fbpx

Бізнес наполягає на доопрацюванні ключових екологічних ініціатив

12/ 05/ 2021
  Реформа екологічного контролю та введення інтегрованого дозволу у сфері контролю промислового забруднення ще у січні були визначені бізнес-спільнотою Європейської Бізнес Асоціації як екологічний пріоритет на 2021 рік. Більш ніж півроку минуло з того моменту, як Асоціація подала свої пропозиції до законопроєктів №3091 та 4167 (ключових, в питані екологічного регулювання), але, в результаті, до уваги громадськості були представлені документи, які ще більше зарегульовують та ускладнюють майбутню імплементацію цих реформ. Про це сьогодні, 12 травня, заявили представники Комітету промислової екології та сталого розвитку Асоціації під час засідання Екологічного комітету ВРУ. Однак, незважаючи на численні зауваження, у тому числі й інших стейкхолдерів, Екокомітет таки вирішив рекомендувати доопрацьовані законопроєкти №3091 та №4167 до голосування у першому читанні у парламенті. Так, законопроєкт №3091 замість того, щоб прибирати недоліки діючої системи, фактично, створює правові колізії та пропонує завідомо неробочу модель. На думку бізнесу, усі питання, пов’язані з контролем за діяльністю підприємств, мають залишатись у рамках чинного Закону про державний нагляд та контроль у сфері господарської діяльності. А от природоохоронна функція екологічної інспекції дійсно має бути посилена. Наприклад, шляхом налагодження співпраці з іншими інституціями, посилення вимог до інспекторів та їх мотивації, протидії корупції. Законопроєкт №4167 покликаний запровадити необхідні європейські засади, але, за очевидно відсутньої державної підтримки, він матиме катастрофічні наслідки для вітчизняної економіки. Нагальний тому приклад – труднощі з виконанням Національного плану скорочення викидів від великих спалювальних установок (НПСВ), щодо реалізації якого й досі точаться дискусії. Водночас, є й інші фактори, які спотворюють цю важливу євроінтеграційну реформу: невідповідність системи автоматизованого моніторингу викидів нормам ЄС, незалученість бізнесу та профільних органів влади до розробки НДТМ та нереалістичні строки для їх впровадження, відсутність пілотного періоду для запуску реформи, відсутність будь-якого бачення щодо реалізації реформи в енергетичному секторі – того ж таки НПСВ тощо. Усе це є в Директиві 2010/75/ЄС та має бути відображено у проєкті Закону. Таким чином, Європейська Бізнес Асоціація не підтримує жоден із зазначених законопроєктів у поточній редакції та наполягає на їхньому доопрацюванні, аби бажані прогресивні реформи екологічного контролю та промислового забруднення не перетворилась на тягар для бізнесу. Довідково: Проєкт Закону №4167 має на меті імплементувати в українське законодавство Директиву 2010/75/ЄС про промислові викиди, а саме: об’єднати чотири природоохоронні дозволи в один – інтегрований та запровадити найкращі доступні технології та методи управління (НДТМ). Проєкт Закону №3091 спрямований на реформування системи державного екологічного контролю та має на меті створити новий орган екологічного контролю замість Держекоінспекції, вписати  принципи екологічного контролю в ієрархію чинного законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища та державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, підвищити прозорість роботи контролюючих органів тощо.   Більш оперативно про новини Асоціації можна дізнатися на нашому Telegram-каналі – EBAUkraine.

Реформа екологічного контролю та введення інтегрованого дозволу у сфері контролю промислового забруднення ще у січні були визначені бізнес-спільнотою Європейської Бізнес Асоціації як екологічний пріоритет на 2021 рік. Більш ніж півроку минуло з того моменту, як Асоціація подала свої пропозиції до законопроєктів №3091 та 4167 (ключових, в питані екологічного регулювання), але, в результаті, до уваги громадськості були представлені документи, які ще більше зарегульовують та ускладнюють майбутню імплементацію цих реформ.

Про це сьогодні, 12 травня, заявили представники Комітету промислової екології та сталого розвитку Асоціації під час засідання Екологічного комітету ВРУ. Однак, незважаючи на численні зауваження, у тому числі й інших стейкхолдерів, Екокомітет таки вирішив рекомендувати доопрацьовані законопроєкти №3091 та №4167 до голосування у першому читанні у парламенті.

Так, законопроєкт №3091 замість того, щоб прибирати недоліки діючої системи, фактично, створює правові колізії та пропонує завідомо неробочу модель. На думку бізнесу, усі питання, пов’язані з контролем за діяльністю підприємств, мають залишатись у рамках чинного Закону про державний нагляд та контроль у сфері господарської діяльності. А от природоохоронна функція екологічної інспекції дійсно має бути посилена. Наприклад, шляхом налагодження співпраці з іншими інституціями, посилення вимог до інспекторів та їх мотивації, протидії корупції.

Законопроєкт №4167 покликаний запровадити необхідні європейські засади, але, за очевидно відсутньої державної підтримки, він матиме катастрофічні наслідки для вітчизняної економіки. Нагальний тому приклад – труднощі з виконанням Національного плану скорочення викидів від великих спалювальних установок (НПСВ), щодо реалізації якого й досі точаться дискусії. Водночас, є й інші фактори, які спотворюють цю важливу євроінтеграційну реформу: невідповідність системи автоматизованого моніторингу викидів нормам ЄС, незалученість бізнесу та профільних органів влади до розробки НДТМ та нереалістичні строки для їх впровадження, відсутність пілотного періоду для запуску реформи, відсутність будь-якого бачення щодо реалізації реформи в енергетичному секторі – того ж таки НПСВ тощо. Усе це є в Директиві 2010/75/ЄС та має бути відображено у проєкті Закону.

Таким чином, Європейська Бізнес Асоціація не підтримує жоден із зазначених законопроєктів у поточній редакції та наполягає на їхньому доопрацюванні, аби бажані прогресивні реформи екологічного контролю та промислового забруднення не перетворилась на тягар для бізнесу.

Довідково:

Проєкт Закону №4167 має на меті імплементувати в українське законодавство Директиву 2010/75/ЄС про промислові викиди, а саме: об’єднати чотири природоохоронні дозволи в один – інтегрований та запровадити найкращі доступні технології та методи управління (НДТМ).

Проєкт Закону №3091 спрямований на реформування системи державного екологічного контролю та має на меті створити новий орган екологічного контролю замість Держекоінспекції, вписати  принципи екологічного контролю в ієрархію чинного законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища та державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, підвищити прозорість роботи контролюючих органів тощо.

 

Більш оперативно про новини Асоціації можна дізнатися на нашому Telegram-каналі – EBAUkraine.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальни мережами.
0 Шейрів

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: