fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Методичні рекомендації з оцінки впливу на довкілля потребують доопрацювання

26/ 02/ 2021
  У грудні 2020 року на сайті Міндовкілля було опубліковано для громадського обговорення проєкт «Загальних методичних рекомендацій щодо змісту та порядку складання звіту з оцінки впливу на довкілля» (проєкт методичних рекомендацій з ОВД). Цей документ має на меті вирішити проблему відсутності загальних стандартів щодо структури та наповнення звіту з ОВД, що призводить до неоднозначного розуміння компаніями та уповноваженим органом того, які дані мають бути включені до звіту з ОВД. Відтак, процес отримання висновку з ОВД на практиці затягується, що суттєво впливає на терміни реалізації інвестиційних проєктів. Компанії-члени Європейської Бізнес  Асоціації підтримують прагнення Міндовкілля стандартизувати вимоги до підготовки звіту з ОВД та дякують за відкритість до діалогу та врахування попередніх пропозицій. Водночас, на переконання бізнесу, основною метою розробки будь-яких науково-методичних матеріалів має бути саме спрощення процесів та рівноправний доступ до них усіх зацікавлених сторін. Відтак, компанії звертаються з проханням внести зміни у 4 ключові елементи проєкту методичних рекомендацій з ОВД у редакції, яка була надана бізнесу: Визначити необхідність зазначати виключно розміри зони при наданні інформації про санітарно-захисні зони (СЗЗ). Отримання більш деталізованих даних прямо не передбачається чинним законодавством про ОВД, але призведе до зарегульованості та затягування процесу здійснення процедури ОВД. Визначити можливість отримання дозвільного документу – висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи щодо встановлення або коригування розміру СЗЗ паралельно або після отримання висновку з ОВД і виключно у разі необхідності коригування (зменшення) СЗЗ. Так, чинним законодавством з ОВД не вимагається отримання будь-яких дозвільних документів для планованої діяльності. Окрім цього, це може потребувати додаткових часових (близько 3-4 місяців) та фінансових (близько 100-150 тис. гривень) ресурсів. Відтак, пропонуємо виходити з того, що до початку планованої діяльності висновок СЗЗ має бути отриманий, що може вказуватися як умова забезпечення екологічної безпеки у висновках з ОВД. Видалити рекомендацію підприємствам організовувати спеціальні дослідження поточного стану фауни, флори та біорізноманіття у випадку відсутності інформації на місцевому рівні. По-перше, компанія не має права здійснювати будь-які дослідження на територіях, які їй не належать або не знаходяться у користуванні. По-друге, згідно з Законом України «Про охорону навколишнього природного середовища» №1264-XII, організації та здійснення моніторингу стану навколишнього природного середовища, забезпечення доступу до екологічної інформації покладено на Міндовкілля.   Сприяти усуненню невизначеності значної частини термінів, що може привести до діаметрально протилежного результату: не спростити процес написання звіту, а ускладнити трактування Проєкту методичих рекомендацій з ОВД та погрішити якість документів, що подаються. Бізнес-спільнота послідовно відстоює позицію, що Проєкт методичних рекомендацій з ОВД повинен мати виключно рекомендаційний характер, а у майбутньому його використання або невикористання при складанні звіту з ОВД не повинно мати вирішальний вплив на прийняття рішення дозвільним органом про провадження планованої діяльності. Сподіваємось, Міндовкілля почує голос бізнесу і це знайде своє відображення у вигляді оновленої редакції Проєкту методичних рекомендацій з ОВД.   Більш оперативно про новини Асоціації можна дізнатися на нашому Telegram-каналі – EBAUkraine.

У грудні 2020 року на сайті Міндовкілля було опубліковано для громадського обговорення проєкт «Загальних методичних рекомендацій щодо змісту та порядку складання звіту з оцінки впливу на довкілля» (проєкт методичних рекомендацій з ОВД).

Цей документ має на меті вирішити проблему відсутності загальних стандартів щодо структури та наповнення звіту з ОВД, що призводить до неоднозначного розуміння компаніями та уповноваженим органом того, які дані мають бути включені до звіту з ОВД. Відтак, процес отримання висновку з ОВД на практиці затягується, що суттєво впливає на терміни реалізації інвестиційних проєктів.

Компанії-члени Європейської Бізнес  Асоціації підтримують прагнення Міндовкілля стандартизувати вимоги до підготовки звіту з ОВД та дякують за відкритість до діалогу та врахування попередніх пропозицій.

Водночас, на переконання бізнесу, основною метою розробки будь-яких науково-методичних матеріалів має бути саме спрощення процесів та рівноправний доступ до них усіх зацікавлених сторін. Відтак, компанії звертаються з проханням внести зміни у 4 ключові елементи проєкту методичних рекомендацій з ОВД у редакції, яка була надана бізнесу:

  1. Визначити необхідність зазначати виключно розміри зони при наданні інформації про санітарно-захисні зони (СЗЗ). Отримання більш деталізованих даних прямо не передбачається чинним законодавством про ОВД, але призведе до зарегульованості та затягування процесу здійснення процедури ОВД.
  2. Визначити можливість отримання дозвільного документу – висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи щодо встановлення або коригування розміру СЗЗ паралельно або після отримання висновку з ОВД і виключно у разі необхідності коригування (зменшення) СЗЗ. Так, чинним законодавством з ОВД не вимагається отримання будь-яких дозвільних документів для планованої діяльності. Окрім цього, це може потребувати додаткових часових (близько 3-4 місяців) та фінансових (близько 100-150 тис. гривень) ресурсів. Відтак, пропонуємо виходити з того, що до початку планованої діяльності висновок СЗЗ має бути отриманий, що може вказуватися як умова забезпечення екологічної безпеки у висновках з ОВД.
  3. Видалити рекомендацію підприємствам організовувати спеціальні дослідження поточного стану фауни, флори та біорізноманіття у випадку відсутності інформації на місцевому рівні. По-перше, компанія не має права здійснювати будь-які дослідження на територіях, які їй не належать або не знаходяться у користуванні. По-друге, згідно з Законом України «Про охорону навколишнього природного середовища» №1264-XII, організації та здійснення моніторингу стану навколишнього природного середовища, забезпечення доступу до екологічної інформації покладено на Міндовкілля.  
  4. Сприяти усуненню невизначеності значної частини термінів, що може привести до діаметрально протилежного результату: не спростити процес написання звіту, а ускладнити трактування Проєкту методичих рекомендацій з ОВД та погрішити якість документів, що подаються.

Бізнес-спільнота послідовно відстоює позицію, що Проєкт методичних рекомендацій з ОВД повинен мати виключно рекомендаційний характер, а у майбутньому його використання або невикористання при складанні звіту з ОВД не повинно мати вирішальний вплив на прийняття рішення дозвільним органом про провадження планованої діяльності.

Сподіваємось, Міндовкілля почує голос бізнесу і це знайде своє відображення у вигляді оновленої редакції Проєкту методичних рекомендацій з ОВД.

 

Більш оперативно про новини Асоціації можна дізнатися на нашому Telegram-каналі – EBAUkraine.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: