fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Реверсивний факторинг для Покупця: з чого почати?

27/ 01/ 2022
  Уве Поом. Операційний директор в SupplierPlus Group - естонська компанія, що розробила факторингову B2B платформу та на даний час почала свою роботу в Україні. Реверсивний факторинг (він же фінансування кредиторської заборгованості, фінансування ланцюга постачань) — це рішення, орієнтоване на покупця, оскільки ініціатива отримання такого фінансування йде саме від покупця, а не від постачальника. Реверсивний факторинг зосереджений на фінансуванні кредиторської заборгованості – допомагаючи покупцеві оптимізувати оборотний капітал за рахунок збільшених відстрочок  платежів, водночас дозволяючи постачальнику отримувати оплату за виставлені інвойси одразу. При цьому, витрати на фінансування зазвичай несе постачальник, одночасно використовуючи вищий кредитний рейтинг покупця для зниження витрат. Таке win-win рішення може змінити управління оборотним капіталом в кращу сторону  для обох сторін. Початок роботи – які переваги від реверсивного факторингу отримують покупці?. Для початку, покупці повинні взяти до уваги, що надаючи своїм постачальникам доступ до фінансування, вони можуть: Генерувати додаткові оборотні кошти. Реверсивний факторинг допоможе отримати додатковий оборотний капітал, збільшивши Період Погашення Кредиторської Заборгованості (DPO); Поліпшити переговорну силу з постачальниками. Покупці, які пропонують реверсивний факторинг своїм постачальникам, мають кращу позицію, щоб домовитися про вигідні комерційні умови; Зменшити ризик збоїв у своїх ланцюгах поставок. Отримуючи дострокову оплату, постачальники менше страждають від нестачі оборотних коштів, яка є причиною труднощів у виконанні замовлень; Зміцнити місцеві екосистеми малого та середнього бізнесу та сприяти досягненню корпоративних цілей ESG. Програми реверсивного факторингу посилюють різні корпоративні функції, але особливо вигідні для фінансового відділу та відділів закупівель. Далі - більше: підводні камені та як їх уникнути.. Для отримання як фінансових, так і оперативних можливостей реверсивного факторингу, покупець повинен вибрати партнера який надає такий вид фінансування. Це може бути як великий комерційний банк, так і платформа SCF. Торгове фінансування та корпоративні банки зазвичай пропонують реверсивний факторинг, але пропозиція часто доступна лише їх найбільшим клієнтам через операційні обмеження (наприклад, вартість залучення нових постачальників, неможливість залучення іноземних постачальників, необхідність забезпечення постійних потоків). Якщо бути більш точними, банківські рішення звужують коло постачальників, оскільки багато МСБ а також транскордонні постачальники не мають змогу отримати фінансування. Можна використовувати кілька банків паралельно, щоб збільшити охоплення ланцюга поставок, але це дублює процеси та збільшує операційні навантаження. Але є рішення. Зручні для банків платформи SCF можуть подолати всі ці перешкоди, дозволяючи покупцям середнього розміру використовувати реверсивний факторинг, ліквідність від фінансистів, які мають відповідні можливості залучення нових клієнтів та валюти, що робить процес простішим. При інтеграції програми реверсивного факторингу, покупець повинен звертати особливу увагу на кредитний ризик і зобов’язання, які він бере на себе в процесі. При традиційному факторингу постачальник відкриває кредитну лінію в банку і отримує позику під заставу дебіторської заборгованості. Покупець може підтверджувати або не підтверджувати інвойси в процесі. Однак, при реверсивному факторингу, покупець підтверджує борг, беручи на себе безвідкличне зобов’язання оплатити інвойс згідно з домовленістю. У результаті, банк відкриває кредитну лінію для покупця і очікує від нього юридично обов’язкових затверджень. Тому розумно встановлювати ліміти з кількома банками, і у випадку, якщо кредитний ліміт конкретного банку буде потрібний для інших цілей або взагалі закінчиться, інші банки можуть забезпечити стабільність постачальникам. Кредитні ліміти будуть залежати від кредитного профілю покупця та його платіжної дисципліни. Багато фінансистів базують свої кредитні рішення на публічних даних, якщо мова йде про великі та авторитетні компанії, в той час, як покупці середнього розміру повинні бути готові до додаткових перевірок. Банки та платформи запитуватимуть загальну інформацію та детальну фінансову звітність. Платформи дозволяють покупцеві передати цей процес на аутсорсинг, надіславши дані одноразово,та разом із дорученням поділитися інформацією з бажаними фінансистами. Покупець також повинен узгодити з банком або платформою протоколи обміну даними та затвердженнями. Якщо інвойсів мало і вони великі, достатньо буде ввести інформацію на основі файлів або вручну. Якщо кількість інвойсів зростає і включає кредиторську заборгованість з низькою вартістю, потрібний більший ступінь автоматизації для API. Зважаючи на це, провайдер реверсивного факторингу повинен розробляти та впроваджувати рішення підлаштовуючись під системи обліку покупця, а не навпаки. Хоча на перший погляд, процес інтеграції програми реверсивного факторингу є складним, насправді він є дуже простим для покупців. Покупцеві необхідно лише надати інформацію про фінансовий стан і пройти стандартні перевірки. Більша частина  технічного навантаження лягає на провайдера програми (будь то банк чи платформа). Відповідно переваги істотні.

Уве Поом

Операційний директор в SupplierPlus Group - естонська компанія, що розробила факторингову B2B платформу та на даний час почала свою роботу в Україні.

Реверсивний факторинг (він же фінансування кредиторської заборгованості, фінансування ланцюга постачань) — це рішення, орієнтоване на покупця, оскільки ініціатива отримання такого фінансування йде саме від покупця, а не від постачальника. Реверсивний факторинг зосереджений на фінансуванні кредиторської заборгованості – допомагаючи покупцеві оптимізувати оборотний капітал за рахунок збільшених відстрочок  платежів, водночас дозволяючи постачальнику отримувати оплату за виставлені інвойси одразу. При цьому, витрати на фінансування зазвичай несе постачальник, одночасно використовуючи вищий кредитний рейтинг покупця для зниження витрат. Таке win-win рішення може змінити управління оборотним капіталом в кращу сторону  для обох сторін.

Початок роботи – які переваги від реверсивного факторингу отримують покупці?

Для початку, покупці повинні взяти до уваги, що надаючи своїм постачальникам доступ до фінансування, вони можуть:

  • Генерувати додаткові оборотні кошти. Реверсивний факторинг допоможе отримати додатковий оборотний капітал, збільшивши Період Погашення Кредиторської Заборгованості (DPO);
  • Поліпшити переговорну силу з постачальниками. Покупці, які пропонують реверсивний факторинг своїм постачальникам, мають кращу позицію, щоб домовитися про вигідні комерційні умови;
  • Зменшити ризик збоїв у своїх ланцюгах поставок. Отримуючи дострокову оплату, постачальники менше страждають від нестачі оборотних коштів, яка є причиною труднощів у виконанні замовлень;
  • Зміцнити місцеві екосистеми малого та середнього бізнесу та сприяти досягненню корпоративних цілей ESG.

Програми реверсивного факторингу посилюють різні корпоративні функції, але особливо вигідні для фінансового відділу та відділів закупівель.

Далі – більше: підводні камені та як їх уникнути.

Для отримання як фінансових, так і оперативних можливостей реверсивного факторингу, покупець повинен вибрати партнера який надає такий вид фінансування. Це може бути як великий комерційний банк, так і платформа SCF. Торгове фінансування та корпоративні банки зазвичай пропонують реверсивний факторинг, але пропозиція часто доступна лише їх найбільшим клієнтам через операційні обмеження (наприклад, вартість залучення нових постачальників, неможливість залучення іноземних постачальників, необхідність забезпечення постійних потоків). Якщо бути більш точними, банківські рішення звужують коло постачальників, оскільки багато МСБ а також транскордонні постачальники не мають змогу отримати фінансування. Можна використовувати кілька банків паралельно, щоб збільшити охоплення ланцюга поставок, але це дублює процеси та збільшує операційні навантаження.

Але є рішення. Зручні для банків платформи SCF можуть подолати всі ці перешкоди, дозволяючи покупцям середнього розміру використовувати реверсивний факторинг, ліквідність від фінансистів, які мають відповідні можливості залучення нових клієнтів та валюти, що робить процес простішим.

При інтеграції програми реверсивного факторингу, покупець повинен звертати особливу увагу на кредитний ризик і зобов’язання, які він бере на себе в процесі. При традиційному факторингу постачальник відкриває кредитну лінію в банку і отримує позику під заставу дебіторської заборгованості. Покупець може підтверджувати або не підтверджувати інвойси в процесі. Однак, при реверсивному факторингу, покупець підтверджує борг, беручи на себе безвідкличне зобов’язання оплатити інвойс згідно з домовленістю. У результаті, банк відкриває кредитну лінію для покупця і очікує від нього юридично обов’язкових затверджень. Тому розумно встановлювати ліміти з кількома банками, і у випадку, якщо кредитний ліміт конкретного банку буде потрібний для інших цілей або взагалі закінчиться, інші банки можуть забезпечити стабільність постачальникам.

Кредитні ліміти будуть залежати від кредитного профілю покупця та його платіжної дисципліни. Багато фінансистів базують свої кредитні рішення на публічних даних, якщо мова йде про великі та авторитетні компанії, в той час, як покупці середнього розміру повинні бути готові до додаткових перевірок. Банки та платформи запитуватимуть загальну інформацію та детальну фінансову звітність. Платформи дозволяють покупцеві передати цей процес на аутсорсинг, надіславши дані одноразово,та разом із дорученням поділитися інформацією з бажаними фінансистами.

Покупець також повинен узгодити з банком або платформою протоколи обміну даними та затвердженнями. Якщо інвойсів мало і вони великі, достатньо буде ввести інформацію на основі файлів або вручну. Якщо кількість інвойсів зростає і включає кредиторську заборгованість з низькою вартістю, потрібний більший ступінь автоматизації для API. Зважаючи на це, провайдер реверсивного факторингу повинен розробляти та впроваджувати рішення підлаштовуючись під системи обліку покупця, а не навпаки.

Хоча на перший погляд, процес інтеграції програми реверсивного факторингу є складним, насправді він є дуже простим для покупців. Покупцеві необхідно лише надати інформацію про фінансовий стан і пройти стандартні перевірки. Більша частина  технічного навантаження лягає на провайдера програми (будь то банк чи платформа). Відповідно переваги істотні.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: