fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

ЄБА висловлює занепокоєння щодо ситуації з запровадженням нового порядку електронного адміністрування реалізації пального та етилового спирту

25/ 03/ 2019
  З 1 липня 2019 року буде введено новий Порядок електронного адміністрування реалізації пального для усіх споживачів пального відповідно до змін до Податкового кодексу (ЗУ № 2628). Норма стосуватиметься всіх суб’єктів господарювання, у кого зберігається паливо в ємкостях понад 200 кубічних метрів та хто отримує протягом календарного року пальне в обсягах, що перевищують 1000 кубічних метрів. Крім того, фізичних осіб-підприємців, платників єдиного податку 4 групи, які отримують протягом календарного року пальне в обсягах понад 10000 кубічних метрів.  Зазначені суб’єкти повинні реєструватись платниками акцизного податку, отримувати ліцензії та вести щоденний облік та подавати електронну звітність до Державної податкової служби про щоденні залишки пального та обсяги реалізованого (використаного) пального. На сьогоднішній день, багато компаній навіть не усвідомлюють ситуації, що вони вже з 1 липня 2019 будуть платниками акцизного податку. А це такі суспільно важливі суб’єкти господарювання як аеропорти, представники енергетичної та металургійної галузі та національні компанії, що спеціалізують на перевезеннях, у тому числі, залізничних тощо. Така ситуація викликає занепокоєння у всієї бізнес спільноти. 22 березня в Європейській Бізнес Асоціації відбулась зустріч, де представники великих суспільно важливих компаній озвучили індивідуальні технічні, технологічні та фінансові  проблеми запровадження нового порядку адміністрування пального. Адже він вимагає нового обладнання – вимірювальних приладів для ємкостей для зберігання пального. Їх вартість може складати сотні тисяч доларів. Для багатьох компаній переобладнання виробничих потужностей вимагає зупинки виробничого процесу. Однак, додаткові капіталовкладення не передбачені у фінансових планах на 2019 рік та не враховані в затверджених тарифах на послуги, у тому числі, комунальних тарифах. Представники бізнесу, незалежно від сфери діяльності, будуть нести значні витрати, адже необхідна закупка такого обладнання, зміна системи обліку пального на підприємстві. Крім того, буде необхідно наймати додатковий персонал для ведення такого обліку, а це також додаткові фінансові витрати компаній. Всі учасники обговорення зазначили, що в результаті запровадження нової системи адміністрування, додаткових зобов’язань по акцизному податку у компаній не виникатиме, а отже, Держаний бюджет не отримає додаткових надходжень, проте, суттєво втратить у податку на прибуток основних бюджетоутворюючих підприємств. Запроваджений механізм створює більш жорсткі вимоги до обліку та зберігання пального для компаній, які вже й так мають посилену систему контролю та спрямовані на виявлення контрабандних потоків. Проте експерти Асоціації не поділяють впевненості в тому, що цей механізм допоможе виявити контрабандні потоки та схеми для збуту контрафактної продукції, які, на жаль, існують на сьогодні. Найближчим часом, Європейська Бізнес Асоціація підготує звернення до Нафтогазової асоціації України (як ініціаторів та розробників даного Закону) , Міністерства фінансів України, Міністерства енергетики та вугільної промисловості України та Верховної Ради щодо необхідності відтермінування введення нового Порядку адміністрування акцизного податку на пальне до 2021 року. Важливо надати можливість технічно переобладнати підприємства, які повинні вести обліг пального та внести якісні зміни, безпосередньо, до Закону, долучивши максимально широке коло учасників до обговорення.

З 1 липня 2019 року буде введено новий Порядок електронного адміністрування реалізації пального для усіх споживачів пального відповідно до змін до Податкового кодексу (ЗУ № 2628). Норма стосуватиметься всіх суб’єктів господарювання, у кого зберігається паливо в ємкостях понад 200 кубічних метрів та хто отримує протягом календарного року пальне в обсягах, що перевищують 1000 кубічних метрів. Крім того, фізичних осіб-підприємців, платників єдиного податку 4 групи, які отримують протягом календарного року пальне в обсягах понад 10000 кубічних метрів.  Зазначені суб’єкти повинні реєструватись платниками акцизного податку, отримувати ліцензії та вести щоденний облік та подавати електронну звітність до Державної податкової служби про щоденні залишки пального та обсяги реалізованого (використаного) пального.

На сьогоднішній день, багато компаній навіть не усвідомлюють ситуації, що вони вже з 1 липня 2019 будуть платниками акцизного податку. А це такі суспільно важливі суб’єкти господарювання як аеропорти, представники енергетичної та металургійної галузі та національні компанії, що спеціалізують на перевезеннях, у тому числі, залізничних тощо.

Така ситуація викликає занепокоєння у всієї бізнес спільноти. 22 березня в Європейській Бізнес Асоціації відбулась зустріч, де представники великих суспільно важливих компаній озвучили індивідуальні технічні, технологічні та фінансові  проблеми запровадження нового порядку адміністрування пального. Адже він вимагає нового обладнання – вимірювальних приладів для ємкостей для зберігання пального. Їх вартість може складати сотні тисяч доларів. Для багатьох компаній переобладнання виробничих потужностей вимагає зупинки виробничого процесу. Однак, додаткові капіталовкладення не передбачені у фінансових планах на 2019 рік та не враховані в затверджених тарифах на послуги, у тому числі, комунальних тарифах.

Представники бізнесу, незалежно від сфери діяльності, будуть нести значні витрати, адже необхідна закупка такого обладнання, зміна системи обліку пального на підприємстві. Крім того, буде необхідно наймати додатковий персонал для ведення такого обліку, а це також додаткові фінансові витрати компаній.

Всі учасники обговорення зазначили, що в результаті запровадження нової системи адміністрування, додаткових зобов’язань по акцизному податку у компаній не виникатиме, а отже, Держаний бюджет не отримає додаткових надходжень, проте, суттєво втратить у податку на прибуток основних бюджетоутворюючих підприємств.

Запроваджений механізм створює більш жорсткі вимоги до обліку та зберігання пального для компаній, які вже й так мають посилену систему контролю та спрямовані на виявлення контрабандних потоків. Проте експерти Асоціації не поділяють впевненості в тому, що цей механізм допоможе виявити контрабандні потоки та схеми для збуту контрафактної продукції, які, на жаль, існують на сьогодні.

Найближчим часом, Європейська Бізнес Асоціація підготує звернення до Нафтогазової асоціації України (як ініціаторів та розробників даного Закону) , Міністерства фінансів України, Міністерства енергетики та вугільної промисловості України та Верховної Ради щодо необхідності відтермінування введення нового Порядку адміністрування акцизного податку на пальне до 2021 року. Важливо надати можливість технічно переобладнати підприємства, які повинні вести обліг пального та внести якісні зміни, безпосередньо, до Закону, долучивши максимально широке коло учасників до обговорення.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: