fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Програма-мінімум для розвитку особистого бренду

14/ 06/ 2021
  Для того, щоб вибудувати довірчі відносини, компаніям вже недостатньо просто говорити з людьми. Вони мають говорити з людьми від людей – своїх експертів та перших осіб, які уособлюють цінності бренду. Як це працює, пояснила в декількох формулах Альона Тараненко, партнер агенції «Тень», під час зустрічі Комітету з маркетингу та комунікацій: Довіра = Гроші Клієнти не взаємодіють з юрособами: вони взаємодіють з людьми, за якими стоять компанії. Коли людина будує стосунки з людиною – формується довіра, що потім конвертується у гроші. Люди готові більше  платити не компаніям, а її фахівцям, чиї знання та компетенції є публічно визнаними. Загалом, виділяють 5 рівнів експертної впізнаваності: 1) «Штатні експерти» -  упізнаваність тільки в межах власної компанії, серед колег та клієнтів; 2) «Місцеві герої» - активні в місцевій спілці підприємців; 3) «Нові зірки» - здобули хорошу репутацію на регіональному рівні; 4) «Рок-зірки галузі» - імена цих експертів добре відомі всій країні завдяки високому рівню компетенції; 5) «Суперзірки світового масштабу» - всесвітньо відомі топові експерти. Так, суперзіркам платять в 13 разів більше, ніж середньостатистичному професіоналу. Однак навіть експерти 1-го рівня мають відчутну фінансову перевагу перед своїми непомітними колегами. Сприйняття = Реальність В особистому брендингу не так важливо, що сама особа думає про себе, а те, як вона виглядає в очах своєї цільової аудиторії. Зовнішній імідж може як допомагати, так і заважати в досягненні цілей. Задля розуміння, як людину сприймають в публічному просторі, можна загуглити її ім’я в пошуковій системі і продивитися перші декілька заголовків. На їх основі зазвичай і складають перше враження про те, чи слід цьому експерту довіряти. Те ж саме можна проробити з останніми двома-трьома постами, опублікованих на персональних сторінках в соцмережах. Щоб те, як нас сприймають, збіглося з нашими очікуваннями, треба перед запуском особистого бренду визначитися з питаннями «хто я?», «що я знаю?», «які проблеми можу вирішити?». Будь-хто, хто досліджує відкриту інформацію про вас, повинен одразу зрозуміти, що ви за людина і яку цінність представляєте. Особистість = Дія + Комунікація Якщо немає особистості, то роботу з особистим брендом і не варто починати. Найелементарніше, що очікується від людини/особистості – мати свою власну думку. А з усіма іншими справами (текстове оформлення, візуалізація, планування) їй допоможуть спеціалісти. Без власної думки не буде контенту, оскільки в перенасиченому інформаційному просторі людина зможе привернути увагу на себе тільки, коли діліться з іншими своєю цінністю (досвідом, експертизою, позицією, тощо). Тому треба постійно наповнювати себе і свій календар, слідкувати за тим, щоб стиль життя не суперечив публічному іміджу, та дотримуватися правила «зробив – розповів». Якщо ми не будемо розповідати про свої проєкти, ризикуємо залишитися поза увагою клієнтів, а також без експертної впізнаваності у колі професіоналів. Щоб це не виглядало як зайве самолюбство, буде доречним говорити не про себе, а про свої дії. Формування особистого бренду має бути повноцінним бізнес-обов’язком, а не хобі. Щоб якісно вибудувати персональний бренд, необхідно присвячувати цьому хоча б 10 годин на тиждень.  Звичайно, не всі мають можливість докласти стільки ресурсів для розвитку своєї особистості як бренду. Це і не обов’язково для компанії та її перших осіб, адже особистий брендинг не є абсолютною панацеєю. Ті задачі, які він вирішує, можна розв’язати іншими інструментами, хоч результат буде довшим й дорожчим. Тож навіть для виконання програми-мінімуму треба чітко усвідомити, навіщо особистий бренд бізнесу, і що важливіше, навіщо це особі.

Для того, щоб вибудувати довірчі відносини, компаніям вже недостатньо просто говорити з людьми. Вони мають говорити з людьми від людей – своїх експертів та перших осіб, які уособлюють цінності бренду. Як це працює, пояснила в декількох формулах Альона Тараненко, партнер агенції «Тень», під час зустрічі Комітету з маркетингу та комунікацій:

Довіра = Гроші

Клієнти не взаємодіють з юрособами: вони взаємодіють з людьми, за якими стоять компанії. Коли людина будує стосунки з людиною – формується довіра, що потім конвертується у гроші. Люди готові більше  платити не компаніям, а її фахівцям, чиї знання та компетенції є публічно визнаними. Загалом, виділяють 5 рівнів експертної впізнаваності: 1) «Штатні експерти» –  упізнаваність тільки в межах власної компанії, серед колег та клієнтів; 2) «Місцеві герої» – активні в місцевій спілці підприємців; 3) «Нові зірки» – здобули хорошу репутацію на регіональному рівні; 4) «Рок-зірки галузі» – імена цих експертів добре відомі всій країні завдяки високому рівню компетенції; 5) «Суперзірки світового масштабу» – всесвітньо відомі топові експерти. Так, суперзіркам платять в 13 разів більше, ніж середньостатистичному професіоналу. Однак навіть експерти 1-го рівня мають відчутну фінансову перевагу перед своїми непомітними колегами.

Сприйняття = Реальність

В особистому брендингу не так важливо, що сама особа думає про себе, а те, як вона виглядає в очах своєї цільової аудиторії. Зовнішній імідж може як допомагати, так і заважати в досягненні цілей. Задля розуміння, як людину сприймають в публічному просторі, можна загуглити її ім’я в пошуковій системі і продивитися перші декілька заголовків. На їх основі зазвичай і складають перше враження про те, чи слід цьому експерту довіряти. Те ж саме можна проробити з останніми двома-трьома постами, опублікованих на персональних сторінках в соцмережах.

Щоб те, як нас сприймають, збіглося з нашими очікуваннями, треба перед запуском особистого бренду визначитися з питаннями «хто я?», «що я знаю?», «які проблеми можу вирішити?». Будь-хто, хто досліджує відкриту інформацію про вас, повинен одразу зрозуміти, що ви за людина і яку цінність представляєте.

Особистість = Дія + Комунікація

Якщо немає особистості, то роботу з особистим брендом і не варто починати. Найелементарніше, що очікується від людини/особистості – мати свою власну думку. А з усіма іншими справами (текстове оформлення, візуалізація, планування) їй допоможуть спеціалісти. Без власної думки не буде контенту, оскільки в перенасиченому інформаційному просторі людина зможе привернути увагу на себе тільки, коли діліться з іншими своєю цінністю (досвідом, експертизою, позицією, тощо).

Тому треба постійно наповнювати себе і свій календар, слідкувати за тим, щоб стиль життя не суперечив публічному іміджу, та дотримуватися правила «зробив – розповів». Якщо ми не будемо розповідати про свої проєкти, ризикуємо залишитися поза увагою клієнтів, а також без експертної впізнаваності у колі професіоналів. Щоб це не виглядало як зайве самолюбство, буде доречним говорити не про себе, а про свої дії.

Формування особистого бренду має бути повноцінним бізнес-обов’язком, а не хобі. Щоб якісно вибудувати персональний бренд, необхідно присвячувати цьому хоча б 10 годин на тиждень.  Звичайно, не всі мають можливість докласти стільки ресурсів для розвитку своєї особистості як бренду. Це і не обов’язково для компанії та її перших осіб, адже особистий брендинг не є абсолютною панацеєю. Ті задачі, які він вирішує, можна розв’язати іншими інструментами, хоч результат буде довшим й дорожчим. Тож навіть для виконання програми-мінімуму треба чітко усвідомити, навіщо особистий бренд бізнесу, і що важливіше, навіщо це особі.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: