fbpx

Відповідальний бізнес: як компанії підтримували одна одну та суспільство

15/ 07/ 2020

«У майбутньому виживуть лише соціально відповідальні компанії», – такі слова прозвучали на одному з минулих вебінарів проєкту «Рекруторія» торік. І вони виявились більш ніж пророцькими. Розповідаємо, чому 2020 рік надзвичайно актуалізував для бізнесу необхідність займати активну соціальну позицію і брати участь у вирішенні найгостріших соціальних проблем, і наводимо приклади коронакризової КСВ.

У БОРОТЬБІ ЗА КЛІЄНТІВ І ПРАЦІВНИКІВ

За визначенням Комісії ООН зі сталого розвитку, корпоративна соціальна відповідальність (КСВ) – концепція, згідно з якою компанії інтегрують у свою діяльність соціальні та екологічні питання. Перші активності у цьому контексті здійснювались ще у 1850-1950 рр., коли успішні американські промисловці почали щедро вкладати кошти у розвиток культури, освіти, медицини, а також умови праці.

З часом КСВ усе більше почала ставати інструментом у боротьбі за клієнтів та працівників. Судіть самі:

  • Згідно з дослідженням «Рейтинг роботодавців України» 2019/2020 при виборі роботи респондентами значущість такого критерію, як «Соціальна відповідальність бізнесу», дещо превалює над міжнародним статусом компанії та її високотехнологічністю та відчутно більша за популярність бренда.
  • Якщо у бізнесу немає сильної практики корпоративної відповідальності, то міленіали з великою ймовірністю проігнорують таку компанію як роботодавця. Такі результати показало дослідження 2016 Cone Communications. А згідно з аналізом бази grc.ua на пошукачів віком 19-35 років (тобто на міленіалів) припадає абсолютна більшість (57%) усіх розміщених у 2020 році резюме.
  • За даними глобального звіту про корпоративну соціальну відповідальність (The Nielsen Global Survey of Corporate Social Responsibility and Sustainability), 70% споживачів в Україні готові платити більше за продукцію компаній, що відповідально ставляться до суспільства та навколишнього середовища.

КСВ. ВЕРСІЯ КОРОНАКРИЗОВА

Якщо до всесвітньої пандемії КСВ-проєкти були частиною загальної комунікації компаній та брендів, то в останні декілька місяців вони стали ледь не єдиним доступним і можливим інструментом для того, щоб лишатись в інформаційному полі та просто вижити.

Йдеться про події, пов’язані з коронавірусом та карантином, які підкреслили справедливість висловлювання про те, що ми всі в одному човні. Бізнес, який мислить стратегічно, розуміє: без підтримки, яку потрібно надавати партнерам та суспільству загалом, майбутнього не буде.

Тому в якомусь плані коронавірус став тригером і позитивних змін: компанії активно включились в боротьбу як з самим вірусом, так і з його наслідками для економіки. Звісно, реалізовувати програми КСВ можна в різних сферах. І ми в grc.ua впевнені: робити акцент варто на темах, які близькі по духу компанії та в яких ви є експертами. Так, за останні декілька місяців ми реалізували:

  • Програму з безкоштовного розміщення вакансії з дистанційною роботою

Одне з головних завдань бізнесу зараз і протягом останніх декількох місяців – це забезпечити максимальне піклування про здоров’я працівників. І одним з кроків до її реалізації є впровадження дистанційної роботи. Та й самі працівники говорять про те, що в ситуації, коли небезпека вірусу остаточно не минула, віддалена робота – більш прийнятний варіант.  Тому ми стимулювали наших партнерів-роботодавців при пошуку нових співробітників обирати саме такий формат зайнятості, надаючи можливість розміщувати відповідні вакансії безкоштовно. 

  • Програму з безкоштовного розміщення статей та інтерв’ю

У період карантину кількість комунікацій компаній значно зросла. І це правильно. Адже саме зараз потрібно говорити: про насущні проблеми, які турбують кожного, про складнощі, щоб показати іншим, що вони не самотні у своїх проблемах, про успіхи, щоб надихнути та подати приклад. «Ми дали нашим клієнтам і партнерам інструмент для таких комунікацій, який охоплював і їхніх працівників, і потенційних співробітників, і просто широкий суспільний загал» – Ася Воробйова, директорка з продуктів grc.ua.

  • Дослідження роботодавчої та пошукацької активності

Попереджений (а в нашому разі – поінформований) – означає озброєний. Ще більш активно ми досліджували, як змінювалась активність на ринку праці: які саме фахівці більш активно почали шукати роботу, а хто зайняв вичікувальну позицію, в яких галузях набирали співробітників, а де все поставили на паузу? Відповіді на ці запитання допомагали спеціалістам і роботодавцям корегувати свої дії та обирати більш успішні стратегії. 

  • Вебінари для пошукачів на підвищення кар’єрної грамотності

Допомоги потребував не тільки бізнес, але й пошукачі: яких було скорочено, які були не впевнені у поточному роботодавцеві, чий розмір доходів знизився тощо. Ми разом з представниками компаній-роботодавців розповідали їм про прості та ефективні інструменти працевлаштування, про кроки, які приведуть до бажаної роботи. «Наші вебінари не тільки підвищують кар’єрну грамотність пошукачів. Вони допомагають і психологічно. Коли ти розумієш, що не лишився сам на сам зі своєю проблемою, що можеш отримати кваліфіковану пораду з питань працевлаштування, – стає елементарно легше» – Вікторія Пилипенко, керівниця проєктів «Рекруторія» та Talent ON.

БІЗНЕС, ЯКИЙ ДОПОМАГАЄ

Сьогодні ми можемо спостерігати, як багато компаній включилися в боротьбу з вірусом і супутньою кризою. Ось лише декілька прикладів таких активностей:

  • JDE забезпечила більше 800 000 чашок кави (і це лише в Україні) для медиків та екстрених служб, які цілодобово рятують пацієнтів.
  • TEDIS Ukraine провели благодійний аукціон з метою підтримки у період карантину самотніх літніх людей, які зазнають труднощів з придбанням продуктів і ліків. Лотами на аукціоні були hand made вироби працівників компанії та членів їхніх сімей. На зібрані кошти закуплено продуктові набори та передано людям похилого віку в різних регіонах України.
  • Vodafone Україна надала безкоштовний доступ до пізнавально-розважальних сервісів: Vodafone Press, Vodafone Music, Bookmate і BeFit, щоб підбадьорити тих, хто залишався вдома на карантині. Для абонентів передплачених тарифів було надано можливість безкоштовно підключити послугу Online Pass, щоб безлімітно спілкуватися в популярних соціальних мережах і месенджерах. А в рамках підтримки проєкту «Всеукраїнська школа online» було відкрито вільний доступ до трансляцій уроків через сервіс Vodafone TV.
  • Бізнес-клієнти отримали від Київстар доступ до рішень з організації віддалених офісів у будь-якій точці країни без абонентної плати.
  • lifecell анонсував ініціативу з підтримки медиків України та почав безкоштовно надавати 20 ГБ Інтернету та 1500 хвилин для дзвінків на міські та мобільні номери по Україні. Оператор також скасував плату за дзвінки і трафік на вебресурсах МОЗ і МЗС України.

ЩО БУДЕ ДАЛІ?

Чи будуть згорнуті всі ті цінні ініціативи, започатковані останнім часом, після зняття карантинних обмежень? Думаємо, що ні. Ба більше, після пандемії бренди, які хочуть бути успішними, перестануть бути просто виробниками або просто постачальниками товарів і послуг, вони створюватимуть нові проєкти, які нестимуть користь людям.

«Коронакриза ще раз показала, як важливо бути гнучкими. Щоби «вбудуватися» в новий порядок і попит, потрібно швидко реагувати на зміни. Тому для нас лишається пріоритетним адаптивний підхід у взаємовідносинах з клієнтами та партнерами. І хочеться вірити, що КСВ-проєкти, які зараз стали важливими супутниками бізнесу, а також бажання нести користь громаді та партнерам залишаться і після карантину. Принаймні для нас у grc.ua це так» – Катерина Окунська, виконавча директорка grc.ua.

ДОДАТКОВА ІНФОРМАЦІЯ

grc.ua входить до складу найбільшого об’єднання рекрутингових проектів із восьми країн Європи та Азії з найширшою базою резюме.

З допомогою grc.ua більше 82 000 компаній шукають спеціалістів по 28 напрямках. До їхніх послуг пропонується понад 1 400 000 професійно складених резюме, які пройшли ручну модерацію HR-спеціалістів grc.ua. Основу пошукацької аудиторії сайту складають висококваліфіковані спеціалісти різного профілю. На сьогодні grc.ua володіє найчисленнішою аудиторією кандидатів ТОП-рівня та спеціалістів «західного взірця».

Усі проекти grc.ua розміщені на єдиній онлайн-платформі. Робота з нами — це можливість публікувати вакансій та переглядати резюме у всіх країнах присутності grc.ua з одного вікна. На ринку міжнародного інтернет-рекрутменту grc.ua Україна відомий не тільки роботою кадрового порталу, але й реалізацією багатьох успішних проектів. З 2006 року розгорнулась дослідницька діяльність компанії, спрямована на глибинний аналіз поточних тенденцій ринку праці й прогнозування його розвитку. У той же час була заснована міжнародна «Премія HR-бренд» — єдиний професійний конкурс в області побудови репутації роботодавця.

Grc.ua  – більше ніж job-портал!

Інформація надана grc.ua. При використанні матеріалів гіперпосилання обов’язкове. Якщо ви бажаєте дізнатися більше, будь ласка, зв’яжіться зі спеціалістом експертно-аналітичного центру grc.ua Дрожжиною Юлією за адресою j.drozhzhina@grc.ua.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальни мережами.
0 Шейрів

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: