fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Енергетичний комітет парламенту затвердив законопроект про реструктуризацію «зеленого» тарифу і удосконалення регулювання аукціонів

03/ 07/ 2020
  15 червня 2020 року парламент України зареєстрував урядовий законопроект № 3658 «Про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення умов підтримки виробництва електричної енергії з альтернативних джерел енергії» («Законопроект»). Президент України оголосив цей Законопроект терміновим, і він повинен пройти «прискорену» процедуру. 26 червня 2020 року Комітет з питань паливно-енергетичного комплексу, ядерної політики та ядерної безпеки («Енергетичний комітет») Парламенту підтримав Законопроект. Він націлений на реалізацію «Меморандуму про взаєморозуміння щодо врегулювання проблемних питань у сфері відновлюваної енергетики» («Меморандум»), який був підписаний урядом 10 червня 2020 року з інвесторами, і поліпшення регулювання аукціонів з відновлювальних джерел енергії (ВДЕ). 23 червня 2020 року голова парламентського Енергетичного комітету Андрій Герус зареєстрував альтернативний законопроект № 3658-1. Реалізація Меморандуму Законопроект передбачає такі зміни «зеленого» тарифу: для вітряних електростанцій (ВЕС), введених в експлуатацію з 1 липня 2015 року по 31 грудня 2019 року - зниження «зеленого» тарифу на 7,5%; для ВЕС, введених в експлуатацію з 1 січня 2020 року - зниження «зеленого» тарифу на 2,5%; для сонячних електростанцій (СЕС), введених в експлуатацію з 1 липня 2015 року по 31 грудня 2019 роки (потужність 1 МВт і більше) - зниження «зеленого» тарифу на 15%; для СЕС, введених в експлуатацію з 1 липня 2015 року по 31 грудня 2019 роки (потужність до 1 МВт) - зниження «зеленого» тарифу на 10%; для СЕС, введених в експлуатацію з 1 січня 2020 року по 31 липня 2020 роки (потужність 1 МВт і більше) - зниження «зеленого» тарифу на 2,5%; для СЕС, введених в експлуатацію з 1 січня 2020 роки (потужність до 1 МВт) - зниження «зеленого» тарифу на 2,5%; для СЕС, введених в експлуатацію з 1 серпня 2020 роки (потужність 1 МВт і більше) - зниження «зеленого» тарифу на 60%; граничний тариф для проектів, введених в експлуатацію до 1 липня 2015 року становить 22 євроцента. Законопроект передбачає для компаній стабілізаційне застереження, тобто держава гарантує, що «зелені» тарифи не будуть змінені або скасовані з 1 липня 2020 року по 31 грудня 2029 року. Крім того, Законопроект передбачає поступове введення відповідальності за небаланси виробників електроенергії, що виплачуються ДП «Гарантований покупець». Таким чином, для обєктів з встановленою потужністю менше 1 МВт з 1 січня 2021 року застосовується щорічне збільшення на 10% для досягнення 100% компенсації за небаланси в 2030 році. Для обєктів з потужністю, що перевищує 1 МВт, вводиться відповідальність за небаланси в розмірі 0% до 31 грудня 2020 року, 50% з 2021 року і 100% з 2022 року. Граничний строк вводу в експлуатацію передбачено як в Меморандумі: 31 липня 2020 роки для СЕС; ВЕС не будуть обмежені, і їх будівництво може завершуватися на основі існуючого попереднього договору про купівлі-продажу електричної енергії з відновлюваних джерел енергії (pre-PPA). Зміни режиму аукціонів На додаток до змін, повязаних з Меморандумом, Законопроект вносить деякі зміни щодо режиму аукціонів.  Законопроект встановлює максимальні межі для тарифів, які виробники з ВДЕ можуть отримати під час зелених аукціонів. До 31 грудня 2024 року власники СЕС і ВЕС зможуть отримувати на аукціонах не більше 9 євроцентів за 1 кВт-год. З 1 січня 2025 року максимальний ліміт на аукціонах складе - 8 євроцентів за 1 кВт-год. Для інших виробників електроенергії з ВДЕ, крім СЕС і ВЕС, максимальна межа на аукціонах складе 12 євроцентів за 1 кВт-год. Один кінцевий бенефіціарний власник компаній, що беруть участь в аукціонах, може отримати не більше 35% річних квот, що виставляються на аукціон. Чинне законодавство встановлює цю межу в 25%. Уряд планує визначити області (регіони) для установки нових генеруючих потужностей в рамках щорічних квот аукціону. Уряд може запропонувати земельні ділянки для будівництва обєктів, що виробляють електроенергію з ВДЕ, а також дахів або фасадів будівель, на яких можна буде встановити альтернативну генерацію. Кабінет Міністрів України відповідатиме за встановлення графіку проведення аукціонів на наступний рік. Законопроект скасовує раніше введений виняток для електростанцій з трьома вітровими турбінами, незалежно від встановленої потужності, закріпляючи їх обовязкову участь в аукціонах. Таким чином, після прийняття Законопроекту всі ВЕС потужністю понад 5 МВт повинні будуть брати участь в аукціонах. Однак проекти, які підписали prePPA, можуть реалізовуватися за «зеленим» тарифом. За додатковою інформацією, будь ласка, звертайтеся до партнера Астерс Ярослава Петрова.

15 червня 2020 року парламент України зареєстрував урядовий законопроект № 3658 «Про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення умов підтримки виробництва електричної енергії з альтернативних джерел енергії» («Законопроект»). Президент України оголосив цей Законопроект терміновим, і він повинен пройти «прискорену» процедуру. 26 червня 2020 року Комітет з питань паливно-енергетичного комплексу, ядерної політики та ядерної безпеки («Енергетичний комітет») Парламенту підтримав Законопроект. Він націлений на реалізацію «Меморандуму про взаєморозуміння щодо врегулювання проблемних питань у сфері відновлюваної енергетики» («Меморандум»), який був підписаний урядом 10 червня 2020 року з інвесторами, і поліпшення регулювання аукціонів з відновлювальних джерел енергії (ВДЕ). 23 червня 2020 року голова парламентського Енергетичного комітету Андрій Герус зареєстрував альтернативний законопроект № 3658-1.

Реалізація Меморандуму

Законопроект передбачає такі зміни «зеленого» тарифу:

  • для вітряних електростанцій (ВЕС), введених в експлуатацію з 1 липня 2015 року по 31 грудня 2019 року – зниження «зеленого» тарифу на 7,5%;
  • для ВЕС, введених в експлуатацію з 1 січня 2020 року – зниження «зеленого» тарифу на 2,5%;
  • для сонячних електростанцій (СЕС), введених в експлуатацію з 1 липня 2015 року по 31 грудня 2019 роки (потужність 1 МВт і більше) – зниження «зеленого» тарифу на 15%;
  • для СЕС, введених в експлуатацію з 1 липня 2015 року по 31 грудня 2019 роки (потужність до 1 МВт) – зниження «зеленого» тарифу на 10%;
  • для СЕС, введених в експлуатацію з 1 січня 2020 року по 31 липня 2020 роки (потужність 1 МВт і більше) – зниження «зеленого» тарифу на 2,5%;
  • для СЕС, введених в експлуатацію з 1 січня 2020 роки (потужність до 1 МВт) – зниження «зеленого» тарифу на 2,5%;
  • для СЕС, введених в експлуатацію з 1 серпня 2020 роки (потужність 1 МВт і більше) – зниження «зеленого» тарифу на 60%;
  • граничний тариф для проектів, введених в експлуатацію до 1 липня 2015 року становить 22 євроцента. Законопроект передбачає для компаній стабілізаційне застереження, тобто держава гарантує, що «зелені» тарифи не будуть змінені або скасовані з 1 липня 2020 року по 31 грудня 2029 року.

Крім того, Законопроект передбачає поступове введення відповідальності за небаланси виробників електроенергії, що виплачуються ДП «Гарантований покупець». Таким чином, для об’єктів з встановленою потужністю менше 1 МВт з 1 січня 2021 року застосовується щорічне збільшення на 10% для досягнення 100% компенсації за небаланси в 2030 році. Для об’єктів з потужністю, що перевищує 1 МВт, вводиться відповідальність за небаланси в розмірі 0% до 31 грудня 2020 року, 50% з 2021 року і 100% з 2022 року.

Граничний строк вводу в експлуатацію передбачено як в Меморандумі:

  • 31 липня 2020 роки для СЕС;
  • ВЕС не будуть обмежені, і їх будівництво може завершуватися на основі існуючого попереднього договору про купівлі-продажу електричної енергії з відновлюваних джерел енергії (pre-PPA).

Зміни режиму аукціонів

На додаток до змін, пов’язаних з Меморандумом, Законопроект вносить деякі зміни щодо режиму аукціонів. 

Законопроект встановлює максимальні межі для тарифів, які виробники з ВДЕ можуть отримати під час зелених аукціонів. До 31 грудня 2024 року власники СЕС і ВЕС зможуть отримувати на аукціонах не більше 9 євроцентів за 1 кВт-год. З 1 січня 2025 року максимальний ліміт на аукціонах складе – 8 євроцентів за 1 кВт-год. Для інших виробників електроенергії з ВДЕ, крім СЕС і ВЕС, максимальна межа на аукціонах складе 12 євроцентів за 1 кВт-год.

Один кінцевий бенефіціарний власник компаній, що беруть участь в аукціонах, може отримати не більше 35% річних квот, що виставляються на аукціон. Чинне законодавство встановлює цю межу в 25%.

Уряд планує визначити області (регіони) для установки нових генеруючих потужностей в рамках щорічних квот аукціону. Уряд може запропонувати земельні ділянки для будівництва об’єктів, що виробляють електроенергію з ВДЕ, а також дахів або фасадів будівель, на яких можна буде встановити альтернативну генерацію.

Кабінет Міністрів України відповідатиме за встановлення графіку проведення аукціонів на наступний рік.

Законопроект скасовує раніше введений виняток для електростанцій з трьома вітровими турбінами, незалежно від встановленої потужності, закріпляючи їх обов’язкову участь в аукціонах. Таким чином, після прийняття Законопроекту всі ВЕС потужністю понад 5 МВт повинні будуть брати участь в аукціонах. Однак проекти, які підписали prePPA, можуть реалізовуватися за «зеленим» тарифом.

За додатковою інформацією, будь ласка, звертайтеся до партнера Астерс Ярослава Петрова.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: