fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Оподаткування азартних ігор в Україні здійснюватиметься за новими правилами

23/ 07/ 2021
  15 липня 2021 року Верховна Рада України прийняла у першому читанні законопроект, який оновлює правила оподаткування азартних ігор та лотерей (№ 2713-д). Після понад десяти років заборони, азартні ігри в Україні було легалізовано в серпні 2020 року в межах загальної ініціативи виведення грального бізнесу з тіні та наповнення державного бюджету. Однак, правила оподаткування цієї галузі не було оновлено, що досі перешкоджає багатьом учасникам ринку повноцінно запустити їх діяльність в Україні. Законопроект спрямований на вирішення цього питання та лібералізацію існуючого правового регулювання. Нижче ми коротко описуємо ключові положення законопроекту на основі аналізу його теперішньої редакції. Оподаткування організаторів азартних ігор/операторів лотерей Податок на прибуток Законопроект зберігає дворівневу систему оподаткування прибутку підприємств для організаторів азартних ігор/операторів лотерей, що включає: (i) звичайний податок на прибуток за ставкою 18%, який застосовується до прибутку компанії (отриманого як від азартних ігор/лотерей, так і від будь-яких інших видів діяльності); та (i) спеціальний податок за ставкою 10%, який застосовується до валового ігрового доходу (GGR). Організатори азартних ігор та оператори лотерей будуть зобовязані сплачувати обидва компоненти, але сума податку на GGR буде вираховуватися з оподатковуваного прибутку, до якого застосовується звичайний податок на прибуток. Таким чином, сума податку на GGR фактично зменшуватиме базу оподаткування звичайним податком на прибуток. Ці положення значно сприятливіші, аніж чинні правила регулювання, які передбачають вищі ставки податку на GGR (від 10% до 30%) та відсутність можливості зменшити базу оподаткування податком на прибуток на суму податку на GGR. GGR буде розраховуватися як: (i) для азартних ігор, GGR = валовий дохід від азартних ігор мінус виплачені виграші мінус повернуті ставки плюс незапитані виграші станом на 31 грудня звітного року; (ii) для лотерей, GGR = дохід, що залишився після формування призового (виграшного) фонду плюс частина призового фонду, що залишається незапитаною станом на 31 грудня звітного року. Організатори азартних ігор/ оператори лотерей звітуватимуть та сплачуватимуть податок на GGR на щоквартальній основі. ПДВ Законопроект не запроваджує суттєвих змін до правил оподаткування ПДВ, тож продовжать застосовуватися чинні правила. Зараз більшість основних операцій в межах організації та проведення азартних ігор/лотерей не є обєктом оподаткування ПДВ (наприклад, випуск лотерейних білетів, придбання ігрових жетонів, внесення ставок, виплата виграшів/призів у грошовій формі). Будь-які супровідні види діяльності організаторів азартних ігор/ операторів лотерей (такі, як забезпечення гравців їжею, напоями або розважання гравців) оподатковуються ПДВ на загальних підставах. Оподаткування гравців Законопроект пропонує повністю звільнити від оподаткування податком на доходи фізичних осіб (ПДФО) та військовим збором виграші/призи вартість яких не перевищує восьми розмірів мінімальної заробітної плати (48 тис. грн, що зараз складає близько 1,8 тис. доларів США). Якщо вартість виграшу/призу перевищує цей поріг, лише сума перевищення оподатковуватиметься за ставкою 18% ПДФО та 1,5% військового збору. Більше того, витрати гравців у звязку із участю в азартній грі, понесені протягом попередніх 24-х годин, будуть вираховуватися з оподатковуваної вартості виграшу/призу. Організатори азартних ігор/оператори лотерей будуть діяти в якості податкових агентів, тобто вони повинні будуть розраховувати, утримувати, перераховувати до бюджету суми ПДФО та військового збору, які застосовуються до виграшів/призів, нарахованих переможцям, а також подавати відповідну звітність до податкових органів. Законопроект передбачає знеособлену звітність, яка означає, що організатор азартних ігор/оператор лотерей повідомлятиме податковим органам тільки загальну суму виграшів/призів, присуджених переможцям протягом звітного періоду, та загальну суму податків, утриманих із вартості таких виграшів/призів. Пропонується також, що організатору азартних ігор/ оператору лотерей не потрібно буде розкривати імена та податкові коди переможців або суми виграшів/призів, присуджених окремим гравцям. Інші положення Законопроект також пропонує скасування положення Закону про азартні ігри (№ 768-IX), яке вимагає, щоб власники ліцензій на онлайн-казино, букмекерських ліцензій та гральних автоматів сплачували ліцензійні платежі в потрійному розмірі до дня введення в експлуатацію Державної системи онлайн-моніторингу. Компанії, які вже сплатили такі потрійні платежі, зможуть зарахувати надмірно сплачені суми в рахунок майбутніх щорічних платежів за відповідні ліцензії. Перед підписанням і набранням чинності законом, законопроект підлягатиме подальшим парламентським обговоренням, та деякі правила можуть бути змінені в другому читанні. У звязку з цим, потрібно відслідковувати подальші обговорення законопроекту. Якщо вам потрібно більше інформації про документ та/або аналіз його потенційного впливу на ваш бізнес, наша податкова команда радо допоможе вам з цим. У такому випадку, будь ласка, звертайтеся до партнера податкової практики Астерс Костянтина Соляра, старшого юриста Юрія Дмитренка та юристки Олени Міцкан.

15 липня 2021 року Верховна Рада України прийняла у першому читанні законопроект, який оновлює правила оподаткування азартних ігор та лотерей (№ 2713-д).

Після понад десяти років заборони, азартні ігри в Україні було легалізовано в серпні 2020 року в межах загальної ініціативи виведення грального бізнесу з тіні та наповнення державного бюджету. Однак, правила оподаткування цієї галузі не було оновлено, що досі перешкоджає багатьом учасникам ринку повноцінно запустити їх діяльність в Україні. Законопроект спрямований на вирішення цього питання та лібералізацію існуючого правового регулювання.

Нижче ми коротко описуємо ключові положення законопроекту на основі аналізу його теперішньої редакції.

Оподаткування організаторів азартних ігор/операторів лотерей

Податок на прибуток

Законопроект зберігає дворівневу систему оподаткування прибутку підприємств для організаторів азартних ігор/операторів лотерей, що включає:

  • (i) звичайний податок на прибуток за ставкою 18%, який застосовується до прибутку компанії (отриманого як від азартних ігор/лотерей, так і від будь-яких інших видів діяльності); та
  • (i) спеціальний податок за ставкою 10%, який застосовується до валового ігрового доходу (GGR).

Організатори азартних ігор та оператори лотерей будуть зобов’язані сплачувати обидва компоненти, але сума податку на GGR буде вираховуватися з оподатковуваного прибутку, до якого застосовується звичайний податок на прибуток. Таким чином, сума податку на GGR фактично зменшуватиме базу оподаткування звичайним податком на прибуток.

Ці положення значно сприятливіші, аніж чинні правила регулювання, які передбачають вищі ставки податку на GGR (від 10% до 30%) та відсутність можливості зменшити базу оподаткування податком на прибуток на суму податку на GGR.

GGR буде розраховуватися як:

  • (i) для азартних ігор, GGR = валовий дохід від азартних ігор мінус виплачені виграші мінус повернуті ставки плюс незапитані виграші станом на 31 грудня звітного року;
  • (ii) для лотерей, GGR = дохід, що залишився після формування призового (виграшного) фонду плюс частина призового фонду, що залишається незапитаною станом на 31 грудня звітного року.

Організатори азартних ігор/ оператори лотерей звітуватимуть та сплачуватимуть податок на GGR на щоквартальній основі.

ПДВ

Законопроект не запроваджує суттєвих змін до правил оподаткування ПДВ, тож продовжать застосовуватися чинні правила. Зараз більшість основних операцій в межах організації та проведення азартних ігор/лотерей не є об’єктом оподаткування ПДВ (наприклад, випуск лотерейних білетів, придбання ігрових жетонів, внесення ставок, виплата виграшів/призів у грошовій формі). Будь-які супровідні види діяльності організаторів азартних ігор/ операторів лотерей (такі, як забезпечення гравців їжею, напоями або розважання гравців) оподатковуються ПДВ на загальних підставах.

Оподаткування гравців

Законопроект пропонує повністю звільнити від оподаткування податком на доходи фізичних осіб (ПДФО) та військовим збором виграші/призи вартість яких не перевищує восьми розмірів мінімальної заробітної плати (48 тис. грн, що зараз складає близько 1,8 тис. доларів США). Якщо вартість виграшу/призу перевищує цей поріг, лише сума перевищення оподатковуватиметься за ставкою 18% ПДФО та 1,5% військового збору. Більше того, витрати гравців у зв’язку із участю в азартній грі, понесені протягом попередніх 24-х годин, будуть вираховуватися з оподатковуваної вартості виграшу/призу.

Організатори азартних ігор/оператори лотерей будуть діяти в якості податкових агентів, тобто вони повинні будуть розраховувати, утримувати, перераховувати до бюджету суми ПДФО та військового збору, які застосовуються до виграшів/призів, нарахованих переможцям, а також подавати відповідну звітність до податкових органів. Законопроект передбачає знеособлену звітність, яка означає, що організатор азартних ігор/оператор лотерей повідомлятиме податковим органам тільки загальну суму виграшів/призів, присуджених переможцям протягом звітного періоду, та загальну суму податків, утриманих із вартості таких виграшів/призів. Пропонується також, що організатору азартних ігор/ оператору лотерей не потрібно буде розкривати імена та податкові коди переможців або суми виграшів/призів, присуджених окремим гравцям.

Інші положення

Законопроект також пропонує скасування положення Закону про азартні ігри (№ 768-IX), яке вимагає, щоб власники ліцензій на онлайн-казино, букмекерських ліцензій та гральних автоматів сплачували ліцензійні платежі в потрійному розмірі до дня введення в експлуатацію Державної системи онлайн-моніторингу. Компанії, які вже сплатили такі потрійні платежі, зможуть зарахувати надмірно сплачені суми в рахунок майбутніх щорічних платежів за відповідні ліцензії.

Перед підписанням і набранням чинності законом, законопроект підлягатиме подальшим парламентським обговоренням, та деякі правила можуть бути змінені в другому читанні. У зв’язку з цим, потрібно відслідковувати подальші обговорення законопроекту.

Якщо вам потрібно більше інформації про документ та/або аналіз його потенційного впливу на ваш бізнес, наша податкова команда радо допоможе вам з цим. У такому випадку, будь ласка, звертайтеся до партнера податкової практики Астерс Костянтина Соляра, старшого юриста Юрія Дмитренка та юристки Олени Міцкан.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: