fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Законопроєкт щодо криміналізації контрабанди потребує доопрацювання, – ЕВА

15/ 06/ 2021
  Щорічно внаслідок контрабанди та «сірого імпорту» державний бюджет України недоотримує мільярди гривень податків та митних платежів, а законослухняний, білий бізнес несе суттєві іміджеві та економічні втрати внаслідок потрапляння на ринок України нелегально ввезених товарів. Відтак, Європейська Бізнес Асоціація вже який рік рішуче виступає за ефективну боротьбу з контрабандою і тіньовими схемами на митниці. Наразі у ВРУ зареєстровано законопроєкт №5420 щодо криміналізації контрабанди товарів та підакцизних товарів, а також недостовірного декларування товарів. Зважаючи на ситуацію, що склалась на ринку тютюнових виробів в Україні, компанії-члени Асоціації підтримують встановлення кримінальної відповідальності за контрабанду підакцизних товарів. Міжнародний досвід боротьби із контрабандою товарів свідчить про недостатню ефективність застосування виключно економічних заходів для протидії їх незаконному переміщенню через митний кордон, а тому поширеною є практика застосування саме кримінальної відповідальності за такі правопорушення. Зокрема, кримінальна відповідальність за контрабанду тютюнових виробів передбачається на рівні законодавства ЄС. Водночас, законопроєктом №5420 пропонується встановити занадто низькі порогові значення для притягнення до кримінальної відповідальності за товарну контрабанду, а суто технічні помилки, наприклад, помилка при внесенні певних відомостей до окремих граф митної декларації може стати підставою притягнення особи до кримінальної відповідальності. Також даним проєктом закону покладається контроль на ще не створений орган Бюро економічної безпеки, а поки його не створять на податкову міліцію, яка залишається досі нереформованою і має «негативну історію». На переконання бізнесу, недосконалі норми ПЗУ 5420 у застосуванні податковою міліцією можуть призвести до грубих зловживань та ще більшого тиску на бізнес. Так, правоохоронні органи, матимуть право на свій розсуд визначати момент з якого починаються «дії, спрямовані на переміщення товарів/підакцизних товарів поза митним контролем або з приховуванням від митного контролю» відповідно до  статтей 201, 201-1 та 305 чинної редакції КК України та статтями 201-2, 201-3 КК України . Таким чином, навіть якщо компанія не перевозить вантажі через митний кордон, а товар знаходиться, до прикладу, на складі – правоохоронні органи можуть завітати з перевіркою та класифікувати цю ситуацію як «дій, спрямовані на переміщення товарів/підакцизних товарів поза митним контролем», при цьому компанія могла і не мала наміру перевозити товар. Даний законопроєкт було ініційовано Президентом України. Також, він був підтриманий профільним Парламентським Комітетом з питань правоохоронної діяльності. Водночас, розглядаючи даний законопроєкт, Комітет ВРУ з питань фінансів, податкової та митної політики надав до нього ряд зауважень та рекомендував профільному Парламентському Комітету врахувати їх при доопрацюванні законопроєкту.   Зі свого боку, Європейська Бізнес Асоціація також надала до проєкту Закону свої пропозиції, зокрема, в частині виключення або суттєвого доопрацювання статті щодо недостовірного декларування та звертається до Верховної Ради та Голови ВРУ Дмитра Разумкова із закликом врахувати пропозиції спільноти. Адже важливо створити дійсно працюючу та ефективну систему, яка буде захищати права законослухняного бізнесу, а не тиснути на підприємців.   Більш оперативно про новини Асоціації можна дізнатися на нашому Telegram-каналі – EBAUkraine.

Щорічно внаслідок контрабанди та «сірого імпорту» державний бюджет України недоотримує мільярди гривень податків та митних платежів, а законослухняний, білий бізнес несе суттєві іміджеві та економічні втрати внаслідок потрапляння на ринок України нелегально ввезених товарів. Відтак, Європейська Бізнес Асоціація вже який рік рішуче виступає за ефективну боротьбу з контрабандою і тіньовими схемами на митниці.

Наразі у ВРУ зареєстровано законопроєкт №5420 щодо криміналізації контрабанди товарів та підакцизних товарів, а також недостовірного декларування товарів.

Зважаючи на ситуацію, що склалась на ринку тютюнових виробів в Україні, компанії-члени Асоціації підтримують встановлення кримінальної відповідальності за контрабанду підакцизних товарів. Міжнародний досвід боротьби із контрабандою товарів свідчить про недостатню ефективність застосування виключно економічних заходів для протидії їх незаконному переміщенню через митний кордон, а тому поширеною є практика застосування саме кримінальної відповідальності за такі правопорушення. Зокрема, кримінальна відповідальність за контрабанду тютюнових виробів передбачається на рівні законодавства ЄС.

Водночас, законопроєктом №5420 пропонується встановити занадто низькі порогові значення для притягнення до кримінальної відповідальності за товарну контрабанду, а суто технічні помилки, наприклад, помилка при внесенні певних відомостей до окремих граф митної декларації може стати підставою притягнення особи до кримінальної відповідальності.

Також даним проєктом закону покладається контроль на ще не створений орган Бюро економічної безпеки, а поки його не створять на податкову міліцію, яка залишається досі нереформованою і має «негативну історію». На переконання бізнесу, недосконалі норми ПЗУ 5420 у застосуванні податковою міліцією можуть призвести до грубих зловживань та ще більшого тиску на бізнес.

Так, правоохоронні органи, матимуть право на свій розсуд визначати момент з якого починаються «дії, спрямовані на переміщення товарів/підакцизних товарів поза митним контролем або з приховуванням від митного контролю» відповідно до  статтей 201, 201-1 та 305 чинної редакції КК України та статтями 201-2, 201-3 КК України . Таким чином, навіть якщо компанія не перевозить вантажі через митний кордон, а товар знаходиться, до прикладу, на складі – правоохоронні органи можуть завітати з перевіркою та класифікувати цю ситуацію як «дій, спрямовані на переміщення товарів/підакцизних товарів поза митним контролем», при цьому компанія могла і не мала наміру перевозити товар.

Даний законопроєкт було ініційовано Президентом України. Також, він був підтриманий профільним Парламентським Комітетом з питань правоохоронної діяльності. Водночас, розглядаючи даний законопроєкт, Комітет ВРУ з питань фінансів, податкової та митної політики надав до нього ряд зауважень та рекомендував профільному Парламентському Комітету врахувати їх при доопрацюванні законопроєкту.  

Зі свого боку, Європейська Бізнес Асоціація також надала до проєкту Закону свої пропозиції, зокрема, в частині виключення або суттєвого доопрацювання статті щодо недостовірного декларування та звертається до Верховної Ради та Голови ВРУ Дмитра Разумкова із закликом врахувати пропозиції спільноти. Адже важливо створити дійсно працюючу та ефективну систему, яка буде захищати права законослухняного бізнесу, а не тиснути на підприємців.

 

Більш оперативно про новини Асоціації можна дізнатися на нашому Telegram-каналі – EBAUkraine.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: