fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Успішна трансформація Групи компаній «Хлібодар»: зміни організаційних процесів та їхній вплив на діяльність і подальший розвиток компанії

30/ 10/ 2018
  КИЇВ, 29 ЖОВТНЯ 2018 РОКУ. Нещодавно Група компаній «Хлібодар» (далі – Група) спільно з компанією EY в Україні презентувала результати процесу трансформації Групи, що розпочався минулого року. Метою трансформації Групи є зміна стратегічного та операційного підходу до управління для досягнення вищих показників ефективності бізнесу. Компанія EY в Україні виступила радником під час процесу трансформації. Зростання впливу технологій, яке ми спостерігаємо сьогодні, буде продовжуватись і в майбутньому. Щоб встигнути за інноваціями та вижити, вже зараз компанії мають інвестувати у свою здатність ідентифікувати виклики та вчасно відповідати на них. За результатами глобального дослідження EY, учасниками якого були 101 СЕО з 5 000 найбільших компаній за рейтингом OneSource, 52%  топ-менеджерів вважають, що їхньою метою є максимізація доходів від поточної діяльності, і лише 27% шукають альтернативні джерела для отримання прибутку. Більше половини топ-менеджерів присвячують питанням викликів та інновацій менше 25% свого часу. На противагу їм, 67% опитаних нами інвесторів вважають, що інвестувати в інноваційні проекти потрібно, навіть якщо віддача не буде швидкою. Здатність постійно знаходити час та ресурси для інновацій і вдосконалення процесів є критично важливим для успіху в конкурентному середовищі. Приклади корпоративних трансформацій підтверджують це. У травні 2017 року вертикально інтегрована Група «Хлібодар», лідер з виробництва хліба в Запорізькій області, що володіє п’ятьма хлібопекарними заводами та має продуктову лінійку з більш ніж 100 найменуваннями, розпочала проект з трансформації бізнесу. Він був спрямований на зміну підходів в управлінні та перехід з сегменту виробництва хліба до сегменту агріфуд з фокусом на b2b клієнтів. Також власники поставили за мету зробити Групу гнучкою та адаптивною до зовнішніх викликів. Результати проекту були презентовані під час зустрічі з представниками ділової спільноти та галузевими експертами. Власники компанії Борис Шестопалов та Сергій Чекальський, а також незалежний директор з трансформації Євгеній Саранцов розповіли про суть корпоративних змін та результати, яких встигли досягнути станом на вересень 2018 року. На першому етапі трансформації Групи було спрощено рутинні процеси на шляху прийняття рішень, а неключові функції були передані в аутсорсинг. З цією метою були реалізовані такі заходи: Кластеризація бізнес-напрямків. Розроблено ключові показники ефективності кластеру (KPIs), від яких залежить компенсація керівників кластерів. При цьому керівники кластерів отримали всі необхідні інструменти для прийняття управління відповідним бізнес-напрямом. Такий підхід значно прискорив прийняття рішень та їхню реалізацію; Перехід від ієрархічної до матричної системи менеджменту. Створено support hub, що підтримує усі бізнес-напрями. При цьому технічні та технологічні сервіси підпорядковані безпосередньо акціонерам; Створення операційного хабу (back office) для підтримки рутинних процесів усіх кластерів; Створення офісу з оцінки проектів. Кожний запропонований інвестиційний проект оцінюється з врахуванням очікуваного притоку грошових коштів (cash flow) та альтернативних витрат; Розробка системи раннього реагування, заснованої на аналізі актуальних фінансових показників та причин відхилень важливих для бізнесу показників від фактичних значень за минулий тиждень. Було впроваджено систему бізнес-аналітики, що дає змогу керівникам кластеру побачити показники попереднього дня у порівнянні з показниками минулого тижня. Таким чином, керівники можуть приймати рішення, спираючись на актуальну фінансову інформацію. Такий підхід дозволив зосередитися на продажі більш прибуткових асортиментних позицій; Використання бізнес-месенджерів як офіційних каналів внутрішньої комунікації та прийняття рішень. Зазначений крок значно пришвидшив вирішення питань та комунікацію всередині команди. Група з гордістю продемонструвала результати, досягнуті за минулий рік, з початку трансформаційного процесу: середня ціна реалізації продукції в три рази перевищила рівень інфляції, а EBITDA зросла майже вдвічі. При цьому сума інвестицій в проект трансформації за оцінками акціонерів не перевищила 150 тисяч доларів США. Мета наступного етапу трансформації – з регіонального гравця стати гравцем національного рівня та зайняти лідерські позиції на ринку агріфуд України. Серед важливих кроків: створення інноваційного центру з розробки нових продуктів, трансформування функцій продажу і доставки шляхом перетворення агентів з продажів на бізнес-партнерів, відповідальних за реалізацію та дистрибуцію. Також у планах акціонерів – здійснення інвестицій в регіонах України шляхом придбання працюючих бізнесів з їх подальшою інтеграцією в бізнес-модель Групи з найбільшою ефективністю. Враховуючи глобальні тенденції у галузі виробництва продуктів харчування та сільського господарства, «Хлібодар» шукає ідеї інтеграції новітніх індустріальних технологій у процес виробництва агріфуд. Компанія вже починає запроваджувати нові технології пакування, що сприяють продовженню терміну придатності продукції. Лариса Марченко, партнер компанії EY в Україні, поділилась своїми думками щодо важливості трансформації: «Ми раді брати участь у проекті з успішної трансформації бізнесу. Роль EY полягала в оцінці фінансових та операційних результатів запровадження інновацій у Групі «Хлібодар». Проведений аналіз довів ефективність запропонованої стратегії та дозволив акціонерам із упевненістю інвестувати в комплексну трансформацію компанії. Стратегія передбачає багаторічний план заходів із регулярним моніторингом та відповідним коригуванням з урахуванням ринкової ситуації та організаційних викликів. Ми вважаємо, що будь-який бізнес має постійно слідкувати за глобальними та галузевими трендами з метою оцінки їх потенційного впливу на перспективи діяльності та внесення відповідних змін в існуючі практики та бізнес-процеси». Інформація про компанію EY EY є міжнародним лідером із аудиту, оподаткування, супроводу угод і консультування. Наші знання та якість послуг, які ми надаємо, сприяють зміцненню довіри і впевненості на ринках різних країн у всьому світі. Ми формуємо команду видатних лідерів, під чиїм управлінням наш колектив виконує взяті на себе зобовязання. Таким чином, ми робимо суттєвий внесок у поліпшення ділового середовища в інтересах співробітників, клієнтів і суспільства в цілому. Назва EY відноситься до глобальної організації та може відноситися до однієї чи декількох компаній, що входять до складу Ernst & Young Global Limited, кожна з яких є окремою юридичною особою. Ernst & Young Global Limited – юридична особа, створена відповідно до законодавства Великобританії, - є компанією, що обмежена відповідальністю її учасників, і не надає послуг клієнтам. Дізнайтеся більше на сайті: ey.com Контакти Ольга Данченкова, менеджер зі звязків з громадськістю, компанія EY в Україні +380 (44) 490 30 00, (067) 659 56 59, [email protected]

КИЇВ, 29 ЖОВТНЯ 2018 РОКУ. Нещодавно Група компаній «Хлібодар» (далі – Група) спільно з компанією EY в Україні презентувала результати процесу трансформації Групи, що розпочався минулого року. Метою трансформації Групи є зміна стратегічного та операційного підходу до управління для досягнення вищих показників ефективності бізнесу. Компанія EY в Україні виступила радником під час процесу трансформації.

Зростання впливу технологій, яке ми спостерігаємо сьогодні, буде продовжуватись і в майбутньому. Щоб встигнути за інноваціями та вижити, вже зараз компанії мають інвестувати у свою здатність ідентифікувати виклики та вчасно відповідати на них. За результатами глобального дослідження EY, учасниками якого були 101 СЕО з 5 000 найбільших компаній за рейтингом OneSource, 52%  топ-менеджерів вважають, що їхньою метою є максимізація доходів від поточної діяльності, і лише 27% шукають альтернативні джерела для отримання прибутку. Більше половини топ-менеджерів присвячують питанням викликів та інновацій менше 25% свого часу. На противагу їм, 67% опитаних нами інвесторів вважають, що інвестувати в інноваційні проекти потрібно, навіть якщо віддача не буде швидкою. Здатність постійно знаходити час та ресурси для інновацій і вдосконалення процесів є критично важливим для успіху в конкурентному середовищі. Приклади корпоративних трансформацій підтверджують це.

У травні 2017 року вертикально інтегрована Група «Хлібодар», лідер з виробництва хліба в Запорізькій області, що володіє п’ятьма хлібопекарними заводами та має продуктову лінійку з більш ніж 100 найменуваннями, розпочала проект з трансформації бізнесу. Він був спрямований на зміну підходів в управлінні та перехід з сегменту виробництва хліба до сегменту агріфуд з фокусом на b2b клієнтів. Також власники поставили за мету зробити Групу гнучкою та адаптивною до зовнішніх викликів.

Результати проекту були презентовані під час зустрічі з представниками ділової спільноти та галузевими експертами. Власники компанії Борис Шестопалов та Сергій Чекальський, а також незалежний директор з трансформації Євгеній Саранцов розповіли про суть корпоративних змін та результати, яких встигли досягнути станом на вересень 2018 року.

На першому етапі трансформації Групи було спрощено рутинні процеси на шляху прийняття рішень, а неключові функції були передані в аутсорсинг. З цією метою були реалізовані такі заходи:

  1. Кластеризація бізнес-напрямків. Розроблено ключові показники ефективності кластеру (KPIs), від яких залежить компенсація керівників кластерів. При цьому керівники кластерів отримали всі необхідні інструменти для прийняття управління відповідним бізнес-напрямом. Такий підхід значно прискорив прийняття рішень та їхню реалізацію;
  2. Перехід від ієрархічної до матричної системи менеджменту. Створено support hub, що підтримує усі бізнес-напрями. При цьому технічні та технологічні сервіси підпорядковані безпосередньо акціонерам;
  3. Створення операційного хабу (back office) для підтримки рутинних процесів усіх кластерів;
  4. Створення офісу з оцінки проектів. Кожний запропонований інвестиційний проект оцінюється з врахуванням очікуваного притоку грошових коштів (cash flow) та альтернативних витрат;
  5. Розробка системи раннього реагування, заснованої на аналізі актуальних фінансових показників та причин відхилень важливих для бізнесу показників від фактичних значень за минулий тиждень. Було впроваджено систему бізнес-аналітики, що дає змогу керівникам кластеру побачити показники попереднього дня у порівнянні з показниками минулого тижня. Таким чином, керівники можуть приймати рішення, спираючись на актуальну фінансову інформацію. Такий підхід дозволив зосередитися на продажі більш прибуткових асортиментних позицій;
  6. Використання бізнес-месенджерів як офіційних каналів внутрішньої комунікації та прийняття рішень. Зазначений крок значно пришвидшив вирішення питань та комунікацію всередині команди.

Група з гордістю продемонструвала результати, досягнуті за минулий рік, з початку трансформаційного процесу: середня ціна реалізації продукції в три рази перевищила рівень інфляції, а EBITDA зросла майже вдвічі. При цьому сума інвестицій в проект трансформації за оцінками акціонерів не перевищила 150 тисяч доларів США.

Мета наступного етапу трансформації – з регіонального гравця стати гравцем національного рівня та зайняти лідерські позиції на ринку агріфуд України. Серед важливих кроків: створення інноваційного центру з розробки нових продуктів, трансформування функцій продажу і доставки шляхом перетворення агентів з продажів на бізнес-партнерів, відповідальних за реалізацію та дистрибуцію. Також у планах акціонерів – здійснення інвестицій в регіонах України шляхом придбання працюючих бізнесів з їх подальшою інтеграцією в бізнес-модель Групи з найбільшою ефективністю.

Враховуючи глобальні тенденції у галузі виробництва продуктів харчування та сільського господарства, «Хлібодар» шукає ідеї інтеграції новітніх індустріальних технологій у процес виробництва агріфуд. Компанія вже починає запроваджувати нові технології пакування, що сприяють продовженню терміну придатності продукції.

Лариса Марченко, партнер компанії EY в Україні, поділилась своїми думками щодо важливості трансформації: «Ми раді брати участь у проекті з успішної трансформації бізнесу. Роль EY полягала в оцінці фінансових та операційних результатів запровадження інновацій у Групі «Хлібодар». Проведений аналіз довів ефективність запропонованої стратегії та дозволив акціонерам із упевненістю інвестувати в комплексну трансформацію компанії. Стратегія передбачає багаторічний план заходів із регулярним моніторингом та відповідним коригуванням з урахуванням ринкової ситуації та організаційних викликів. Ми вважаємо, що будь-який бізнес має постійно слідкувати за глобальними та галузевими трендами з метою оцінки їх потенційного впливу на перспективи діяльності та внесення відповідних змін в існуючі практики та бізнес-процеси».

Інформація про компанію EY

EY є міжнародним лідером із аудиту, оподаткування, супроводу угод і консультування. Наші знання та якість послуг, які ми надаємо, сприяють зміцненню довіри і впевненості на ринках різних країн у всьому світі. Ми формуємо команду видатних лідерів, під чиїм управлінням наш колектив виконує взяті на себе зобов’язання. Таким чином, ми робимо суттєвий внесок у поліпшення ділового середовища в інтересах співробітників, клієнтів і суспільства в цілому.

Назва EY відноситься до глобальної організації та може відноситися до однієї чи декількох компаній, що входять до складу Ernst & Young Global Limited, кожна з яких є окремою юридичною особою. Ernst & Young Global Limited – юридична особа, створена відповідно до законодавства Великобританії, – є компанією, що обмежена відповідальністю її учасників, і не надає послуг клієнтам.

Дізнайтеся більше на сайті: ey.com

Контакти

Ольга Данченкова, менеджер зі зв’язків з громадськістю, компанія EY в Україні

+380 (44) 490 30 00, (067) 659 56 59,

[email protected]

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: