fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Позиція бізнесу щодо законопроекту №1230

16/ 09/ 2019
  Минулого тижня бізнес-спільнота Європейської Бізнес Асоціації долучилась до засідання Комітету з питань фінансів, податкової та митної політики Верховної Ради задля обговорення законопроекту №1230. Він стосується внесення змін до Митного кодексу України щодо захисту прав інтелектуальної власності під час переміщення товарів через митний кордон України. Так, проектом пропонується наблизити норми українського законодавства до норм Регламенту ЄС в питаннях митного контролю за дотриманням прав інтелектуальної власності, що, безумовно, вітається бізнес-спільнотою. Водночас, зі свого боку, бізнес, акцентував увагу на 4 ключових речах. Адже пропонована версія законопроекту потребує коригування, наприклад, в частині обов’язкової наявності доведеного факту порушення прав власника торговельної марки в країні виробництва для визначення товару як контрафактного, що, фактично, нівелює ефективність митного реєстру. Тож, по-перше, важливим є визначення термінів, зокрема контрафактних товарів. Оскільки, дана інформація є першим індикатором для митників, щоб розуміти, що таке підроблений товар задля здійснення перевірки партії. Інформація ж, що наразі прописана в Проекті Закону може призвести до негативних наслідків, зокрема, необхідності доводити факт порушення прав власника торговельної марки. По-друге, застосування митного реєстру об’єктів права інтелектуальної власності виключно як інструмента для боротьби з контрафактними товарами та недопущення таких на митну територію України. Тобто, у випадку наявності підозри з боку митних органів митне оформлення таких товарів має призупинятись для додаткового контролю, а даний Реєстр має бути превентивним інструментом недопущення ввезення підробленої продукції. По-третє, необхідність вирішення питання щодо так званого «патентного тролінгу». Тобто, унеможливлення випадків призупинення товарів та сплати роялті за них, якщо цей товар не є новизною у міжнародній практиці. Мова йде про випадки, коли патентні права реєструються на товари широкого вжитку, наприклад, навушники, вішалки, колеса, пробки тощо. По-четверте, відшкодування витрат, пов’язаних зі зберіганням, знищенням товарів, що підозрюються у порушенні права інтелектуальної власності. Наразі, розповсюдженою є практика, коли правовласник отримує повідомлення від органу доходів і зборів про можливе потрапляння контрафактного товару із значною затримкою, що унеможливлює своєчасний захист правовласником своїх прав інтелектуальної власності. Таким чином, учасники засідання запропонували зафіксувати термін, що сплата витрат правовласником починається з дня, коли він ініціював продовження строку призупинення митного оформлення товарів. Крім того, пролунала думка встановити конкретний термін направлення інформації митником власнику торгової марки. Водночас, варто ще раз акцентувати увагу, що незважаючи на окремі труднощі, котрі виникають при імпорті товарів внаслідок застосування митного реєстру прав інтелектуальної власності, сам реєстр є важливим інструментом для недопущення ввезення контрафактної продукції в Україну. Тож Європейська Бізнес Асоціація сподівається, що пропозиції бізнесу щодо вдосконалення законопроекту будуть враховані, що допоможе спростити легальний імпорт оригінальних товарів та мінімізує ввезення контрафактної продукції на територію України.

Минулого тижня бізнес-спільнота Європейської Бізнес Асоціації долучилась до засідання Комітету з питань фінансів, податкової та митної політики Верховної Ради задля обговорення законопроекту №1230. Він стосується внесення змін до Митного кодексу України щодо захисту прав інтелектуальної власності під час переміщення товарів через митний кордон України.

Так, проектом пропонується наблизити норми українського законодавства до норм Регламенту ЄС в питаннях митного контролю за дотриманням прав інтелектуальної власності, що, безумовно, вітається бізнес-спільнотою.

Водночас, зі свого боку, бізнес, акцентував увагу на 4 ключових речах. Адже пропонована версія законопроекту потребує коригування, наприклад, в частині обов’язкової наявності доведеного факту порушення прав власника торговельної марки в країні виробництва для визначення товару як контрафактного, що, фактично, нівелює ефективність митного реєстру.

Тож, по-перше, важливим є визначення термінів, зокрема контрафактних товарів. Оскільки, дана інформація є першим індикатором для митників, щоб розуміти, що таке підроблений товар задля здійснення перевірки партії. Інформація ж, що наразі прописана в Проекті Закону може призвести до негативних наслідків, зокрема, необхідності доводити факт порушення прав власника торговельної марки.

По-друге, застосування митного реєстру об’єктів права інтелектуальної власності виключно як інструмента для боротьби з контрафактними товарами та недопущення таких на митну територію України. Тобто, у випадку наявності підозри з боку митних органів митне оформлення таких товарів має призупинятись для додаткового контролю, а даний Реєстр має бути превентивним інструментом недопущення ввезення підробленої продукції.

По-третє, необхідність вирішення питання щодо так званого «патентного тролінгу». Тобто, унеможливлення випадків призупинення товарів та сплати роялті за них, якщо цей товар не є новизною у міжнародній практиці. Мова йде про випадки, коли патентні права реєструються на товари широкого вжитку, наприклад, навушники, вішалки, колеса, пробки тощо.

По-четверте, відшкодування витрат, пов’язаних зі зберіганням, знищенням товарів, що підозрюються у порушенні права інтелектуальної власності. Наразі, розповсюдженою є практика, коли правовласник отримує повідомлення від органу доходів і зборів про можливе потрапляння контрафактного товару із значною затримкою, що унеможливлює своєчасний захист правовласником своїх прав інтелектуальної власності. Таким чином, учасники засідання запропонували зафіксувати термін, що сплата витрат правовласником починається з дня, коли він ініціював продовження строку призупинення митного оформлення товарів. Крім того, пролунала думка встановити конкретний термін направлення інформації митником власнику торгової марки.

Водночас, варто ще раз акцентувати увагу, що незважаючи на окремі труднощі, котрі виникають при імпорті товарів внаслідок застосування митного реєстру прав інтелектуальної власності, сам реєстр є важливим інструментом для недопущення ввезення контрафактної продукції в Україну.

Тож Європейська Бізнес Асоціація сподівається, що пропозиції бізнесу щодо вдосконалення законопроекту будуть враховані, що допоможе спростити легальний імпорт оригінальних товарів та мінімізує ввезення контрафактної продукції на територію України.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: