fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Постійні перевірки та зупинка підприємств не сприятимуть реформі держекоконтролю

09/ 09/ 2020
  9 вересня Комітет ВРУ з питань екологічної політики та природокористування розгляне низку законопроєктів, що мають за мету реформувати систему державного екологічного контролю. Мова йде про законопроєкти №3091, №3091-1 та №3417.  Так, вказаними документами пропонуються наступні суперечливі положення: скасування необхідності отримання погодження від центрального органу виконавчої влади для здійснення перевірки, розширення переліку підстав здійснення позапланових перевірок, здійснення позапланових перевірок у вихідні, неробочі, святкові дні та/або у нічний час, за участі понятих та за відсутності керівника, надання контролюючому органу повноважень зупиняти діяльність підприємств або тимчасово зупиняти обладнання, накладення арешту на майно підприємств в позасудовому порядку, відновлення необхідності узгодження з органом державного екологічного контролю технології перевантаження вантажів підприємствами морської галузі, набуття органом державного екологічного контролю функцій Державної служби морського та річкового транспорту України, надання Держекоінспекції статусу правоохоронного органу, Такі пропозиції, у випадку їх прийняття, призведуть до збільшення корупційних ризиків, створять додаткове навантаження на підприємницьку діяльність та негативно вплинуть на бізнес клімат в цілому. При цьому основне завдання реформи – зменшення антропогенного впливу на довкілля, досягнути не вдасться. Саме тому Асоціація не підтримує законопроекти №3417 та №3091-1 та просить їх відхилити. Натомість, експерти Асоціації заявляють про готовність доопрацювати текст законопроекту №3091, врахувавши 6 критичних для бізнесу положень: Передбачити чіткий розподіл функцій та повноважень між контролюючими органами, аби уникнути дублювання функцій різних органів. Встановити чіткий алгоритм, терміни перевірок та повторних перевірок з урахуванням європейського досвіду. Підвищити рівень кваліфікації і мотивації представників контролюючого органу та відповідальність за свої дії. Залишити за компаніями право оскаржувати рішення контролюючого органу. Більш чітко регламентувати поняття рейдових перевірок як нової форми заходів позапланового контролю. Переглянути обґрунтованість нових розмірів штрафних санкцій. Пропозиції членів Асоціації були надіслані окремими листами та озвучені під час першої зустрічі робочої групи з реформи державного екологічного контролю, що відбулась 18 серпня під головування пана Романа Шахматенка, заступника Міністра захисту довкілля та природних ресурсів України. Сподіваємось, усі рекомендації та зауваження будуть враховані і в Україні врешті ефективно запрацює система державного екологічного контролю.   Більш оперативно про новини Асоціації можна дізнатися на нашому Telegram-каналі – EBAUkraine.    

9 вересня Комітет ВРУ з питань екологічної політики та природокористування розгляне низку законопроєктів, що мають за мету реформувати систему державного екологічного контролю. Мова йде про законопроєкти №3091, №3091-1 та №3417. 

Так, вказаними документами пропонуються наступні суперечливі положення:

  • скасування необхідності отримання погодження від центрального органу виконавчої влади для здійснення перевірки,
  • розширення переліку підстав здійснення позапланових перевірок,
  • здійснення позапланових перевірок у вихідні, неробочі, святкові дні та/або у нічний час, за участі понятих та за відсутності керівника,
  • надання контролюючому органу повноважень зупиняти діяльність підприємств або тимчасово зупиняти обладнання,
  • накладення арешту на майно підприємств в позасудовому порядку,
  • відновлення необхідності узгодження з органом державного екологічного контролю технології перевантаження вантажів підприємствами морської галузі,
  • набуття органом державного екологічного контролю функцій Державної служби морського та річкового транспорту України,
  • надання Держекоінспекції статусу правоохоронного органу,

Такі пропозиції, у випадку їх прийняття, призведуть до збільшення корупційних ризиків, створять додаткове навантаження на підприємницьку діяльність та негативно вплинуть на бізнес клімат в цілому. При цьому основне завдання реформи – зменшення антропогенного впливу на довкілля, досягнути не вдасться.

Саме тому Асоціація не підтримує законопроекти №3417 та №3091-1 та просить їх відхилити. Натомість, експерти Асоціації заявляють про готовність доопрацювати текст законопроекту №3091, врахувавши 6 критичних для бізнесу положень:

  1. Передбачити чіткий розподіл функцій та повноважень між контролюючими органами, аби уникнути дублювання функцій різних органів.
  2. Встановити чіткий алгоритм, терміни перевірок та повторних перевірок з урахуванням європейського досвіду.
  3. Підвищити рівень кваліфікації і мотивації представників контролюючого органу та відповідальність за свої дії.
  4. Залишити за компаніями право оскаржувати рішення контролюючого органу.
  5. Більш чітко регламентувати поняття рейдових перевірок як нової форми заходів позапланового контролю.
  6. Переглянути обґрунтованість нових розмірів штрафних санкцій.

Пропозиції членів Асоціації були надіслані окремими листами та озвучені під час першої зустрічі робочої групи з реформи державного екологічного контролю, що відбулась 18 серпня під головування пана Романа Шахматенка, заступника Міністра захисту довкілля та природних ресурсів України. Сподіваємось, усі рекомендації та зауваження будуть враховані і в Україні врешті ефективно запрацює система державного екологічного контролю.

 

Більш оперативно про новини Асоціації можна дізнатися на нашому Telegram-каналі – EBAUkraine.

 

 

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: