fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Внутрішні комунікації в часи пандемії: 4 кейси

01/ 11/ 2021
  Новий гібридний формат роботи став суттєвим викликом для більшості компаній при розбудові внутрішніх комунікацій. Звичні формати та канали комунікації вже можуть здаватися не такими ефективними, а підтримка залученості співробітників на віддаленій роботі – завданням з зірочкою. Тож 20 жовтня на зустрічі PR&Marketing комітету Європейської Бізнес Асоціації ми розбирали чотири кейси, як здійснювати внутрішню комунікацію, коли: Компанія розміром як місто «Маючи 20 тисяч робітників та територію підприємства в 300 тисяч гектарів, ми опинилися в ситуації, коли нерелевантно говорити про внутрішні комунікації як такі», – зазначає Ярина Ключковська, Директорка з корпоративних комунікацій, АрселорМіттал Кривий Ріг. На думку Ярини, межа між зовнішніми та внутрішніми комунікаціями для компанії остаточно розмилася. Те, що комунікується всередині компанії Арселор, має значення для цілої спільноти Кривого Рога – прикладом цього слугує газета «Металург», яка вже 80 років виходить у друкованому вигляді і спочатку була призначена суто для співробітників. Але зараз газету читають всі – від журналістів, які беруть звідти новини, до представників міської влади та громади. Компанія використовує й інші канали комунікації, однак завжди є 8-10% нічим неохоплених людей. «Їх можна зловити тільки офлайн. Тому неформальні зустрічі надзвичайно важливі. Там співробітники обмінюються новинами, заводять дружні стосунки. А коли серед колег людина знаходить собі друзів, то вона буде сильніше любити свою роботу». Компанія присутня у всіх регіонах «У нас внутрішні комунікації працюють в одній зв’язці з HR. Окремим викликом є повідомлення співробітників про зміни. Їх за замовчуванням сприймають зі знаком мінус», – зауважує Тетяна Калашнюк, Керівниця відділу внутрішніх комунікацій, Укрпошта. Ситуація ускладнювається тим, що більшість робітників не мають своїх корпоративних акаунтів, до того ж є багато тих, хто працює в маленьких містечках та селах, де немає зв’язку. «Тут потрібен індивідуальний підхід. Компанія має показати, що вона дбає про кожного члена команди й тому інформація про зміни має йти безпосередньо від менеджерів, лінійних керівників. Чесна розмова віч-на-віч заспокоює». Дбайливе відношення до співробітників потім конвертується у любов. В компанії є бренд-амбасадори, які пропонують своїм друзям та родичам доєднатися до команди Укрпошти. Для цього навіть була створена спеціальна програма «Приведи друга», яка за три роки працевлаштувала близько 1784 людей. Крім того, Укрпошта тестує нові способи залучення співробітників, це конкурси, фанові заходи та екскурсії для дітей співробітників. Компанія робить фокус на діджитал   «В ІТ-компаніях є своя специфіка – наші співробітники занадто перезавантажені інформацією, вони через це можуть пропустити наші корпоративні розсилки. Тож ми намагаємося їх не спамити, – розповідає  Марія Кучеренко, Директорка з корпоративної репутації та КСВ, SoftServe. – Замість цього ми створили свою внутрішню соціальну мережу з можливістю двосторонньої комунікації». Представники ІТ-спільноти дуже діджиталізовані й у випадку проблем заявлять одразу про це онлайн. Тому дуже важливо, щоб був внутрішній майданчик, куди незадоволений працівник може відвести свою душу перед тим, як транслювати весь негатив назовні. «Водночас є і позитивна сторона того, що наші співробітники є активними в соцмережах. Багато, хто з них є публічними особами, знаними авторитетами на ІТ ринку. Вони є амбасадорами нашого бренду. Чимало в нас також студентів-амбасадорів, які рекомендують SoftServe як перше місце роботи. Минулого року ми найняли близько 800 молодих фахівців. І продовжуємо залучати, вчити та ростити молодь». Компанія йде в ногу з часом  «У людей немає зараз можливості читати довгі листи. Чим простіше інформація буде подана, тим краще вона буде сприйматися. Це також повага до часу наших співробітників. В пріоритеті – швидкість та зручність, тому ми перейшли до інфографіки, відеоконтенту тощо. До речі, топменеджери  знімають різні відео для співробітників. Наприклад, останній раз вони розповідали на камеру, чому вирішили вакцинуватися», – ділиться Кристина Масол, Провідна фахівчиня з внутрішніх комунікацій, Carlsberg Ukraine. Також компанія приділяє багато уваги персоналізації. «Співробітники завжди можуть звернутися до нашого відділу внутрішніх комунікацій. Стараємося нікого не залишати на стороні, щоб в усіх була можливість висловитися. Все проходить легко та органічно. В листах користуємось зверненням «Привіт, друже» замість сухих офіційних фраз». Це лише маленька частина того, що ми обговорювали протягом майже двогодинної розмови. Про інші цікавинки дізнавайтесь у відеозаписі: https://www.youtube.com/watch?v=TL-GV7bZxU4&ab_channel=EuropeanBusinessAssociationUkraine%28%D0%95%D0%92%D0%90%29  

Новий гібридний формат роботи став суттєвим викликом для більшості компаній при розбудові внутрішніх комунікацій. Звичні формати та канали комунікації вже можуть здаватися не такими ефективними, а підтримка залученості співробітників на віддаленій роботі – завданням з зірочкою. Тож 20 жовтня на зустрічі PR&Marketing комітету Європейської Бізнес Асоціації ми розбирали чотири кейси, як здійснювати внутрішню комунікацію, коли:

Компанія розміром як місто

«Маючи 20 тисяч робітників та територію підприємства в 300 тисяч гектарів, ми опинилися в ситуації, коли нерелевантно говорити про внутрішні комунікації як такі», – зазначає Ярина Ключковська, Директорка з корпоративних комунікацій, АрселорМіттал Кривий Ріг. На думку Ярини, межа між зовнішніми та внутрішніми комунікаціями для компанії остаточно розмилася. Те, що комунікується всередині компанії Арселор, має значення для цілої спільноти Кривого Рога – прикладом цього слугує газета «Металург», яка вже 80 років виходить у друкованому вигляді і спочатку була призначена суто для співробітників. Але зараз газету читають всі – від журналістів, які беруть звідти новини, до представників міської влади та громади. Компанія використовує й інші канали комунікації, однак завжди є 8-10% нічим неохоплених людей. «Їх можна зловити тільки офлайн. Тому неформальні зустрічі надзвичайно важливі. Там співробітники обмінюються новинами, заводять дружні стосунки. А коли серед колег людина знаходить собі друзів, то вона буде сильніше любити свою роботу».

Компанія присутня у всіх регіонах

«У нас внутрішні комунікації працюють в одній зв’язці з HR. Окремим викликом є повідомлення співробітників про зміни. Їх за замовчуванням сприймають зі знаком мінус», – зауважує Тетяна Калашнюк, Керівниця відділу внутрішніх комунікацій, Укрпошта. Ситуація ускладнювається тим, що більшість робітників не мають своїх корпоративних акаунтів, до того ж є багато тих, хто працює в маленьких містечках та селах, де немає зв’язку. «Тут потрібен індивідуальний підхід. Компанія має показати, що вона дбає про кожного члена команди й тому інформація про зміни має йти безпосередньо від менеджерів, лінійних керівників. Чесна розмова віч-на-віч заспокоює». Дбайливе відношення до співробітників потім конвертується у любов. В компанії є бренд-амбасадори, які пропонують своїм друзям та родичам доєднатися до команди Укрпошти. Для цього навіть була створена спеціальна програма «Приведи друга», яка за три роки працевлаштувала близько 1784 людей. Крім того, Укрпошта тестує нові способи залучення співробітників, це конкурси, фанові заходи та екскурсії для дітей співробітників.

Компанія робить фокус на діджитал  

«В ІТ-компаніях є своя специфіка – наші співробітники занадто перезавантажені інформацією, вони через це можуть пропустити наші корпоративні розсилки. Тож ми намагаємося їх не спамити, – розповідає  Марія Кучеренко, Директорка з корпоративної репутації та КСВ, SoftServe. – Замість цього ми створили свою внутрішню соціальну мережу з можливістю двосторонньої комунікації». Представники ІТ-спільноти дуже діджиталізовані й у випадку проблем заявлять одразу про це онлайн. Тому дуже важливо, щоб був внутрішній майданчик, куди незадоволений працівник може відвести свою душу перед тим, як транслювати весь негатив назовні. «Водночас є і позитивна сторона того, що наші співробітники є активними в соцмережах. Багато, хто з них є публічними особами, знаними авторитетами на ІТ ринку. Вони є амбасадорами нашого бренду. Чимало в нас також студентів-амбасадорів, які рекомендують SoftServe як перше місце роботи. Минулого року ми найняли близько 800 молодих фахівців. І продовжуємо залучати, вчити та ростити молодь».

Компанія йде в ногу з часом

 «У людей немає зараз можливості читати довгі листи. Чим простіше інформація буде подана, тим краще вона буде сприйматися. Це також повага до часу наших співробітників. В пріоритеті – швидкість та зручність, тому ми перейшли до інфографіки, відеоконтенту тощо. До речі, топменеджери  знімають різні відео для співробітників. Наприклад, останній раз вони розповідали на камеру, чому вирішили вакцинуватися», – ділиться Кристина Масол, Провідна фахівчиня з внутрішніх комунікацій, Carlsberg Ukraine. Також компанія приділяє багато уваги персоналізації. «Співробітники завжди можуть звернутися до нашого відділу внутрішніх комунікацій. Стараємося нікого не залишати на стороні, щоб в усіх була можливість висловитися. Все проходить легко та органічно. В листах користуємось зверненням «Привіт, друже» замість сухих офіційних фраз».

Це лише маленька частина того, що ми обговорювали протягом майже двогодинної розмови. Про інші цікавинки дізнавайтесь у відеозаписі:

 

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальни мережами.
0 Шейрів

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: