fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Порядок списання вантажних вагонів потребує доопрацювання

02/ 03/ 2021
  Минулого тижня Міністерство інфраструктури України вкотре опублікувало для громадського обговорення проєкт Наказу, яким пропонується затвердити Порядок встановлення заборони експлуатації вантажних вагонів.  Втім чергова редакція проєкту Наказу не суттєво відрізняється від попередніх документів, оприлюднених Міністерством у жовтні, грудні 2020 року та лютому 2021 року та до яких експерти Комітету з логістики Європейської Бізнес Асоціації неодноразово надавали свої зауваження. Зокрема, у чинному проєкті Наказу залишаються неврегульованими декілька суттєвих питань.  По-перше, строки використання спеціалізованих вантажних вагонів значно обмежуються, що, за підрахунками компаній-членів Асоціації, призведе до значного скорочення їх кількості у період до 2028 року, в тому числі, буде виведено з експлуатації більше 34% окатишовозів (вагони для транспортування грудок подрібненого рудного концентрату). Спеціалізований рухомий склад є гостродефіцитним. По-суті, використання таких вагонів є або безальтернативним, або обмежено замінним. Представники бізнесу зазначають, що вже зараз досить важко поповнити баланс вагонів, що виводяться з експлуатації через тривалий термін окупності та обмежений сегмент ринку, де можуть бути використані такі вагони. По-друге, проєкт Порядку встановлює, що граничний строк служби вантажного вагона розраховується за результатами контрольних випробувань на кожну модель або тип вантажного вагона. Водночас, ні запропонована редакція проєкту Наказу, ні чинне законодавство не містять процедуру/порядок/критерії проведення контрольних випробувань вантажних вагонів, а також не визначають, в якій формі, строки та ким формується результат випробувань, не містять інформацію щодо вільного доступу до результатів контрольних випробувань.  Бізнес-спільнота наголошує на тому, що проєкт Наказу необхідно доопрацювати та не запроваджувати обмеження щодо граничного строку служби для спеціалізованих вагонів (в тому числі, окатишовозів та коксовозів); не обмежувати використання вагонів з продовженим терміном служби, рішення по яким буде прийнято до моменту набрання чинності проєкту Наказу, після завершення терміну такого продовження; встановити обмеження на продовження строку служби тільки для універсальних піввагонів, зерновозів на рівні коефіцієнту 1,5 від нормативного терміну їх служби, а для цистерн – на рівні коефіцієнту 2,5 від нормативного терміну їх служби; встановити термін продовження терміну служби вантажного вагону після проведення капітального ремонту строком на 5 років.  Експерти Асоціації готові долучитися експертно до роботи над цим питанням, закликаємо Міністерство до діалогу!   Більш оперативно про новини Асоціації можна дізнатися на нашому Telegram-каналі – EBAUkraine.

Минулого тижня Міністерство інфраструктури України вкотре опублікувало для громадського обговорення проєкт Наказу, яким пропонується затвердити Порядок встановлення заборони експлуатації вантажних вагонів. 

Втім чергова редакція проєкту Наказу не суттєво відрізняється від попередніх документів, оприлюднених Міністерством у жовтні, грудні 2020 року та лютому 2021 року та до яких експерти Комітету з логістики Європейської Бізнес Асоціації неодноразово надавали свої зауваження. Зокрема, у чинному проєкті Наказу залишаються неврегульованими декілька суттєвих питань. 

По-перше, строки використання спеціалізованих вантажних вагонів значно обмежуються, що, за підрахунками компаній-членів Асоціації, призведе до значного скорочення їх кількості у період до 2028 року, в тому числі, буде виведено з експлуатації більше 34% окатишовозів (вагони для транспортування грудок подрібненого рудного концентрату). Спеціалізований рухомий склад є гостродефіцитним. По-суті, використання таких вагонів є або безальтернативним, або обмежено замінним. Представники бізнесу зазначають, що вже зараз досить важко поповнити баланс вагонів, що виводяться з експлуатації через тривалий термін окупності та обмежений сегмент ринку, де можуть бути використані такі вагони.

По-друге, проєкт Порядку встановлює, що граничний строк служби вантажного вагона розраховується за результатами контрольних випробувань на кожну модель або тип вантажного вагона. Водночас, ні запропонована редакція проєкту Наказу, ні чинне законодавство не містять процедуру/порядок/критерії проведення контрольних випробувань вантажних вагонів, а також не визначають, в якій формі, строки та ким формується результат випробувань, не містять інформацію щодо вільного доступу до результатів контрольних випробувань. 

Бізнес-спільнота наголошує на тому, що проєкт Наказу необхідно доопрацювати та не запроваджувати обмеження щодо граничного строку служби для спеціалізованих вагонів (в тому числі, окатишовозів та коксовозів); не обмежувати використання вагонів з продовженим терміном служби, рішення по яким буде прийнято до моменту набрання чинності проєкту Наказу, після завершення терміну такого продовження; встановити обмеження на продовження строку служби тільки для універсальних піввагонів, зерновозів на рівні коефіцієнту 1,5 від нормативного терміну їх служби, а для цистерн – на рівні коефіцієнту 2,5 від нормативного терміну їх служби; встановити термін продовження терміну служби вантажного вагону після проведення капітального ремонту строком на 5 років. 

Експерти Асоціації готові долучитися експертно до роботи над цим питанням, закликаємо Міністерство до діалогу!

 

Більш оперативно про новини Асоціації можна дізнатися на нашому Telegram-каналі – EBAUkraine.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: