fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Як ІТ-спільнота ЕВА допомагає країні під час війни

18/ 05/ 2022
  У ці надважкі часи для нашої країни українці продемонстрували всьому світу, що таке справжня згуртованість та взаємодопомога. Заради спільної мети бізнес, громадяни та вся країна загалом об’єдналися в одне ціле, одну сім’ю, яка протистоїть війні. Тож ми в Європейській Бізнес Асоціації продовжуємо ділитись історіями того як бізнес різних індустрій допомагає країні. На черзі – ІТ. І ми зібрали історії допомоги від компаній ІТ Комітету Асоціації. N-iX З початку повномасштабної війни фахівці N-iX зібрали понад 24 258 000 гривень у Фонд N-iX допомоги Армії. Компанії вдалося допомогти багатьом містам України, серед яких Чернігів, Буча, Броди, Васильків, Покровськ, Авдіївка, Торецьк, Маріуполь та багато інших. Ось кілька основних ініціатив, які N-iX підтримали за останні два місяці: Придбали 20 позашляховиків та мікроавтобусів, авто швидкої допомоги для військових та гуманітарних потреб. Машини вже допомагають нашим захисникам та волонтерам на сході України. Передали понад 40 станцій Starlink у різні куточки України, де це найнеобхідніше — на Донеччину, Чернігівщину та для Бучанської територіальної громади. Крім того, 15 станцій отримала Укрзалізниця — термінали використовуються на залізничних станціях населених пунктів, де є проблеми з інтернет-зв’язком. Долучилися до закупівлі тепловізійного обладнання для виробництва коптерів Аеророзвідка — зараз компанія у процесі переказу внеску розміром у понад 70 000 доларів. Також компанії фахівці допомагають Аеророзвідці своєю експертизою. Передали більше 100 одиниць комп’ютерної техніки на потреби ЗСУ, тероборони та українських спецслужб; Замовили 200 бронежилетів для військових. Частину надають колегам, які приєдналися до ЗСУ — 12 комплектів вже розподілені серед N-iXівців. Зібрали спільно з нашими колегами 974 000 гривень допомоги для фахівців N-iX, які приєднались до Збройних Сил України. EPAM Ukraine Економічна допомога: Працююча економіка є однією із найважливіших складових перемоги. Тому компанії, які зараз продовжують вести бізнес, надавати послуги – наближають перемогу. ІТ бізнес в умовах війни зміг адаптуватися і відновитися найшвидше. В ІТ до роботи повернулося більше 90% спеціалістів. Працюючий бізнес дає змогу сплачувати податки наперед. Тільки ЕРАМ сплатив 50 млн грн авансом в першому кварталі і компанія планує так само наперед сплатити податки до бюджету в другому кварталі. Гуманітарна допомога: В ЕРАМ фокусуються на співпраці з перевіреними фондами, які надають в першу чергу гуманітарну допомогу.  Загалом понад 21 млн грн передано на користь організацій «Червоний Хрест України», «Лелека», «Razom», «Крона», «Group 35». Зокрема 10 млн гривен виділено товариству «Червоний Хрест України» для забезпечення медичних потреб лікарень та потреб переселенців. Надається фінансова допомога локальним спільнотам для закриття нагальних потреб вимушених переселенців у Львівській, Франківській, Чернівецькій, Хмельницькій областях, а також для відновлення діяльності громад в Сумській області. ЕPAM - міжнародна компанія, тому надходить допомога і від колег, і клієнтів на заході. Зокрема спільними зусиллями вдалося закупити і передати 3 карети швидкої допомоги, які вже перевозять поранених, а також медичне обладнання. Також створено спеціальний «Фонд Допомоги Україні». Допомога ІТ-спеціалістів Допомога надається і на рівні спеціалістів. Нещодавня благодійна кампанії EPAM stands with Ukraine зібрала понад 900 тис грн. Кошти надійшли на рахунки українських фондів, які займаються гуманітарною допомогою («Карітас України», Разом та Group35) Багато IT-фахівців EPAM допомагають країні не лише економічно. Вони перебувають у теробороні, у лавах ЗСУ, є волонтерами – допомагають військовим, переселенцям, привозять у “гарячі точки” продукти, медикаменти та речі. Освітня допомога З перших днів війни компанія передає техніку тим, хто цього особливо потребує – евакуйованим навчальним закладам, територіальним адміністраціям та ін. Підтримка навчальних закладів.  EPAM разом зі спеціалістами AWS допомогли 10+ освітнім партнерам-університетам зі сходу, півдня зберегти критично важливу інфраструктуру, завдяки перенесення даних в безпечне хмарне середовище. Це допоможе оперативно відновити навчальні процеси. Всередині компанії відновили корпоративні навчальні програми ЕРАМ University, які допомагають опанувати сучасні ІТ-професії. Також запустили спеціальну програму ІТ-Fundamentals for Ukrainian Switchers, яка знайомить з основами комп’ютерних наук. Програма безкоштовна, не містить відбіркових тестів і доступна всім, хто хоче долучитися до ІТ без попереднього досвіду. Це особливо важливо в період, коли частина людей втратила роботу.   Sigma Software В компанії був план на випадок війни, і він спрацював: більшість людей з Харкова, Сум, Києва, Одеси, Дніпра і невеликих міст Sigma Software вивезла в безпечні місця, разом з сімями та домашніми тваринами. Волонтерська група компанії, яка організувалася в перші години війни, робила неможливі речі. Наприклад, евакуаційні автобуси з Харкова йшли навіть у найважчі дні.Компанія забезпечувала всіх, і тих, хто евакуювався власним транспортом також, тимчасовим житлом та всім необхідним для роботи та нормального життя. Sigma Software орендувала на довгий час кілька баз відпочинку у Моршині (270 місць) та Трускавці (150 місць) та облаштувала там коворкінги для комфортної роботи з повною адміністративною та технічною підтримкою. Наразі понад 95% людей перевезені до безпечних локацій та змогли повернутись до роботи. Близько 20% людей виїхали за кордон: до Польщі, Угорщини, Німеччини, Швеції. Є такі, хто не захотів залишати свої міста, і досі живуть в Харкові, Києві. За тими, хто пішов до лав ЗСУ чи тероборони зберігаються їхні місця. Виплати спеціалістам робляться регулярно. Понад п’ять років тому компанія Sigma Software зареєструвала власний благодійний фонд для підтримки численних соціальних ініціатив. 24 лютого 2022 року фонд запрацював у нових напрямках - допомоги населенню та військовим. Головними координаторами стали спеціалісти Sigma Software та IdeaSoft, харківської сервісної ІТ компанії, що рік тому стала частиною Sigma Software Group. Все починалось як продовження плану безперервності ведення бізнесу, що передбачав евакуацію спеціалістів. Водночас з цим Sigma Software почала отримувати запити від громадян на допомогу з евакуацією. Важко було залишатися осторонь в таких умовах. Отже компанії долучилися до евакуації громадян, і на сьогодні вже вивезено понад 1,5 тисячі людей. Ті, хто з будь-яких причин залишились у гарячих точках, також потребують допомоги. Ліки, предмети першої необхідності, товари для дітей, їжа – з перших днів люди відчули нестачу цих товарів. Серед спеціалістів Sigma Software Group знайшлось чимало волонтерів, які щодня допомагають населенню та армії. Було б дивно компанії, не підтримати їх в цій справі. З першого дня компанія разом із фахівцями донатила на підтримку різних проєктів. Так, було зібрано та передано близько 10 млн гривень фонду “Повернись живим”, 500 тисяч гривень спрямували львівському ІТ кластеру на роботу з біженцями, заплатили наперед податки. Загалом наразі понад 2,5 млн доларів Sigma Software, IdeaSoft та їх небайдужі клієнти передали на різноманітну допомогу. Однак, багато де потрібна точкова допомога: через благодійний фонд компанія допомагає людям, що опинились в халепі, та нашим захисникам. Станом на сьогодні фонд витратив понад 320 тис. доларів США на евакуацію, закупівлю та доставку гуманітарної допомоги, допомоги біженцям, ЗСУ.  Крім того, нещодавно запрацював портал Swedes for Ukraine, що допомагає шукати безкоштовне житло для вимушених переселенців до Швеції. Ініціатором створення порталу став відомий шведський підприємець та філантроп, Ден Олофссон. Заснована ним група компаній Danir Group спільно з компанією Sigma Software у стислі строки розробили портал, де українці, що приїздять до Швеції, зможуть знайти тимчасове житло. Портал надає можливість небайдужим шведам, що мають вільні житлові приміщення, розміщувати інформацію про них на порталі, та запросити сімї українських біженців розміститися в їхніх будинках. Житло надаватиметься безкоштовно протягом перших трьох місяців перебування. Також Sigma Software та їх замовник і партнер, компания Bezyl створили українську версію додатка для підтримки психічного здоров’я українців. Sigma Software є технічним партнером Bezyl протягом двох років, впродовж цього часу спеціалісти компанії були залучені до створення додатку, який мав на меті підтримку ветеранів американської армії та осіб, які страждають від посттравматичного стресового розладу (ПТСР). Коли Естер Говард, засновниця Bezyl Inc., побачила масштаби гуманітарної кризи, яка розгортається в Україні, вона вирішила зробити додаток Bezyl доступним для українців, щоб допомогти їм отримати необхідну підтримку. До робот з локалізації радо долучились спеціалісти Sigma Software. Завантажити додаток Bezyl можна на App Store та Google Play. Sigma Software продовжує розвивати освітній напрямок в компанії та допомагає всім бажаючим відкрити для себе світ інформаційних технологій. На базі власного університету — Sigma Software University у березні запустився набір на соціальні курси для рідних та друзів наших колег. Програми охоплюють трендові сьогодні напрямки: Основи PM, BA, .NET, JS, Основи баз даних, рекрутинг та HR, тестування ПЗ. За два тижні прийому заявок отримали понад 2000 реєстрацій. Навчання на більшості з програм вже розпочалося. За час від початку повномасштабної війни, також відновлено заняття на програмах для початківців: кемпах та інтернатурах за напрямками: NODE. JS, Angular, Java, PHP, Big Data, Support та .NET, GameDev. Для бажаючих заглибитися у блокчейн технології наразі відкрито набір на курс Solidity for beginners (https://bit.ly/3OAjxEP), який розпочнеться у травні, а всі зібрані кошти будуть направлені на допомогу ЗСУ. Telesens Засновник Телесенс від початку повномасштабного вторгнення займається доставкою гуманітарної допомоги з Італії, Франції (Ліон) до Харкова, Харківської обласної дитячої лікарні й Харківської області (м. Первомайський) –– це ліки, їжа, одяг. Також він із волонтерами привозить в Україну автомобілі, які потрібні волонтерам тут, нам місці. Компанія спільно з ІТ Cluster працює над створенням айті-осередка на Закарпатті, щоб допомагати підтримувати стан економіки країни за рахунок прибутку, який надходить від клієнтів з-за кордону. Project Manager, Head of PM and BA Division, Recruiter, а також QA Engineer компанії з перших днів пішли до лав ЗСУ. Іноді вони пишуть, що їм потрібно, і колеги збирають на це гроші: від тепловізійних прицілів до роутерів. Luxoft З моменту початку війни, компанія продовжує співпрацювати із волонтерськими фондами та організаціями: Червоний Хрест України, Карітас Україна, Благодійний фонд «Коло», Серце до Серця. Спочатку, було запущено платформу для збору пожертв до товариства Червоного Хреста України серед усіх спеціалістів DXC Technology Company, до структури якої входить Luxoft. Зараз Luxoft організували аналогічну кампанію по збору коштів для організації Карітас України, а до ініціативи долучилися наші колеги з усього світу.  Метою фонду є підтримка людей, постраждалих від конфлікту: забезпечення їх продовольством, питною водою, безпечним розміщенням і гігієнічними засобами, а також організація транспорту для людей, де проходять активні бойові дії, аби допомогти їм дістатися до своїх близьких на безпечних територіях. Наразі, для потреб фонду Карітас України було зібрано - 23 500 дол. Для потреб Українського Червоного Хреста Luxoft переказав - 136 000 дол. Luxoft закупив та передав велику партію гуманітарної допомоги вихованцям Глинської спеціальної загальноосвітньої школи-інтернат Роменського району, що у Сумській області. Заклад розміщює 33 дитини, для потреб яких було придбано та передано продукти харчування, різноманітні гігієнічні засоби, одяг. Майже за 1 годину в Luxoft вдалося закрити збір коштів для Запорізької обласної клінічної дитячої лікарні у розмірі 110 786 грн. Саме у цьому закладі перебувають багато дітлахів, яких вдалося евакуювати з Маріуполя. Компанія закрила потребу у закупівлі шприців-ручок, критично необхідного вакуумного аспіратору для терапії ран. Збір коштів здійснювався через Благодійний фонд «КОЛО». В рамках глобальної ініціативи Chess for Charity, наш переможець Юрій Лугош - Software Developer з української локації, передав свій виграш у розмірі 2000 USD до фонду «СЕРЦЕ ДО СЕРЦЯ». Кошти передані Luxoft пішли на закупку медичного обладнання для дітей з вадами слуху у Херсонській обласній дитячій лікарні, а також витратних матеріалів та медикаментів призначених для рятування і підтримки життя. З 24 лютого У Luxoft не лише не було жодного скорочення, а й навпаки, питання найму стає більш актуальним. У березні до компанії приєдналося 46 спеціалістів. У квітні компанія ще більше наростила темпи та надала ще більшу кількість робочих місць для українців. На переконання компанії, продовжувати розвивати бізнес саме тут, в Україні, є надважливим завданням. У такий спосіб робиться внесок у підтримку економіки нашої держави та у боротьбі зі спільним ворогом. Luxoft відкрили сім нових офісів по Україні: у Чернівцях, Івано-Франківську, Вінниці, Хмельницькому, два у Львові та у м.Рені Одеської області. Загалом вони покривають потреби у робочих місцях для 150 переміщених спеціалістів.  BAKOTECH BAKOTECH перевів понад 3-х мільйонів гривень на потреби армії та благодійних фондів. На «фінансовому фронті» компанія намагається залучати більше гуманітарної допомоги та допомоги для армії. Наприклад, з боку BAKOTECH було закуплено компютери для артилерії, рації для розвідників, частини спорядження для Збройних сил України (ЗСУ) та територіальної оборони (ТрО). Якщо говорити про співробітників, які пішли служити у ЗСУ та ТРО, BAKOTECH забезпечив їх необхідним спорядженням — від теплових прицілів до одягу.  Спільно з колегами BAKOTECH було створено Коаліцію дистрибюторів України. Головне завдання Коаліції — сприяти тому, щоб компанії та виробники IT-рішень, які мають будь-які звязки з країною-агресором, якнайшвидше припинили будь-яку діяльність на ринках РФ та РБ. Керівництво BAKOTECH використовує всі свої міжнародні контакти та зв’язки для поширення інформації про ситуацію в Україні та залученню міжнародної фінансової допомоги від закордонних партнерів на потреби ЗСУ та волонтерських організацій. У цьому питанні є значний прогрес – зібрані та перераховані кошти вимірюються сотнями тисяч євро. Багато зробили й вендори BAKOTECH: створювали волонтерські організації, донатили, допомагали знаходити виходи на спорядження для ЗСУ. Також вендори з нашого портфеля безкоштовно надають українським компаніям ліцензії на свої продукти та допомогу фахівців, співпрацюють з урядом. А головне, що BAKOTECH продовжує роботу. Усі працівники знаходяться у відносно безпечних місцях та готові працювати на благо держави. GlobalLogic Компанія вклала значні ресурси для підтримки своїх спеціалістів та народу України. Безпека та добробут фахівців є ключовим пріоритетом компанії, тому всі спеціалісти GlobalLogic Ukraine отримали позапланові виплати, а також допомогу в переїзді, розміщенні та психологічну підтримку. GlobalLogic продовжує виплачувати всі компенсації своїм фахівцям, як зазвичай. З початку війни допомога від GlobalLogic Україні та українцям склала півмільярда гривень (ця сума продовжує зростати). Окрім того, інженери компанії власними силами закривають різні запити волонтерів та власним коштом зібрали вже понад 8 млн гривень.  Щоб заохотити партнерів компанії у всьому світі також доєднатись до допомоги Україні, було створено платформу для пожертв на WeSpire, де наразі зібрано понад $135 000 для українських фондів Nova Ukraine, Razom, Revived Soldiers Ukraine та іншим. Комісію по цим переказам сплачує GlobalLogic. Окрім того, компанія продовжує підтримувати освіту в Україні. У межах програми GlobalLogic Education було проведено IT Basics Course. Тренери та ментори GlobalLogic поділилися базовими знаннями та навичками, що необхідні для старту кар’єри в IT-індустрії. Курс відвідали студенти різних спеціальностей з усіх куточків України. Матеріали курсу й деталі доступні за посиланням. І вже 23 травня стартує профорієнтаційний курс для старшокласників IT Choice. Ми хочемо допомогти учням 9-11 класів зрозуміти, в якому напрямі можна реалізувати свій потенціал в IT. Участь у курсі — безкоштовна. Також GlobalLogic запустила серію пізнавальних вебінарів на низку тем, що допоможуть під час війни: від психології до медицини, від кібербезпеки до безпеки життєдіяльності. Відеозаписи доступні за посиланням. Також подбали про дозвілля дітей — запустили серію вебінарів Kids Space про Україну, протягом яких діти можуть дізнатися більше про українську міфологію, казки тощо. Відеозаписи публікуються в плейлісті. SoftServe SoftServe підтримує економіку України з перших днів війни. В лютому компанія перерахувала сумарно 50 млн гривень податків авансом, аби додаткові надходження до держбюджету країни підсилили економіку. SoftServe також виділив 12 млн гривень на допомогу по різних напрямках повязаних з війною, а згодом ще 22 млн гривень від керівництва компанії. Окремо, працівники компанії зібрали 2 млн гривень та продовжують збирати значні суми і зараз. Більше 400 000 доларів пожертв здійснили також клієнти, партнери та працівники компанії з-за кордону. Велика частина цих коштів була скерована корпоративному Благодійному Фонду “Відкриті очі”, який займається закупівлею необхідних речей та гумдопомоги за кордоном, логістикою та транспортуванням в Україну та по українських містах і зокрема на Cхід. На рахунку фонду - десятки вантажівок та більше 300 тон гумдопомоги, медикаментів, харчів, комп’ютерної техніки для потреб біженців та військових. Компанія допомагає у боротьбі також і власною експертизою. Сотні ІТ-спеціалістів компанії в межах проекту ОпенТех співпрацюють з НГО та урядовими структурами, розробляючи для них цифрові продукти та рішення. У роботі волонтерів SoftServe на сьогодні близько 20 проектів. Greennet Найцінніший актив компанії – це команда, адже Greennet є міжнародним системним інтегратором в ІТ сфері, яка допомагає будувати ІТ інфраструктури, мережі передачі даних для наших замовників - державних та приватних компаній, об’єктів критичної інфраструктури, фінансового сектору та інтернет-провайдерів. Тому одразу, 24 лютого, компанія орендувала декілька невеликих готелів в більш безпечних регіонах, та запропонувала команді, хто хоче поїхати з Києва або відправити родини – скористатися такою опцією. До сьогодні це є безкоштовним для команди Greennet та їх родин. Станом на заразі більшість людей вже повернулися до Києва, або мають такі плани на найближчі пару тижнів. Не зважаючи на те, що з 24 лютого український офіс Greennet сильно втратив в обсягах продажів, так як більшість наших замовників це –  українські компанії, в Greennet зберегли всю команду, та повністю зберегли заробітну платню на перше півріччя цього року, далі плануються дії згідно з ситуацією. Проте компанія сподіваємося зберегти більшу частину команди. Частина фахівців компанії зараз зі зброєю захищають країну, а Greennet надає їм всю необхідну підтримку та щиро чекає на їх повернення до звичайних бізнес буднів, цілими і здоровими, з перемогою! Ще до початку повномасштабного вторгнення, з початку лютого компанія почала сплачувати податки наперед. На переконання компанії, це є важливою частиною допомоги державі від відповідального бізнесу у такі скрутні часи. У цьому контексті, новий податковий режим Дія City, резидентами якого компанія стала у травні, дійсно допомагає компаніям на кшталт Greennet отримати дуже привабливі податкові та інші умови роботи. З 24 лютого Greennet на зв’язку зі замовниками і партнерами, забезпечують усією можливою допомогою: перший пріоритет було надано державним структурам, оборонній промисловості та об’єктам критичної інфраструктури, проте комерційним замовникам також допомагали, чим могли, бо роль аптеки, чи супермаркету в дні війни є не менш важливою для життя людей. Запити про допомогу були різні: від ноутбуків, МФУ, жорстких дисків, Starlink  та бронежилетів до послуг інженерів чи фахівців з ІТ безпеки для протистояння кібер-атакам ворога. Greennet робить все можливе, аби забезпечити усі запити. За цей час компанія надала безліч консультацій, обладнання, більше ста Starlink, які в Greennet швидко придбали для потреб країни за власний кошт, що допомогло залишити на зв’язку один із об’єктів критичної інфраструктури країни. Таку допомогу ми продовжуємо, і будемо продовжувати надавати, поки це необхідно для нашої перемоги. Greennet продовжує працювати, підтримувати нашу українську команду, державу та ЗСУ. Компанія продовжує інвестувати в нашу країну навіть в скрутні часи з вірою в найскорішу перемогу та успішне майбутнє України!

У ці надважкі часи для нашої країни українці продемонстрували всьому світу, що таке справжня згуртованість та взаємодопомога. Заради спільної мети бізнес, громадяни та вся країна загалом об’єдналися в одне ціле, одну сім’ю, яка протистоїть війні. Тож ми в Європейській Бізнес Асоціації продовжуємо ділитись історіями того як бізнес різних індустрій допомагає країні. На черзі – ІТ. І ми зібрали історії допомоги від компаній ІТ Комітету Асоціації.

N-iX

З початку повномасштабної війни фахівці N-iX зібрали понад 24 258 000 гривень у Фонд N-iX допомоги Армії. Компанії вдалося допомогти багатьом містам України, серед яких Чернігів, Буча, Броди, Васильків, Покровськ, Авдіївка, Торецьк, Маріуполь та багато інших. Ось кілька основних ініціатив, які N-iX підтримали за останні два місяці:

  • Придбали 20 позашляховиків та мікроавтобусів, авто швидкої допомоги для військових та гуманітарних потреб. Машини вже допомагають нашим захисникам та волонтерам на сході України.
  • Передали понад 40 станцій Starlink у різні куточки України, де це найнеобхідніше — на Донеччину, Чернігівщину та для Бучанської територіальної громади. Крім того, 15 станцій отримала Укрзалізниця — термінали використовуються на залізничних станціях населених пунктів, де є проблеми з інтернет-зв’язком.
  • Долучилися до закупівлі тепловізійного обладнання для виробництва коптерів Аеророзвідка — зараз компанія у процесі переказу внеску розміром у понад 70 000 доларів. Також компанії фахівці допомагають Аеророзвідці своєю експертизою.
  • Передали більше 100 одиниць комп’ютерної техніки на потреби ЗСУ, тероборони та українських спецслужб;
  • Замовили 200 бронежилетів для військових. Частину надають колегам, які приєдналися до ЗСУ — 12 комплектів вже розподілені серед N-iXівців.
  • Зібрали спільно з нашими колегами 974 000 гривень допомоги для фахівців N-iX, які приєднались до Збройних Сил України.

EPAM Ukraine

Економічна допомога:

  • Працююча економіка є однією із найважливіших складових перемоги. Тому компанії, які зараз продовжують вести бізнес, надавати послуги – наближають перемогу. ІТ бізнес в умовах війни зміг адаптуватися і відновитися найшвидше. В ІТ до роботи повернулося більше 90% спеціалістів.
  • Працюючий бізнес дає змогу сплачувати податки наперед. Тільки ЕРАМ сплатив 50 млн грн авансом в першому кварталі і компанія планує так само наперед сплатити податки до бюджету в другому кварталі.

Гуманітарна допомога:

  • В ЕРАМ фокусуються на співпраці з перевіреними фондами, які надають в першу чергу гуманітарну допомогу.  Загалом понад 21 млн грн передано на користь організацій «Червоний Хрест України», «Лелека», «Razom», «Крона», «Group 35». Зокрема 10 млн гривен виділено товариству «Червоний Хрест України» для забезпечення медичних потреб лікарень та потреб переселенців.
  • Надається фінансова допомога локальним спільнотам для закриття нагальних потреб вимушених переселенців у Львівській, Франківській, Чернівецькій, Хмельницькій областях, а також для відновлення діяльності громад в Сумській області.
  • ЕPAM – міжнародна компанія, тому надходить допомога і від колег, і клієнтів на заході. Зокрема спільними зусиллями вдалося закупити і передати 3 карети швидкої допомоги, які вже перевозять поранених, а також медичне обладнання. Також створено спеціальний «Фонд Допомоги Україні».

Допомога ІТ-спеціалістів

  • Допомога надається і на рівні спеціалістів. Нещодавня благодійна кампанії EPAM stands with Ukraine зібрала понад 900 тис грн. Кошти надійшли на рахунки українських фондів, які займаються гуманітарною допомогою («Карітас України», Разом та Group35)
  • Багато IT-фахівців EPAM допомагають країні не лише економічно. Вони перебувають у теробороні, у лавах ЗСУ, є волонтерами – допомагають військовим, переселенцям, привозять у “гарячі точки” продукти, медикаменти та речі.

Освітня допомога

  • З перших днів війни компанія передає техніку тим, хто цього особливо потребує – евакуйованим навчальним закладам, територіальним адміністраціям та ін.
  • Підтримка навчальних закладів.  EPAM разом зі спеціалістами AWS допомогли 10+ освітнім партнерам-університетам зі сходу, півдня зберегти критично важливу інфраструктуру, завдяки перенесення даних в безпечне хмарне середовище. Це допоможе оперативно відновити навчальні процеси.
  • Всередині компанії відновили корпоративні навчальні програми ЕРАМ University, які допомагають опанувати сучасні ІТ-професії. Також запустили спеціальну програму ІТ-Fundamentals for Ukrainian Switchers, яка знайомить з основами комп’ютерних наук. Програма безкоштовна, не містить відбіркових тестів і доступна всім, хто хоче долучитися до ІТ без попереднього досвіду. Це особливо важливо в період, коли частина людей втратила роботу.  

Sigma Software

В компанії був план на випадок війни, і він спрацював: більшість людей з Харкова, Сум, Києва, Одеси, Дніпра і невеликих міст Sigma Software вивезла в безпечні місця, разом з сім’ями та домашніми тваринами. Волонтерська група компанії, яка організувалася в перші години війни, робила неможливі речі. Наприклад, евакуаційні автобуси з Харкова йшли навіть у найважчі дні.Компанія забезпечувала всіх, і тих, хто евакуювався власним транспортом також, тимчасовим житлом та всім необхідним для роботи та нормального життя.

Sigma Software орендувала на довгий час кілька баз відпочинку у Моршині (270 місць) та Трускавці (150 місць) та облаштувала там коворкінги для комфортної роботи з повною адміністративною та технічною підтримкою. Наразі понад 95% людей перевезені до безпечних локацій та змогли повернутись до роботи. Близько 20% людей виїхали за кордон: до Польщі, Угорщини, Німеччини, Швеції. Є такі, хто не захотів залишати свої міста, і досі живуть в Харкові, Києві. За тими, хто пішов до лав ЗСУ чи тероборони зберігаються їхні місця. Виплати спеціалістам робляться регулярно.

Понад п’ять років тому компанія Sigma Software зареєструвала власний благодійний фонд для підтримки численних соціальних ініціатив. 24 лютого 2022 року фонд запрацював у нових напрямках – допомоги населенню та військовим. Головними координаторами стали спеціалісти Sigma Software та IdeaSoft, харківської сервісної ІТ компанії, що рік тому стала частиною Sigma Software Group.

Все починалось як продовження плану безперервності ведення бізнесу, що передбачав евакуацію спеціалістів. Водночас з цим Sigma Software почала отримувати запити від громадян на допомогу з евакуацією. Важко було залишатися осторонь в таких умовах. Отже компанії долучилися до евакуації громадян, і на сьогодні вже вивезено понад 1,5 тисячі людей. Ті, хто з будь-яких причин залишились у гарячих точках, також потребують допомоги. Ліки, предмети першої необхідності, товари для дітей, їжа – з перших днів люди відчули нестачу цих товарів. Серед спеціалістів Sigma Software Group знайшлось чимало волонтерів, які щодня допомагають населенню та армії. Було б дивно компанії, не підтримати їх в цій справі. З першого дня компанія разом із фахівцями донатила на підтримку різних проєктів. Так, було зібрано та передано близько 10 млн гривень фонду “Повернись живим”, 500 тисяч гривень спрямували львівському ІТ кластеру на роботу з біженцями, заплатили наперед податки. Загалом наразі понад 2,5 млн доларів Sigma Software, IdeaSoft та їх небайдужі клієнти передали на різноманітну допомогу. Однак, багато де потрібна точкова допомога: через благодійний фонд компанія допомагає людям, що опинились в халепі, та нашим захисникам. Станом на сьогодні фонд витратив понад 320 тис. доларів США на евакуацію, закупівлю та доставку гуманітарної допомоги, допомоги біженцям, ЗСУ. 

Крім того, нещодавно запрацював портал Swedes for Ukraine, що допомагає шукати безкоштовне житло для вимушених переселенців до Швеції. Ініціатором створення порталу став відомий шведський підприємець та філантроп, Ден Олофссон. Заснована ним група компаній Danir Group спільно з компанією Sigma Software у стислі строки розробили портал, де українці, що приїздять до Швеції, зможуть знайти тимчасове житло. Портал надає можливість небайдужим шведам, що мають вільні житлові приміщення, розміщувати інформацію про них на порталі, та запросити сім’ї українських біженців розміститися в їхніх будинках. Житло надаватиметься безкоштовно протягом перших трьох місяців перебування.

Також Sigma Software та їх замовник і партнер, компания Bezyl створили українську версію додатка для підтримки психічного здоров’я українців. Sigma Software є технічним партнером Bezyl протягом двох років, впродовж цього часу спеціалісти компанії були залучені до створення додатку, який мав на меті підтримку ветеранів американської армії та осіб, які страждають від посттравматичного стресового розладу (ПТСР). Коли Естер Говард, засновниця Bezyl Inc., побачила масштаби гуманітарної кризи, яка розгортається в Україні, вона вирішила зробити додаток Bezyl доступним для українців, щоб допомогти їм отримати необхідну підтримку. До робот з локалізації радо долучились спеціалісти Sigma Software. Завантажити додаток Bezyl можна на App Store та Google Play.

Sigma Software продовжує розвивати освітній напрямок в компанії та допомагає всім бажаючим відкрити для себе світ інформаційних технологій. На базі власного університету — Sigma Software University у березні запустився набір на соціальні курси для рідних та друзів наших колег. Програми охоплюють трендові сьогодні напрямки: Основи PM, BA, .NET, JS, Основи баз даних, рекрутинг та HR, тестування ПЗ. За два тижні прийому заявок отримали понад 2000 реєстрацій. Навчання на більшості з програм вже розпочалося.

За час від початку повномасштабної війни, також відновлено заняття на програмах для початківців: кемпах та інтернатурах за напрямками: NODE. JS, Angular, Java, PHP, Big Data, Support та .NET, GameDev.

Для бажаючих заглибитися у блокчейн технології наразі відкрито набір на курс Solidity for beginners (https://bit.ly/3OAjxEP), який розпочнеться у травні, а всі зібрані кошти будуть направлені на допомогу ЗСУ.

Telesens

Засновник Телесенс від початку повномасштабного вторгнення займається доставкою гуманітарної допомоги з Італії, Франції (Ліон) до Харкова, Харківської обласної дитячої лікарні й Харківської області (м. Первомайський) –– це ліки, їжа, одяг. Також він із волонтерами привозить в Україну автомобілі, які потрібні волонтерам тут, нам місці.

Компанія спільно з ІТ Cluster працює над створенням айті-осередка на Закарпатті, щоб допомагати підтримувати стан економіки країни за рахунок прибутку, який надходить від клієнтів з-за кордону. Project Manager, Head of PM and BA Division, Recruiter, а також QA Engineer компанії з перших днів пішли до лав ЗСУ. Іноді вони пишуть, що їм потрібно, і колеги збирають на це гроші: від тепловізійних прицілів до роутерів.

Luxoft

  • З моменту початку війни, компанія продовжує співпрацювати із волонтерськими фондами та організаціями: Червоний Хрест України, Карітас Україна, Благодійний фонд «Коло», Серце до Серця. Спочатку, було запущено платформу для збору пожертв до товариства Червоного Хреста України серед усіх спеціалістів DXC Technology Company, до структури якої входить Luxoft. Зараз Luxoft організували аналогічну кампанію по збору коштів для організації Карітас України, а до ініціативи долучилися наші колеги з усього світу.  Метою фонду є підтримка людей, постраждалих від конфлікту: забезпечення їх продовольством, питною водою, безпечним розміщенням і гігієнічними засобами, а також організація транспорту для людей, де проходять активні бойові дії, аби допомогти їм дістатися до своїх близьких на безпечних територіях.
    Наразі, для потреб фонду Карітас України було зібрано – 23 500 дол.
    Для потреб Українського Червоного Хреста Luxoft переказав – 136 000 дол.
  • Luxoft закупив та передав велику партію гуманітарної допомоги вихованцям Глинської спеціальної загальноосвітньої школи-інтернат Роменського району, що у Сумській області. Заклад розміщює 33 дитини, для потреб яких було придбано та передано продукти харчування, різноманітні гігієнічні засоби, одяг.
  • Майже за 1 годину в Luxoft вдалося закрити збір коштів для Запорізької обласної клінічної дитячої лікарні у розмірі 110 786 грн. Саме у цьому закладі перебувають багато дітлахів, яких вдалося евакуювати з Маріуполя. Компанія закрила потребу у закупівлі шприців-ручок, критично необхідного вакуумного аспіратору для терапії ран. Збір коштів здійснювався через Благодійний фонд «КОЛО».
  • В рамках глобальної ініціативи Chess for Charity, наш переможець Юрій Лугош – Software Developer з української локації, передав свій виграш у розмірі 2000 USD до фонду «СЕРЦЕ ДО СЕРЦЯ». Кошти передані Luxoft пішли на закупку медичного обладнання для дітей з вадами слуху у Херсонській обласній дитячій лікарні, а також витратних матеріалів та медикаментів призначених для рятування і підтримки життя.
  • З 24 лютого У Luxoft не лише не було жодного скорочення, а й навпаки, питання найму стає більш актуальним. У березні до компанії приєдналося 46 спеціалістів. У квітні компанія ще більше наростила темпи та надала ще більшу кількість робочих місць для українців. На переконання компанії, продовжувати розвивати бізнес саме тут, в Україні, є надважливим завданням. У такий спосіб робиться внесок у підтримку економіки нашої держави та у боротьбі зі спільним ворогом.
  • Luxoft відкрили сім нових офісів по Україні: у Чернівцях, Івано-Франківську, Вінниці, Хмельницькому, два у Львові та у м.Рені Одеської області. Загалом вони покривають потреби у робочих місцях для 150 переміщених спеціалістів. 

BAKOTECH

BAKOTECH перевів понад 3-х мільйонів гривень на потреби армії та благодійних фондів. На «фінансовому фронті» компанія намагається залучати більше гуманітарної допомоги та допомоги для армії. Наприклад, з боку BAKOTECH було закуплено комп’ютери для артилерії, рації для розвідників, частини спорядження для Збройних сил України (ЗСУ) та територіальної оборони (ТрО). Якщо говорити про співробітників, які пішли служити у ЗСУ та ТРО, BAKOTECH забезпечив їх необхідним спорядженням — від теплових прицілів до одягу. 
Спільно з колегами BAKOTECH було створено Коаліцію дистриб’юторів України. Головне завдання Коаліції — сприяти тому, щоб компанії та виробники IT-рішень, які мають будь-які зв’язки з країною-агресором, якнайшвидше припинили будь-яку діяльність на ринках РФ та РБ.
Керівництво BAKOTECH використовує всі свої міжнародні контакти та зв’язки для поширення інформації про ситуацію в Україні та залученню міжнародної фінансової допомоги від закордонних партнерів на потреби ЗСУ та волонтерських організацій. У цьому питанні є значний прогрес – зібрані та перераховані кошти вимірюються сотнями тисяч євро.
Багато зробили й вендори BAKOTECH: створювали волонтерські організації, донатили, допомагали знаходити виходи на спорядження для ЗСУ. Також вендори з нашого портфеля безкоштовно надають українським компаніям ліцензії на свої продукти та допомогу фахівців, співпрацюють з урядом.
А головне, що BAKOTECH продовжує роботу. Усі працівники знаходяться у відносно безпечних місцях та готові працювати на благо держави.

GlobalLogic

Компанія вклала значні ресурси для підтримки своїх спеціалістів та народу України. Безпека та добробут фахівців є ключовим пріоритетом компанії, тому всі спеціалісти GlobalLogic Ukraine отримали позапланові виплати, а також допомогу в переїзді, розміщенні та психологічну підтримку. GlobalLogic продовжує виплачувати всі компенсації своїм фахівцям, як зазвичай.

З початку війни допомога від GlobalLogic Україні та українцям склала півмільярда гривень (ця сума продовжує зростати). Окрім того, інженери компанії власними силами закривають різні запити волонтерів та власним коштом зібрали вже понад 8 млн гривень. 

Щоб заохотити партнерів компанії у всьому світі також доєднатись до допомоги Україні, було створено платформу для пожертв на WeSpire, де наразі зібрано понад $135 000 для українських фондів Nova Ukraine, Razom, Revived Soldiers Ukraine та іншим. Комісію по цим переказам сплачує GlobalLogic.

Окрім того, компанія продовжує підтримувати освіту в Україні. У межах програми GlobalLogic Education було проведено IT Basics Course. Тренери та ментори GlobalLogic поділилися базовими знаннями та навичками, що необхідні для старту кар’єри в IT-індустрії. Курс відвідали студенти різних спеціальностей з усіх куточків України. Матеріали курсу й деталі доступні за посиланням.

І вже 23 травня стартує профорієнтаційний курс для старшокласників IT Choice. Ми хочемо допомогти учням 9-11 класів зрозуміти, в якому напрямі можна реалізувати свій потенціал в IT. Участь у курсі — безкоштовна.

Також GlobalLogic запустила серію пізнавальних вебінарів на низку тем, що допоможуть під час війни: від психології до медицини, від кібербезпеки до безпеки життєдіяльності. Відеозаписи доступні за посиланням. Також подбали про дозвілля дітей — запустили серію вебінарів Kids Space про Україну, протягом яких діти можуть дізнатися більше про українську міфологію, казки тощо. Відеозаписи публікуються в плейлісті.

SoftServe

SoftServe підтримує економіку України з перших днів війни. В лютому компанія перерахувала сумарно 50 млн гривень податків авансом, аби додаткові надходження до держбюджету країни підсилили економіку. SoftServe також виділив 12 млн гривень на допомогу по різних напрямках пов’язаних з війною, а згодом ще 22 млн гривень від керівництва компанії. Окремо, працівники компанії зібрали 2 млн гривень та продовжують збирати значні суми і зараз. Більше 400 000 доларів пожертв здійснили також клієнти, партнери та працівники компанії з-за кордону.

Велика частина цих коштів була скерована корпоративному Благодійному Фонду “Відкриті очі”, який займається закупівлею необхідних речей та гумдопомоги за кордоном, логістикою та транспортуванням в Україну та по українських містах і зокрема на Cхід. На рахунку фонду – десятки вантажівок та більше 300 тон гумдопомоги, медикаментів, харчів, комп’ютерної техніки для потреб біженців та військових.

Компанія допомагає у боротьбі також і власною експертизою. Сотні ІТ-спеціалістів компанії в межах проекту ОпенТех співпрацюють з НГО та урядовими структурами, розробляючи для них цифрові продукти та рішення. У роботі волонтерів SoftServe на сьогодні близько 20 проектів.

Greennet

Найцінніший актив компанії – це команда, адже Greennet є міжнародним системним інтегратором в ІТ сфері, яка допомагає будувати ІТ інфраструктури, мережі передачі даних для наших замовників – державних та приватних компаній, об’єктів критичної інфраструктури, фінансового сектору та інтернет-провайдерів. Тому одразу, 24 лютого, компанія орендувала декілька невеликих готелів в більш безпечних регіонах, та запропонувала команді, хто хоче поїхати з Києва або відправити родини – скористатися такою опцією. До сьогодні це є безкоштовним для команди Greennet та їх родин. Станом на заразі більшість людей вже повернулися до Києва, або мають такі плани на найближчі пару тижнів.

Не зважаючи на те, що з 24 лютого український офіс Greennet сильно втратив в обсягах продажів, так як більшість наших замовників це –  українські компанії, в Greennet зберегли всю команду, та повністю зберегли заробітну платню на перше півріччя цього року, далі плануються дії згідно з ситуацією. Проте компанія сподіваємося зберегти більшу частину команди.

Частина фахівців компанії зараз зі зброєю захищають країну, а Greennet надає їм всю необхідну підтримку та щиро чекає на їх повернення до звичайних бізнес буднів, цілими і здоровими, з перемогою!

Ще до початку повномасштабного вторгнення, з початку лютого компанія почала сплачувати податки наперед. На переконання компанії, це є важливою частиною допомоги державі від відповідального бізнесу у такі скрутні часи. У цьому контексті, новий податковий режим Дія City, резидентами якого компанія стала у травні, дійсно допомагає компаніям на кшталт Greennet отримати дуже привабливі податкові та інші умови роботи.

З 24 лютого Greennet на зв’язку зі замовниками і партнерами, забезпечують усією можливою допомогою: перший пріоритет було надано державним структурам, оборонній промисловості та об’єктам критичної інфраструктури, проте комерційним замовникам також допомагали, чим могли, бо роль аптеки, чи супермаркету в дні війни є не менш важливою для життя людей.

Запити про допомогу були різні: від ноутбуків, МФУ, жорстких дисків, Starlink  та бронежилетів до послуг інженерів чи фахівців з ІТ безпеки для протистояння кібер-атакам ворога. Greennet робить все можливе, аби забезпечити усі запити.

За цей час компанія надала безліч консультацій, обладнання, більше ста Starlink, які в Greennet швидко придбали для потреб країни за власний кошт, що допомогло залишити на зв’язку один із об’єктів критичної інфраструктури країни. Таку допомогу ми продовжуємо, і будемо продовжувати надавати, поки це необхідно для нашої перемоги.

Greennet продовжує працювати, підтримувати нашу українську команду, державу та ЗСУ. Компанія продовжує інвестувати в нашу країну навіть в скрутні часи з вірою в найскорішу перемогу та успішне майбутнє України!

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: