fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Концепція «розумного міста» та можливості її реалізації в Україні: опитування й огляд EY

18/ 09/ 2019
  Найпопулярніші сервіси «розумного» міста в Україні: визначення часу прибуття транспорту, е‑петиції, послуги електронного адміністрування та електронні квитки 73% респондентів за останні три роки не помітили змін власних районів у рамках концепції «розумного міста» Мешканці міст найбільше відчувають брак комфорту громадського транспорту, вибору онлайн-послуг, енергозберігаючих технологій КИЇВ, 17 вересень 2019. Фахівці компанії EY підготували огляд глобальних тенденцій у сфері «розумних» міст у рамках проекту з вивчення галузевих трендів, ініційованого спільно з компанією «Київстар». У дослідженні проаналізовано концепцію «розумного міста» та приклади її реалізації, а також представлено результати опитування EY щодо розуміння самої концепції мешканцями українських міст. Олексій Імас, лідер EY Start-up Accelerator в Україні: «Найбільші міста світу за кількістю населення перевищують, іноді у багато разів, цілі країни та стають аренами для неймовірних трансформацій. Стрімка урбанізація і темпи розширення міст змінюють підхід до планування і розвитку їхньої інфраструктури. Як невеликий приклад: за даними Міжнародної організації міграції (МОМ), щотижня в міста мігрує 3 млн осіб – еквівалент нового Мадриду або Буенос-Айресу. Розвиток будівельних технологій дозволив перейти до вертикальної просторової експансії. Значно зросла завантаженість вуличного трафіку, збільшилося інформаційне навантаження і зменшився доступний життєвий простір (available living space) на одного жителя. Водночас, рівень потреб мешканців не просто виріс – він якісно змінився і розширився. У результаті міста й агломерації стикаються з новими викликами, а в жителів з’являються нові очікування від них та нові потреби. Мегаполіси навчаються надавати додаткові послуги своїм мешканцям, намагаючись зробити їхнє життя більш легким, безпечним і комфортним». Згідно з прогнозами ООН, до 2050 року в містах буде проживати 68% населення планети. Для порівняння: зараз у містах проживає 55% населення – 4,2 млрд. За прогнозами до 2030 року з’явиться 43 мегаполіси з населенням понад 10 млн жителів, більшість з яких знаходитимуться в регіонах, що розвиваються. Глобальне стрімке технологічне зростання в галузі телекомунікацій і розширення можливостей інтернету речей (IoT), сенсорних технологій, міжмашинного спілкування, автоматизації та штучного інтелекту сприяє створенню нових рішень для міста і його жителів. Використання аналітики великих даних (big data) дозволяє створювати інфраструктуру, здатну до когнітивного сприйняття, а також систему, що саморегулюється. Але самі тільки технології не можуть здолати соціальні, логістичні й екологічні виклики міст, що зростають. Успішність співпраці підприємців, корпорацій та органів правління буде визначати, наскільки ефективно міста зможуть трансформуватися. Костянтин Вечір, в.о. Директора з розвитку бізнесу на корпоративному ринку, Київстар: «Якщо уявити собі «розумне місто» у вигляді людського тіла, то технології були б нервовою системою, яка реагує на зовнішні запити і забезпечує фізичний та інтелектуальний ресурс. А телекомунікації – це нервові волокна. Швидкий та надійний звязок забезпечує «розумне місто» технологічною інфраструктурою, на базі якої «розумне місто» зростає та розвивається. Київстар протестував мережу інтернету речей - NB IoT - на початку 2019 року. Результати тестування на великих промислових підприємствах показали, що телекомунікації в концепції «розумних міст» - це фундамент для стійкого і збалансованого зростання населеного пункту. Ми як оператор мобільного звязку, робимо не тільки перші кроки в розвитку інфраструктури smart, але й активно ведемо розяснювальну роботу з громадськістю, пояснюємо і розповідаємо, що «розумне місто» це не тільки цифрові послуги, але і більш висока якість життя, до якого ми всі так прагнемо». Результати опитування EY «Сприйняття мешканцями концепції «розумного міста» Команда EY Start-up Accelerator провела опитування серед мешканців міст України з метою визначення того, що саме вони розуміють під концепцією «розумного міста», які компоненти є складовими такої концепції і чи користуються мешканці доступними перевагами «розумного» міста. В онлайн-опитуванні, що проводилося в лютому 2019 року, взяли участь понад 200 осіб. Абсолютну більшість серед респондентів склало населення у віці від 18 до 40 років (92%). Більше відповідей отримано від жінок – 58%. Насамперед, кожен респондент мав обрати 5 пріоритетних варіантів, які, на його думку, найбільше підходять для визначення поняття «розумне місто». Запропоновані варіанти включали як конкретні прояви «розумного» міста (наприклад, «розумна» парковка чи «розумне» освітлення), так і основоположні, більш широкі категорії цього поняття (IT‑інфраструктура, аналітика великих даних тощо). Найбільш популярними серед запропонованих варіантів відповідей виявилися «розумна» утилізація відходів (14,49%) і енергоефективність (13,04%). Далі за кількістю відповідей: IT-інфраструктура, «розумне» освітлення і «розумне» вимірювання використання ресурсів, які отримали практично однакові результати – по ≈10%. Серед доступних цифрових сервісів «розумного» міста, якими користувались мешканці, 23% респондентів обрали сервіс визначення часу прибуття транспорту – ця відповідь виявилась найбільш обираною. Серед інших популярних відповідей: послуги електронного адміністрування, електронні петиції та електронний квиток. Тоді як лише 1% респондентів користувався сервісом «безпечне місто» (відеоспостереження). Менше третини опитаних користуються окремими мобільними додатками. У використанні переважають мобільні додатки, що стосуються громадського транспорту (наприклад, EasyWay і бот київського метрополітену в Telegram). Менше третини респондентів позитивно відповіли на питання про реалізацію концепції «розумного міста» у своєму районі за останні три роки. Серед названих респондентами прикладів позитивних змін: адміністративні онлайн-послуги, можливість запису до лікаря онлайн, табло прибуття громадського транспорту, поява додатку EasyWay, LED-освітлення вулиць. 44 з 56 респондентів, які асоціюють концепцію «розумного міста» з розумним паркінгом (тобто, швидше за все, власники машин) не помічають у своєму районі позитивних змін. Жителі визначають поняття «розумне місто» більш вузькими категоріями, що сьогодні знаходяться на порядку денному в українському суспільстві. Тоді як базисні технології, що дозволяють зробити місто «розумним», не сприймаються як важливі більшістю респондентів. Можна припустити, що населення асоціює поняття «розумне місто» з конкретними сервісами, які вони можуть використовувати. Більшість жителів не помічають проявів «розумного міста» у своєму районі. Сьогодні це поняття в більшій мірі існує в площині дискусій і вимагає структурованого підходу та активного впровадження. Заява про відповідальність Огляд носить суто інформативний характер і не призначений для використання третіми особами. Компанія EY, її партнери, співробітники і представники не гарантують і не заявляють, що інформація, яка міститься в огляді, є достатньою для цілей третіх осіб і відповідає цілям таких осіб, а також не передбачають, що треті особи будуть покладатися на інформацію, що міститься в огляді. Інформація про компанію EY EY є міжнародним лідером із аудиту, оподаткування, супроводу угод і консультування. Наші знання та якість послуг, які ми надаємо, сприяють зміцненню довіри і впевненості на ринках різних країн у всьому світі. Ми формуємо команду видатних лідерів, під чиїм управлінням наш колектив виконує взяті на себе зобовязання. Таким чином, ми робимо суттєвий внесок у поліпшення ділового середовища в інтересах співробітників, клієнтів і суспільства в цілому. Назва EY відноситься до глобальної організації та може відноситися до однієї чи декількох компаній, що входять до складу Ernst & Young Global Limited, кожна з яких є окремою юридичною особою. Ernst & Young Global Limited – юридична особа, створена відповідно до законодавства Великобританії, - є компанією, що обмежена відповідальністю її учасників, і не надає послуг клієнтам. Дізнайтеся більше на сайті: ey.com. Основні напрями діяльності EY Start-up Accelerator Екосистема інновацій України має неймовірний потенціал, який потребує системного підходу для його розкриття. Тому EY Start-up Accelerator готовий до співпраці з компаніями та платформами зі створення спільних акселераційних та інкубаційних програм, а також до надання послуг з діагностики готовності і впровадження інновацій, створення досліджень і опитувань в сфері інновацій, пошуку інноваційних рішень для операційних та адміністративних питань. Окремим напрямом діяльності EY Start-up Accelerator є створення стратегій і адміністрування впровадження інновацій та рішень в рамках концепції «розумне місто». Віримо в те, що тільки за допомогою нових технологій міста майбутнього будуть відповідати на виклики своїх жителів. Контакти: Наталія Летік Старший фахівець із маркетингу Компанія EY в Україні +38 (044) 499 33 64 [email protected]  
  • Найпопулярніші сервіси «розумного» міста в Україні: визначення часу прибуття транспорту, е‑петиції, послуги електронного адміністрування та електронні квитки
  • 73% респондентів за останні три роки не помітили змін власних районів у рамках концепції «розумного міста»
  • Мешканці міст найбільше відчувають брак комфорту громадського транспорту, вибору онлайн-послуг, енергозберігаючих технологій

КИЇВ, 17 вересень 2019. Фахівці компанії EY підготували огляд глобальних тенденцій у сфері «розумних» міст у рамках проекту з вивчення галузевих трендів, ініційованого спільно з компанією «Київстар». У дослідженні проаналізовано концепцію «розумного міста» та приклади її реалізації, а також представлено результати опитування EY щодо розуміння самої концепції мешканцями українських міст.

Олексій Імас, лідер EY Start-up Accelerator в Україні:

«Найбільші міста світу за кількістю населення перевищують, іноді у багато разів, цілі країни та стають аренами для неймовірних трансформацій. Стрімка урбанізація і темпи розширення міст змінюють підхід до планування і розвитку їхньої інфраструктури. Як невеликий приклад: за даними Міжнародної організації міграції (МОМ), щотижня в міста мігрує 3 млн осіб – еквівалент нового Мадриду або Буенос-Айресу.

Розвиток будівельних технологій дозволив перейти до вертикальної просторової експансії. Значно зросла завантаженість вуличного трафіку, збільшилося інформаційне навантаження і зменшився доступний життєвий простір (available living space) на одного жителя. Водночас, рівень потреб мешканців не просто виріс – він якісно змінився і розширився.

У результаті міста й агломерації стикаються з новими викликами, а в жителів з’являються нові очікування від них та нові потреби. Мегаполіси навчаються надавати додаткові послуги своїм мешканцям, намагаючись зробити їхнє життя більш легким, безпечним і комфортним».

Згідно з прогнозами ООН, до 2050 року в містах буде проживати 68% населення планети. Для порівняння: зараз у містах проживає 55% населення – 4,2 млрд. За прогнозами до 2030 року з’явиться 43 мегаполіси з населенням понад 10 млн жителів, більшість з яких знаходитимуться в регіонах, що розвиваються.

Глобальне стрімке технологічне зростання в галузі телекомунікацій і розширення можливостей інтернету речей (IoT), сенсорних технологій, міжмашинного спілкування, автоматизації та штучного інтелекту сприяє створенню нових рішень для міста і його жителів. Використання аналітики великих даних (big data) дозволяє створювати інфраструктуру, здатну до когнітивного сприйняття, а також систему, що саморегулюється.

Але самі тільки технології не можуть здолати соціальні, логістичні й екологічні виклики міст, що зростають. Успішність співпраці підприємців, корпорацій та органів правління буде визначати, наскільки ефективно міста зможуть трансформуватися.

Костянтин Вечір, в.о. Директора з розвитку бізнесу на корпоративному ринку, Київстар:

«Якщо уявити собі «розумне місто» у вигляді людського тіла, то технології були б нервовою системою, яка реагує на зовнішні запити і забезпечує фізичний та інтелектуальний ресурс. А телекомунікації – це нервові волокна. Швидкий та надійний зв’язок забезпечує «розумне місто» технологічною інфраструктурою, на базі якої «розумне місто» зростає та розвивається.

Київстар протестував мережу інтернету речей – NB IoT – на початку 2019 року. Результати тестування на великих промислових підприємствах показали, що телекомунікації в концепції «розумних міст» це фундамент для стійкого і збалансованого зростання населеного пункту. Ми як оператор мобільного зв’язку, робимо не тільки перші кроки в розвитку інфраструктури smart, але й активно ведемо роз’яснювальну роботу з громадськістю, пояснюємо і розповідаємо, що «розумне місто» це не тільки цифрові послуги, але і більш висока якість життя, до якого ми всі так прагнемо».

Результати опитування EY «Сприйняття мешканцями концепції «розумного міста»

Команда EY Start-up Accelerator провела опитування серед мешканців міст України з метою визначення того, що саме вони розуміють під концепцією «розумного міста», які компоненти є складовими такої концепції і чи користуються мешканці доступними перевагами «розумного» міста.

В онлайн-опитуванні, що проводилося в лютому 2019 року, взяли участь понад 200 осіб. Абсолютну більшість серед респондентів склало населення у віці від 18 до 40 років (92%). Більше відповідей отримано від жінок – 58%.

Насамперед, кожен респондент мав обрати 5 пріоритетних варіантів, які, на його думку, найбільше підходять для визначення поняття «розумне місто». Запропоновані варіанти включали як конкретні прояви «розумного» міста (наприклад, «розумна» парковка чи «розумне» освітлення), так і основоположні, більш широкі категорії цього поняття (IT‑інфраструктура, аналітика великих даних тощо).

Найбільш популярними серед запропонованих варіантів відповідей виявилися «розумна» утилізація відходів (14,49%) і енергоефективність (13,04%). Далі за кількістю відповідей: IT-інфраструктура, «розумне» освітлення і «розумне» вимірювання використання ресурсів, які отримали практично однакові результати – по ≈10%.

Серед доступних цифрових сервісів «розумного» міста, якими користувались мешканці, 23% респондентів обрали сервіс визначення часу прибуття транспорту – ця відповідь виявилась найбільш обираною. Серед інших популярних відповідей: послуги електронного адміністрування, електронні петиції та електронний квиток. Тоді як лише 1% респондентів користувався сервісом «безпечне місто» (відеоспостереження).

Менше третини опитаних користуються окремими мобільними додатками. У використанні переважають мобільні додатки, що стосуються громадського транспорту (наприклад, EasyWay і бот київського метрополітену в Telegram).

Менше третини респондентів позитивно відповіли на питання про реалізацію концепції «розумного міста» у своєму районі за останні три роки. Серед названих респондентами прикладів позитивних змін: адміністративні онлайн-послуги, можливість запису до лікаря онлайн, табло прибуття громадського транспорту, поява додатку EasyWay, LED-освітлення вулиць. 44 з 56 респондентів, які асоціюють концепцію «розумного міста» з розумним паркінгом (тобто, швидше за все, власники машин) не помічають у своєму районі позитивних змін.

Жителі визначають поняття «розумне місто» більш вузькими категоріями, що сьогодні знаходяться на порядку денному в українському суспільстві. Тоді як базисні технології, що дозволяють зробити місто «розумним», не сприймаються як важливі більшістю респондентів. Можна припустити, що населення асоціює поняття «розумне місто» з конкретними сервісами, які вони можуть використовувати. Більшість жителів не помічають проявів «розумного міста» у своєму районі. Сьогодні це поняття в більшій мірі існує в площині дискусій і вимагає структурованого підходу та активного впровадження.

Заява про відповідальність

Огляд носить суто інформативний характер і не призначений для використання третіми особами. Компанія EY, її партнери, співробітники і представники не гарантують і не заявляють, що інформація, яка міститься в огляді, є достатньою для цілей третіх осіб і відповідає цілям таких осіб, а також не передбачають, що треті особи будуть покладатися на інформацію, що міститься в огляді.

Інформація про компанію EY

EY є міжнародним лідером із аудиту, оподаткування, супроводу угод і консультування. Наші знання та якість послуг, які ми надаємо, сприяють зміцненню довіри і впевненості на ринках різних країн у всьому світі. Ми формуємо команду видатних лідерів, під чиїм управлінням наш колектив виконує взяті на себе зобов’язання. Таким чином, ми робимо суттєвий внесок у поліпшення ділового середовища в інтересах співробітників, клієнтів і суспільства в цілому.

Назва EY відноситься до глобальної організації та може відноситися до однієї чи декількох компаній, що входять до складу Ernst & Young Global Limited, кожна з яких є окремою юридичною особою. Ernst & Young Global Limited – юридична особа, створена відповідно до законодавства Великобританії, – є компанією, що обмежена відповідальністю її учасників, і не надає послуг клієнтам. Дізнайтеся більше на сайті: ey.com.

Основні напрями діяльності EY Start-up Accelerator

Екосистема інновацій України має неймовірний потенціал, який потребує системного підходу для його розкриття. Тому EY Start-up Accelerator готовий до співпраці з компаніями та платформами зі створення спільних акселераційних та інкубаційних програм, а також до надання послуг з діагностики готовності і впровадження інновацій, створення досліджень і опитувань в сфері інновацій, пошуку інноваційних рішень для операційних та адміністративних питань.

Окремим напрямом діяльності EY Start-up Accelerator є створення стратегій і адміністрування впровадження інновацій та рішень в рамках концепції «розумне місто». Віримо в те, що тільки за допомогою нових технологій міста майбутнього будуть відповідати на виклики своїх жителів.

Контакти:

Наталія Летік

Старший фахівець із маркетингу

Компанія EY в Україні

+38 (044) 499 33 64

[email protected]

 

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: