fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Ціни на алкоголь та тютюн можуть зрости через заборону їх продажу в супермаркетах

06/ 08/ 2021
  Експерти Європейської Бізнес Асоціації переконані, що спроби обмежити місця продажу алкогольних напоїв та тютюнових виробів створять додаткове фінансове обтяження для бізнесу та можуть призвести до зростання цін на продукцію. Нагадаємо, з відповідною ініціативою виступив народний депутат Георгій Мазураш у законопроєкті №5805, який був зареєстрований у Верховній Раді 19 липня. Для обладнання окремих торгових точок для продажу алкоголю та тютюну бізнесу необхідно буде задіяти капітальні інвестиції, через що можуть зрости ціни на легальну продукцію та збільшиться ціновий розрив між контрафактними та легальними товарами. До того ж, кількість офіційних точок продажу може суттєво скоротитися, а подекуди зовсім зникнути, що спонукатиме до споживання контрафакту. Питання викликають і терміни втілення запропонованих змін. Передбачено, що Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування. Оскільки створити місце торгівлі за один день фізично неможливо, це на тривалий час зупинить продаж алкогольних та тютюнових виробів в Україні.  Більше того, на переконання експертів Асоціації, такі зміни можуть обмежити конкуренцію на ринку України та спонукати утворення «алкогольних монополій», надмірне зростання цін на таку продукцію та невиправдані фінансові збитки. Варто зазначити, що в більшості країн ЄС, зокрема, в країнах Східної Європи, подібний досвід обмеження торгівлі алкоголем та тютюновими виробами відсутній. На додачу, законопроєктом не передбачено окремих норм щодо регулювання продажу алкогольних і тютюнових виробів у місцях громадського харчування. Світлана Михайловська. Заступник директора з представництва інтересів компаній-членів Європейської Бізнес Асоціації. Спільнота Асоціації поділяє прагнення мінімізувати негативний вплив на здоров’я населення від зловживання алкоголем і курінням. Однак запропонований спосіб є вибірковим і непослідовним. Ми також не побачили в контексті даного законопроєкту будь-якого аналізу правозастосовної практики та статистичних даних, який би свідчив про неефективність і недостатність діючих обмежень і заборон щодо реалізації алкогольної продукції та тютюнових виробів. До того ж, у законопроєкті не врахована оцінка фінансово-економічних наслідків введення таких змін для бізнесу та держави, наприклад, втрати бюджету від зменшення кількості ліцензій на роздрібну торгівлю тютюновими і алкогольними виробами. Національне законодавство й без того накладає на бізнес ряд зобов’язань та обмежень, які прямо чи опосередковано сприяють зменшенню споживання алкоголю та тютюну. Йдеться, наприклад, про ліцензування діяльності з продажу такої продукції, суттєве зростання податкового навантаження, особливі правила і обмеження щодо реклами, запровадження державного регулювання цін, заборона продажу неповнолітнім та обмеження продажу у нічний час, обов’язкове зазначення медичних попереджень споживачів. Зважаючи на це, експерти Асоціації переконані, що у боротьбі за зменшення споживання алкоголю та тютюну держава має залучати комплексні методи, а не лише обмежувати продаж такої продукції. Зокрема, це варто робити через належне інформування споживачів про ризики, пов’язані із вживанням алкогольних напоїв і тютюнових виробів, розбудову необхідної інфраструктури для підтримки здорового способу життя населення тощо. Саме тому Європейська Бізнес Асоціація звернулася до народних депутатів з проханням не підтримувати такі зміни та сприяти відхиленню Верховною Радою України цього законопроєкту.   Більш оперативно про новини Асоціації можна дізнатися на нашому Telegram-каналі – EBAUkraine.

Експерти Європейської Бізнес Асоціації переконані, що спроби обмежити місця продажу алкогольних напоїв та тютюнових виробів створять додаткове фінансове обтяження для бізнесу та можуть призвести до зростання цін на продукцію. Нагадаємо, з відповідною ініціативою виступив народний депутат Георгій Мазураш у законопроєкті №5805, який був зареєстрований у Верховній Раді 19 липня.

Для обладнання окремих торгових точок для продажу алкоголю та тютюну бізнесу необхідно буде задіяти капітальні інвестиції, через що можуть зрости ціни на легальну продукцію та збільшиться ціновий розрив між контрафактними та легальними товарами. До того ж, кількість офіційних точок продажу може суттєво скоротитися, а подекуди зовсім зникнути, що спонукатиме до споживання контрафакту. Питання викликають і терміни втілення запропонованих змін. Передбачено, що Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування. Оскільки створити місце торгівлі за один день фізично неможливо, це на тривалий час зупинить продаж алкогольних та тютюнових виробів в Україні. 

Більше того, на переконання експертів Асоціації, такі зміни можуть обмежити конкуренцію на ринку України та спонукати утворення «алкогольних монополій», надмірне зростання цін на таку продукцію та невиправдані фінансові збитки. Варто зазначити, що в більшості країн ЄС, зокрема, в країнах Східної Європи, подібний досвід обмеження торгівлі алкоголем та тютюновими виробами відсутній. На додачу, законопроєктом не передбачено окремих норм щодо регулювання продажу алкогольних і тютюнових виробів у місцях громадського харчування.

Світлана Михайловська Заступник директора з представництва інтересів компаній-членів Європейської Бізнес Асоціації
Спільнота Асоціації поділяє прагнення мінімізувати негативний вплив на здоров’я населення від зловживання алкоголем і курінням. Однак запропонований спосіб є вибірковим і непослідовним. Ми також не побачили в контексті даного законопроєкту будь-якого аналізу правозастосовної практики та статистичних даних, який би свідчив про неефективність і недостатність діючих обмежень і заборон щодо реалізації алкогольної продукції та тютюнових виробів. До того ж, у законопроєкті не врахована оцінка фінансово-економічних наслідків введення таких змін для бізнесу та держави, наприклад, втрати бюджету від зменшення кількості ліцензій на роздрібну торгівлю тютюновими і алкогольними виробами.

Національне законодавство й без того накладає на бізнес ряд зобов’язань та обмежень, які прямо чи опосередковано сприяють зменшенню споживання алкоголю та тютюну. Йдеться, наприклад, про ліцензування діяльності з продажу такої продукції, суттєве зростання податкового навантаження, особливі правила і обмеження щодо реклами, запровадження державного регулювання цін, заборона продажу неповнолітнім та обмеження продажу у нічний час, обов’язкове зазначення медичних попереджень споживачів.

Зважаючи на це, експерти Асоціації переконані, що у боротьбі за зменшення споживання алкоголю та тютюну держава має залучати комплексні методи, а не лише обмежувати продаж такої продукції. Зокрема, це варто робити через належне інформування споживачів про ризики, пов’язані із вживанням алкогольних напоїв і тютюнових виробів, розбудову необхідної інфраструктури для підтримки здорового способу життя населення тощо.

Саме тому Європейська Бізнес Асоціація звернулася до народних депутатів з проханням не підтримувати такі зміни та сприяти відхиленню Верховною Радою України цього законопроєкту.

 

Більш оперативно про новини Асоціації можна дізнатися на нашому Telegram-каналі – EBAUkraine.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: