fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Для чого бізнесу потрібен комплаєнс та які переваги він несе

05/ 04/ 2021
  Ангеліна Коршун. Юрист контрольно-правового департаменту Європейської Бізнес Асоціації. Сьогодні бізнес-середовищем усе частіше ширяться розмови про необхідність впровадження комплаєнс-функції. При цьому частина бізнес-спільноти досі скептично ставиться до ідеї розбудови комплаєнсу в компанії, оскільки не розуміє цілком переваг на противагу витратам на його впровадження. Причиною може бути той факт, що ці категорії важко співвіднести, оскільки вигоду для компанії складно перевести у фінансовий показник у порівнянні з витратами. Ефект від наявності якісної комплаєнс-програми «розчиняється» в корпоративній структурі компанії, оскільки елементи такого механізму за правильного їхнього впровадження вплітаються в діяльність компанії на всіх її рівнях і проявах. Так, забезпечення правильного функціонування всіх елементів комплаєнс-системи може у підсумку надати цілу низку переваг. Йдеться, наприклад, про відсутність випадків застосування до компанії санкцій чи відповідальності за порушення національного та міжнародного законодавства. Лише один цей фактор має цілу низку позитивних ефектів для корпоративного клімату: компанія не витрачає ресурси на сплату штрафних санкцій, зберігається її репутація як добросовісного представника бізнесу. Налагоджена система комплаєнсу всередині компанії допомагає уникнути судових кейсів та пов’язаних із ними витрат. Насамперед йдеться про фінансові витрати на захист прав чи законних інтересів компанії, втрати часу на підготовку та участь у судових засіданнях. Крім того, за результатами Судового індексу асоціації, рівень довіри до судової системи та оцінка її неупередженості залишають бажати кращого. Відтак, сподіватися на вирішення проблем за фактом їхнього виникнення в суді є не найкращою стратегією. Комплаєнс – це про систему, структурованість та передбачуваність. Наявність корпоративної культури позитивно впливає на операційну діяльність та фінансові показники компанії, сприяє налагодженості бізнес-процесів. Прийняття політик та процедур, які унормовують операційні процеси в компанії, сприяють передбачуваності та послідовності, постійності та зменшенню дискреції працівників при взаємодії з процесами, що містять ризики для компанії. Певною мірою комплаєнс-функція допомагає зберегти ділову репутацію компанії. Ефективна турбота про ділову репутацію – це більше про «запобігання», ніж про «владнання», оскільки нерідко неприємна ситуація запам’ятовується через її суспільний резонанс клієнтами та ринком краще, ніж подальші позитивні кроки для її владнання. Ще одна функція – запобігання комерційному шахрайству. Окрім того, що даний ризик може покриватися відповідною політикою чи процедурою, елементи комплаєнс-системи підвищують проблематичність здійснення недобросовісних дій із власністю компанії її працівниками та іншими особами. Покращення відносин із регулятором та органами державної влади також може бути результатом впровадження компанією кращих практик. Демонстрування добросовісності та прихильності комплаєнс-принципам сприяє формуванню відповідного іміджу компанії в очах контролюючих органів, що може допомогти бізнесу у комунікації з ними. Залученість працівників компанії до процесу управління ризиками може сприяти згуртованості команди. Розуміння співробітників компанії, що кожен із них бере участь у відверненні можливих негативних ситуацій для компанії, необхідність комунікації з питань комплаєнс-ризиків із різними структурними одиницями підприємства сприяють цілісності команди та у цьому контексті тісно переплітаються з HR-процесами в компанії. Замість того, щоб витрачати час на виправлення помилок (фокус на минуле), ефективнішим для компанії буде зосередитися на цілях та шляхах їхнього досягнення і на цьому етапі здійснити їхній ризик-менеджмент (фокус на майбутнє). Отже, комплаєнс-функція запобігає відхиленню від прийнятого компанією курсу на розвиток. Насамкінець, розвинена комплаєнс-функція є суттєвою конкурентною перевагою у бізнесі. Іноземні компанії, міжнародні багатомільярдні корпорації із значним обігом і клієнтською базою зазвичай мають комплаєнс-систему і розглядають компанію як партнера або контрагента із позиції ризиковості співпраці з ним. Відповідно, наявність ефективної комплаєнс-системи в компанії дозволить бути з міжнародними партнерами on the same page. Отже, такі переваги від повноцінного впровадження комплаєнсу компанією мають системний характер. Вигоди від цього можуть мати компанії незалежно від сектору діяльності та статусу. Існує думка, що в Україні впровадження системи комплаєнсу в корпоративну культуру є не надто поширеною практикою. Втім, точних цифр наразі немає. Щоб зрозуміти стан розвитку комплаєнсу в бізнес-середовищі в Україні, незабаром Європейська Бізнес Асоціація планує проведення спільного дослідження «Міжнародний комплаєнс індекс» разом з Міжнародною асоціацією з комплаєнсу (ІСА) та юридичною фірмою «Василь Кісіль і Партнери». Отримані дані допоможуть зрозуміти, чи впроваджує український бізнес повноцінну комплаєнс-систему в своїх компаніях, адже саме це гарантує отримання організацією вищенаведених переваг у бізнесі. Джерело: The Page
Ангеліна Коршун Юрист контрольно-правового департаменту Європейської Бізнес Асоціації
Сьогодні бізнес-середовищем усе частіше ширяться розмови про необхідність впровадження комплаєнс-функції. При цьому частина бізнес-спільноти досі скептично ставиться до ідеї розбудови комплаєнсу в компанії, оскільки не розуміє цілком переваг на противагу витратам на його впровадження.

Причиною може бути той факт, що ці категорії важко співвіднести, оскільки вигоду для компанії складно перевести у фінансовий показник у порівнянні з витратами.

Ефект від наявності якісної комплаєнс-програми «розчиняється» в корпоративній структурі компанії, оскільки елементи такого механізму за правильного їхнього впровадження вплітаються в діяльність компанії на всіх її рівнях і проявах. Так, забезпечення правильного функціонування всіх елементів комплаєнс-системи може у підсумку надати цілу низку переваг.

Йдеться, наприклад, про відсутність випадків застосування до компанії санкцій чи відповідальності за порушення національного та міжнародного законодавства. Лише один цей фактор має цілу низку позитивних ефектів для корпоративного клімату: компанія не витрачає ресурси на сплату штрафних санкцій, зберігається її репутація як добросовісного представника бізнесу.

Налагоджена система комплаєнсу всередині компанії допомагає уникнути судових кейсів та пов’язаних із ними витрат. Насамперед йдеться про фінансові витрати на захист прав чи законних інтересів компанії, втрати часу на підготовку та участь у судових засіданнях. Крім того, за результатами Судового індексу асоціації, рівень довіри до судової системи та оцінка її неупередженості залишають бажати кращого. Відтак, сподіватися на вирішення проблем за фактом їхнього виникнення в суді є не найкращою стратегією.

Комплаєнс – це про систему, структурованість та передбачуваність. Наявність корпоративної культури позитивно впливає на операційну діяльність та фінансові показники компанії, сприяє налагодженості бізнес-процесів. Прийняття політик та процедур, які унормовують операційні процеси в компанії, сприяють передбачуваності та послідовності, постійності та зменшенню дискреції працівників при взаємодії з процесами, що містять ризики для компанії.

Певною мірою комплаєнс-функція допомагає зберегти ділову репутацію компанії. Ефективна турбота про ділову репутацію – це більше про «запобігання», ніж про «владнання», оскільки нерідко неприємна ситуація запам’ятовується через її суспільний резонанс клієнтами та ринком краще, ніж подальші позитивні кроки для її владнання.

Ще одна функція – запобігання комерційному шахрайству. Окрім того, що даний ризик може покриватися відповідною політикою чи процедурою, елементи комплаєнс-системи підвищують проблематичність здійснення недобросовісних дій із власністю компанії її працівниками та іншими особами.

Покращення відносин із регулятором та органами державної влади також може бути результатом впровадження компанією кращих практик. Демонстрування добросовісності та прихильності комплаєнс-принципам сприяє формуванню відповідного іміджу компанії в очах контролюючих органів, що може допомогти бізнесу у комунікації з ними.

Залученість працівників компанії до процесу управління ризиками може сприяти згуртованості команди. Розуміння співробітників компанії, що кожен із них бере участь у відверненні можливих негативних ситуацій для компанії, необхідність комунікації з питань комплаєнс-ризиків із різними структурними одиницями підприємства сприяють цілісності команди та у цьому контексті тісно переплітаються з HR-процесами в компанії.

Замість того, щоб витрачати час на виправлення помилок (фокус на минуле), ефективнішим для компанії буде зосередитися на цілях та шляхах їхнього досягнення і на цьому етапі здійснити їхній ризик-менеджмент (фокус на майбутнє). Отже, комплаєнс-функція запобігає відхиленню від прийнятого компанією курсу на розвиток.

Насамкінець, розвинена комплаєнс-функція є суттєвою конкурентною перевагою у бізнесі. Іноземні компанії, міжнародні багатомільярдні корпорації із значним обігом і клієнтською базою зазвичай мають комплаєнс-систему і розглядають компанію як партнера або контрагента із позиції ризиковості співпраці з ним. Відповідно, наявність ефективної комплаєнс-системи в компанії дозволить бути з міжнародними партнерами on the same page.

Отже, такі переваги від повноцінного впровадження комплаєнсу компанією мають системний характер. Вигоди від цього можуть мати компанії незалежно від сектору діяльності та статусу. Існує думка, що в Україні впровадження системи комплаєнсу в корпоративну культуру є не надто поширеною практикою. Втім, точних цифр наразі немає.

Щоб зрозуміти стан розвитку комплаєнсу в бізнес-середовищі в Україні, незабаром Європейська Бізнес Асоціація планує проведення спільного дослідження «Міжнародний комплаєнс індекс» разом з Міжнародною асоціацією з комплаєнсу (ІСА) та юридичною фірмою «Василь Кісіль і Партнери».

Отримані дані допоможуть зрозуміти, чи впроваджує український бізнес повноцінну комплаєнс-систему в своїх компаніях, адже саме це гарантує отримання організацією вищенаведених переваг у бізнесі.

Джерело: The Page

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: