fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Унікальний продукт продаси і під ракетами: інтерв’ю KYIV NOT KIEV з Артемом Бородатюком

27/ 09/ 2023
  KYIV NOT KIEV, англомовна ініціатива команди Truman, що прагне залучити іноземців в змістовний діалог про Україну, продовжує Changemakers Season. У ньому запрошує до розмови бізнесменів, урядовців та громадських діячів. В нещодавньому випуску Тетяна Гайдук поговорила про інфоспротив, Силіконову долину для military tech, та можливості для розвитку на українському ІТ-ринку з Артемом Бородатюком, CEO Netpeak Group.ʼ  https://www.youtube.com/watch?v=Psf4w4yVjko Як і на все життя в Україні, війна вплинула на Netpeak Group, що об’єднує 23 компанії, а сам Артем називає його «фабрикою з серійного виробництва ефективних середніх бізнесів». Скоротився горизонт планування, змінився підхід до роботи в бордах комапаній: тепер збираються часто, ставлять зрозумілі цілі та формують чіткі звіти. Сім бізнесів Netpeak Group заробляють гроші, - це агентські компанії, стартап-студія Kiss My Apps, бізнеси, що розробляють мобільні додатки та веб-сайти. При цьому Артем зауважує, що не у всіх компаній є ціль заробляти.Капіталізація компаній росте, однак «живих» грошей поменшало – прибутки або реінвестують в нові проєкти, або передають на потреби Збройних сил України. На ці потреби партнерам Netpeak Group вдалося зібрати й направити до 2 млн доларів. Попри складнощі, пов’язані з повномасштабною російською агресією, з’явилися й можливості. Раніше український ринок праці був перенасиченим. А зараз в ІТ це - ринок роботодавця. Закривати топ-вакансії наразі легше. «Ми тільки за останні два квартали найняли чотирьох людей. І ще два офери зробили. Тобто, ми знайшли шість людей за півроку, коли раніше ми знаходили двох-трьох за рік», ділиться Артем Бородатюк. Тому з погляду найму стало простіше. З погляду економічних можливостей – безперечно складніше. Netpeak Group працює за принципом remote-first. Біля 30% співробітників групи компаній виїхали за кордон з початком повномасштабного вторгнення. Артем переконаний, що з оформленням української перемоги ці люди повернуться до України, бо тут надто багато переваг, і просто вигідно бути. Тож він поки не зважає на опитування, що вираховують відсоток «поверненості» фахівців, котрі виїхали з країни. З його досвіду, люди з непростим життям значно більше цінують роботу, можливості, і саме життя в якомусь сенсі. Кільком поколінням сучасних українців випало чимало криз та потрясінь, включно з війною, які потребували постійної адаптації та розвитку. В цьому СЕО Netpeak Group вбачає силу і перевагу українських підприємців на глобальному ринку: «ми вже навчились всьому і вміємо все». Іноземні партнери дуже серйозно оцінюють ризики роботи з українськими компаніями - обстріли, блакаути, мобілізацію співробітників, їх складний емоційний стан. Це справді може обмежувати у веденні проєктів, однак на якість та ефективність роботи не впливає. «Наприклад, в нас є окрема аналітична компанія. Дуже високий IQ потрібен для того, щоб налаштувати аналітичні сервіси в продуктах чи мобільних додатках. Це складно. Не всі це вміють робити. А ми вміємо. Тому якщо ти маєш унікальний продукт, - то завжди його продаси, навіть якщо ти в Україні з блекаутами, ризиком мобілізації, та під ракетами», вважає Артем Бородатюк. Наразі держава всі ресурси має направити на захист кордонів та їх відновлення, відповідає він на питання про державне стимулювання виходу українських ІТ-компаній на західні ринки. Щодо осяжного майбутнього, держава має будувати екосистемні речі, що підтримуватимуть спроможності вітчизняних підприємців. На його думку, це непогано виходить в Міністерства цифрової трансформації та Михайла Федорова. Приклади таких екосистем – Дія City; «Армія дронів», що дозволила наводнити ринок виробництва дронів грошима, перетворивши Україну на Силіконову долину в military tech. На початку повномасштабної російської агресії спеціалісти digital-агентства Netpeak, що входить до складу групи, вели інформаційну війну на території Росії та Білорусі. Вони створили спеціальну сторінку-заглушку, яка відкривалася в місцевих користувачів при заході на сайт, з фото та відео реальних подій в Україні та закликами вийти на протест проти свого уряду. ЕВА запрошувала компанії-члени взяти участь в інфоспротиві за прикладом Netpeak. Артем Бородатюк вважає, що наразі росіяни значно впевненіше почуваються в інформаційному полі, бо покладаються на щедрі бюджети. Згідно з даними розвідувальної спільноти InformNapalm, росія щорічно витрачає біля 3,5 млрд доларів на інформаційні кампанії. В Україні достатньо кваліфікованих маркетингових фахівців, що здатні формувати український наратив (успішні кампанії UNITED24, #ArmUkraineNow тому приклад), однак бракує фінансування такої роботи. «Якщо дати один F16 у грошовому еквіваленті якомусь інформаційному центру, - це буде вже щось», каже він.

KYIV NOT KIEV, англомовна ініціатива команди Truman, що прагне залучити іноземців в змістовний діалог про Україну, продовжує Changemakers Season. У ньому запрошує до розмови бізнесменів, урядовців та громадських діячів. В нещодавньому випуску Тетяна Гайдук поговорила про інфоспротив, Силіконову долину для military tech, та можливості для розвитку на українському ІТ-ринку з Артемом Бородатюком, CEO Netpeak Group 

Як і на все життя в Україні, війна вплинула на Netpeak Group, що об’єднує 23 компанії, а сам Артем називає його «фабрикою з серійного виробництва ефективних середніх бізнесів». Скоротився горизонт планування, змінився підхід до роботи в бордах комапаній: тепер збираються часто, ставлять зрозумілі цілі та формують чіткі звіти. Сім бізнесів Netpeak Group заробляють гроші, – це агентські компанії, стартап-студія Kiss My Apps, бізнеси, що розробляють мобільні додатки та веб-сайти. При цьому Артем зауважує, що не у всіх компаній є ціль заробляти.Капіталізація компаній росте, однак «живих» грошей поменшало – прибутки або реінвестують в нові проєкти, або передають на потреби Збройних сил України. На ці потреби партнерам Netpeak Group вдалося зібрати й направити до 2 млн доларів.

Попри складнощі, пов’язані з повномасштабною російською агресією, з’явилися й можливості. Раніше український ринок праці був перенасиченим. А зараз в ІТ це – ринок роботодавця. Закривати топ-вакансії наразі легше. «Ми тільки за останні два квартали найняли чотирьох людей. І ще два офери зробили. Тобто, ми знайшли шість людей за півроку, коли раніше ми знаходили двох-трьох за рік», ділиться Артем Бородатюк. Тому з погляду найму стало простіше. З погляду економічних можливостей – безперечно складніше.

Netpeak Group працює за принципом remote-first. Біля 30% співробітників групи компаній виїхали за кордон з початком повномасштабного вторгнення. Артем переконаний, що з оформленням української перемоги ці люди повернуться до України, бо тут надто багато переваг, і просто вигідно бути. Тож він поки не зважає на опитування, що вираховують відсоток «поверненості» фахівців, котрі виїхали з країни. З його досвіду, люди з непростим життям значно більше цінують роботу, можливості, і саме життя в якомусь сенсі. Кільком поколінням сучасних українців випало чимало криз та потрясінь, включно з війною, які потребували постійної адаптації та розвитку. В цьому СЕО Netpeak Group вбачає силу і перевагу українських підприємців на глобальному ринку: «ми вже навчились всьому і вміємо все».

Іноземні партнери дуже серйозно оцінюють ризики роботи з українськими компаніями – обстріли, блакаути, мобілізацію співробітників, їх складний емоційний стан. Це справді може обмежувати у веденні проєктів, однак на якість та ефективність роботи не впливає. «Наприклад, в нас є окрема аналітична компанія. Дуже високий IQ потрібен для того, щоб налаштувати аналітичні сервіси в продуктах чи мобільних додатках. Це складно. Не всі це вміють робити. А ми вміємо. Тому якщо ти маєш унікальний продукт, – то завжди його продаси, навіть якщо ти в Україні з блекаутами, ризиком мобілізації, та під ракетами», вважає Артем Бородатюк.

Наразі держава всі ресурси має направити на захист кордонів та їх відновлення, відповідає він на питання про державне стимулювання виходу українських ІТ-компаній на західні ринки. Щодо осяжного майбутнього, держава має будувати екосистемні речі, що підтримуватимуть спроможності вітчизняних підприємців. На його думку, це непогано виходить в Міністерства цифрової трансформації та Михайла Федорова. Приклади таких екосистем – Дія City; «Армія дронів», що дозволила наводнити ринок виробництва дронів грошима, перетворивши Україну на Силіконову долину в military tech.

На початку повномасштабної російської агресії спеціалісти digital-агентства Netpeak, що входить до складу групи, вели інформаційну війну на території Росії та Білорусі. Вони створили спеціальну сторінку-заглушку, яка відкривалася в місцевих користувачів при заході на сайт, з фото та відео реальних подій в Україні та закликами вийти на протест проти свого уряду. ЕВА запрошувала компанії-члени взяти участь в інфоспротиві за прикладом Netpeak.

Артем Бородатюк вважає, що наразі росіяни значно впевненіше почуваються в інформаційному полі, бо покладаються на щедрі бюджети. Згідно з даними розвідувальної спільноти InformNapalm, росія щорічно витрачає біля 3,5 млрд доларів на інформаційні кампанії. В Україні достатньо кваліфікованих маркетингових фахівців, що здатні формувати український наратив (успішні кампанії UNITED24, #ArmUkraineNow тому приклад), однак бракує фінансування такої роботи. «Якщо дати один F16 у грошовому еквіваленті якомусь інформаційному центру, – це буде вже щось», каже він.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: