fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

У 2022 році в Україні будуть всі законодавчі підстави для комплексної детінізації

01/ 04/ 2021
  Такими очікуваннями поділився Данило Гетманцев, Голова Комітету ВРУ з питань фінансів, податкової та митної політики, під час зустрічі з Європейською Бізнес Асоціацією 31 березня. За його словами, наразі Комітетом активно проводиться робота щодо розробки та сприяння прийняттю низку законів про детінізацію. Особливу увагу буде приділено  боротьбі з нелегальним ринком підакцизних товарів (спирт, тютюн, пальне, автомобілі та інше), а також товарів з ризикованих груп (побутова техніка, ліки, ювелірні вироби) та землі. На думку пана Гетманцева, зусилля з боку правоохоронних органів у питанні протидії контрабанді та припиненні використання схем експорту зернових культур без повернення валютної виручки наразі  є недостатніми. Так, в ході обговорення було згадано, що у поправках до ПЗУ № 3959-1 передбачається криміналізація контрабанди підакцизних товарів. Найбільш складним завданням в контексті детінізації пан Гетманцев назвав реформу митниці, але додав, що тим не менш спостерігаються деякі позитивні сигнали. Очікується, що  у першому кварталі митниця перевиконає план надходжень до бюджету. Відповідно до численних запитів від бізнесу, Комітет розробив законопроєкт, який пропонує 1) поступове зниження навантаження на фонд оплати праці, 2) об’єднання ЄСВ, ПДФО та військового збору в єдиний податок,3) розширення можливостей для відрахувань при подачі декларацій. Проєкт був поданий  до Мінфіну на узгодження, але досі відповіді по ньому не було отримано. Пан Гетманцев вважає, що податок на виведений капітал є неоднозначним інструментом, який може негативно вплинути на структуру економіки. Тому, його слід впроваджувати тільки для окремих індустрій, наприклад, для ІТ-компаній в рамках проєкту Дія.Сіті. Також є пропозиція слідувати польській моделі ПнВК, що передбачало б можливість переходу на таку систему оподаткування для компаній з обсягом доходу понад 200 млн грн на рік. Європейська Бізнес Асоціації підтримує таку позицію, адже перш ніж вводити подібне нововведення важливо чітко прописати його компенсатори. Було також зазначено, що скасування спрощеної системи оподаткування для ФОП 3-ої групи поки не планується. Однак, пан Гетманцев зауважив, що будуть проведені заходи щодо відмежування реального малого бізнесу від великого, який використовує ФОПи для зниження податкового навантаження. Зокрема, це можна зробити через фіскалізацію. До того ж, введення обов’язкового встановлення касових апаратів допоможе у боротьбі проти тіньового ринку ризикованих груп товарів. Щодо великих платників податків, для них окремо Комітет вдосконалюватиме вимоги щодо застосування РРО. Під час півторагодинної розмови ми також встигли обговорити такі питання, як зміни до податку на нерухомість, реформа екоподатку, недоцільність запровадження компенсації акцизу на пальне для внутрішнього судноплавства, ризики БЕБу, реструктуризацію валютних кредитів, тощо. Від імені Європейської Бізнес Асоціації дякуємо пану Гетманцеву та представникам Комітету ВРУ з питань фінансів, податкової та митної політики за активну співпрацю з бізнесом. Зі своєї сторони, Асоціація готова підтримувати ініціативи, що сприяють встановленню рівних правил гри та цивілізованих умов для ведення бізнесу.   Більш оперативно про новини Асоціації можна дізнатися на нашому Telegram-каналі – EBAUkraine.  

Такими очікуваннями поділився Данило Гетманцев, Голова Комітету ВРУ з питань фінансів, податкової та митної політики, під час зустрічі з Європейською Бізнес Асоціацією 31 березня.

За його словами, наразі Комітетом активно проводиться робота щодо розробки та сприяння прийняттю низку законів про детінізацію. Особливу увагу буде приділено  боротьбі з нелегальним ринком підакцизних товарів (спирт, тютюн, пальне, автомобілі та інше), а також товарів з ризикованих груп (побутова техніка, ліки, ювелірні вироби) та землі. На думку пана Гетманцева, зусилля з боку правоохоронних органів у питанні протидії контрабанді та припиненні використання схем експорту зернових культур без повернення валютної виручки наразі  є недостатніми.

Так, в ході обговорення було згадано, що у поправках до ПЗУ № 3959-1 передбачається криміналізація контрабанди підакцизних товарів.

Найбільш складним завданням в контексті детінізації пан Гетманцев назвав реформу митниці, але додав, що тим не менш спостерігаються деякі позитивні сигнали. Очікується, що  у першому кварталі митниця перевиконає план надходжень до бюджету.

Відповідно до численних запитів від бізнесу, Комітет розробив законопроєкт, який пропонує 1) поступове зниження навантаження на фонд оплати праці, 2) об’єднання ЄСВ, ПДФО та військового збору в єдиний податок,3) розширення можливостей для відрахувань при подачі декларацій. Проєкт був поданий  до Мінфіну на узгодження, але досі відповіді по ньому не було отримано.

Пан Гетманцев вважає, що податок на виведений капітал є неоднозначним інструментом, який може негативно вплинути на структуру економіки. Тому, його слід впроваджувати тільки для окремих індустрій, наприклад, для ІТ-компаній в рамках проєкту Дія.Сіті. Також є пропозиція слідувати польській моделі ПнВК, що передбачало б можливість переходу на таку систему оподаткування для компаній з обсягом доходу понад 200 млн грн на рік. Європейська Бізнес Асоціації підтримує таку позицію, адже перш ніж вводити подібне нововведення важливо чітко прописати його компенсатори.

Було також зазначено, що скасування спрощеної системи оподаткування для ФОП 3-ої групи поки не планується. Однак, пан Гетманцев зауважив, що будуть проведені заходи щодо відмежування реального малого бізнесу від великого, який використовує ФОПи для зниження податкового навантаження. Зокрема, це можна зробити через фіскалізацію. До того ж, введення обов’язкового встановлення касових апаратів допоможе у боротьбі проти тіньового ринку ризикованих груп товарів. Щодо великих платників податків, для них окремо Комітет вдосконалюватиме вимоги щодо застосування РРО.

Під час півторагодинної розмови ми також встигли обговорити такі питання, як зміни до податку на нерухомість, реформа екоподатку, недоцільність запровадження компенсації акцизу на пальне для внутрішнього судноплавства, ризики БЕБу, реструктуризацію валютних кредитів, тощо.

Від імені Європейської Бізнес Асоціації дякуємо пану Гетманцеву та представникам Комітету ВРУ з питань фінансів, податкової та митної політики за активну співпрацю з бізнесом. Зі своєї сторони, Асоціація готова підтримувати ініціативи, що сприяють встановленню рівних правил гри та цивілізованих умов для ведення бізнесу.

 

Більш оперативно про новини Асоціації можна дізнатися на нашому Telegram-каналі – EBAUkraine.

 

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: