fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Утриматися на плаву: яким має бути маркетинг під час пандемії

05/ 11/ 2021
  Що варто знати малому бізнесу Першочергове завдання бізнесу в часи пандемії, безумовно, це турбота про безпеку своїх співробітників та клієнтів. Але, щоб пережити кризу й утриматися «на плаву», необхідно також думати про довгострокові пріоритети, а саме про нарощування фінансової стійкості підприємства та збільшення його прибутків. У цьому як малим, так і великим підприємцям у пригоді стануть маркетингові інструменти, які при грамотному застосуванні можуть дати суттєвий поштовх для зростання бізнесу. Докладніше про такі інструменти розповіла Mind менеджер проєкту Unlimit Ukraine Олена Еро. Олена Еро. менеджер проекту Unlimit Ukraine EBA. Кризові ситуації спонукають підприємців до мінімізації своїх витрат. Згідно з даними опитування серед учасників Unlimit Ukraine, на момент лютого 2021 року свій фінансовий стан оптимізували 10% представників малого бізнесу. Ба більше, в умовах дефіциту ресурсів підприємці інстинктивно вдаються до урізання витрат на маркетинг та рекламу, що є помилковим рішенням. Численні бізнес-дослідження, зокрема від Harvard Business Review, виявили закономірність, що навпаки, коли все погано, рекламуватися потрібно обов’язково. Компанії, які не зупиняли інвестиції в маркетинг під час рецесії, потім мали відчутне зростання продажів у порівнянні з конкурентами. Річ у тім, що, «зникаючи з поля зору» в складні часи, компанія ризикує втратити зв’язок зі споживачами. Якщо протягом шести місяців про компанію не буде чутно в інформаційному полі, то її впізнаваність як бренду зменшується на 39%. Про це йдеться в дослідженні від Kantar про вплив COVID-19 на споживчі настрої, звички та очікування.  Споживачам важливо відчувати підтримку від компанії, тому це чудова нагода нагадати про свої продукти та сервіси, які допомагають легше долати життєві негаразди. Адже під час кризи стихає рівень «рекламного шуму», бо обережні конкуренти скорочують витрати на своє просування й тому на їхньому тлі ви виглядатимете більш помітними з активною рекламою. Зрозуміло, що обсяг оборотних коштів малого бізнесу не є дуже великим, тому навіть до пандемії необхідність в маркетингових послугах часто ігнорувалась. Однак експерти все ж радять малим підприємцям спрямовувати від 2% до 3% свого доходу на маркетинг та рекламу, щоб залишатися конкурентоспроможними. Загалом до маркетингу треба підходити стратегічно та усвідомлено. У більшості невеликих компаній маркетингова діяльність здійснюється на «інтуїтивному» рівні. Інакше кажучи, це означає, що підприємці  переважно живуть сьогоднішнім днем – збільшити продажі тут і зараз, але не думати, що робити далі. Тож хочу вас ознайомити з корисними маркетинговими трендами, які треба обов’язково враховувати при плануванні розвитку бізнесу на довгострокову перспективу. Тренд 1. Ні кроку без аналітики. Безперечно, пандемія значно вплинула на звички людей, зокрема, на те, як здійснюються покупки. Тож для адаптації до нових реалій малим підприємцям необхідно розуміти, що саме змінилося в поведінці цільової аудиторії. Для цього є різні сервіси аналітики, за допомогою яких можна збирати, фільтрувати, порівнювати актуальні дані щодо клієнтів. Знання того, який саме контент найбільше цікавить вашу аудиторію, буде цінною інформацією для планування маркетингового бюджету та його оптимізації під час кризи. Адже маркетингова стратегія, базована на застарілих даних, не дасть вам жодного ефекту розвитку, можливості відстежити результати роботи бізнесу й визначити, куди рухатися далі. У кінцевому підсумку, це будуть просто кинуті гроші на вітер, що малий бізнес просто не може собі дозволити в умовах обмежених ресурсів.  Тренд 2. Персоналізація у всіх його проявах. Маючи базову інформацію про клієнта, наприклад щодо статі, сімейного стану, місця проживання, роботи, освіти чи хобі, можна розробити персоналізовані пропозиції, які виділятимуться з-поміж інших подібних. Зараз звідусіль нас бомбардують величезною кількістю рекламних повідомлень загального характеру, які зливаються одне з одним, і їх з першого погляду не відрізнити. За статистикою, 63% людей зовсім не сприймають таку рекламу, вона їх нічим не чіпляє. Водночас персоналізований підхід є більш ефективним для підвищення залученості клієнтів, а також їхньої лояльності до компанії. Персоналізація починається з малого – нам усім приємно, коли до нас звертаються на імя, так одразу виникає позитивний досвід спілкування. Якщо говорити про розсилки, то їх відкривають на 25% частіше, якщо вони є персоналізованими. Там має міститися добірка індивідуальних пропозицій, сформованих за вподобаннями або ж на основі нещодавно куплених клієнтом товарів. Зберігайте дані тих, хто колись щось у вас придбав, замовив, комунікував з вами. Але не переходьте межу особистого, щоб у клієнтів не було відчуття, що за ними стежать. Зазвичай у малого бізнесу щиро виходить встановлювати індивідуальні відносини з клієнтом, що є його перевагою перед великими знеособленими корпораціями. Тренд 3. Контент, яким діляться. При створення контенту також необхідно враховувати інтереси аудиторії. Якщо сайт або сторінка бізнесу в соцмережах не подає релевантного контенту, то 75% споживачів ці ресурси просто ігнорують: їм там нудно. Через пандемію та перехід в онлайн майже 100% свого часу ми проводимо за гаджетами, тож вимоги до контенту посилились. Але їх усі можна описати одним реченням: контент має бути таким, щоб ним хотілося ділитися. Цього можна досягти емоціями та незвичними форматами, як наприклад, контент із доповненою реальністю. Так, маски в Instagram працюють саме за цією технологією. Ба більше, на цій платформі з 2019 року є можливість створювати власні маски за допомогою функції Spark AR. Її нескладно освоїти, і навіть новачки можуть створювати прості ефекти. Тож експериментуйте, адже є багато варіантів, як можна адаптувати цю нову технологію під ваш бізнес. Якщо ви фешн-майданчик, пропонуйте клієнтам віртуальну примірку одягу, взуття. Якщо ви працюєте в бюті-індустрії, то за допомогою маски можна відтворити віртуальний мейк. А якщо ви дизайн-студія, покажіть у доповненій реальності, як виглядатиме розроблене вами інтер’єрне рішення в квартирі клієнта. Тренд 4. Відео як точка контакту. З кожним роком відеоконтент набирає неабиякої популярності. Згідно зі статистикою, 64% клієнтів роблять покупки в інтернет-просторі саме після перегляду відеоролику, а 2020 року, за даними YouTube, споживання мобільного відеоконтенту зросло на 100%. Споживачі віддають перевагу «живій» комунікації, вони хочуть бачити обличчя бренду й саме відеомаркетинг дає ефект людськості у взаємодії споживачів із компанією. Тож знімайте класні, якісні відеосюжети та розповідайте в них захопливі історії. Тренд 5. Якісна комунікація. Комунікація з клієнтом має бути максимально комфортною, швидкою та легкою в режимі реального часу. Усе частіше ми спілкуємося не через імейл або телефон, а у Facebook Messenger, Telegram, Viber, WhatsApp Instagram – найпопулярніших месенджерах в Україні. Саме бренд, який комунікує з клієнтом у месенджері, стає клієнту ближчим, більш зрозумілим. Через те, що в месенджерах присутній більший рівень персоналізації, тут гарантовано більше шансів, що клієнт прочитає ваше повідомлення, якщо порівнювати з імейл-розсилками. Також при спілкуванні не ускладнюйте життя клієнту та собі. Намагайтеся легко та просто донести основну інформацію щодо ваших продукту, товару, послуги. Відсутність складних слів та елементів, саме на це треба робити основний акцент. Тож, з одного боку, ми бачимо, що пандемія не скасовує потребу підприємств у маркетингу. Адже, щоб гідно конкурувати зі своєю продукцією як на внутрішньому, так і на зовнішніх ринках, малому бізнесу необхідно повсякчас нагадувати про себе. З іншого – акцент у маркетингу змістився у бік вибудовування з аудиторією відносин довіри, підтримки та турботи. Від бізнесу очікують впевненої комунікації, яка базується на розумінні потреб клієнта в цей непростий період. Отже, можемо зробити висновок, що для ефективного ведення підприємницької діяльності власникам бізнесу бажано брати до уваги сучасні маркетингові тренди. Зрештою такий підхід надасть більш цілеспрямованості в розвитку вашого бізнесу, що не завадить в умовах постійних змін та невизначеностей. Джерело: Mind.UA

Що варто знати малому бізнесу

Першочергове завдання бізнесу в часи пандемії, безумовно, це турбота про безпеку своїх співробітників та клієнтів. Але, щоб пережити кризу й утриматися «на плаву», необхідно також думати про довгострокові пріоритети, а саме про нарощування фінансової стійкості підприємства та збільшення його прибутків. У цьому як малим, так і великим підприємцям у пригоді стануть маркетингові інструменти, які при грамотному застосуванні можуть дати суттєвий поштовх для зростання бізнесу. Докладніше про такі інструменти розповіла Mind менеджер проєкту Unlimit Ukraine Олена Еро.

Олена Еро менеджер проекту Unlimit Ukraine EBA
Кризові ситуації спонукають підприємців до мінімізації своїх витрат. Згідно з даними опитування серед учасників Unlimit Ukraine, на момент лютого 2021 року свій фінансовий стан оптимізували 10% представників малого бізнесу. Ба більше, в умовах дефіциту ресурсів підприємці інстинктивно вдаються до урізання витрат на маркетинг та рекламу, що є помилковим рішенням. Численні бізнес-дослідження, зокрема від Harvard Business Review, виявили закономірність, що навпаки, коли все погано, рекламуватися потрібно обов’язково. Компанії, які не зупиняли інвестиції в маркетинг під час рецесії, потім мали відчутне зростання продажів у порівнянні з конкурентами.

Річ у тім, що, «зникаючи з поля зору» в складні часи, компанія ризикує втратити зв’язок зі споживачами. Якщо протягом шести місяців про компанію не буде чутно в інформаційному полі, то її впізнаваність як бренду зменшується на 39%.

Про це йдеться в дослідженні від Kantar про вплив COVID-19 на споживчі настрої, звички та очікування.  Споживачам важливо відчувати підтримку від компанії, тому це чудова нагода нагадати про свої продукти та сервіси, які допомагають легше долати життєві негаразди. Адже під час кризи стихає рівень «рекламного шуму», бо обережні конкуренти скорочують витрати на своє просування й тому на їхньому тлі ви виглядатимете більш помітними з активною рекламою.

Зрозуміло, що обсяг оборотних коштів малого бізнесу не є дуже великим, тому навіть до пандемії необхідність в маркетингових послугах часто ігнорувалась. Однак експерти все ж радять малим підприємцям спрямовувати від 2% до 3% свого доходу на маркетинг та рекламу, щоб залишатися конкурентоспроможними.

Загалом до маркетингу треба підходити стратегічно та усвідомлено. У більшості невеликих компаній маркетингова діяльність здійснюється на «інтуїтивному» рівні. Інакше кажучи, це означає, що підприємці  переважно живуть сьогоднішнім днем – збільшити продажі тут і зараз, але не думати, що робити далі. Тож хочу вас ознайомити з корисними маркетинговими трендами, які треба обов’язково враховувати при плануванні розвитку бізнесу на довгострокову перспективу.

Тренд 1. Ні кроку без аналітики

Безперечно, пандемія значно вплинула на звички людей, зокрема, на те, як здійснюються покупки. Тож для адаптації до нових реалій малим підприємцям необхідно розуміти, що саме змінилося в поведінці цільової аудиторії. Для цього є різні сервіси аналітики, за допомогою яких можна збирати, фільтрувати, порівнювати актуальні дані щодо клієнтів.

Знання того, який саме контент найбільше цікавить вашу аудиторію, буде цінною інформацією для планування маркетингового бюджету та його оптимізації під час кризи.

Адже маркетингова стратегія, базована на застарілих даних, не дасть вам жодного ефекту розвитку, можливості відстежити результати роботи бізнесу й визначити, куди рухатися далі. У кінцевому підсумку, це будуть просто кинуті гроші на вітер, що малий бізнес просто не може собі дозволити в умовах обмежених ресурсів. 

Тренд 2. Персоналізація у всіх його проявах

Маючи базову інформацію про клієнта, наприклад щодо статі, сімейного стану, місця проживання, роботи, освіти чи хобі, можна розробити персоналізовані пропозиції, які виділятимуться з-поміж інших подібних. Зараз звідусіль нас бомбардують величезною кількістю рекламних повідомлень загального характеру, які зливаються одне з одним, і їх з першого погляду не відрізнити. За статистикою, 63% людей зовсім не сприймають таку рекламу, вона їх нічим не чіпляє. Водночас персоналізований підхід є більш ефективним для підвищення залученості клієнтів, а також їхньої лояльності до компанії.

Персоналізація починається з малого – нам усім приємно, коли до нас звертаються на ім’я, так одразу виникає позитивний досвід спілкування. Якщо говорити про розсилки, то їх відкривають на 25% частіше, якщо вони є персоналізованими. Там має міститися добірка індивідуальних пропозицій, сформованих за вподобаннями або ж на основі нещодавно куплених клієнтом товарів.

Зберігайте дані тих, хто колись щось у вас придбав, замовив, комунікував з вами. Але не переходьте межу особистого, щоб у клієнтів не було відчуття, що за ними стежать. Зазвичай у малого бізнесу щиро виходить встановлювати індивідуальні відносини з клієнтом, що є його перевагою перед великими знеособленими корпораціями.

Тренд 3. Контент, яким діляться

При створення контенту також необхідно враховувати інтереси аудиторії. Якщо сайт або сторінка бізнесу в соцмережах не подає релевантного контенту, то 75% споживачів ці ресурси просто ігнорують: їм там нудно.

Через пандемію та перехід в онлайн майже 100% свого часу ми проводимо за гаджетами, тож вимоги до контенту посилились. Але їх усі можна описати одним реченням: контент має бути таким, щоб ним хотілося ділитися.

Цього можна досягти емоціями та незвичними форматами, як наприклад, контент із доповненою реальністю. Так, маски в Instagram працюють саме за цією технологією. Ба більше, на цій платформі з 2019 року є можливість створювати власні маски за допомогою функції Spark AR. Її нескладно освоїти, і навіть новачки можуть створювати прості ефекти. Тож експериментуйте, адже є багато варіантів, як можна адаптувати цю нову технологію під ваш бізнес.

Якщо ви фешн-майданчик, пропонуйте клієнтам віртуальну примірку одягу, взуття. Якщо ви працюєте в б’юті-індустрії, то за допомогою маски можна відтворити віртуальний мейк. А якщо ви дизайн-студія, покажіть у доповненій реальності, як виглядатиме розроблене вами інтер’єрне рішення в квартирі клієнта.

Тренд 4. Відео як точка контакту

З кожним роком відеоконтент набирає неабиякої популярності. Згідно зі статистикою, 64% клієнтів роблять покупки в інтернет-просторі саме після перегляду відеоролику, а 2020 року, за даними YouTube, споживання мобільного відеоконтенту зросло на 100%.

Споживачі віддають перевагу «живій» комунікації, вони хочуть бачити обличчя бренду й саме відеомаркетинг дає ефект людськості у взаємодії споживачів із компанією. Тож знімайте класні, якісні відеосюжети та розповідайте в них захопливі історії.

Тренд 5. Якісна комунікація

Комунікація з клієнтом має бути максимально комфортною, швидкою та легкою в режимі реального часу.

Усе частіше ми спілкуємося не через імейл або телефон, а у Facebook Messenger, Telegram, Viber, WhatsApp Instagram – найпопулярніших месенджерах в Україні. Саме бренд, який комунікує з клієнтом у месенджері, стає клієнту ближчим, більш зрозумілим. Через те, що в месенджерах присутній більший рівень персоналізації, тут гарантовано більше шансів, що клієнт прочитає ваше повідомлення, якщо порівнювати з імейл-розсилками.

Також при спілкуванні не ускладнюйте життя клієнту та собі. Намагайтеся легко та просто донести основну інформацію щодо ваших продукту, товару, послуги. Відсутність складних слів та елементів, саме на це треба робити основний акцент.

Тож, з одного боку, ми бачимо, що пандемія не скасовує потребу підприємств у маркетингу. Адже, щоб гідно конкурувати зі своєю продукцією як на внутрішньому, так і на зовнішніх ринках, малому бізнесу необхідно повсякчас нагадувати про себе. З іншого – акцент у маркетингу змістився у бік вибудовування з аудиторією відносин довіри, підтримки та турботи. Від бізнесу очікують впевненої комунікації, яка базується на розумінні потреб клієнта в цей непростий період. Отже, можемо зробити висновок, що для ефективного ведення підприємницької діяльності власникам бізнесу бажано брати до уваги сучасні маркетингові тренди. Зрештою такий підхід надасть більш цілеспрямованості в розвитку вашого бізнесу, що не завадить в умовах постійних змін та невизначеностей.

Джерело: Mind.UA

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: