fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Лови момент. Діджиталізація бізнесу

21/ 08/ 2018
  Олександр Фаркош. Директор Відділу збуту JTI Україна, має 16 років досвіду у галузі маркетингу та продажів Чи задумувались ви над тим, як сильно змінився світ за останні 100 років? Спробуємо перенестися в 1918 рік. Люди тільки-но зрозуміли, що таке гравітація та ще не знають структуру ДНК. Перший комп’ютер з’явиться лише 23 роки потому, прототип інтернету через 51 рік, а мобільний телефон – через 56. Чи уявляєте ви своє життя без цих винаходів? Тим часом, прогрес триває, а технології щодня змінюють бізнес-середовище. Який він, сучасний покупець? Швидко змінюється і портрет споживача. Зараз у світі існує чотири основні тенденції: Урбанізація. Міське населення швидко зросло з 751 млн у 1950 році до 4,2 млрд у 2018 році. Очікується, що до 2050 року 68% населення світу житиме у містах. Старіння населення. Відсоток людей у віці 60+ збільшиться удвічі до 2050 року і сягне 2 млрд. Зменшення розміру домогосподарств. Наприклад, в Індії загальний розмір домогосподарств знизився з 5,6 людини у 1990 році до 4,5 в 2015 році. У 2020 році він зменшиться до 3,9 людини. Смартфонізація. У 2015 році 25% населення світу користувалися смартфоном. У 2018 році ця цифра зросла до 33%. Сучасний покупець став вимогливішим та сам диктує умови ринку. Зараз бізнес повинен передбачити, яка потреба виникне в споживача завтра, щоб задовольнити її вже сьогодні. Пріоритети споживача змінилися. Він орієнтується на зручність та економію часу. Люди вже не готові годинами стояти в чергах за «дефіцитом». Вони хочуть менше часу проводити в магазині, а натомість більше приділяти його власним інтересам. Сучасні покупці стали ерудованішими. В епоху інтернету знайти інформацію про продукт стало просто. Часто, приходячи за товаром, споживач уже добре ознайомлений з його характеристиками та замінниками. Він очікує значно більшої обізнаності продавців та консультантів. Канали дистрибуції. Куди переїхав рітейл? У 2017 році 10,2% усіх покупок споживачі здійснили онлайн, а це 2304 млрд. доларів США. Прогнозується, що цей показник збільшиться більше ніж удвічі до 2021 року. Мобільні телефони значною мірою впливають на поведінку покупців всередині магазину та за його межами. Відсоток усіх глобальних веб-сторінок, які обслуговуються на мобільних пристроях, зріс із 0,7% у 2009 році до 52,2% у 2018 році. А п’ята частина всіх онлайн-покупок у США в 2017 році була здійснена за допомогою телефону. Також через повсюдне використання смартфонів середній рівень уваги покупців знизився з 12 секунд у 2008 році до 8 секунд у 2015. Наприклад, покупці, які чекають на касі магазину, більше схильні дивитись у телефон, ніж на полиці з продуктами. Тепер бізнес воює за увагу покупців з їхніми смартфонами. З’явився навіть спеціальний термін «мобільна сліпота». Деякі компанії почали розміщувати рекламу на тротуарах, щоб її простіше було побачити людям, які користуються смартфонами під час ходьби. А в німецькому місті Аугсбург встановили світлофори на тротуарах для захисту таких неуважних пішоходів. Діджиталізація бізнесу Як діяти бізнесу в сучасних умовах? Відповідь одна – адаптуватись. Для того, щоб технології стали вашим другом, а не ворогом, слід уже зараз задуматись над їх використанням. Вони повинні сприйматись як засіб вдосконалення, а не підривний чинник.  Діджиталізація може стосуватись як внутрішніх, так і зовнішніх аспектів бізнесу. До внутрішніх можна віднести вдосконалення продукту (чи послуги), автоматизацію виробництва та інших внутрішніх процесів компанії. Технології дозволяють обробляти великі обсяги даних, і як наслідок ‒ спростити і прискорити роботу. Наприклад, для аналізу викладки продукту використовується розпізнавання зображень. Тепер торговельному представнику вже не потрібно вручну вносити інформацію в спеціальну програму, достатньо лише зробити фото. Алгоритм розпізнає бренд продукту, його ціну та надсилає інформацію до автоматизованої бази даних. В результаті заощаджується 30% часу на відвідування торгової точки, а точність даних складає 98%. До зовнішніх аспектів відноситься комунікація із партнерами та споживачами. Сучасні технології допомагають поліпшити взаємодію та збільшити кількість інтеракцій. Зараз вже є реальністю те, що чат-бот інформує клієнтів про потенційну нестачу товару, пов’язану зі святами чи іншими подіями в їхньому місті та нагадує, що потрібно збільшити розмір замовлення. Деякі з них навіть аналізують погодні умови, якщо вони можуть вплинути на обсяг продажів. Це актуально для сезонних продуктів, таких, як морозиво чи освіжаючі напої. Майбутнє починається сьогодні Насправді не так - майбутнє почалося ще вчора. І ваші конкуренти вже зробили перші кроки у використання діджитал-інструментів. Тому «зараз» ‒ саме час стати на шлях діджиталізації і вивести свій бізнес на новий рівень. Адже тільки вам обирати: йти вперед чи залишитися позаду.

Олександр Фаркош

Директор Відділу збуту JTI Україна, має 16 років досвіду у галузі маркетингу та продажів

Чи задумувались ви над тим, як сильно змінився світ за останні 100 років? Спробуємо перенестися в 1918 рік. Люди тільки-но зрозуміли, що таке гравітація та ще не знають структуру ДНК. Перший комп’ютер з’явиться лише 23 роки потому, прототип інтернету через 51 рік, а мобільний телефон – через 56. Чи уявляєте ви своє життя без цих винаходів? Тим часом, прогрес триває, а технології щодня змінюють бізнес-середовище.

Який він, сучасний покупець?

Швидко змінюється і портрет споживача. Зараз у світі існує чотири основні тенденції:

  • Урбанізація. Міське населення швидко зросло з 751 млн у 1950 році до 4,2 млрд у 2018 році. Очікується, що до 2050 року 68% населення світу житиме у містах.
  • Старіння населення. Відсоток людей у віці 60+ збільшиться удвічі до 2050 року і сягне 2 млрд.
  • Зменшення розміру домогосподарств. Наприклад, в Індії загальний розмір домогосподарств знизився з 5,6 людини у 1990 році до 4,5 в 2015 році. У 2020 році він зменшиться до 3,9 людини.
  • Смартфонізація. У 2015 році 25% населення світу користувалися смартфоном. У 2018 році ця цифра зросла до 33%.

Сучасний покупець став вимогливішим та сам диктує умови ринку. Зараз бізнес повинен передбачити, яка потреба виникне в споживача завтра, щоб задовольнити її вже сьогодні.

Пріоритети споживача змінилися. Він орієнтується на зручність та економію часу. Люди вже не готові годинами стояти в чергах за «дефіцитом». Вони хочуть менше часу проводити в магазині, а натомість більше приділяти його власним інтересам.

Сучасні покупці стали ерудованішими. В епоху інтернету знайти інформацію про продукт стало просто. Часто, приходячи за товаром, споживач уже добре ознайомлений з його характеристиками та замінниками. Він очікує значно більшої обізнаності продавців та консультантів.

Канали дистрибуції. Куди переїхав рітейл?

У 2017 році 10,2% усіх покупок споживачі здійснили онлайн, а це 2304 млрд. доларів США. Прогнозується, що цей показник збільшиться більше ніж удвічі до 2021 року.

Мобільні телефони значною мірою впливають на поведінку покупців всередині магазину та за його межами. Відсоток усіх глобальних веб-сторінок, які обслуговуються на мобільних пристроях, зріс із 0,7% у 2009 році до 52,2% у 2018 році. А п’ята частина всіх онлайн-покупок у США в 2017 році була здійснена за допомогою телефону.

Також через повсюдне використання смартфонів середній рівень уваги покупців знизився з 12 секунд у 2008 році до 8 секунд у 2015. Наприклад, покупці, які чекають на касі магазину, більше схильні дивитись у телефон, ніж на полиці з продуктами. Тепер бізнес воює за увагу покупців з їхніми смартфонами.

З’явився навіть спеціальний термін «мобільна сліпота». Деякі компанії почали розміщувати рекламу на тротуарах, щоб її простіше було побачити людям, які користуються смартфонами під час ходьби. А в німецькому місті Аугсбург встановили світлофори на тротуарах для захисту таких неуважних пішоходів.

Діджиталізація бізнесу

Як діяти бізнесу в сучасних умовах? Відповідь одна – адаптуватись.

Для того, щоб технології стали вашим другом, а не ворогом, слід уже зараз задуматись над їх використанням. Вони повинні сприйматись як засіб вдосконалення, а не підривний чинник.  Діджиталізація може стосуватись як внутрішніх, так і зовнішніх аспектів бізнесу.

До внутрішніх можна віднести вдосконалення продукту (чи послуги), автоматизацію виробництва та інших внутрішніх процесів компанії. Технології дозволяють обробляти великі обсяги даних, і як наслідок ‒ спростити і прискорити роботу. Наприклад, для аналізу викладки продукту використовується розпізнавання зображень. Тепер торговельному представнику вже не потрібно вручну вносити інформацію в спеціальну програму, достатньо лише зробити фото. Алгоритм розпізнає бренд продукту, його ціну та надсилає інформацію до автоматизованої бази даних. В результаті заощаджується 30% часу на відвідування торгової точки, а точність даних складає 98%.

До зовнішніх аспектів відноситься комунікація із партнерами та споживачами. Сучасні технології допомагають поліпшити взаємодію та збільшити кількість інтеракцій. Зараз вже є реальністю те, що чат-бот інформує клієнтів про потенційну нестачу товару, пов’язану зі святами чи іншими подіями в їхньому місті та нагадує, що потрібно збільшити розмір замовлення. Деякі з них навіть аналізують погодні умови, якщо вони можуть вплинути на обсяг продажів. Це актуально для сезонних продуктів, таких, як морозиво чи освіжаючі напої.

Майбутнє починається сьогодні

Насправді не так – майбутнє почалося ще вчора. І ваші конкуренти вже зробили перші кроки у використання діджитал-інструментів. Тому «зараз» ‒ саме час стати на шлях діджиталізації і вивести свій бізнес на новий рівень. Адже тільки вам обирати: йти вперед чи залишитися позаду.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: