fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Проєкт Закону щодо введення тимчасової адміністрації може негативно вплинути на інвестиційну привабливість країни

22/ 12/ 2021
  1 грудня Міністерство енергетики для консультацій з громадськістю опублікувало проєкт Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про ринок електричної енергії» щодо введення тимчасової адміністрації у разі загрози порушення безпеки постачання електричної енергії. Так, проєктом Закону передбачається, що Міненерго застосовує заходи впливу до учасників ринку електричної енергії шляхом впровадження тимчасових адміністрацій у разі порушення учасником ринку ліцензійних умов. Варто зауважити, що Закон України «Про ринок електричної енергії» та «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» визначають орган, відповідальний за контроль за додержанням ліцензіатами ліцензійних умов провадження господарської діяльності в сфері енергетики – НКРЕКП. Окрім того, вони визначають процедуру притягнення до відповідальності, та містять вичерпний перелік санкцій за порушення (ч.2 ст. 22 «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг»). Тому наділення Міненерго повноваженнями щодо контролю та притягнення до відповідальності за порушення ліцензійних умов в сфері енергетики є втручанням у діяльність НКРЕКП та порушенням принципу незалежності Регулятора. У той же час, у проєкті Закону відсутня визначеність щодо переліку загроз порушення безпеки постачання електроенергії та видів порушення ліцензійних вимог, які б мали наслідком введення тимчасової адміністрації. Процедура відбору тимчасового адміністратора, правила, принципи, порядок прийняття рішень в Проєкті Закону не прописані також. Більше того, законопроєкт пропонує вводити тимчасові адміністрації у учасників ринку електричної енергії, у тому числі, й за невизначене коло порушень ліцензійних умов. Також проєкт Закону не містить процедури розгляду порушень з боку учасників ринку, встановлення ступеню їх вини, надання їм можливості висловити свої пояснення та заперечення. За таких умов, запровадження відповідальності у вигляді введення тимчасових адміністрацій імовірно може нести корупційні ризики. Більше того, Міненерго може отримати право довільно тлумачити необхідність введення тимчасової адміністрації. Тож бізнес не підтримує даний документ, адже він може мати негативні наслідки як на інвестиційну привабливість країни, так і на роботу бізнесу всередині держави.   Більш оперативно про новини Асоціації можна дізнатися на нашому Telegram-каналі – EBAUkraine.

1 грудня Міністерство енергетики для консультацій з громадськістю опублікувало проєкт Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про ринок електричної енергії» щодо введення тимчасової адміністрації у разі загрози порушення безпеки постачання електричної енергії.

Так, проєктом Закону передбачається, що Міненерго застосовує заходи впливу до учасників ринку електричної енергії шляхом впровадження тимчасових адміністрацій у разі порушення учасником ринку ліцензійних умов.

Варто зауважити, що Закон України «Про ринок електричної енергії» та «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» визначають орган, відповідальний за контроль за додержанням ліцензіатами ліцензійних умов провадження господарської діяльності в сфері енергетики – НКРЕКП. Окрім того, вони визначають процедуру притягнення до відповідальності, та містять вичерпний перелік санкцій за порушення (ч.2 ст. 22 «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг»). Тому наділення Міненерго повноваженнями щодо контролю та притягнення до відповідальності за порушення ліцензійних умов в сфері енергетики є втручанням у діяльність НКРЕКП та порушенням принципу незалежності Регулятора.

У той же час, у проєкті Закону відсутня визначеність щодо переліку загроз порушення безпеки постачання електроенергії та видів порушення ліцензійних вимог, які б мали наслідком введення тимчасової адміністрації. Процедура відбору тимчасового адміністратора, правила, принципи, порядок прийняття рішень в Проєкті Закону не прописані також. Більше того, законопроєкт пропонує вводити тимчасові адміністрації у учасників ринку електричної енергії, у тому числі, й за невизначене коло порушень ліцензійних умов. Також проєкт Закону не містить процедури розгляду порушень з боку учасників ринку, встановлення ступеню їх вини, надання їм можливості висловити свої пояснення та заперечення. За таких умов, запровадження відповідальності у вигляді введення тимчасових адміністрацій імовірно може нести корупційні ризики. Більше того, Міненерго може отримати право довільно тлумачити необхідність введення тимчасової адміністрації.

Тож бізнес не підтримує даний документ, адже він може мати негативні наслідки як на інвестиційну привабливість країни, так і на роботу бізнесу всередині держави.

 

Більш оперативно про новини Асоціації можна дізнатися на нашому Telegram-каналі – EBAUkraine.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: