fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Строки екомодернізації мають враховувати інвестиційні плани підприємств, – ЕВА

15/ 10/ 2021
  Таку думку озвучили представники Комітету промислової екології та сталого розвитку 13 жовтня під час засідання Комітету ВРУ з питань екологічної політики та природокористування. Так, розглядаючи проєкт Закону №5339 щодо удосконалення чинного законодавства про охорону атмосферного повітря, експерти Асоціації звернули увагу на такі суперечливі положення, як: обов’язок для бізнесу встановлювати автоматизовані системи моніторингу викидів забруднюючих речовин, хоча наразі немає визначеного порядку встановлення таких систем та передачі даних; обов’язок облаштовувати місця відбору проб для вимірювання газопилового потоку на установках незалежно від групи об’єктів, що є нереалістичним, наприклад для котелень, які об’єктивно не мають відповідної технічної та фінансової можливості; щорічно подавати звіт про дотримання умов дозволу на викиди та виконання заходів щодо скорочення викидів без розуміння порядку подачі, зокрема, строків подання та форми таких звітів; здійснювати заходи зі скорочення викидів забруднюючих речовин у строк не більше 10 років - без можливості його продовження; введення відповідальності за недопуск до проведення перевірок представників Держекоінспекції, що фактично нівелює гарантоване чинним законодавством право підприємств не допускати інспекторів з певного ряду причин. По-перше, усі ці пропозиції дублюються з положеннями інших зареєстрованих у ВРУ проєктів законів, спрямованих на реалізацію ключових екологічних реформ. Мова йде про законопроєкти у сфері контролю промислового забруднення №6004, №6004-1 та №6004-2, а також законопроєкт №3091 про державний екологічний контроль. В чинному законодавстві вже є достатньо прецедентів, коли через наявність декількох нормативно-правових актів для регулювання одного питання, підприємства щоразу потрапляють у ситуації порушення законодавства, а недобросовісні представники органів контролю цим зловживають. Наприклад, відсутність уніфікованих вимог встановлення показника ефективності роботи діючих газоочисних установок. Ольга Бойко. Координатор комітету промислової екології та сталого розвитку. По-друге, у кожного підприємства є свої інвестиційні плани, розраховані на декілька років. У тому числі, плани з екомодернізації виробництва, які мають абсолютно різні терміни. Часто великі підприємства потребують дороговартісної модернізації одразу декількох установок, що навіть з виробничих причин не може відбуватись одночасно. Більше того, країни ЄС ніколи не обмежували право бізнесу на екомодернізацію у часі, і деякі європейські підприємства до сих пір не закінчили процес переходу на найкращі доступні технології та методи управління. Саме тому встановлення загального строку для модернізації, в умовах відсутності допомоги від держави, означає заганяти цілі галузі у глухий кут, який обов’язково позначиться на економічному становищі країни. Таким чином, на думку Європейської Бізнес Асоціації, найбільш правильним рішенням буде залишити вищезгадані питання у регулюванні профільних законодавчих ініціатив, а також підтримувати діалог з бізнес-спільнотою, яка готова продовжувати модернізацію при подальшій співпраці з боку влади.   Більш оперативно про новини Асоціації можна дізнатися на нашому Telegram-каналі – EBAUkraine.

Таку думку озвучили представники Комітету промислової екології та сталого розвитку 13 жовтня під час засідання Комітету ВРУ з питань екологічної політики та природокористування.

Так, розглядаючи проєкт Закону №5339 щодо удосконалення чинного законодавства про охорону атмосферного повітря, експерти Асоціації звернули увагу на такі суперечливі положення, як:

  • обов’язок для бізнесу встановлювати автоматизовані системи моніторингу викидів забруднюючих речовин, хоча наразі немає визначеного порядку встановлення таких систем та передачі даних;
  • обов’язок облаштовувати місця відбору проб для вимірювання газопилового потоку на установках незалежно від групи об’єктів, що є нереалістичним, наприклад для котелень, які об’єктивно не мають відповідної технічної та фінансової можливості;
  • щорічно подавати звіт про дотримання умов дозволу на викиди та виконання заходів щодо скорочення викидів без розуміння порядку подачі, зокрема, строків подання та форми таких звітів;
  • здійснювати заходи зі скорочення викидів забруднюючих речовин у строк не більше 10 років – без можливості його продовження;
  • введення відповідальності за недопуск до проведення перевірок представників Держекоінспекції, що фактично нівелює гарантоване чинним законодавством право підприємств не допускати інспекторів з певного ряду причин.

По-перше, усі ці пропозиції дублюються з положеннями інших зареєстрованих у ВРУ проєктів законів, спрямованих на реалізацію ключових екологічних реформ. Мова йде про законопроєкти у сфері контролю промислового забруднення №6004, №6004-1 та №6004-2, а також законопроєкт №3091 про державний екологічний контроль. В чинному законодавстві вже є достатньо прецедентів, коли через наявність декількох нормативно-правових актів для регулювання одного питання, підприємства щоразу потрапляють у ситуації порушення законодавства, а недобросовісні представники органів контролю цим зловживають. Наприклад, відсутність уніфікованих вимог встановлення показника ефективності роботи діючих газоочисних установок.

Ольга Бойко Координатор комітету промислової екології та сталого розвитку
По-друге, у кожного підприємства є свої інвестиційні плани, розраховані на декілька років. У тому числі, плани з екомодернізації виробництва, які мають абсолютно різні терміни. Часто великі підприємства потребують дороговартісної модернізації одразу декількох установок, що навіть з виробничих причин не може відбуватись одночасно. Більше того, країни ЄС ніколи не обмежували право бізнесу на екомодернізацію у часі, і деякі європейські підприємства до сих пір не закінчили процес переходу на найкращі доступні технології та методи управління. Саме тому встановлення загального строку для модернізації, в умовах відсутності допомоги від держави, означає заганяти цілі галузі у глухий кут, який обов’язково позначиться на економічному становищі країни.

Таким чином, на думку Європейської Бізнес Асоціації, найбільш правильним рішенням буде залишити вищезгадані питання у регулюванні профільних законодавчих ініціатив, а також підтримувати діалог з бізнес-спільнотою, яка готова продовжувати модернізацію при подальшій співпраці з боку влади.

 

Більш оперативно про новини Асоціації можна дізнатися на нашому Telegram-каналі – EBAUkraine.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: