fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Як працює малий бізнес в умовах повномасштабної війни

04/ 03/ 2024
  21 лютого Європейська Бізнес Асоціація в рамках проєкту Unlimit Ukraine за підтримки OLX Україна та ПриватБанку, а також інформаційної підтримки Міністерства цифрової трансформації України, Офісу з розвитку підприємництва та експорту та Дія Бізнес представили результати опитування Індекс настроїв малого бізнесу за 2023 рік.  Анна Дерев’янко, виконавча директорка Європейської Бізнес Асоціації, відзначила, що за результатами індексу спостерігається незначна, але позитивна тенденція щодо покращення настроїв малого бізнесу, адже бізнес адаптувався та думає про розвиток. Водночас, потрібні додаткові або нові можливості фінансової підтримки. Спікерка наголосила, що наразі підприємці покладаються переважно на власні сили, тому діалог та формування довіри між бізнесом та владою є вкрай важливим, адже без цього буде досить важко побудувати сильну економіку. Ірина Губарець, координаторка проєктів у секторі конкуренції та економічної співпраці Представництва Європейського Союзу в Україні, прокоментувала певні показники Індексу, зокрема те, що представники МСП зберігають оптимізм і продовжують працювати в країні, попри стурбованість економічною ситуацією. Рівень використання цифрових інструментів серед МСП низький, що спонукає до розвитку цифрових каналів продажу. Також є необхідність дослідити причини і шляхи вирішення недостатньої експортної активності МСП та низького рівня залучення банківського кредитування. Європейський Союз впроваджує в Україні низку програм і ініціатив, що спрямовані на підтримку малих підприємців, зокрема, МСП з експортним потенціалом та інноваційними ідеями. Наприклад, у межах чинного конкурсу, що адмініструється ГО “Легкий бізнес”, можна залучити гранти до 10 тисяч євро. Загалом гранти від ЄС від початку повномасштабного вторгнення росії були реалізовані в пять хвиль на загальну суму 5,5 млн євро і вже допомогли понад 1100 компаніям. Ще три програми доступні протягом поточного року. Ігор Сироватко, керівник департаменту клієнтського сервісу OLX в Україні та Центральній Азії, розповів про стан електронної комерції в Україні. Так, електронна комерція може розглядатися як прогресивна перевага, втім вона може мати різну актуальність для кожного бізнесу. Деякі галузі, такі як перукарні та салони краси, покладаються переважно на офлайн-канали. Водночас онлайн-продажі усувають географічний барєр і дозволяють проводити дослідження цільової аудиторії та розширювати асортимент. В Україні електронна комерція продовжує зростати завдяки технологічному прогресу, покращенню мобільного покриття та збільшенню кількості населення. Загалом, незважаючи на можливі коливання, майбутнє електронної комерції залишається багатообіцяючим. Оксана Куцоконь, керівниця Напрямку масового бізнесу ПриватБанку, зазначила: “З урахуванням долі ринку Приватбанку, можемо сказати що наші клієнти задають тренд. Ми бачимо зростання попиту на кредити для бізнесу. За підсумками 2022 та 2023 років кредитний портфель бізнесу Приватбанку зріс в 2 рази, в порівнянні з 2021 роком, з яких 37% - це клієнти Агро бізнесу, що є достатньо новим напрямком для нашого Банку. А в 2023 році ми видали 29 млрд гривень нових кредитів майже для 24 000 клієнтів, що на 25% більше ніж в 2022 році. Маємо не менш амбіційні очікування по зростанню кредитування і цьому році. Також Приватбанк є лідером кредитування за Державною програмою 5-7-9, якою Держава дає значний імпульс стимулюванню економіки, зробивши кредитування бізнесу значно доступнішим, а стрімке зростання кількості виданих кредитів - яскраве цьому підтвердження”.  Дарія Корнійчук, власниця Aroma Fields - першого в Україні виробництва ефірних олій та гідролатів повного циклу, розповіла про виклики для бізнесу, пов’язані з війною. Серед них - окупація виробничого майданчика компанії, що призвело до втрати значної кількості рослин і фінансових збитків, які склали близько мільйона гривень, а також відтік людей за кордон, особливо жінок, які складають значну частину клієнтської бази, що призводить до зменшення кількості кінцевих споживачів. Крім того, компанія відчуває нестачу персоналу та труднощі зі збільшенням виробничих потужностей через відсутність лінії електропостачання до виробничої локації. Попри це, Aroma Fields розвивається вже протягом двох років. Дякуємо спікерам за інсайти щодо роботи МСБ, зокрема оцінку стану справ у бізнесі та економічну ситуацію в країні, подальші плани розширення та інвестицій, негативні фактори, що впливають на роботу МСБ, а також заходи підтримки, які допоможуть МСБ підприємцям подолати виклики воєнного часу.

21 лютого Європейська Бізнес Асоціація в рамках проєкту Unlimit Ukraine за підтримки OLX Україна та ПриватБанку, а також інформаційної підтримки Міністерства цифрової трансформації України, Офісу з розвитку підприємництва та експорту та Дія Бізнес представили результати опитування Індекс настроїв малого бізнесу за 2023 рік. 

Анна Дерев’янко, виконавча директорка Європейської Бізнес Асоціації, відзначила, що за результатами індексу спостерігається незначна, але позитивна тенденція щодо покращення настроїв малого бізнесу, адже бізнес адаптувався та думає про розвиток. Водночас, потрібні додаткові або нові можливості фінансової підтримки. Спікерка наголосила, що наразі підприємці покладаються переважно на власні сили, тому діалог та формування довіри між бізнесом та владою є вкрай важливим, адже без цього буде досить важко побудувати сильну економіку.

Ірина Губарець, координаторка проєктів у секторі конкуренції та економічної співпраці Представництва Європейського Союзу в Україні, прокоментувала певні показники Індексу, зокрема те, що представники МСП зберігають оптимізм і продовжують працювати в країні, попри стурбованість економічною ситуацією. Рівень використання цифрових інструментів серед МСП низький, що спонукає до розвитку цифрових каналів продажу. Також є необхідність дослідити причини і шляхи вирішення недостатньої експортної активності МСП та низького рівня залучення банківського кредитування. Європейський Союз впроваджує в Україні низку програм і ініціатив, що спрямовані на підтримку малих підприємців, зокрема, МСП з експортним потенціалом та інноваційними ідеями. Наприклад, у межах чинного конкурсу, що адмініструється ГО “Легкий бізнес”, можна залучити гранти до 10 тисяч євро. Загалом гранти від ЄС від початку повномасштабного вторгнення росії були реалізовані в п’ять хвиль на загальну суму 5,5 млн євро і вже допомогли понад 1100 компаніям. Ще три програми доступні протягом поточного року.

Ігор Сироватко, керівник департаменту клієнтського сервісу OLX в Україні та Центральній Азії, розповів про стан електронної комерції в Україні. Так, електронна комерція може розглядатися як прогресивна перевага, втім вона може мати різну актуальність для кожного бізнесу. Деякі галузі, такі як перукарні та салони краси, покладаються переважно на офлайн-канали. Водночас онлайн-продажі усувають географічний бар’єр і дозволяють проводити дослідження цільової аудиторії та розширювати асортимент. В Україні електронна комерція продовжує зростати завдяки технологічному прогресу, покращенню мобільного покриття та збільшенню кількості населення. Загалом, незважаючи на можливі коливання, майбутнє електронної комерції залишається багатообіцяючим.

Оксана Куцоконь, керівниця Напрямку масового бізнесу ПриватБанку, зазначила: “З урахуванням долі ринку Приватбанку, можемо сказати що наші клієнти задають тренд. Ми бачимо зростання попиту на кредити для бізнесу. За підсумками 2022 та 2023 років кредитний портфель бізнесу Приватбанку зріс в 2 рази, в порівнянні з 2021 роком, з яких 37% – це клієнти Агро бізнесу, що є достатньо новим напрямком для нашого Банку. А в 2023 році ми видали 29 млрд гривень нових кредитів майже для 24 000 клієнтів, що на 25% більше ніж в 2022 році. Маємо не менш амбіційні очікування по зростанню кредитування і цьому році.

Також Приватбанк є лідером кредитування за Державною програмою “5-7-9”, якою Держава дає значний імпульс стимулюванню економіки, зробивши кредитування бізнесу значно доступнішим, а стрімке зростання кількості виданих кредитів – яскраве цьому підтвердження”. 

Дарія Корнійчук, власниця Aroma Fields – першого в Україні виробництва ефірних олій та гідролатів повного циклу, розповіла про виклики для бізнесу, пов’язані з війною. Серед них – окупація виробничого майданчика компанії, що призвело до втрати значної кількості рослин і фінансових збитків, які склали близько мільйона гривень, а також відтік людей за кордон, особливо жінок, які складають значну частину клієнтської бази, що призводить до зменшення кількості кінцевих споживачів. Крім того, компанія відчуває нестачу персоналу та труднощі зі збільшенням виробничих потужностей через відсутність лінії електропостачання до виробничої локації. Попри це, Aroma Fields розвивається вже протягом двох років.

Дякуємо спікерам за інсайти щодо роботи МСБ, зокрема оцінку стану справ у бізнесі та економічну ситуацію в країні, подальші плани розширення та інвестицій, негативні фактори, що впливають на роботу МСБ, а також заходи підтримки, які допоможуть МСБ підприємцям подолати виклики воєнного часу.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: