fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Про м’ясо насущне: чому ростуть ціни

20/ 09/ 2017
  Про зростання цін на продукти харчування зараз не говорить тільки ледачий. Особливу увагу громадськість приділяє зростанню цін на соціально значущі товари, а саме на мясо. Це й не дивно – мясо становить важливу частину щоденного раціону українця, тому покупці дуже чутливо реагують на будь-яке цінове коливання. І, як правило, відвідувачі супермаркетів часто насамперед звинувачують ритейлерів за підвищення цін на продукти. Але чи так це? Ритейл прекрасно розуміє, що курятина, свинина, яловичина і інші види мяса – це соціально значущі товари, які також одночасно є маркерами конкурентного середовища між мережами роздрібної торгівлі. І ринкова конкуренція не дозволяє підвищувати націнку на ці товари. Поспілкувавшись з іншими компаніями – членами Комітету з роздрібної торгівлі ЄБА, можу сказати, що на сьогодні націнка на курятину та інші види мяса у торгових мережах коливається від 10 до 15%. Оскільки на промислове виробництво припадає 98% всього виробництва курячого мяса в Україні, то найбільше запитань виникає саме до них. Так, наприклад, в липні-серпні відбувся різкий стрибок ціни на курятину, на що досить швидко відреагував Антимонопольний комітет України (АМКУ) і почав розгляд з цього питання. Разом з колегами по Комітету ми вже провели ряд зустрічей з керівництвом АМКУ, де були присутні також представники інших державних органів та самі виробники. І дали необхідні розяснення. Так, виробники подорожчання пояснюють, по-перше, зростанням собівартості виробництва – підвищення цін на комбікорми, тарифів на енергоносії, підвищення заробітної плати кваліфікованим кадрам до конкурентного рівня. Також, одним з факторів, що впливає на кінцеву ціну продукції, є ціна на ветеринарні препарати. Більшість з них імпортується через відсутність процедури реєстрації ГМО-препаратів. Які, по суті, і складають основу ветеринарних препаратів і значно здорожують вартість продукції. До того ж, виробники повідомляють про зростання експорту мяса птиці в цьому році, нарощування якого може призвести до нестачі продукції на українському ринку, а в перспективі, і до переходу на закупівлю імпортного мяса. Плюс, ритейлери відзначають підвищення попиту на куряче мясо після підвищення цін на яловичину і свинину. Останнє відбулося через сильне роздування цін на ці види мяса після скорочення поголівя великої рогатої худоби і масового знищення тварин через поширення африканської чуми свиней. Тепер та ж ситуація складається й з курятиною. Але до якої позначки спрямуються ціни і чи вдасться збалансувати цінову ситуацію на цьому ринку? Відповідь на це запитання зможе дати тільки АМКУ. І, сподіваємося, вже найближчим часом. Джерело: Новое время

Про зростання цін на продукти харчування зараз не говорить тільки ледачий. Особливу увагу громадськість приділяє зростанню цін на соціально значущі товари, а саме на м’ясо.

Це й не дивно – м’ясо становить важливу частину щоденного раціону українця, тому покупці дуже чутливо реагують на будь-яке цінове коливання. І, як правило, відвідувачі супермаркетів часто насамперед звинувачують ритейлерів за підвищення цін на продукти. Але чи так це?

Ритейл прекрасно розуміє, що курятина, свинина, яловичина і інші види м’яса – це соціально значущі товари, які також одночасно є маркерами конкурентного середовища між мережами роздрібної торгівлі. І ринкова конкуренція не дозволяє підвищувати націнку на ці товари. Поспілкувавшись з іншими компаніями – членами Комітету з роздрібної торгівлі ЄБА, можу сказати, що на сьогодні націнка на курятину та інші види м’яса у торгових мережах коливається від 10 до 15%.

Оскільки на промислове виробництво припадає 98% всього виробництва курячого м’яса в Україні, то найбільше запитань виникає саме до них. Так, наприклад, в липні-серпні відбувся різкий стрибок ціни на курятину, на що досить швидко відреагував Антимонопольний комітет України (АМКУ) і почав розгляд з цього питання.

Разом з колегами по Комітету ми вже провели ряд зустрічей з керівництвом АМКУ, де були присутні також представники інших державних органів та самі виробники. І дали необхідні роз’яснення.

Так, виробники подорожчання пояснюють, по-перше, зростанням собівартості виробництва – підвищення цін на комбікорми, тарифів на енергоносії, підвищення заробітної плати кваліфікованим кадрам до конкурентного рівня.

Також, одним з факторів, що впливає на кінцеву ціну продукції, є ціна на ветеринарні препарати. Більшість з них імпортується через відсутність процедури реєстрації ГМО-препаратів. Які, по суті, і складають основу ветеринарних препаратів і значно здорожують вартість продукції.

До того ж, виробники повідомляють про зростання експорту м’яса птиці в цьому році, нарощування якого може призвести до нестачі продукції на українському ринку, а в перспективі, і до переходу на закупівлю імпортного м’яса.

Плюс, ритейлери відзначають підвищення попиту на куряче м’ясо після підвищення цін на яловичину і свинину. Останнє відбулося через сильне роздування цін на ці види м’яса після скорочення поголів’я великої рогатої худоби і масового знищення тварин через поширення африканської чуми свиней. Тепер та ж ситуація складається й з курятиною.

Але до якої позначки спрямуються ціни і чи вдасться збалансувати цінову ситуацію на цьому ринку? Відповідь на це запитання зможе дати тільки АМКУ. І, сподіваємося, вже найближчим часом.

Джерело: Новое время

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: