fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Зміни у фінансуванні лікарняних та декретних виплат від ФСС

26/ 10/ 2018
  Юлія Савченко. Бухгалтер-експерт, Аккаунтор Україна Аккаунтор звертає Вашу увагу на те, що з 01.10.2018 в українському законодавстві з’явилися нововведення відповідно до набуття чинності Порядку фінансування страхувальників для надання матеріального забезпечення застрахованим особам у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та окремих виплат потерпілим на виробництві за рахунок коштів Фонду соціального страхування України (далі – Фонду), затвердженого постановою правління Фонду від 19.07.2018 № 12 (далі – Положення № 12). Наведемо нижче найсуттєвіші з них: 1. Система попереднього контролю правильності нарахування виплат Працівники Фонду здійснюватимуть попередній контроль правильності нарахування виплат та у разі виявлення помилок надаватимуть рекомендації страхувальнику щодо усунення недоліків ще до фінансування виплат, що дозволить уникнути штрафів, за неправомірне використання коштів Фонду під час перевірок. 2. Запроваджено електронний документообіг з Фондом У страхувальника з’явилася додаткова можливість надсилати до Фонду установлені документи за допомогою електронного документообігу із застосуванням електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП). Для цього страхувальник повинен укласти договір про подання електронних документів до Фонду з робочим органом виконавчої дирекції. 3. Нова форма заяви-розрахунку Нова форма заяви-розрахунку об’єднала документи, на підставі яких здійснювалось фінансування страхувальників до реорганізації ФСС з ТВП та ФСС НВВ. Головною новацією є дві колонки в кінці заявки: дані про страховий стаж (як загальний, так і за останні 12 місяців), що впливає на розрахунок відсотку і суми допомоги лікарняних по вагітності та пологам та лікарняних у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності. Страховий стаж для заповнення заявки на фінансування необхідно визначати за даними Додатку 9 згідно з Постановою Пенсійного фонду України (далі – ПФУ) від 18.06.2014 року №10-1, який видаватиме Пенсійний фонд страхувальникам за їх зверненням. Самостійний розрахунок підприємством страхового стажу неможливий з 01.10.2018 року. 4. Строки подачі заяви-розрахунку З 01.10.2018 передбачено подачу страхувальником (роботодавцем) заяви-розрахунку упродовж 5 робочих днів від дати затвердження протоколу засідання комісії (рішення уповноваженого), що затверджено Постановою № 12. Варто зазначити, що комісія також має затверджені строки, у які вона повинна розглянути документи, що надійшли від працівника, для призначення йому матеріального забезпечення: для допомоги по тимчасовій непрацездатності, по вагітності та пологах – це 10 днів з моменту надходження; для допомоги на поховання строк призначення – не пізніше дня, що настає за днем звернення. 5. Повідомлення про проведення виплат З 01.10.2018 після проведення виплат за рахунок коштів Фонду страхувальник повинен надсилати  повідомлення   про   проведення   виплат за формою, наведеною у додатку 2 до Порядку № 12. Повідомлення може бути надіслано в електронному вигляді з використанням ЕЦП або надіслано листом з повідомленням, або надано безпосередньо до відділення Фонду. Важливо! Повідомлення надсилається страхувальником протягом місяця з дня проведення виплат. Якщо протягом трьох місяців з дня здійснення Фондом фінансування роботодавець не подає відповідне повідомлення, це буде підставою для проведення перевірки Фондом.

Юлія Савченко

Бухгалтер-експерт, Аккаунтор Україна

Аккаунтор звертає Вашу увагу на те, що з 01.10.2018 в українському законодавстві з’явилися нововведення відповідно до набуття чинності Порядку фінансування страхувальників для надання матеріального забезпечення застрахованим особам у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та окремих виплат потерпілим на виробництві за рахунок коштів Фонду соціального страхування України (далі – Фонду), затвердженого постановою правління Фонду від 19.07.2018 № 12 (далі – Положення № 12).

Наведемо нижче найсуттєвіші з них:

1. Система попереднього контролю правильності нарахування виплат

Працівники Фонду здійснюватимуть попередній контроль правильності нарахування виплат та у разі виявлення помилок надаватимуть рекомендації страхувальнику щодо усунення недоліків ще до фінансування виплат, що дозволить уникнути штрафів, за неправомірне використання коштів Фонду під час перевірок.

2. Запроваджено електронний документообіг з Фондом

У страхувальника з’явилася додаткова можливість надсилати до Фонду установлені документи за допомогою електронного документообігу із застосуванням електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП). Для цього страхувальник повинен укласти договір про подання електронних документів до Фонду з робочим органом виконавчої дирекції.

3. Нова форма заяви-розрахунку

Нова форма заяви-розрахунку об’єднала документи, на підставі яких здійснювалось фінансування страхувальників до реорганізації ФСС з ТВП та ФСС НВВ. Головною новацією є дві колонки в кінці заявки: дані про страховий стаж (як загальний, так і за останні 12 місяців), що впливає на розрахунок відсотку і суми допомоги лікарняних по вагітності та пологам та лікарняних у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності. Страховий стаж для заповнення заявки на фінансування необхідно визначати за даними Додатку 9 згідно з Постановою Пенсійного фонду України (далі – ПФУ) від 18.06.2014 року №10-1, який видаватиме Пенсійний фонд страхувальникам за їх зверненням. Самостійний розрахунок підприємством страхового стажу неможливий з 01.10.2018 року.

4. Строки подачі заяви-розрахунку

З 01.10.2018 передбачено подачу страхувальником (роботодавцем) заяви-розрахунку упродовж 5 робочих днів від дати затвердження протоколу засідання комісії (рішення уповноваженого), що затверджено Постановою № 12.

Варто зазначити, що комісія також має затверджені строки, у які вона повинна розглянути документи, що надійшли від працівника, для призначення йому матеріального забезпечення:

  • для допомоги по тимчасовій непрацездатності, по вагітності та пологах – це 10 днів з моменту надходження;
  • для допомоги на поховання строк призначення – не пізніше дня, що настає за днем звернення.
5. Повідомлення про проведення виплат

З 01.10.2018 після проведення виплат за рахунок коштів Фонду страхувальник повинен надсилати  повідомлення   про   проведення   виплат за формою, наведеною у додатку 2 до Порядку № 12. Повідомлення може бути надіслано в електронному вигляді з використанням ЕЦП або надіслано листом з повідомленням, або надано безпосередньо до відділення Фонду.

Важливо! Повідомлення надсилається страхувальником протягом місяця з дня проведення виплат. Якщо протягом трьох місяців з дня здійснення Фондом фінансування роботодавець не подає відповідне повідомлення, це буде підставою для проведення перевірки Фондом.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: