fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Тривалі партнерські відносини часом потребують компромісних рішень, – власник ТРЦ «Французький бульвар»

07/ 06/ 2021
  Чому ви вирішили зайнятися саме девелоперською діяльністю? Напевно тому, що мене цей напрямок приваблював із юного віку, тільки тоді я не знав, що ця діяльність називається девелопментом. Мені подобалося придумувати нові види функцій для якихось приміщень, обмірковувати як і що можна зробити для того, щоб обєкт приносив більше користі для своїх мешканців або для міста вцілому. І до того моменту, коли я підійшов до реалізації свого першого, по-справжньому масштабного девелоперського проєкту, я вже мав досвід реалізації більш дрібних, але дуже корисних, виходячи з досвіду, об’єктів. Цим проєктом став торговий центр «Призма» (в Харкові на той час не було жодного побудованого з нуля ТЦ з моменту здобуття незалежності України, а якщо точніше, з 80-х років в Харкові не було побудовано жодного торгового центру. Було багато реконструкцій ТЦ, які розміщувалися в підвалах і інших спорудах, де це було можливо, але з нуля торговий центр на той момент побудований не був).То був 2000 рік, І саме тоді у мене зявилася ідея будівництва нового торгового центру. До речі, таку назву для нього було придумано тому, що він розташовувався між двома станціями метро, які мали форму засклених конструкцій, і сам торговий центр, за нашим задумом, повинен був стати сучасним простором, де людям буде зручно здійснювати покупки. Тому ми хотіли зробити його максимально доступним, прозорим, що привертає до себе увагу. І дуже цікавий факт: головним архітектором цього проєкту став Олег Дроздов. Це була перша моя робота з Дроздовим, і, взагалі, це був перший масштабний проєкт для нас обох. Зараз роботи Олега відомі не тільки в Харкові, але і за межами України, а в Києві, напевно, найбільш обговорюваним обєктом під його авторством є проєкт реконструкції театру на Андріївському узвозі. Саме для того, щоб реалізувати максимально сучасний і разом з тим функціональний обєкт, необхідно залучати професіоналів, які можуть своїм досвідом і талантом допомогти в реалізації подібних проєктів. Це один з принципів, який я вважаю найбільш важливим в девелопменті. Дослівний переклад слова development з англійської - РОЗВИТОК. Мені подобається, що я причетний до РОЗВИТКУ нашого міста. Це дає мені додаткові сили і натхнення для нових звершень. Що для вас є місто мрії? Для мене місто мрії - це перш за все місто, де повною мірою присутня гармонія. Де людина, як основний мешканець цього простору, відчуває себе комфортно у всіх проявах життя: на відпочинку, на роботі, у творчій діяльності і в моменти, коли вона може отримати задоволення від спілкування з друзями і в колі своєї родини. Це місто, де поєднуються сучасна архітектура і паркові зони, де людина може відчути себе наодинці з природою. Це місто, де його мешканці мають можливість втілити всі свої мрії. Це місто, в якому живуть щасливі люди! Як бізнес може вплинути на розвиток міста, регіону? Бізнес може надати ключовий вплив як на розвиток міста, регіону, так і в цілому - на розвиток країни. Може  це прозвучить дещо егоїстично, але, в першу чергу, бізнес повинен відстоювати свої інтереси та просувати ринкову економіку. Один цей фактор може допомогти місту, регіону, країні стати значно успішнішими та кращими для своїх жителів. У світі досить багато прикладів, коли саме правильний бізнес-підхід забезпечував цілим регіонам, цілим країнам швидкий і успішний розвиток, подолання багатьох економічних і політичних перешкод. Саме ринкова економіка здатна перетворити навіть відсталу країну в успішну державу, що швидко розвивається.  І в цьому сенсі Європейська Бізнес Асоціація - дуже дієвий і універсальний інструмент для захисту і просування інтересів бізнесу. Ваш проєкт ТРЦ Французький Бульвар у Харкові не раз визнавали найкращим торгово-розважальним центром міста. Як стати lovemark брендом, який люблять? Як подобатися клієнтам та отримувати їх лояльність? Кілька цікавих фактів про торгово-розважальний центр «Французький Бульвар»: договір про покупку незавершеного будівництва, на місці якого побудований «Французький Бульвар», був підписаний 14 лютого 2003 року. Одним з основних слоганів «Французького Бульвару» є: «Все починається з любові!». Протягом декількох років торгово-розважальний центр «Французький Бульвар» ставав кращим в Харкові на думку покупців. Ми з любовю ставимося до нашої роботи, ми любимо наших гостей, ми робимо все для того, щоб ця любов була взаємною. А це означає - багато роботи з  аналізом ринку та ухвалення правильних рішень. Ще у 2004-му році, ми провели дослідження, щоб зрозуміти головні причини, по якій люди приїдуть в це місце. Опитування показало, що на першому місці став каток, потім були кінотеатри, супермаркети, Bowling, тощо. Харків був містом, де взимку в різних місцях заливалося близько 300 ковзанок, які були одними з улюблених місць для розваг. За результатами опитування ми вирішили почати наш проєкт з будівництва ковзанки. Ми відкрили перший комерційний каток в Харкові у 2005 році. До цього можна було покататися на ковзанах лише у Палаці спорту і тільки пізно ввечері. Ми залучили в якості консультанта на той момент єдину міжнародну компанію в Україні, яка мала досвід реалізації масштабних проєктів торгово-розважальних центрів не тільки за межами України, але і в нашій країні. Це - компанія Colliers International. На той момент вони вже закінчували реконструкцію промислової будівлі в торгово-розважальному центрі «Караван» у Києві. Нам дуже важливий був їхній досвід в реалізації подібних проєктів. Як я говорив уже раніше, в девелопменті велике значення має залучення професіоналів з достатнім досвідом, що ми й робимо упродовж всієї історії роботи ТРЦ «Французький бульвар». Ми змогли залучити до нашого ТРЦ унікальних операторів - «Планета Кіно» з єдиним в Харкові залом IMAX. У нашому торгово-розважальному центрі вперше в Україні був відкритий зал 4DX, де на великому екрані демонструють повноформатні фільми з 4D ефектами. Але це були непрості рішення. Наприклад, для того, щоб отримати консультацію у Colliers, нам довелося заплатити, на ті часи, досить значну суму. А для того, щоб розмістити зал IMAX, нам довелося вже побудований в конструкціях ТРЦ розламати  і збільшити на півтора метра висоту будівлі для розміщення самого великого екрану в Харкові. Ми встановили копію Ейфелевої вежі висотою 36 м, яка стала улюбленим місцем для фотосесій і селфі. І це тільки частина тієї роботи, яку ми робимо кожного дня, щоб залишатися улюбленим ТРЦ. Яким видався для компанії 2020 рік? Як нова реальність змінила вашу роботу? Думаю, для всіх компаній 2020 рік став роком випробувань, а й, одночасно, можливістю для їх подолання та удосконалення всіх бізнес-процесів. Для нас це був складний рік тому, що досить тривалий час були обмеження по роботі торгово-розважального центру. Це призвело до погіршення відвідуваності, попиту і доходів наших орендарів, а відповідно і доходів торгово-розважального центру. Нова реальність, яку приніс 2020 рік, полягає в тому, що як би не було складно, необхідно завжди шукати нові можливості: по-перше, для подолання та вирішення тих питань, що виникають, а по-друге, шукати нові шляхи розвитку і нові креативні ідеї, які зроблять бізнес ще більш успішним. Чого ви очікуєте від 2021 року? Чи будете запускати нові проєкти та колаборації? У 2021 році наша компанія планує зосередитися на своїх конкурентних перевагах, зробити акцент на унікальності та атмосфері, яку ми створюємо в наших проєктах. Торговий центр нового покоління, яким він буде? Я розповідав про свій перший проєкт, це був торговельний центр «Призма». Його площа становила всього 4 000 кв.м, але вже коли ми його вводили в експлуатацію, мені було зрозуміло, що час настав для більш масштабних планів, і тоді зявився «Французький Бульвар». Уже у 2003 році ми придбали майданчик з незавершеним будівництвом і почали реалізацію, на той момент, найбільш масштабного в Харкові проєкту ТРЦ. Його площа вже склала понад 60 000 кв.м. Сьогодні, маючи цей досвід, я можу сказати, що майбутнє - за торговими центрами нового рівня. Це, по суті, вже не обєкт, це простір, який містить в собі безліч різних функцій, в тому числі: житло, бізнес, магазини, місця для відпочинку і багато, багато іншого. Це, по суті, місто в місті, де кожен може знайти те, що необхідно саме для його успішного життя і комфорту. Опишіть трьома словами що для вас Європейська Бізнес Асоціація Інструмент Досягнення Успіху! Ви вже понад 16 років у складі Правління ЕВА Харків, більшість з них ви були головою Правління. Які уроки ви винесли для себе? Поділіться своїм досвідом. Урок перший: якщо ти хочеш чогось досягти в бізнесі, то необхідно застосовувати всі доступні методи та інструменти, в тому числі й ті, які дає Європейська Бізнес Асоціація. Але не зробивши необхідних кроків, ти можеш так і не отримати той результат, який міг би, використовуючи всі змоги. Це безпосередньо стосується і можливостей, які дає ЕВА. Другий урок є продовженням першого. Отримавши хороший інструмент, спочатку постарайся вивчити Інструкцію, тобто, повністю зрозуміти в якому вигляді і як краще застосувати наявний інструмент для отримання найбільш ефективного результату, а далі - дій і працюй над помилками. Третій урок, напевно, найважливіший. «Бізнес» - це не тільки бізнес, але ще багато складових, які визначають його успішність. Це і відносини, і вміння взаємодіяти з людьми, відпочивати, отримувати задоволення від усього, що нас оточує, а для цього необхідно створювати всі умови і помічати можливості. Хочемо ще +16 років співпраці з вами. На вашу думку, що є рецептом довготривалих партнерських відносин? У рецепті тривалих партнерських відносин, на мій погляд, є дві основні складові: перша -це те, що партнери повинні розуміти в чому вигоди та переваги для обох сторін. Ці переваги й вигоди, а саме умови, на яких вони ґрунтуються, повинні бути максимально прозорими і зрозумілими. Друга - для тривалих партнерських відносин необхідно вміння приймати компромісні рішення. Які б не були договори і скільки б вони не мали пунктів, що описують ті чи інші відносини, завжди виникають питання, які не піддаються описам і раніше досягнутим домовленостям. Уміння саме в цих ситуаціях знаходити компромісні рішення, зберігати взаємну повагу і принципи взаємовигідної співпраці робить тривалі партнерські відносини можливими. Дякую EBA за наші довгострокові партнерські відносини!

Чому ви вирішили зайнятися саме девелоперською діяльністю?

Напевно тому, що мене цей напрямок приваблював із юного віку, тільки тоді я не знав, що ця діяльність називається девелопментом. Мені подобалося придумувати нові види функцій для якихось приміщень, обмірковувати як і що можна зробити для того, щоб об’єкт приносив більше користі для своїх мешканців або для міста вцілому.

І до того моменту, коли я підійшов до реалізації свого першого, по-справжньому масштабного девелоперського проєкту, я вже мав досвід реалізації більш дрібних, але дуже корисних, виходячи з досвіду, об’єктів. Цим проєктом став торговий центр «Призма» (в Харкові на той час не було жодного побудованого з нуля ТЦ з моменту здобуття незалежності України, а якщо точніше, з 80-х років в Харкові не було побудовано жодного торгового центру. Було багато реконструкцій ТЦ, які розміщувалися в підвалах і інших спорудах, де це було можливо, але з нуля торговий центр на той момент побудований не був).То був 2000 рік, І саме тоді у мене з’явилася ідея будівництва нового торгового центру. До речі, таку назву для нього було придумано тому, що він розташовувався між двома станціями метро, які мали форму засклених конструкцій, і сам торговий центр, за нашим задумом, повинен був стати сучасним простором, де людям буде зручно здійснювати покупки. Тому ми хотіли зробити його максимально доступним, прозорим, що привертає до себе увагу. І дуже цікавий факт: головним архітектором цього проєкту став Олег Дроздов. Це була перша моя робота з Дроздовим, і, взагалі, це був перший масштабний проєкт для нас обох. Зараз роботи Олега відомі не тільки в Харкові, але і за межами України, а в Києві, напевно, найбільш обговорюваним об’єктом під його авторством є проєкт реконструкції театру на Андріївському узвозі. Саме для того, щоб реалізувати максимально сучасний і разом з тим функціональний об’єкт, необхідно залучати професіоналів, які можуть своїм досвідом і талантом допомогти в реалізації подібних проєктів. Це один з принципів, який я вважаю найбільш важливим в девелопменті.

Дослівний переклад слова development з англійської – РОЗВИТОК. Мені подобається, що я причетний до РОЗВИТКУ нашого міста. Це дає мені додаткові сили і натхнення для нових звершень.

Що для вас є місто мрії?

Для мене місто мрії – це перш за все місто, де повною мірою присутня гармонія. Де людина, як основний мешканець цього простору, відчуває себе комфортно у всіх проявах життя: на відпочинку, на роботі, у творчій діяльності і в моменти, коли вона може отримати задоволення від спілкування з друзями і в колі своєї родини. Це місто, де поєднуються сучасна архітектура і паркові зони, де людина може відчути себе наодинці з природою. Це місто, де його мешканці мають можливість втілити всі свої мрії. Це місто, в якому живуть щасливі люди!

Як бізнес може вплинути на розвиток міста, регіону?

Бізнес може надати ключовий вплив як на розвиток міста, регіону, так і в цілому – на розвиток країни. Може  це прозвучить дещо егоїстично, але, в першу чергу, бізнес повинен відстоювати свої інтереси та просувати ринкову економіку. Один цей фактор може допомогти місту, регіону, країні стати значно успішнішими та кращими для своїх жителів. У світі досить багато прикладів, коли саме правильний бізнес-підхід забезпечував цілим регіонам, цілим країнам швидкий і успішний розвиток, подолання багатьох економічних і політичних перешкод. Саме ринкова економіка здатна перетворити навіть відсталу країну в успішну державу, що швидко розвивається. 

І в цьому сенсі Європейська Бізнес Асоціація – дуже дієвий і універсальний інструмент для захисту і просування інтересів бізнесу.

Ваш проєкт ТРЦ "Французький Бульвар" у Харкові не раз визнавали найкращим торгово-розважальним центром міста. Як стати lovemark брендом, який люблять? Як подобатися клієнтам та отримувати їх лояльність?

Кілька цікавих фактів про торгово-розважальний центр «Французький Бульвар»: договір про покупку незавершеного будівництва, на місці якого побудований «Французький Бульвар», був підписаний 14 лютого 2003 року. Одним з основних слоганів «Французького Бульвару» є: «Все починається з любові!».

Протягом декількох років торгово-розважальний центр «Французький Бульвар» ставав кращим в Харкові на думку покупців.

Ми з любов’ю ставимося до нашої роботи, ми любимо наших гостей, ми робимо все для того, щоб ця любов була взаємною. А це означає – багато роботи з  аналізом ринку та ухвалення правильних рішень. Ще у 2004-му році, ми провели дослідження, щоб зрозуміти головні причини, по якій люди приїдуть в це місце. Опитування показало, що на першому місці став каток, потім були кінотеатри, супермаркети, Bowling, тощо. Харків був містом, де взимку в різних місцях заливалося близько 300 ковзанок, які були одними з улюблених місць для розваг. За результатами опитування ми вирішили почати наш проєкт з будівництва ковзанки. Ми відкрили перший комерційний каток в Харкові у 2005 році. До цього можна було покататися на ковзанах лише у Палаці спорту і тільки пізно ввечері.

Ми залучили в якості консультанта на той момент єдину міжнародну компанію в Україні, яка мала досвід реалізації масштабних проєктів торгово-розважальних центрів не тільки за межами України, але і в нашій країні. Це – компанія Colliers International. На той момент вони вже закінчували реконструкцію промислової будівлі в торгово-розважальному центрі «Караван» у Києві. Нам дуже важливий був їхній досвід в реалізації подібних проєктів. Як я говорив уже раніше, в девелопменті велике значення має залучення професіоналів з достатнім досвідом, що ми й робимо упродовж всієї історії роботи ТРЦ «Французький бульвар». Ми змогли залучити до нашого ТРЦ унікальних операторів – «Планета Кіно» з єдиним в Харкові залом IMAX. У нашому торгово-розважальному центрі вперше в Україні був відкритий зал 4DX, де на великому екрані демонструють повноформатні фільми з 4D ефектами. Але це були непрості рішення. Наприклад, для того, щоб отримати консультацію у Colliers, нам довелося заплатити, на ті часи, досить значну суму. А для того, щоб розмістити зал IMAX, нам довелося вже побудований в конструкціях ТРЦ розламати  і збільшити на півтора метра висоту будівлі для розміщення самого великого екрану в Харкові. Ми встановили копію Ейфелевої вежі висотою 36 м, яка стала улюбленим місцем для фотосесій і селфі. І це тільки частина тієї роботи, яку ми робимо кожного дня, щоб залишатися улюбленим ТРЦ.

Яким видався для компанії 2020 рік? Як нова реальність змінила вашу роботу?

Думаю, для всіх компаній 2020 рік став роком випробувань, а й, одночасно, можливістю для їх подолання та удосконалення всіх бізнес-процесів. Для нас це був складний рік тому, що досить тривалий час були обмеження по роботі торгово-розважального центру. Це призвело до погіршення відвідуваності, попиту і доходів наших орендарів, а відповідно і доходів торгово-розважального центру.

Нова реальність, яку приніс 2020 рік, полягає в тому, що як би не було складно, необхідно завжди шукати нові можливості: по-перше, для подолання та вирішення тих питань, що виникають, а по-друге, шукати нові шляхи розвитку і нові креативні ідеї, які зроблять бізнес ще більш успішним.

Чого ви очікуєте від 2021 року? Чи будете запускати нові проєкти та колаборації?

У 2021 році наша компанія планує зосередитися на своїх конкурентних перевагах, зробити акцент на унікальності та атмосфері, яку ми створюємо в наших проєктах.

Торговий центр нового покоління, яким він буде?

Я розповідав про свій перший проєкт, це був торговельний центр «Призма». Його площа становила всього 4 000 кв.м, але вже коли ми його вводили в експлуатацію, мені було зрозуміло, що час настав для більш масштабних планів, і тоді з’явився «Французький Бульвар». Уже у 2003 році ми придбали майданчик з незавершеним будівництвом і почали реалізацію, на той момент, найбільш масштабного в Харкові проєкту ТРЦ. Його площа вже склала понад 60 000 кв.м. Сьогодні, маючи цей досвід, я можу сказати, що майбутнє – за торговими центрами нового рівня. Це, по суті, вже не об’єкт, це простір, який містить в собі безліч різних функцій, в тому числі: житло, бізнес, магазини, місця для відпочинку і багато, багато іншого. Це, по суті, місто в місті, де кожен може знайти те, що необхідно саме для його успішного життя і комфорту.

Опишіть трьома словами що для вас Європейська Бізнес Асоціація

Інструмент Досягнення Успіху!

Ви вже понад 16 років у складі Правління ЕВА Харків, більшість з них ви були головою Правління. Які уроки ви винесли для себе? Поділіться своїм досвідом.

Урок перший: якщо ти хочеш чогось досягти в бізнесі, то необхідно застосовувати всі доступні методи та інструменти, в тому числі й ті, які дає Європейська Бізнес Асоціація. Але не зробивши необхідних кроків, ти можеш так і не отримати той результат, який міг би, використовуючи всі змоги. Це безпосередньо стосується і можливостей, які дає ЕВА.

Другий урок є продовженням першого. Отримавши хороший інструмент, спочатку постарайся вивчити Інструкцію, тобто, повністю зрозуміти в якому вигляді і як краще застосувати наявний інструмент для отримання найбільш ефективного результату, а далі – дій і працюй над помилками.

Третій урок, напевно, найважливіший. «Бізнес» – це не тільки бізнес, але ще багато складових, які визначають його успішність. Це і відносини, і вміння взаємодіяти з людьми, відпочивати, отримувати задоволення від усього, що нас оточує, а для цього необхідно створювати всі умови і помічати можливості.

Хочемо ще +16 років співпраці з вами. На вашу думку, що є рецептом довготривалих партнерських відносин?

У рецепті тривалих партнерських відносин, на мій погляд, є дві основні складові: перша -це те, що партнери повинні розуміти в чому вигоди та переваги для обох сторін. Ці переваги й вигоди, а саме умови, на яких вони ґрунтуються, повинні бути максимально прозорими і зрозумілими. Друга – для тривалих партнерських відносин необхідно вміння приймати компромісні рішення. Які б не були договори і скільки б вони не мали пунктів, що описують ті чи інші відносини, завжди виникають питання, які не піддаються описам і раніше досягнутим домовленостям. Уміння саме в цих ситуаціях знаходити компромісні рішення, зберігати взаємну повагу і принципи взаємовигідної співпраці робить тривалі партнерські відносини можливими.

Дякую EBA за наші довгострокові партнерські відносини!

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: