fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

П’ять правил онлайну. Як брати участь в вебінарі з користю для себе

25/ 01/ 2021
  Автор: Анна Попова, прес-секретар банку Південний, Співавтор — Вадим Думанчук, менеджер з комунікацій банку Південний. 2020 рік можна сміливо назвати роком переходу в онлайн. Так, і в минулі роки всі намагалися поступово впроваджувати нові діджитал-інструменти комунікації, але саме пандемія в рази прискорила цей процес — ми почали вчитися і працювати онлайн. Попри всі очевидні плюси дистанційної роботи та навчання виникли й деякі складності. Швидке впровадження інструментів віддаленої комунікації виявило прогалини в культурі поведінки онлайн, особливо під час прослуховування вебінарів, лекцій або майстер-класів. І якщо для лекторів існують добірки про те, як правильно вести вебінар, як утримувати увагу слухача та отримувати від нього зворотний зв’язок, то для слухачів подібних правил нібито й не існує. Але це зовсім не так. Увімкніть камеру Часто вебінари слухають із вимкненими камерами, тобто з чорними екранами. Якщо провести аналогію з офлайн-заходами, там це виглядало б немов ви сидите спиною до спікера й зайняті чимось своїм. Спікери звикли до візуального контакту, тому вести лекцію в онлайні для чорних екранів їм важко подвійно. З боку це виглядає так, немов ти розпинався в порожнечу. У цьому плані цікавим є приклад шкіл, які тимчасово перейшли на віддалену роботу. Під час онлайн-зустрічей із вчителями у всіх учасників повинні бути ввімкнені камери. Таку саму практику варто впроваджувати й іншим учасникам. Просто «на вході» попереджати, що вебінар проводиться з увімкненими камерами, інакше учасника буде відключено. Так, не виключено, що у когось може не бути камери на робочому комп’ютері або ноутбуці, але смартфонів без фронтальної камери вже давно не виробляють. Крім етичного питання, це важливо ще й тому, що дисциплінує вас. Коли камеру ввімкнено, вам стає складніше відволікатися на інші речі, і ви фокусуєтеся на лекції. Вимикаючи камеру, ви розслабляєтеся і не думаєте про те, що вас можуть побачити, впізнати чи щось запитати. Виходить повний «розфокус» і часто — занурення в інші справи. Таким чином, вебінар перетворюється на радіо. Сядьте обличчям до світла Щоб вас було добре видно, а обличчя не розкреслювали тіні, сядьте обличчям до природного світла (або в крайньому випадку до лампи). Так вас буде краще видно, та й виглядає людина під правильним освітленням краще. Не сідайте спиною до джерела світла, інакше буде видно тільки ваш силует. Якщо сумніваєтеся, перед онлайн-включенням поекспериментуйте: візьміть дзеркало й подивіться в нього, повернувшись до джерела світла обличчям, а потім боком або спиною. І вже тоді виберіть відповідний ракурс. Вимкніть мікрофон Якщо з камерою і необхідністю її вмикати ми розібралися, то з мікрофоном справи повинні складатися зовсім інакше. Згадайте, скільки разів ви чули сторонні звуки — наприклад, чийсь месенджер або «чайну церемонію» — під час вебінару? Думаю, що не раз. І погодьтеся, приємного мало. Тому якщо організатор не обмежує використання мікрофона під час лекції, постарайтеся зробити це самостійно. Тоді й себе не поставите в незручне становище, якщо в кімнату з криком «де мої іграшки?» влетить дитина або раптово задзвонить ваш телефон, і збережете нерви лекторові. Ставте запитання Кажуть, що мовчання — золото. Це так, але не завжди. Коли людина ділиться інформацією, вона завжди чекає на зворотний зв’язок (і навіть якщо не акцентує на цьому увагу, повірте — все одно чекає). Тому ще одне з правил хорошого тону в онлайні - поділитися своєю думкою. Це можна зробити після закінчення лекції у чаті або ж попросити слово наприкінці виступу й відзначити, що особисто вам сподобалося, а в яких моментах залишилися питання. Тож запитання краще теж не відкладати в довгий ящик, а ставити їх у процесі. Тоді інформація, яку ви отримуєте, буде повною. Адже саме для цього ми й брали участь у вебінарі, чи не так? Будьте прискіпливими Дистанційне навчання — це дуже зручно, але й зловживати ним не варто. Тут принцип «що більше, то краще» може спрацювати проти вас. Вибирайте ті вебінари, лекції та майстер-класи, які є дійсно цікавими та корисними для вашої роботи або життя, ставте запитання, робіть позначки, пишіть «резюме» вебінару і те, що вдалося винести нового. Тоді отримані знання підуть на користь. Тому наступного разу перед тим як зареєструватися поставте собі запитання, для чого вам ці знання потрібні. І тоді ви зможете отримати від них користь і не бути слухачем-овочем. Джерело: Новое время

Автор: Анна Попова, прес-секретар банку Південний, Співавтор — Вадим Думанчук, менеджер з комунікацій банку Південний.

2020 рік можна сміливо назвати роком переходу в онлайн. Так, і в минулі роки всі намагалися поступово впроваджувати нові діджитал-інструменти комунікації, але саме пандемія в рази прискорила цей процес — ми почали вчитися і працювати онлайн.

Попри всі очевидні плюси дистанційної роботи та навчання виникли й деякі складності. Швидке впровадження інструментів віддаленої комунікації виявило прогалини в культурі поведінки онлайн, особливо під час прослуховування вебінарів, лекцій або майстер-класів. І якщо для лекторів існують добірки про те, як правильно вести вебінар, як утримувати увагу слухача та отримувати від нього зворотний зв’язок, то для слухачів подібних правил нібито й не існує. Але це зовсім не так.

Увімкніть камеру

Часто вебінари слухають із вимкненими камерами, тобто з чорними екранами. Якщо провести аналогію з офлайн-заходами, там це виглядало б немов ви сидите спиною до спікера й зайняті чимось своїм. Спікери звикли до візуального контакту, тому вести лекцію в онлайні для чорних екранів їм важко подвійно. З боку це виглядає так, немов ти розпинався в порожнечу.

У цьому плані цікавим є приклад шкіл, які тимчасово перейшли на віддалену роботу. Під час онлайн-зустрічей із вчителями у всіх учасників повинні бути ввімкнені камери. Таку саму практику варто впроваджувати й іншим учасникам. Просто «на вході» попереджати, що вебінар проводиться з увімкненими камерами, інакше учасника буде відключено. Так, не виключено, що у когось може не бути камери на робочому комп’ютері або ноутбуці, але смартфонів без фронтальної камери вже давно не виробляють.

Крім етичного питання, це важливо ще й тому, що дисциплінує вас. Коли камеру ввімкнено, вам стає складніше відволікатися на інші речі, і ви фокусуєтеся на лекції. Вимикаючи камеру, ви розслабляєтеся і не думаєте про те, що вас можуть побачити, впізнати чи щось запитати. Виходить повний «розфокус» і часто — занурення в інші справи. Таким чином, вебінар перетворюється на радіо.

Сядьте обличчям до світла

Щоб вас було добре видно, а обличчя не розкреслювали тіні, сядьте обличчям до природного світла (або в крайньому випадку до лампи). Так вас буде краще видно, та й виглядає людина під правильним освітленням краще. Не сідайте спиною до джерела світла, інакше буде видно тільки ваш силует. Якщо сумніваєтеся, перед онлайн-включенням поекспериментуйте: візьміть дзеркало й подивіться в нього, повернувшись до джерела світла обличчям, а потім боком або спиною. І вже тоді виберіть відповідний ракурс.

Вимкніть мікрофон

Якщо з камерою і необхідністю її вмикати ми розібралися, то з мікрофоном справи повинні складатися зовсім інакше. Згадайте, скільки разів ви чули сторонні звуки — наприклад, чийсь месенджер або «чайну церемонію» — під час вебінару? Думаю, що не раз. І погодьтеся, приємного мало. Тому якщо організатор не обмежує використання мікрофона під час лекції, постарайтеся зробити це самостійно. Тоді й себе не поставите в незручне становище, якщо в кімнату з криком «де мої іграшки?» влетить дитина або раптово задзвонить ваш телефон, і збережете нерви лекторові.

Ставте запитання

Кажуть, що мовчання — золото. Це так, але не завжди. Коли людина ділиться інформацією, вона завжди чекає на зворотний зв’язок (і навіть якщо не акцентує на цьому увагу, повірте — все одно чекає). Тому ще одне з правил хорошого тону в онлайні – поділитися своєю думкою. Це можна зробити після закінчення лекції у чаті або ж попросити слово наприкінці виступу й відзначити, що особисто вам сподобалося, а в яких моментах залишилися питання. Тож запитання краще теж не відкладати в довгий ящик, а ставити їх у процесі. Тоді інформація, яку ви отримуєте, буде повною. Адже саме для цього ми й брали участь у вебінарі, чи не так?

Будьте прискіпливими

Дистанційне навчання — це дуже зручно, але й зловживати ним не варто. Тут принцип «що більше, то краще» може спрацювати проти вас. Вибирайте ті вебінари, лекції та майстер-класи, які є дійсно цікавими та корисними для вашої роботи або життя, ставте запитання, робіть позначки, пишіть «резюме» вебінару і те, що вдалося винести нового. Тоді отримані знання підуть на користь. Тому наступного разу перед тим як зареєструватися поставте собі запитання, для чого вам ці знання потрібні. І тоді ви зможете отримати від них користь і не бути слухачем-овочем.

Джерело: Новое время

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: