fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Заборона викладки тютюнової продукції у місцях її продажу сприятиме збільшенню контрафакту

09/ 09/ 2021
  13 липня 2021 року на засіданні Комітету ВРУ було одноголосно ухвалено рішення рекомендувати Верховній Раді України прийняти запропоновану Комітетом ВРУ редакцію проєкту Закону «Про внесення змін до деяких законів України щодо охорони здоров’я населення від шкідливого впливу тютюну» №4358 від 10 листопада 2020 року за основу та в цілому. Європейська Бізнес Асоціація неодноразово надавала пропозиції до проєкту Закону №4358 і надані зауваження були частково враховані. Водночас, за інформацією, отриманою у робочому порядку, окремими народними депутатами-ініціаторами відхилених Комітетом ВРУ поправок до проєкту Закону №4358 озвучуються заяви про наміри ініціювати обговорення таких поправок під час голосування проєкту Закону №4358 у другому читанні. Мова, зокрема, йде про поправки щодо заборони викладки тютюнової продукції у місцях її продажу, а також поправки щодо запровадження стандартизованої пачки для сигарет. Зазначені норми, на переконання експертів Асоціації, не обґрунтовані ні з економічної точки зору, ні з точки зору охорони здоров’я, а також не передбачені міжнародними зобов’язаннями України. Компанії-члени Асоціації вважають, що відсутність можливості розміщення тютюнових виробів у пунктах продажу потенційно сприятиме зростанню обсягів незаконної торгівлі тютюновими виробами, що у подальшому може призвести до закриття легальних торгових точок. Обсяги реалізації продукції малих легальних точок продажу, в свою чергу, можуть бути у підсумку заміщені за рахунок торгівлі тютюновими виробами «з рук» і на відкритих ринках. Тютюнові вироби, окрім іншого, можуть таким чином стати доступнішими для неповнолітніх, оскільки нелегальні продавці тютюнової продукції, зазвичай, не виконують вимог законодавства, зокрема, щодо заборони продажу тютюнових виробів неповнолітнім особам. За інформацією експертів Асоціації, запровадження стандартизованої до деталей упаковки для сигарет чи інших тютюнових виробів може зробити продукцію більш вразливою з точки зору виготовлення контрафакту та змінити цінову структуру ринку на користь більш дешевих сигарет. Слід зазначити, що, за підрахунками компаній-членів ЕВА, обсяги нелегальної торгівлі тютюновими виробами наразі вже сягають 15 %. Тож бізнес закликає депутатів імплементувати вимоги Директиви Європейського Парламенту і Ради 2014/40/ЄС від 3 квітня 2014 року без надмірного регуляторного навантаження.   Більш оперативно про новини Асоціації можна дізнатися на нашому Telegram-каналі – EBAUkraine.

13 липня 2021 року на засіданні Комітету ВРУ було одноголосно ухвалено рішення рекомендувати Верховній Раді України прийняти запропоновану Комітетом ВРУ редакцію проєкту Закону «Про внесення змін до деяких законів України щодо охорони здоров’я населення від шкідливого впливу тютюну» №4358 від 10 листопада 2020 року за основу та в цілому.

Європейська Бізнес Асоціація неодноразово надавала пропозиції до проєкту Закону №4358 і надані зауваження були частково враховані.

Водночас, за інформацією, отриманою у робочому порядку, окремими народними депутатами-ініціаторами відхилених Комітетом ВРУ поправок до проєкту Закону №4358 озвучуються заяви про наміри ініціювати обговорення таких поправок під час голосування проєкту Закону №4358 у другому читанні.

Мова, зокрема, йде про поправки щодо заборони викладки тютюнової продукції у місцях її продажу, а також поправки щодо запровадження стандартизованої пачки для сигарет.

Зазначені норми, на переконання експертів Асоціації, не обґрунтовані ні з економічної точки зору, ні з точки зору охорони здоров’я, а також не передбачені міжнародними зобов’язаннями України.

Компанії-члени Асоціації вважають, що відсутність можливості розміщення тютюнових виробів у пунктах продажу потенційно сприятиме зростанню обсягів незаконної торгівлі тютюновими виробами, що у подальшому може призвести до закриття легальних торгових точок. Обсяги реалізації продукції малих легальних точок продажу, в свою чергу, можуть бути у підсумку заміщені за рахунок торгівлі тютюновими виробами «з рук» і на відкритих ринках. Тютюнові вироби, окрім іншого, можуть таким чином стати доступнішими для неповнолітніх, оскільки нелегальні продавці тютюнової продукції, зазвичай, не виконують вимог законодавства, зокрема, щодо заборони продажу тютюнових виробів неповнолітнім особам.

За інформацією експертів Асоціації, запровадження стандартизованої до деталей упаковки для сигарет чи інших тютюнових виробів може зробити продукцію більш вразливою з точки зору виготовлення контрафакту та змінити цінову структуру ринку на користь більш дешевих сигарет.

Слід зазначити, що, за підрахунками компаній-членів ЕВА, обсяги нелегальної торгівлі тютюновими виробами наразі вже сягають 15 %.

Тож бізнес закликає депутатів імплементувати вимоги Директиви Європейського Парламенту і Ради 2014/40/ЄС від 3 квітня 2014 року без надмірного регуляторного навантаження.

 

Більш оперативно про новини Асоціації можна дізнатися на нашому Telegram-каналі – EBAUkraine.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: