-спільнота вітає зусилля влади, яка прагне йти назустріч бізнесу у питаннях екомодернізації, і сподівається, що запропоновані умови стануть ключем до втілення цієї важливої реформи.

25 січня Екокомітет ВРУ на своєму засіданні розглянув 4 законопроєкти у сфері промислового забруднення. Мова йде про проєкти законів №6004, №6004-1, №6004-2 та №6004-д.

В результаті обговорення, члени Екокомітету рекомендували прийняти законопроєкт №6004-д за основу в сесійній залі.

Асоціація підтримує таке рішення та вважає, що запропонована редакція законопроєкту №6004-д є найбільш збалансованою з точки зору врахування інтересів бізнесу, держави та громадськості.

Разом з тим, у законопроєкті є 3 принципові моменти, які можуть ускладнити процес екомодернізації вітчизняної промисловості відповідно до європейських стандартів.

  1. Перехід на нову дозвільну систему, який замінить звичні три дозволи на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря, на спецводокористування (а також скидання в системи централізованого водовідведення) та управління відходами. Вже з 2028 року діяльність бізнесу у певних сферах, наприклад енергетики, металургії, хімічної галузі, управління відходами, буде можливою виключно у разі наявності нового дозволу. Процес збору документів досить складний та тривалий, і вимагає подачі комплексних даних, пов’язаних із діяльністю підприємства. Перед видачею дозволу на підприємстві здійснюється перевірка поданої у заявці на отримання дозволу інформації. У випадку виявлення розбіжностей у цих даних – у видачі дозволу буде відмовлено і процес починається знову. Запропонований перехідний період не враховує поточних воєнних реалій, які мають наслідком руйнування промислових потужностей та перебої з енергопостачанням. Таким чином, інформація, подана підприємством, може стати неактуальною за дуже короткий проміжок часу і за незалежних від підприємства обставин. Тому доцільно перенести перехід на нові дозвільні документи на післявоєнний період і забезпечити можливість їх отримання протягом чотирьох років після припинення воєнного стану.
  2. Збереження чинних технологічних нормативів при видачі нових інтегрованих дозволів. До запровадження обов’язкової екомодернізації для промисловості на основі європейських найкращих доступних технологій та методів управління (НДТМ), у законопроєкті №6004-д є можливість отримати інтегрований дозвіл, який по суті буде заснований на поточних нормативах викидів для тих установок, які економічно недоцільно або неможливо модернізувати, та які мають обмежений строк експлуатації. Серед них – енергетичні потужності, умови роботи яких регулюються Національним планом скорочення викидів від великих спалювальних установок (НПСВ). І це – цілком логічне рішення. Для решти галузей, зокрема металургії або скляної промисловості, чинні нормативи викидів можуть змінитись вже у 2024 році. Це фактично призведе до необхідності капітальних інвестицій, хоча в деяких випадках ці установки все одно доведеться закривати, адже НДТМ для них не існує. Отже, пропонуємо дозволити бізнесу отримувати нові інтегровані дозволи на підставі поточних технологічних нормативів викидів, передбачених чинними дозвільними документами.
  3. Перегляд вимог до встановлення автоматизованих систем моніторингу викидів (АСМ). Позитивним моментом законопроєкту №6004-д є визначення вимог АСМ на стаціонарні джерела викидів на основі НДТМ, що цілком відповідає європейському підходу. Втім, цей процес є досить капіталоємним та тривалим проєктом будівництва/реконструкції. Відтак, економічно недоцільно встановлювати законодавчу вимогу для облаштування АСМ на об’єктах/установках, які підлягають виведенню з експлуатації у короткостроковій перспективі після проведення реформи. У зв’язку з цим, пропонуємо виключити з-під обов’язку встановлення АСМ установки, які протягом короткого періоду часу (2 – 3 роки) після введення в дію закону плануються до повного виведення з промислової експлуатації.
Станіслав Зінченко Голова Комітету промислової екології та сталого розвитку Асоціації
Запровадження НДТМ – найсильніший виклик для української промисловості та енергетики. І ми зможемо впоратись з ним виключно за суттєвої фінансової підтримки європейських колег. Але реалізувати ці амбітні плани з точки зору технологій модернізації можна не раніше ніж за 10 років після закінчення військових дій.

Бізнес-спільнота вітає зусилля влади, яка прагне йти назустріч бізнесу у питаннях екомодернізації, і сподівається, що запропоновані умови стануть ключем до втілення цієї важливої реформи.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: