fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Сьогодні бізнесу було презентовано пілот електронної акцизної марки

15/ 06/ 2021
  Сьогодні Міністерство цифрової трансформації України разом із Державною податковою службою України за підтримки проєкту USAID/UK aid «Прозорість та підзвітність у державному управлінні та послугах/TAPAS» презентували представникам European Business Association пілотний проєкт «Електронна акцизна марка». З боку Комітету з питань імпорту та торгівлі алкогольними напоями Асоціації було зазначено, що бізнес у перспективі підтримує ідею скасування марок акцизного податку для алкогольних напоїв у тому вигляді, в якому вони є зараз, а також спрощення чи переведення звітності щодо марок акцизного податку у електронний вигляд, що безумовно спростить адміністрування цих процесів. При цьому було наголошено, що бізнес виступає категорично проти запровадження будь-яких інструментів, спрямованих на облік кожної окремої пляшки алкогольного напою на всіх етапах руху товару. Адже відслідковування в ланцюжку поставок кожної пляшки з урахуванням обсягів поставок компаній потребуватиме значного додаткового ресурсу – людського, технічного і фінансового. Більше того, це одночасно спричинить значні ризики можливих помилок, пов’язаних з людським фактором. Особливу увагу бізнес звернув на необхідність перехідного періоду для впровадження будь-яких змін, пов’язаних з маркою акцизного податку, як це передбачено діючим законодавством (не раніше, ніж через 24 місяці з моменту набрання чинності відповідними змінами). Також слід врахувати необхідність залишення в обігу товарів з тривалим та необмеженим  строком придатності з марками старого зразка до  придбання таких товарів кінцевим споживачем в межах строку придатності. Водночас, у бізнесу є багато питань та коментарів щодо деталей реалізації цього проєкту та супутніх додаткових фінансових затрат, які від цього залежать (зокрема, формату нової марки, cпособу та місця нанесення на пляшку, необхідності нового обладнання для поклейки марки чи  зчитування кодів, вартості генерації кодів та інформації, яка буде в них зашита, дій з пошкодженою пляшкою чи маркою, яка не може бути просканованою, тощо), та які потребують додаткового обговорення. Адже від відповідей на ці запитання залежатиме ставлення бізнесу до проєкту вцілому. Підтримуючи прагнення навести лад на ринку, учасники зустрічі домовились продовжити співпрацю з розробки механізму, який би сприяв вирішенню існуючих проблем на ринку, не створював додаткових обтяжень та труднощів для легальних виробників та імпортерів алкогольних напоїв. Довідково Проєкт має на меті систематизувати контроль за обігом підакцизних товарів, спростити процес отримання акцизних марок для виробників та імпортерів, а також збільшити доходи державного бюджету шляхом детінізації ринку підакцизних продуктів.   Більш оперативно про новини Асоціації можна дізнатися на нашому Telegram-каналі – EBAUkraine.

Сьогодні Міністерство цифрової трансформації України разом із Державною податковою службою України за підтримки проєкту USAID/UK aid «Прозорість та підзвітність у державному управлінні та послугах/TAPAS» презентували представникам European Business Association пілотний проєкт «Електронна акцизна марка».

З боку Комітету з питань імпорту та торгівлі алкогольними напоями Асоціації було зазначено, що бізнес у перспективі підтримує ідею скасування марок акцизного податку для алкогольних напоїв у тому вигляді, в якому вони є зараз, а також спрощення чи переведення звітності щодо марок акцизного податку у електронний вигляд, що безумовно спростить адміністрування цих процесів.

При цьому було наголошено, що бізнес виступає категорично проти запровадження будь-яких інструментів, спрямованих на облік кожної окремої пляшки алкогольного напою на всіх етапах руху товару. Адже відслідковування в ланцюжку поставок кожної пляшки з урахуванням обсягів поставок компаній потребуватиме значного додаткового ресурсу – людського, технічного і фінансового. Більше того, це одночасно спричинить значні ризики можливих помилок, пов’язаних з людським фактором.

Особливу увагу бізнес звернув на необхідність перехідного періоду для впровадження будь-яких змін, пов’язаних з маркою акцизного податку, як це передбачено діючим законодавством (не раніше, ніж через 24 місяці з моменту набрання чинності відповідними змінами). Також слід врахувати необхідність залишення в обігу товарів з тривалим та необмеженим  строком придатності з марками старого зразка до  придбання таких товарів кінцевим споживачем в межах строку придатності.

Водночас, у бізнесу є багато питань та коментарів щодо деталей реалізації цього проєкту та супутніх додаткових фінансових затрат, які від цього залежать (зокрема, формату нової марки, cпособу та місця нанесення на пляшку, необхідності нового обладнання для поклейки марки чи  зчитування кодів, вартості генерації кодів та інформації, яка буде в них зашита, дій з пошкодженою пляшкою чи маркою, яка не може бути просканованою, тощо), та які потребують додаткового обговорення. Адже від відповідей на ці запитання залежатиме ставлення бізнесу до проєкту вцілому.

Підтримуючи прагнення навести лад на ринку, учасники зустрічі домовились продовжити співпрацю з розробки механізму, який би сприяв вирішенню існуючих проблем на ринку, не створював додаткових обтяжень та труднощів для легальних виробників та імпортерів алкогольних напоїв.

Довідково

Проєкт має на меті систематизувати контроль за обігом підакцизних товарів, спростити процес отримання акцизних марок для виробників та імпортерів, а також збільшити доходи державного бюджету шляхом детінізації ринку підакцизних продуктів.

 

Більш оперативно про новини Асоціації можна дізнатися на нашому Telegram-каналі – EBAUkraine.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: