fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Правила торгівлі алкогольними напоями не відповідають сучасним реаліям

01/ 04/ 2019
  Правила торгівлі алкогольними напоями є застарілими та, частково, такими, що містять нереальні або вже відмінені норми. Тож їх доцільно скасувати, а необхідні норми перенести в спеціальний документ. Правила були розроблені ще у 1996 році та містять інструкції – як, чим та де торгувати (постанова КМУ «Про затвердження Правил роздрібної торгівлі алкогольними напоями» від 30 липня 1996 № 854). Крістіна Лініченко. Менеджер Комітету з питань імпорту та торгівлі алкогольними напоями. Правила розроблені на основі різних Законів та Постанов. Тож логічно, що коли вносяться зміни до різних нормативно-правових актів, вони мають переноситись і до Правил. На жаль або на щастя, такі зміни не відбувались структурно. Тому, на сьогоднішній день, Правила містять трохи минулого, трохи неіснуючого і зовсім невелику кількість дійсно важливих для торгівлі норм. Крім того, важливо зазначити, що перелік заборон для торгівлі, який містить Закон,  набагато ширший ніж той, що містять правила. Кілька прикладів застарілих норм. Так, згідно з Правил, алкогольними напоями досі вважаються ті, що містять від 1,2 % спирту, хоча насправді межа становить 0,5%. Правилами й досі вимагається сертифікат відповідності, хоча сертифікація як обов’язкова вже майже 5 років як скасована. Серед суперечливих норм йдеться, наприклад, про те, що пиво відноситься також до алкоголю, проте Правила на даний напій не розповсюджуються. Також Правила визначають, що здійснювати зберігання і продаж алкогольних напоїв можуть лише працівники зі спеціальною освітою. Цінність даної норми є незрозумілою в контексті виконання, адже не зазначено, про яку саме освіту йдеться – сомельє, продавець тощо.  Вимога щодо наявності марки на пляшках з алкоголем чомусь стосується лише вітчизняних виробників, хоча Податковий кодекс вимагає існування марок на будь-якій алкогольній продукції понад 8.5% - незалежно від країни виробництва. Правила містять норми, що не можна реалізовувати алкогольні напої з явними ознаками пошкоджень, без належного маркування, в яких закінчився термін придатності. Разом з тим, це загальні вимоги щодо безпечності продукції та інформації для споживачів. І їх вже зазначено в ЗУ «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» та «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів». Також, Правилами визначено цілий ряд вимог щодо зберігання алкогольних напоїв, включаючи положення, температурні режими, безпосередньо викладку продукції. Однак, кожен виробник самостійно встановлює вимоги до власної продукції, тому вони можуть відрізнятись від зазначених у Правилах (адже це технічні умови кожного окремого продукту). Відтак, при виконанні правил порушуються умови зберігання, які визначені виробником. Варто звернути увагу, що у правилах містяться і норми щодо ресторанного господарства, як то приготування коктейлів чи користування мірними ємностями. Водночас, за логікою, вони мають бути в Правилах, що безпосередньо стосуються ресторанного бізнесу. Тому, Європейська Бізнес Асоціація звертається до Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, Міністерства фінансів України та ДФС з проханням осучаснити законодавство – скасувати дані Правила, а необхідні норми перенести, наприклад, у Правила роботи закладів (підприємств) ресторанного господарства. Адже наразі через недосконалість та суперечливість правил бізнес не може використовувати зазначені правила у своїй роботі, хоча повністю дотримується законодавства.

Правила торгівлі алкогольними напоями є застарілими та, частково, такими, що містять нереальні або вже відмінені норми. Тож їх доцільно скасувати, а необхідні норми перенести в спеціальний документ. Правила були розроблені ще у 1996 році та містять інструкції – як, чим та де торгувати (постанова КМУ «Про затвердження Правил роздрібної торгівлі алкогольними напоями» від 30 липня 1996 № 854).

Крістіна Лініченко Менеджер Комітету з питань імпорту та торгівлі алкогольними напоями
Правила розроблені на основі різних Законів та Постанов. Тож логічно, що коли вносяться зміни до різних нормативно-правових актів, вони мають переноситись і до Правил. На жаль або на щастя, такі зміни не відбувались структурно. Тому, на сьогоднішній день, Правила містять трохи минулого, трохи неіснуючого і зовсім невелику кількість дійсно важливих для торгівлі норм.

Крім того, важливо зазначити, що перелік заборон для торгівлі, який містить Закон,  набагато ширший ніж той, що містять правила.

Кілька прикладів застарілих норм. Так, згідно з Правил, алкогольними напоями досі вважаються ті, що містять від 1,2 % спирту, хоча насправді межа становить 0,5%. Правилами й досі вимагається сертифікат відповідності, хоча сертифікація як обов’язкова вже майже 5 років як скасована.

Серед суперечливих норм йдеться, наприклад, про те, що пиво відноситься також до алкоголю, проте Правила на даний напій не розповсюджуються.

Також Правила визначають, що здійснювати зберігання і продаж алкогольних напоїв можуть лише працівники зі спеціальною освітою. Цінність даної норми є незрозумілою в контексті виконання, адже не зазначено, про яку саме освіту йдеться – сомельє, продавець тощо. 

Вимога щодо наявності марки на пляшках з алкоголем чомусь стосується лише вітчизняних виробників, хоча Податковий кодекс вимагає існування марок на будь-якій алкогольній продукції понад 8.5% – незалежно від країни виробництва.

Правила містять норми, що не можна реалізовувати алкогольні напої з явними ознаками пошкоджень, без належного маркування, в яких закінчився термін придатності. Разом з тим, це загальні вимоги щодо безпечності продукції та інформації для споживачів. І їх вже зазначено в ЗУ «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» та «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів».

Також, Правилами визначено цілий ряд вимог щодо зберігання алкогольних напоїв, включаючи положення, температурні режими, безпосередньо викладку продукції. Однак, кожен виробник самостійно встановлює вимоги до власної продукції, тому вони можуть відрізнятись від зазначених у Правилах (адже це технічні умови кожного окремого продукту). Відтак, при виконанні правил порушуються умови зберігання, які визначені виробником.

Варто звернути увагу, що у правилах містяться і норми щодо ресторанного господарства, як то приготування коктейлів чи користування мірними ємностями. Водночас, за логікою, вони мають бути в Правилах, що безпосередньо стосуються ресторанного бізнесу.

Тому, Європейська Бізнес Асоціація звертається до Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, Міністерства фінансів України та ДФС з проханням осучаснити законодавство – скасувати дані Правила, а необхідні норми перенести, наприклад, у Правила роботи закладів (підприємств) ресторанного господарства. Адже наразі через недосконалість та суперечливість правил бізнес не може використовувати зазначені правила у своїй роботі, хоча повністю дотримується законодавства.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: