fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Закінчиться, не розпочавшись? Яка доля пілоту з приватної тяги

19/ 08/ 2021
  Даря Січкар. Менеджер комітету з логістики. Трохи більше трьох місяців залишається до завершення терміну дії Пілотного проєкту із залучення приватної тяги на залізницю. І як не прикро, але він досі не перейшов до практичної стадії реалізації. Чому так сталося попри значну зацікавленість бізнесу у цьому експерименті та які перспективи його продовження? Зрив Пілотного проєкту та подальшого запровадження приватної тяги на залізниці, фактично, означатиме зрив наших домовленостей з Європейським Союзом в рамках Угоди про асоціацію. Ми зобов’язувались відкрити ринок залізничних перевезень з прозорими та рівними умовами, рівноправним доступом до залізничної інфраструктури, здоровою конкуренцією для бізнесу та якісними послугами для пасажирів. Часу на виконання зобов’язань залишається дуже мало. Цього можна досягти завдяки допуску до здійснення залізничних перевезень не лише Укрзалізниці, але й приватних компаній – перевізників. Компанії-члени Комітету з логістики Європейської Бізнес  Асоціації вже декілька років виступають за дерегуляцію українського ринку локомотивної тяги та готові брати активну участь у цьому процесі. Варто нагадати, що учасники Пілотного проєкту вже проінвестували в тягу, отримали сертифікати, набрали локомотивні бригади з прицілом на запуск експерименту і подальшу лібералізацію ринку. І хоча представники Комітету залишаються  зацікавленими в ефективному завершенні пілоту, виключно бажання бізнесу для цього, на жаль, недостатньо. Ще восени 2020 року підкомітет з залізничного транспорту транспортного комітету Верховної ради заявляв в ЗМІ, що спочатку має бути реалізовано пілотний проєкт з приватною тягою, а за результатами, врахувавши вплив, - доопрацьовано законопроєкт. Якщо практична реалізація Пілотного проєкту так і не розпочнеться, буде неможливо провести збір реальної статистики та аналіз, необхідний в межах підготовки і прийняття нового Закону «Про залізничний транспорт», для формування тарифів за доступ до інфраструктури, релевантного розрахунку локомотивної складової. Головною проблемою є те, що два перші переможці проєкту не можуть розпочати перевезення вже більше, ніж пів року через вкрай невигідну тарифну політику. Для  вантажовідправників вартість перевезення з участниками пілоту вища, ніж з Укрзалізницею, і питання не в бажанні учасників експерименту заробити більше вже зараз, а в чинних тарифах для приватних локомотивів. Їхати за таких умов невигідно, але так само збитково й стояти – компанії продовжують нести значні фінансові витрати через утримання локомотивних бригад та локомотивного парку. Важко сказати, чи з’являться за таких обставин нові охочі стати учасником пілоту, втім навіть якщо такі компанії і будуть, наразі у них не буде такої можливості. Зміна Урядом керівництва Мінінфраструктури, кадрові зміни в Укрзалізниці автоматично привели до змін в складі Комісії яка тимчасово призупинила роботу. Її діяльність необхідно якомога швидше відновити – для цього треба невідкладно наказом Міністерства затвердити зміни у складі Комісії для продовження розгляду заяв. Для того, аби на залізниці зявилася конкуренція, необхідно врегулювати декілька важливих моментів, без яких у Пілотного проєкту немає перспектив. Щоб посприяти врегулюванню ситуації, експерти Комітету з логістики проаналізували поточну ситуацію на ринку залізничних вантажних перевезень та напрацювали зміни до Збірника тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України та пов’язані з ними послуги, Коефіцієнтів, що застосовуються до Збірника тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України та пов’язані з ними послуги і Правил оформлення перевізних документів. Внесення запропонованих змін до Збірника, Коефіцієнтів та Правил обумовлене необхідністю збалансувати умови перевезення вантажів залізничним транспортом для державного та приватного секторів, не допустити збільшення витрат відправників, потенційного спотворення конкурентного середовища на користь монополіста в умовах чергового екстреного дефіциту локомотивної тяги. Тим паче в сьогоднішніх умовах, коли кожен приватний локомотив в роботі на пілоті дає можливість Укрзалізниці без додаткових інвестицій залучити локомотиви і бригади до перевізного процесу. Тому ми знову наполягаємо на необхідності продовження терміну реалізації Пілотного проекту ще на два роки для того, щоб повноцінно протестувати допуск приватних локомотивів до роботи на залізничних шляхах та зібрати необхідні дані по взаємодії приватних операторів і власника залізничної інфраструктури. Якщо влада збирається дослухатися до голосу бізнесу, то зараз саме час, адже з кожним днем шанси пілоту на успішне проведення все меншають. Джерело: Центр транспортних стратегій
Дар'я Січкар Менеджер комітету з логістики
Трохи більше трьох місяців залишається до завершення терміну дії Пілотного проєкту із залучення приватної тяги на залізницю. І як не прикро, але він досі не перейшов до практичної стадії реалізації. Чому так сталося попри значну зацікавленість бізнесу у цьому експерименті та які перспективи його продовження?

Зрив Пілотного проєкту та подальшого запровадження приватної тяги на залізниці, фактично, означатиме зрив наших домовленостей з Європейським Союзом в рамках Угоди про асоціацію. Ми зобов’язувались відкрити ринок залізничних перевезень з прозорими та рівними умовами, рівноправним доступом до залізничної інфраструктури, здоровою конкуренцією для бізнесу та якісними послугами для пасажирів. Часу на виконання зобов’язань залишається дуже мало. Цього можна досягти завдяки допуску до здійснення залізничних перевезень не лише Укрзалізниці, але й приватних компаній – перевізників.

Компанії-члени Комітету з логістики Європейської Бізнес  Асоціації вже декілька років виступають за дерегуляцію українського ринку локомотивної тяги та готові брати активну участь у цьому процесі. Варто нагадати, що учасники Пілотного проєкту вже проінвестували в тягу, отримали сертифікати, набрали локомотивні бригади з прицілом на запуск експерименту і подальшу лібералізацію ринку. І хоча представники Комітету залишаються  зацікавленими в ефективному завершенні пілоту, виключно бажання бізнесу для цього, на жаль, недостатньо.

Ще восени 2020 року підкомітет з залізничного транспорту транспортного комітету Верховної ради заявляв в ЗМІ, що спочатку має бути реалізовано пілотний проєкт з приватною тягою, а за результатами, врахувавши вплив, – доопрацьовано законопроєкт. Якщо практична реалізація Пілотного проєкту так і не розпочнеться, буде неможливо провести збір реальної статистики та аналіз, необхідний в межах підготовки і прийняття нового Закону «Про залізничний транспорт», для формування тарифів за доступ до інфраструктури, релевантного розрахунку локомотивної складової.

Головною проблемою є те, що два перші переможці проєкту не можуть розпочати перевезення вже більше, ніж пів року через вкрай невигідну тарифну політику. Для  вантажовідправників вартість перевезення з участниками пілоту вища, ніж з Укрзалізницею, і питання не в бажанні учасників експерименту заробити більше вже зараз, а в чинних тарифах для приватних локомотивів. Їхати за таких умов невигідно, але так само збитково й стояти – компанії продовжують нести значні фінансові витрати через утримання локомотивних бригад та локомотивного парку.

Важко сказати, чи з’являться за таких обставин нові охочі стати учасником пілоту, втім навіть якщо такі компанії і будуть, наразі у них не буде такої можливості. Зміна Урядом керівництва Мінінфраструктури, кадрові зміни в Укрзалізниці автоматично привели до змін в складі Комісії яка тимчасово призупинила роботу.

Її діяльність необхідно якомога швидше відновити – для цього треба невідкладно наказом Міністерства затвердити зміни у складі Комісії для продовження розгляду заяв.

Для того, аби на залізниці з’явилася конкуренція, необхідно врегулювати декілька важливих моментів, без яких у Пілотного проєкту немає перспектив. Щоб посприяти врегулюванню ситуації, експерти Комітету з логістики проаналізували поточну ситуацію на ринку залізничних вантажних перевезень та напрацювали зміни до Збірника тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України та пов’язані з ними послуги, Коефіцієнтів, що застосовуються до Збірника тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України та пов’язані з ними послуги і Правил оформлення перевізних документів.

Внесення запропонованих змін до Збірника, Коефіцієнтів та Правил обумовлене необхідністю збалансувати умови перевезення вантажів залізничним транспортом для державного та приватного секторів, не допустити збільшення витрат відправників, потенційного спотворення конкурентного середовища на користь монополіста в умовах чергового екстреного дефіциту локомотивної тяги. Тим паче в сьогоднішніх умовах, коли кожен приватний локомотив в роботі на пілоті дає можливість Укрзалізниці без додаткових інвестицій залучити локомотиви і бригади до перевізного процесу.

Тому ми знову наполягаємо на необхідності продовження терміну реалізації Пілотного проекту ще на два роки для того, щоб повноцінно протестувати допуск приватних локомотивів до роботи на залізничних шляхах та зібрати необхідні дані по взаємодії приватних операторів і власника залізничної інфраструктури.

Якщо влада збирається дослухатися до голосу бізнесу, то зараз саме час, адже з кожним днем шанси пілоту на успішне проведення все меншають.

Джерело: Центр транспортних стратегій

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: