fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

ЕВА виступає за європейські норми виробництва коньяків

21/ 02/ 2020
  Компанії-члени Асоціації виступили проти ініціативи обов’язкового використання частки вітчизняної сировини при виробництві коньяку в Україні. Такі зміни пропонуються у законопроєкті №2431 від 13 листопада 2019 року зі щорічним зростанням частки використання внутрішньої сировини до 85% з 1 січня 2027 року. Чим аргументується така позиція компаній? По-перше, така вимога суперечить Угоді про асоціацію між Україною та Європейським Союзом. Згідно з однією зі статей Угоди, жодна зі сторін не повинна встановлювати будь-які правила внутрішнього кількісного регулювання щодо вмісту у товарах частки внутрішньої сировини. Окрім цього, автори проєкту Закону у своїй аргументації посилаються на нормативно-правові акти ЄС, які втратили чинність*, або ж на ті, що насправді не містять вимог щодо частки використання сировини, вирощеної у відповідному географічному регіоні, при виробництві коньячного спирту**. Окрім цього, Україна не зможе виготовляти коньяк з 1 січня 2026 року, оскільки це є географічним зазначенням Франції. Тому встановлення норм щодо частки після цієї дати є недоцільним. По-друге, проєкт Закону не передбачає, яким чином встановлюватиметься походження сировини. Враховуючи те, що в Україні відсутній актуальний Виноградний кадастр, буде досить складно з’ясувати походження того чи іншого виноматеріалу. Також, відсутні можливості у державної податкової служби щодо визначення відсотку у готовій продукції вітчизняної сировини. При цьому за порушення вимог встановлюється чималий штраф у розмірі 200 відсотків вартості продукції, але не менше 15000 гривень. По-третє, запропонована ініціатива спотворює конкуренцію на ринку. На переконання бізнесу, така вимога обмежить доступ до ринку нових коньячних виробників, оскільки їм доведеться закуповувати спирти внутрішнього виробництва у достатній кількості у своїх конкурентів, які можуть завищувати ціну або просто відмовляти у такому продажі. Водночас, відкрити нове виробництво коньяку без закупівлі вітчизняних виноматеріалів буде неможливо, оскільки працювати тільки на заготівлю сировини збитково. І наостанок, прийняття даного проєкту Закону  може призвести до втрат державного бюджету та скорочення робочих місць як результат ускладнених умов ведення господарської діяльності. Якщо зупиниться виробництво коньяку, то, за оцінками експертів Асоціації, бюджет недоотримає сотні мільйонів гривень у вигляді податків та зборів, понад 100 мільйонів гривень податків по суміжних виробництвах, а також щомісячний акцизний податок з реалізації рітейлом підакцизних товарів та сплати за ліцензії на право оптової торгівлі алкогольними напоями. Зважаючи на це, експерти Асоціації звертаються до народних депутатів – ініціаторів законопроєкту з проханням сприяти його відхиленню. Сподіваємося, думка бізнесу буде врахована!  * Регламент Ради (ЄС) №479/2008 від 29 квітня 2008 року та Регламент Комісії (ЄС) №607/2009 від 14 липня 2009 року; ** Регламент Європейського Парламенту і Ради (ЄС) №110/2008 від 15 січня 2008 року.  

Компанії-члени Асоціації виступили проти ініціативи обов’язкового використання частки вітчизняної сировини при виробництві коньяку в Україні. Такі зміни пропонуються у законопроєкті №2431 від 13 листопада 2019 року зі щорічним зростанням частки використання внутрішньої сировини до 85% з 1 січня 2027 року.

Чим аргументується така позиція компаній?

По-перше, така вимога суперечить Угоді про асоціацію між Україною та Європейським Союзом. Згідно з однією зі статей Угоди, жодна зі сторін не повинна встановлювати будь-які правила внутрішнього кількісного регулювання щодо вмісту у товарах частки внутрішньої сировини. Окрім цього, автори проєкту Закону у своїй аргументації посилаються на нормативно-правові акти ЄС, які втратили чинність*, або ж на ті, що насправді не містять вимог щодо частки використання сировини, вирощеної у відповідному географічному регіоні, при виробництві коньячного спирту**. Окрім цього, Україна не зможе виготовляти коньяк з 1 січня 2026 року, оскільки це є географічним зазначенням Франції. Тому встановлення норм щодо частки після цієї дати є недоцільним.

По-друге, проєкт Закону не передбачає, яким чином встановлюватиметься походження сировини. Враховуючи те, що в Україні відсутній актуальний Виноградний кадастр, буде досить складно з’ясувати походження того чи іншого виноматеріалу. Також, відсутні можливості у державної податкової служби щодо визначення відсотку у готовій продукції вітчизняної сировини. При цьому за порушення вимог встановлюється чималий штраф у розмірі 200 відсотків вартості продукції, але не менше 15000 гривень.

По-третє, запропонована ініціатива спотворює конкуренцію на ринку. На переконання бізнесу, така вимога обмежить доступ до ринку нових коньячних виробників, оскільки їм доведеться закуповувати спирти внутрішнього виробництва у достатній кількості у своїх конкурентів, які можуть завищувати ціну або просто відмовляти у такому продажі. Водночас, відкрити нове виробництво коньяку без закупівлі вітчизняних виноматеріалів буде неможливо, оскільки працювати тільки на заготівлю сировини збитково.

І наостанок, прийняття даного проєкту Закону  може призвести до втрат державного бюджету та скорочення робочих місць як результат ускладнених умов ведення господарської діяльності. Якщо зупиниться виробництво коньяку, то, за оцінками експертів Асоціації, бюджет недоотримає сотні мільйонів гривень у вигляді податків та зборів, понад 100 мільйонів гривень податків по суміжних виробництвах, а також щомісячний акцизний податок з реалізації рітейлом підакцизних товарів та сплати за ліцензії на право оптової торгівлі алкогольними напоями.

Зважаючи на це, експерти Асоціації звертаються до народних депутатів – ініціаторів законопроєкту з проханням сприяти його відхиленню. Сподіваємося, думка бізнесу буде врахована! 

* Регламент Ради (ЄС) №479/2008 від 29 квітня 2008 року та Регламент Комісії (ЄС) №607/2009 від 14 липня 2009 року;

** Регламент Європейського Парламенту і Ради (ЄС) №110/2008 від 15 січня 2008 року.

 

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: