fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Опитування: наскільки клієнтоорієнтованим є український ритейл-бізнес

10/ 12/ 2021
  Щоб дізнатися, як українські ритейлери управляють клієнтським досвідом, компанія SAP разом із компанією CT Cloud (срібний партнер SAP) і онлайн-виданням Retailers.ua провела опитування серед менеджерів, які відповідають за маркетинг, продажі, СХ, підтримку клієнтів та e-commerce. Усього в опитуванні взяли участь майже 100 респондентів. Український бізнес і глобальні тренди Результати показали, що український ритейл слідкує за глобальними трендами. Так, більше половини опитаних компаній (51,6%) підтримують екологічні та соціальні ініціативи, 85% респондентів продають товари онлайн, а майже 70% зазначили, що розвивають омніканальний бізнес. 11,6% опитаних впровадили комплексне управління клієнтським досвідом. Що стосується програм лояльності, то 65,6% опитаних бізнесів уже їх мають, а ще 11,5% планують запустити в цьому році. Більше половини респондентів зазначили, що їхні програми лояльності мають омніканальний характер. Комунікація з клієнтами відбувається через різноманітні прямі і непрямі канали. Причому основним прямим каналом у більшості (73,5%) опитаних є месенджери (Viber, Telegram). Це теж цілком відповідає світовим тенденціям. Головні виклики в управлінні клієнтським досвідом Опитування показало і проблеми, з якими стикається бізнес. Так, тільки близько половини респондентів (51,6%) мають централізовані системи збору і обробки клієнтських даних, які уможливлюють сегментацію клієнтської бази і формування персоналізованих пропозицій для кожного клієнта.  Окрім цього, третина (33,3%) опитаних вважає, що ніяк не може вплинути на відплив клієнтів, а лише 26,6% може об’єктивно оцінити показник ROMI (Return on Marketing Investment). Щодо опитування клієнтів, 25% респондентів не бачать в них сенсу, а 29,3% проводять їх дуже рідко, хоча існує безліч інструментів для їхнього проведення. Ще один важливий елемент клієнтоорієнтованості в ритейлі − швидка обробка і доставка замовлень. Але більше половини (47,3%) опитаних доставляє замовлені товари за 2-3 дні або навіть більше. Окрім цього, майже кожен другий респондент (48,9%) зізнався, що іноді товарів просто немає на полицях і складах. В цілому опитування показало, що українські ритейлери розвивають комунікацію з клієнтами і омніканальні продажі згідно зі світовими трендами. Натомість слабкими місцями вітчизняного бізнесу є брак єдиних систем збору і обробки клієнтських даних, невикористання потенціалу опитувань та досить повільна (за світовими стандартами) доставка. «Результати дослідження свідчать про позитивну тенденцію в розвитку українського ринку, орієнтованого на клієнтів. Але слід памятати, що успіх роздрібної торгівлі безпосередньо повязаний з наданням позитивного персоналізованого досвіду протягом усього процесу покупки. Компанії, які орієнтовані на надання досвіду, швидко набувають навичок збору даних та їхнього використання, щоб урізноманітнити і збільшити користь від взаємодії з клієнтами. Необхідно знайти належний час для відправки індивідуальної пропозиції, що допоможе вирішити будь-яку проблему, з якою стикається потенційний клієнт у певний момент. Але без збору даних в одному місці та їхнього аналізу в режимі реального часу складно побудувати ефективну рекламну й маркетингову стратегію, не кажучи вже про високоперсоналізоване повідомлення. Та всі ці фундаментальні дії є реальними за допомогою технологій. Маючи сучасні цифрові інструменти, значно простіше посприяти отриманню найкращих вражень від покупок. А це − шлях до успіху», − прокоментував Райнгард Гартер, віцепрезидент із роботи з клієнтами SAP у Центральній та Східній Європі. Про компанію SAP – один зі світових лідерів на ринку корпоративних додатків, який допомагає організаціям будь-якого розміру та різної спеціалізації ефективніше управляти своїм бізнесом. Допоміжні служби чи рада директорів, склад або магазин, настільні чи мобільні застосунки — рішення SAP дають змогу підвищити ефективність взаємодії окремих співробітників і організацій загалом, сформувати глибоке розуміння бізнесу та створити конкурентну перевагу. Рішеннями й сервісами SAP користуються понад 440 000 клієнтів (зокрема системи SuccessFactors), передові технології цієї компанії гарантують високу рентабельність і сприяють безперервній адаптації та сталому розвитку. На український ринок компанія SAP вийшла в 1995 році. В Україні її клієнтами є понад 250 державних організацій, а також підприємства нафтогазового, енергетичного та металургійного секторів. SAP бере активну участь у розвитку національних IТ-кадрів України, співпрацюючи з провідними вишами країни в межах глобальної програми «Університетський Альянс».

Щоб дізнатися, як українські ритейлери управляють клієнтським досвідом, компанія SAP разом із компанією CT Cloud (срібний партнер SAP) і онлайн-виданням Retailers.ua провела опитування серед менеджерів, які відповідають за маркетинг, продажі, СХ, підтримку клієнтів та e-commerce. Усього в опитуванні взяли участь майже 100 респондентів.

Український бізнес і глобальні тренди

Результати показали, що український ритейл слідкує за глобальними трендами. Так, більше половини опитаних компаній (51,6%) підтримують екологічні та соціальні ініціативи, 85% респондентів продають товари онлайн, а майже 70% зазначили, що розвивають омніканальний бізнес. 11,6% опитаних впровадили комплексне управління клієнтським досвідом.

Що стосується програм лояльності, то 65,6% опитаних бізнесів уже їх мають, а ще 11,5% планують запустити в цьому році. Більше половини респондентів зазначили, що їхні програми лояльності мають омніканальний характер.

Комунікація з клієнтами відбувається через різноманітні прямі і непрямі канали. Причому основним прямим каналом у більшості (73,5%) опитаних є месенджери (Viber, Telegram). Це теж цілком відповідає світовим тенденціям.

Головні виклики в управлінні клієнтським досвідом

Опитування показало і проблеми, з якими стикається бізнес. Так, тільки близько половини респондентів (51,6%) мають централізовані системи збору і обробки клієнтських даних, які уможливлюють сегментацію клієнтської бази і формування персоналізованих пропозицій для кожного клієнта. 

Окрім цього, третина (33,3%) опитаних вважає, що ніяк не може вплинути на відплив клієнтів, а лише 26,6% може об’єктивно оцінити показник ROMI (Return on Marketing Investment).

Щодо опитування клієнтів, 25% респондентів не бачать в них сенсу, а 29,3% проводять їх дуже рідко, хоча існує безліч інструментів для їхнього проведення.

Ще один важливий елемент клієнтоорієнтованості в ритейлі − швидка обробка і доставка замовлень. Але більше половини (47,3%) опитаних доставляє замовлені товари за 2-3 дні або навіть більше. Окрім цього, майже кожен другий респондент (48,9%) зізнався, що іноді товарів просто немає на полицях і складах.

В цілому опитування показало, що українські ритейлери розвивають комунікацію з клієнтами і омніканальні продажі згідно зі світовими трендами. Натомість слабкими місцями вітчизняного бізнесу є брак єдиних систем збору і обробки клієнтських даних, невикористання потенціалу опитувань та досить повільна (за світовими стандартами) доставка.

«Результати дослідження свідчать про позитивну тенденцію в розвитку українського ринку, орієнтованого на клієнтів. Але слід пам’ятати, що успіх роздрібної торгівлі безпосередньо пов’язаний з наданням позитивного персоналізованого досвіду протягом усього процесу покупки. Компанії, які орієнтовані на надання досвіду, швидко набувають навичок збору даних та їхнього використання, щоб урізноманітнити і збільшити користь від взаємодії з клієнтами. Необхідно знайти належний час для відправки індивідуальної пропозиції, що допоможе вирішити будь-яку проблему, з якою стикається потенційний клієнт у певний момент. Але без збору даних в одному місці та їхнього аналізу в режимі реального часу складно побудувати ефективну рекламну й маркетингову стратегію, не кажучи вже про високоперсоналізоване повідомлення. Та всі ці фундаментальні дії є реальними за допомогою технологій. Маючи сучасні цифрові інструменти, значно простіше посприяти отриманню найкращих вражень від покупок. А це − шлях до успіху», − прокоментував Райнгард Гартер, віцепрезидент із роботи з клієнтами SAP у Центральній та Східній Європі.

Про компанію

SAP – один зі світових лідерів на ринку корпоративних додатків, який допомагає організаціям будь-якого розміру та різної спеціалізації ефективніше управляти своїм бізнесом. Допоміжні служби чи рада директорів, склад або магазин, настільні чи мобільні застосунки — рішення SAP дають змогу підвищити ефективність взаємодії окремих співробітників і організацій загалом, сформувати глибоке розуміння бізнесу та створити конкурентну перевагу. Рішеннями й сервісами SAP користуються понад 440 000 клієнтів (зокрема системи SuccessFactors), передові технології цієї компанії гарантують високу рентабельність і сприяють безперервній адаптації та сталому розвитку.

На український ринок компанія SAP вийшла в 1995 році. В Україні її клієнтами є понад 250 державних організацій, а також підприємства нафтогазового, енергетичного та металургійного секторів. SAP бере активну участь у розвитку національних IТ-кадрів України, співпрацюючи з провідними вишами країни в межах глобальної програми «Університетський Альянс».

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: