fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Перші 100 днів роботи ВРУ: погляд бізнесу

06/ 12/ 2019
  Майже половина, а саме 46% директорів членських компаній Європейської Бізнес Асоціації оцінили роботу нового складу Верховної Ради України як задовільну. Ще 32% оцінюють роботу нового депутатського корпусу негативно, а 22% - позитивно. Такими є результати опитування топ-менеджерів членських компаній Асоціації за результатами перших 100 днів роботи Парламенту. Сто днів не надто довгий термін, проте це той час, коли можна зробити перші щодо старту роботи Парламенту. Даний період можна охарактеризувати одним словом – турборежим. За перші сто днів депутати взяли екстремально швидкий темп підготовки та опрацювання законодавчих ініціатив. Отже, які зміни вже встиг запровадити новий склад Верховної Ради, а що лишилось поза увагою народних депутатів? АГРОХІМІЯ Для агрохімічного бізнесу надзвичайно важливо прийняти до кінця року проєкт Закону №2289, який дасть можливість скасувати обмеження щодо ввезення зразків ЗЗР для цілей державних випробувань та наукових досліджень та привести чинне законодавство у відповідність до кращих світових практик.   ВЕТЕРИНАРНІ ПРЕПАРАТИ Нова редакція Закону про ветеринарну медицину – топ-пріоритет для компаній-виробників ветеринарних препаратів, які очікують на плідну співпрацю з Парламентом у напрямку оновлення ветеринарного законодавства. ЗЕРНОВІ ТА ОЛІЙНІ КУЛЬТУРИ У даній галузі існує невідкладна необхідність прийняття законодавчого рішення про відновлення відшкодування ПДВ при експорті сої та ріпаку. Представники Комітету зернових та олійних культур Асоціації чекають на якнайшвидше прийняття проєкту Закону №2446, який би дозволив відновити справедливу конкуренцію на аграрному ринку, на яку так чекає зернова бізнес-спільнота. ЕЛЕКТРОННІ ПЛАТЕЖІ Президентом України підписано Закони України 128-IX, 129-IX  щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі та послуг, які стосуються фіскалізації та інших важливих аспектів застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг. У першому читанні було прийнято проект Закону №2179, яким пропонується комплексно удосконалити національне законодавство у сфері фінансового моніторингу, зокрема щодо запровадження загальноприйнятої в AML Директивах ЄС термінології; застосування ризик-орієнтованого та кейсового підходу; збільшення порогової суми та зменшення кількості ознак для обов’язкового звітування про підозрілі фінансові операції.  У той же час в проекті Закону не достатньо коректно враховано ряд питань, що стосуються ідентифікації тих клієнтів, які використовують електронні гроші (ЕГ - анонімний платіжний інструмент за визначенням), що потребує подальшого удосконалення законодавчого врегулювання. IНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ Наразі питання, що стосуються ІТ індустрії, перебувають на стадії обговорення та формування концепцій в робочих групах Верховної Ради. Це, зокрема, розробка нового Трудового кодексу, введення контрактних відносин та імплементація Закону про захист персональних даних. Для забезпечення сприятливих умов ведення ІТ бізнесу та розвитку галузі, необхідно сфокусуватися на розробці ефективних рішень стосовно даних питань.  ЛОГІСТИКА ТА ІНФРАСТРУКТУРА Прийнятий Закон України «Про концесію» № 155-IX тепер дозволяє на законодавчому рівні врегульовувати питання у сфері державно-приватного партнерства, залучення приватних вітчизняних та іноземних інвестицій. Цей Закон запроваджує одну з найпоширеніших форм державно-приватного партнерства у світі для залучення приватних інвестицій – концесію. Серед головних must-do у логістичній галузі залишається розробка та прийняття проєкту Закону, що створить незалежний орган – Національну комісію з питань регулювання транспорту; розробка та прийняття проєкту Закону «Про залізничний транспорт України». Водночас зменшити навантаження на залізницю та автомобільні дороги могло б відновлення річкового сполучення, для чого необхідно розробити та прийняти спеціальний галузевий законопроєкт – «Про внутрішній водний транспорт».   ЛІСОВА ТА ДЕРЕВООБРОБНА ГАЛУЗЬ В ухваленому Законі України «Про концесію» містяться зміни до Лісового кодексу України, які унеможливлюють передачу лісів у концесію. Комітет деревообробної та меблевої галузі Асоціації тривалий час наголошував на важливості недопущення передачі лісів у концесію.   Водночас галузь очікує на законодавче закріплення правил реалізації деревини переробникам, орієнтованих на забезпечення сировиною вітчизняних деревообробних підприємств, стимулювання поглибленої переробки деревини та ефективне використання лісових ресурсів.  ОХОРОНА ЗДОРОВ’Я У сфері охорони здоров’я бізнес перш за все очікує донесення до суспільства і профільних спільнот спільної позиції Уряду та Парламенту щодо продовження реформування системи охорони здоров’я, поставлених цілей і способів їх досягнення та подальшого розвитку напрямків в контексті реформування. Також, варто забезпечити ретельне опрацювання стратегічних напрямків змін у регулюванні фармацевтичної сфери і концептуальний аналіз впливу законопроектів, що з’являються, на її розвиток у  коротко-, середньо- та довгостроковій перспективі; забезпечити відсутність порушень зобов’язань України за міжнародними договорами і негативного впливу на інвестиційну привабливість України; Інший важливий крок – розробка і прийняття змін до Закону України «Про публічні закупівлі» з метою впровадження найкращих світових інструментів доступу до інноваційних ліків, продовження опрацювання питання збільшення доступу до високотехнологічних медичних виробів. У галузі клінічних досліджень необхідно покращити можливості  залучення в Україну міжнародних клінічних досліджень на користь доступу пацієнтів до інноваційного лікування та розвитку сфери охорони здоров’я. Професійна спільнота очікує на прийняття розроблених Асоціацією змін до Законів України «Про лікарські засоби» та «Про страхування», скасування ст.321-2 ККУ, що створює необґрунтований тиск на галузь, звільнення від ПДВ імпорту досліджуваних ліків та супутніх матеріалів, що ввозяться з некомерційною метою та за рахунок спонсорів досліджень, врегулювання законодавства в частині оподаткування дослідників. ПАЛИВО ТА ЕНЕРГЕТИКА Було прийнято Закон України «Про внесення змін до деяких законів України у звязку з відокремленням діяльності з транспортування природного газу» 264-IX, який дозволяє створити незалежного оператора ГТС, що в подальшому може вплинути на продовження транзиту природного газу до Європейського Союзу. Водночас бізнес очікує на прийняття змін до законодавства щодо моделі підтримки виробників електроенергії з альтернативних джерел енергії з метою збереження інвестиційної привабливості сектору та подальшого нарощування частки зеленої енергетики. ПОБУТОВА ЕЛЕКТРОТЕХНІКА В контексті протидії тіньовій економіці прийнято Закони 128-IX та 129-IX, які передбачають підвищення відповідальності бізнесу за невидачу фіскальних чеків, запровадження механізму так званого «кешбеку», поступове розширення сфери обов’язкового використання касових апаратів та можливість використання сучасних технологій для проведення розрахунків, впровадження послуги «готівка на касі» - важливі аспекти для сфери побутової електротехніки та роздрібної торгівлі. Водночас варто зробити ще один крок до промислового безвізу та врегулювати питання ринкового нагляду, зокрема, прийняти в другому читанні та в цілому проєкт Закону №2172 з урахуванням пропозицій Асоціації. Також Асоціація очікує на зміни в законодавство про захист прав споживачів та в закон про електронну комерцію у частині створення цивілізованих правил ведення торгівлі в Інтернеті. ПОДАТКИ ТА МИТНИЦЯ Верховна Рада ухвалила Закон України №141-IX, яким запроваджується механізм авторизованого економічного оператора, аналогічний тому, що функціонує в ЄС, з перспективою подальшого взаємного визнання. Визнання статусу АЕО митними органами країн ЄС забезпечить участь українських АЕО у формуванні безпечних ланцюгів постачання товарів, дозволить швидше проходити митне оформлення та підвищить їх конкурентоспроможність на зовнішньому та внутрішньому ринках. Асоціація вітає прийняття Закону України 78-IX «Про режим спільного транзиту та запровадження національної електронної транзитної системи» (NCTS), що дозволить застосовувати Україні європейські транзитні правила та обмінюватись інформацією з митними органами країн ЄС. Також було прийнято Закон України 202-IX щодо захисту прав інтелектуальної власності, який має посилити запобігання та протидію переміщенню контрафактних товарів через митний кордон України. Робота нового складу Верховної Ради над податковими ініціативами мала доволі поспішний та несистематичний характер впродовж цього часу. Асоціація наголошує, що будь-які законодавчі зміни мають відбуватися з урахуванням принципу стабільності податкового законодавства, а також з урахуванням усіх домовленостей з бізнесом, які досягаються у процесі роботи над законопроєктами, зокрема щодо законопроєкту №1210. ТРУДОВІ ВІДНОСИНИ Бізнес очікує на прийняття довгоочікуваного Трудового кодексу або інших нормативно-правових актів задля осучаснення трудового законодавства та врегулювання трудових правовідносин. ХАРЧОВІ ТА РЕГУЛЯТОРНІ ПИТАННЯ У харчовій галузі бізнес очікує на прийняття пакетного проєкту закону «Про внесення змін до Митного кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо харчових продуктів та інших об’єктів санітарних заходів», яким комплексно врегулюються проблемні питання в харчовій сфері. Водночас бізнес стурбований затримкою реалізації положень Закону України «Про безпечність та гігієну кормів» №2264-VIII у частині визнання міжнародних вимог щодо державної реєстрації кормових добавок. Оскільки питання поводження з відходами в Україні стоїть доволі гостро, бізнес-спільнота наголошує на важливості прийняття проєкту Закону «Про управління відходами» №2207-1, основним завданням якого є забезпечення законодавчого та нормативно-правового регулювання відносин у сфері управління відходами з урахуванням вимог відповідних європейських директив.  

Майже половина, а саме 46% директорів членських компаній Європейської Бізнес Асоціації оцінили роботу нового складу Верховної Ради України як задовільну. Ще 32% оцінюють роботу нового депутатського корпусу негативно, а 22% – позитивно. Такими є результати опитування топ-менеджерів членських компаній Асоціації за результатами перших 100 днів роботи Парламенту.

Сто днів не надто довгий термін, проте це той час, коли можна зробити перші щодо старту роботи Парламенту. Даний період можна охарактеризувати одним словом – турборежим. За перші сто днів депутати взяли екстремально швидкий темп підготовки та опрацювання законодавчих ініціатив. Отже, які зміни вже встиг запровадити новий склад Верховної Ради, а що лишилось поза увагою народних депутатів?

АГРОХІМІЯ

Для агрохімічного бізнесу надзвичайно важливо прийняти до кінця року проєкт Закону №2289, який дасть можливість скасувати обмеження щодо ввезення зразків ЗЗР для цілей державних випробувань та наукових досліджень та привести чинне законодавство у відповідність до кращих світових практик.  

ВЕТЕРИНАРНІ ПРЕПАРАТИ

Нова редакція Закону про ветеринарну медицину – топ-пріоритет для компаній-виробників ветеринарних препаратів, які очікують на плідну співпрацю з Парламентом у напрямку оновлення ветеринарного законодавства.

ЗЕРНОВІ ТА ОЛІЙНІ КУЛЬТУРИ

У даній галузі існує невідкладна необхідність прийняття законодавчого рішення про відновлення відшкодування ПДВ при експорті сої та ріпаку. Представники Комітету зернових та олійних культур Асоціації чекають на якнайшвидше прийняття проєкту Закону №2446, який би дозволив відновити справедливу конкуренцію на аграрному ринку, на яку так чекає зернова бізнес-спільнота.

ЕЛЕКТРОННІ ПЛАТЕЖІ

Президентом України підписано Закони України 128-IX, 129-IX  щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі та послуг, які стосуються фіскалізації та інших важливих аспектів застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг.

У першому читанні було прийнято проект Закону №2179, яким пропонується комплексно удосконалити національне законодавство у сфері фінансового моніторингу, зокрема щодо запровадження загальноприйнятої в AML Директивах ЄС термінології; застосування ризик-орієнтованого та кейсового підходу; збільшення порогової суми та зменшення кількості ознак для обов’язкового звітування про підозрілі фінансові операції.  У той же час в проекті Закону не достатньо коректно враховано ряд питань, що стосуються ідентифікації тих клієнтів, які використовують електронні гроші (ЕГ – анонімний платіжний інструмент за визначенням), що потребує подальшого удосконалення законодавчого врегулювання.

IНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ

Наразі питання, що стосуються ІТ індустрії, перебувають на стадії обговорення та формування концепцій в робочих групах Верховної Ради. Це, зокрема, розробка нового Трудового кодексу, введення контрактних відносин та імплементація Закону про захист персональних даних. Для забезпечення сприятливих умов ведення ІТ бізнесу та розвитку галузі, необхідно сфокусуватися на розробці ефективних рішень стосовно даних питань. 

ЛОГІСТИКА ТА ІНФРАСТРУКТУРА

Прийнятий Закон України «Про концесію» № 155-IX тепер дозволяє на законодавчому рівні врегульовувати питання у сфері державно-приватного партнерства, залучення приватних вітчизняних та іноземних інвестицій. Цей Закон запроваджує одну з найпоширеніших форм державно-приватного партнерства у світі для залучення приватних інвестицій – концесію.

Серед головних must-do у логістичній галузі залишається розробка та прийняття проєкту Закону, що створить незалежний орган – Національну комісію з питань регулювання транспорту; розробка та прийняття проєкту Закону «Про залізничний транспорт України». Водночас зменшити навантаження на залізницю та автомобільні дороги могло б відновлення річкового сполучення, для чого необхідно розробити та прийняти спеціальний галузевий законопроєкт – «Про внутрішній водний транспорт».  

ЛІСОВА ТА ДЕРЕВООБРОБНА ГАЛУЗЬ

В ухваленому Законі України «Про концесію» містяться зміни до Лісового кодексу України, які унеможливлюють передачу лісів у концесію. Комітет деревообробної та меблевої галузі Асоціації тривалий час наголошував на важливості недопущення передачі лісів у концесію.  

Водночас галузь очікує на законодавче закріплення правил реалізації деревини переробникам, орієнтованих на забезпечення сировиною вітчизняних деревообробних підприємств, стимулювання поглибленої переробки деревини та ефективне використання лісових ресурсів. 

ОХОРОНА ЗДОРОВ’Я

У сфері охорони здоров’я бізнес перш за все очікує донесення до суспільства і профільних спільнот спільної позиції Уряду та Парламенту щодо продовження реформування системи охорони здоров’я, поставлених цілей і способів їх досягнення та подальшого розвитку напрямків в контексті реформування. Також, варто забезпечити ретельне опрацювання стратегічних напрямків змін у регулюванні фармацевтичної сфери і концептуальний аналіз впливу законопроектів, що з’являються, на її розвиток у  коротко-, середньо- та довгостроковій перспективі; забезпечити відсутність порушень зобов’язань України за міжнародними договорами і негативного впливу на інвестиційну привабливість України;

Інший важливий крок – розробка і прийняття змін до Закону України «Про публічні закупівлі» з метою впровадження найкращих світових інструментів доступу до інноваційних ліків, продовження опрацювання питання збільшення доступу до високотехнологічних медичних виробів. У галузі клінічних досліджень необхідно покращити можливості  залучення в Україну міжнародних клінічних досліджень на користь доступу пацієнтів до інноваційного лікування та розвитку сфери охорони здоров’я. Професійна спільнота очікує на прийняття розроблених Асоціацією змін до Законів України «Про лікарські засоби» та «Про страхування», скасування ст.321-2 ККУ, що створює необґрунтований тиск на галузь, звільнення від ПДВ імпорту досліджуваних ліків та супутніх матеріалів, що ввозяться з некомерційною метою та за рахунок спонсорів досліджень, врегулювання законодавства в частині оподаткування дослідників.

ПАЛИВО ТА ЕНЕРГЕТИКА

Було прийнято Закон України «Про внесення змін до деяких законів України у зв’язку з відокремленням діяльності з транспортування природного газу» 264-IX, який дозволяє створити незалежного оператора ГТС, що в подальшому може вплинути на продовження транзиту природного газу до Європейського Союзу.

Водночас бізнес очікує на прийняття змін до законодавства щодо моделі підтримки виробників електроенергії з альтернативних джерел енергії з метою збереження інвестиційної привабливості сектору та подальшого нарощування частки зеленої енергетики.

ПОБУТОВА ЕЛЕКТРОТЕХНІКА

В контексті протидії тіньовій економіці прийнято Закони 128-IX та 129-IX, які передбачають підвищення відповідальності бізнесу за невидачу фіскальних чеків, запровадження механізму так званого «кешбеку», поступове розширення сфери обов’язкового використання касових апаратів та можливість використання сучасних технологій для проведення розрахунків, впровадження послуги «готівка на касі» – важливі аспекти для сфери побутової електротехніки та роздрібної торгівлі.

Водночас варто зробити ще один крок до промислового безвізу та врегулювати питання ринкового нагляду, зокрема, прийняти в другому читанні та в цілому проєкт Закону №2172 з урахуванням пропозицій Асоціації. Також Асоціація очікує на зміни в законодавство про захист прав споживачів та в закон про електронну комерцію у частині створення цивілізованих правил ведення торгівлі в Інтернеті.

ПОДАТКИ ТА МИТНИЦЯ

Верховна Рада ухвалила Закон України №141-IX, яким запроваджується механізм авторизованого економічного оператора, аналогічний тому, що функціонує в ЄС, з перспективою подальшого взаємного визнання. Визнання статусу АЕО митними органами країн ЄС забезпечить участь українських АЕО у формуванні безпечних ланцюгів постачання товарів, дозволить швидше проходити митне оформлення та підвищить їх конкурентоспроможність на зовнішньому та внутрішньому ринках.

Асоціація вітає прийняття Закону України 78-IX «Про режим спільного транзиту та запровадження національної електронної транзитної системи» (NCTS), що дозволить застосовувати Україні європейські транзитні правила та обмінюватись інформацією з митними органами країн ЄС. Також було прийнято Закон України 202-IX щодо захисту прав інтелектуальної власності, який має посилити запобігання та протидію переміщенню контрафактних товарів через митний кордон України.

Робота нового складу Верховної Ради над податковими ініціативами мала доволі поспішний та несистематичний характер впродовж цього часу. Асоціація наголошує, що будь-які законодавчі зміни мають відбуватися з урахуванням принципу стабільності податкового законодавства, а також з урахуванням усіх домовленостей з бізнесом, які досягаються у процесі роботи над законопроєктами, зокрема щодо законопроєкту №1210.

ТРУДОВІ ВІДНОСИНИ

Бізнес очікує на прийняття довгоочікуваного Трудового кодексу або інших нормативно-правових актів задля осучаснення трудового законодавства та врегулювання трудових правовідносин.

ХАРЧОВІ ТА РЕГУЛЯТОРНІ ПИТАННЯ

У харчовій галузі бізнес очікує на прийняття пакетного проєкту закону «Про внесення змін до Митного кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо харчових продуктів та інших об’єктів санітарних заходів», яким комплексно врегулюються проблемні питання в харчовій сфері. Водночас бізнес стурбований затримкою реалізації положень Закону України «Про безпечність та гігієну кормів» №2264-VIII у частині визнання міжнародних вимог щодо державної реєстрації кормових добавок.

Оскільки питання поводження з відходами в Україні стоїть доволі гостро, бізнес-спільнота наголошує на важливості прийняття проєкту Закону «Про управління відходами» №2207-1, основним завданням якого є забезпечення законодавчого та нормативно-правового регулювання відносин у сфері управління відходами з урахуванням вимог відповідних європейських директив.

 

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: