fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Державна політика воєнного часу та запровадження санкцій – виклики для антикризових команд

04/ 08/ 2022
  Повномасштабна війна сильно вдарила по українському бізнесу. У перші дні державна влада ухвалила чимало термінових рішень, які згодом переглянула, доповнила або взагалі скасувала. На шостому місяці повномасштабного вторгнення цей процес продовжується, адже для збереження економічної стабільності країни необхідна ефективна робота бізнесу. Швидкість змін у законодавчих нормах та їх кількість збивають із пантелику підприємців. Тож EBA Management Development Centre спільно з LIGA ZAKON організували онлайн-захід, де порушили теми законодавчих новацій, які відбулися в Україні з початку воєнного часу, і змін, до яких варто бути уважним найближчим часом. Також говорили про те, що саме санкції означають для бізнесу. Спікеркою заходу була Ірина Петрушкевич – керівниця департаменту виробництва інформації LIGA ZAKON і проєкту ведення з Мінюстом Єдиного державного реєстру нормативно-правових актів. Тим, хто намагався з перших днів не зупиняти робочі процеси, було дуже складно, адже багато питань взагалі не було врегульовано нормативно. І компанія LIGA ZAKON, як ніхто інший, відчула загальну паніку бізнесу з погляду що робити; чим врегульовано; що застосовувати…. Питання почали сипатися звідусіль. Ми не зупиняли свою діяльність ні на день і з перших годин війни продовжили працювати в режимі 24/7, щоб надавати оперативну інформацію та відповідати на найважливіші питання бізнесу, – Ірина Петрушкевич, керівниця департаменту виробництва інформації LIGA ZAKON і проєкту ведення з Мінюстом Єдиного державного реєстру нормативно-правових актів. За словами спікерки, найбільше питань від бізнесу стосувалося проблем персоналу, організації діяльності, порушення зобовязань та оподаткування, тож компанія вирішила зібрати максимум необхідної інформації, повязаної з воєнним станом. Так, у систему ІТ-платформи LIGA360 було впроваджено модуль Воєнний стан, у якому акумулювали найнеобхіднішу інформацію для роботи бізнесу під час війни. Як змінювалося законодавство під час війни, видно у графічних звязках. Законодавчі норми, які б широко регулювали роботу та життя країни під час війни, почали зявлятися вже після введення воєнного стану – до того таких правил роботи та життя країни під час повномасштабної війни було замало. За допомогою графічних звязків у LIGA360 можна побачити, як змінилась ситуація за 5 місяців. Один із перших необхідних документів, який зявився, стосувався форс-мажорних обставин, адже він засвідчив військову агресію рф проти України як обставину непереборної сили, що стала підставою для запровадження воєнного стану, і підтвердив, що зазначені обставини до їх офіційного закінчення є надзвичайними, невідворотними й обєктивними обставинами для субєктів господарської діяльності та/або фізичних осіб за договором. Також ТПП України ухвалила рішення спростити процедуру засвідчення форс-мажорних обставин. Трудові відносини: нововведення воєнного стану. Чимало змін зазнали трудові відносини, зокрема умови роботи й оплати. Так, критичні інфраструктури можуть скористатися правом залучати своїх працівників до роботи 60 годин на тиждень. Святкові дні стали робочими та не оплачуваними додатково, водночас роботу у вихідні потрібно компенсувати, як і в мирний час, – у подвійному розмірі чи наданням іншого дня відпочинку. Чимало роботодавців вдалися до призупинення трудового договору. Утім, згодом і щодо цих відносин із працівниками почали виникати запитання, адже так і не було врегульовано чимало питань: табеляція, стаж тощо. Ірина Петрушкевич зазначила, що в цьому аспекті ще варто чекати на зміни й уточнення. Позитивно сприйняв бізнес новацію щодо середнього заробітку мобілізованим працівникам, яким сьогодні роботодавці можуть оплату не зберігати. Хоча частина бізнесу продовжує виплачувати їм зарплату, щоб не втратити цінних фахівців. Також на цей час немає відповідальності за строки виплати ЗП, але тільки в тому випадку, коли для цього є доказова база. Не можна працювати на території, де немає бойових дій, і не виплачувати зарплату працівникам. Розширили питання щодо звільнення. А саме, доповнили його такими уточненнями, як смерть роботодавця, спрощена система звільнення в зоні активних бойових дій, смерть працівника, визнання його судом безвісно відсутнім або оголошення померлим, неможливість забезпечити працівника роботою (з доказовою базою), а також відсутність працівника та інформації про причини його відсутності понад чотири місяці поспіль. Чимало роботодавців схопилися саме за відсутність працівника та інформації про нього терміном понад чотири місяці. Зловживання було в тому, що роботодавці могли сповістити, що нічого не знають, навмисне ігноруючи повідомлення працівника. Але тут потрібно бути дуже обережним, адже наразі є розяснення, що тепер потрібне підтвердження факту. Тобто працівник може довести, що повідомляв. Так ситуація має всі шанси дійти до суду, – Ірина Петрушкевич, керівниця департаменту виробництва інформації LIGA ZAKON і проєкту ведення з Мінюстом Єдиного державного реєстру нормативно-правових актів. Відпустки під час війни. Щорічну оплачувану відпустку має бути надано працівнику тривалістю 24 дні. Якщо ж її тривалість більша, то різницю днів потрібно надати після закінчення дії воєнного стану. Водночас військові під час призову не мають права на відпустку. Працівнику, що трудиться на обєкті критичної інфраструктури, роботодавець може відмовити у відпустці, якщо йому немає заміни. Виняток становлять відпустки у звязку з вагітністю та пологами, а також для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку. На прохання працівника роботодавець може надавати йому відпустку без збереження заробітної плати, але самовільно відправляти його у відпустку – ні. Зміни щодо оподаткування викликають найбільше питань у бізнесу. На цей час запроваджено 2-відсоткову спрощену систему оподаткування, відновлено реєстрацію в ЄРПН податкових накладних / розрахунків коригування, але водночас і відновлено зупинення їх реєстрації. ПКУ впродовж воєнного стану зазнає постійних змін, проте найбільше їх останнім часом внесено до частини, що стосується ПДВ. Причому центральне місце посідає блокування ПН/РК: за даними дослідження Індексу легкості роботи бухгалтера, 51 % респондентів визнав зміни, повязані з питаннями реєстрації та блокування ПН/РК, такими, що мають найбільше значення. Відновлено бюджетне відшкодування ПДВ, проте це неабияк впливає на процес зупинення реєстрації в ЄРПН податкових накладних / розрахунків коригування. Крім того, до припинення або скасування воєнного стану заборонено зменшувати податкові зобовязання та/або суму бюджетного відшкодування ПДВ за періоди до лютого 2022 року. Відновлено подання звітності та відповідальність за її неподання, за винятком випадків, коли звітність подати неможливо. ФОПи – платники єдиного податку першої та другої груп мають право під час воєнного стану не сплачувати єдиний податок і ЄСВ, а ось решта платників податків має довести неможливість виконання податкового обовязку. Тимчасово запроваджено нульові ставки акцизного податку на певні види товарів. Відповідальність бізнесу за порушення. Не каратимуть штрафами за неподання податкової звітності чи несплату податків у разі неможливості виконувати податковий обовязок (відповідний порядок перебуває на реєстрації в Мінюсті). До припинення або скасування воєнного стану не застосовуватимуть фінансові санкції за порушення, повязані з використанням реєстраторів розрахункових операцій (РРО), крім санкцій за порушення порядку здійснення розрахункових операцій під час продажу підакцизних товарів. Не нараховуватимуть пеню за порушення податкового законодавства внаслідок уведення воєнного стану, а нарахована паня підлягає анулюванню. Не штрафуватимуть бізнес за несвоєчасне оприлюднення фінансової звітності протягом всього воєнного стану, а також ще 3 місяці після. Відшкодування збитків. Відшкодування збитків, заподіяних війною, – питання, яке турбує бізнес, що постраждав внаслідок бойових дій. Порядок Кабміну визначає умови, механізм і процедуру подання інформаційного повідомлення про пошкоджене та знищене нерухоме майно. Його дія поширюється на фізичних і юридичних осіб, нерухомість яких пошкоджена внаслідок бойових дій. Однією з основних проблем у цій ситуації є забезпечення безперешкодного й, головне, безпечного доступу до активів підприємства. Передусім такий доступ потрібен для встановлення фактів знищення, псування чи розкрадання майна. Для цього підприємство обовязково має провести інвентаризацію, адже ця процедура надасть можливість перевірити й задокументувати все. Постає логічне питання: як підрахувати шкоду? Що робити з майном, до якого немає доступу? На жаль, чіткої відповіді в законодавчому полі немає. Формально підприємствам запропоновано лише дочекатися моменту, коли таку інвентаризацію можна буде провести, – Ірина Петрушкевич, керівниця департаменту виробництва інформації LIGA ZAKON і проєкту ведення з Мінюстом Єдиного державного реєстру нормативно-правових актів. Банкрутство підприємств. Банкрутство в умовах воєнного стану – це цивілізований, професійний та етичний інструмент керування бізнес-ризиками. На цей час основним завданням арбітражних керуючих є збереження активів і допомога в релокації підприємств, що перебувають у процесі банкрутства. Вважаємо, що після перемоги України практика банкрутства буде актуальною, як і завжди після криз. І ми розуміємо, що чимало підприємств будуть вимушені скористатися цією процедурою. Основні зміни у процедурі банкрутстві: стала довшою; стала дорожчою; стала більш регульованою законодавством; стала важкодоступною: арбітражний керуючий став оплачуваним на законодавчому рівні й отримав гарантії; набуває популярності інститут банкрутства фізичної особи. Раніше ввести обєкт в банкрутство можна було за 3 місяці, тепер ця процедура займає 1,5 року та більше. Такий шлях був легким способом закрити підприємство. Тепер же процедуру банкрутства використовують як цивілізований, професійний та етичний інструмент керування бізнес-ризиками. І якщо ви розмірковуєте над питанням банкрутства, то раджу дослідити це питання в LIGA360, де є чимало схем, завдяки яким не потрібно буде копирсатися в паперах у пошуках необхідних рішень, – Ірина Петрушкевич, керівниця департаменту виробництва інформації LIGA ZAKON і проєкту ведення з Мінюстом Єдиного державного реєстру нормативно-правових актів. Перевірки бізнесу під час війни. На час дії воєнного стану припинено проведення планових і позапланових заходів державного та ринкового контролю. Винятком є перевірки зростання цін на товари. Дозволено проводити камеральні й фактичні перевірки, а також позапланові перевірки, які проводять на звернення платника про порушення валютного законодавства. З 27 травня норми щодо застосування відповідальності стали лояльніші. Так, за порушення, виявлені під час дії воєнного стану, не каратимуть, якщо податкове правопорушення сталося внаслідок форс-мажору. З 19 липня інспектори праці можуть здійснювати інспектування роботодавців щодо законності припинення трудових договорів і виявлення неоформлених трудових відносин. Санкції: що це значить для бізнесу на практиці. Сьогодні ціна питання порушення санкцій досить висока й може зруйнувати бізнес, якщо бізнес-партнер має проблематичний статус звязків чи взаємодії з резидентами та компаніями, що мають стосунок до російської чи білоруської сторін. Ризики співпраці з таким контрагентом: блокування активів; зупинення або анулювання ліцензій; обмеження фінансових і господарських операцій. Критичними для бізнесу можуть бути зафіксовані зміни у структурі власності незадовго до або після початку війни чи відсутність чіткої інформації про осіб, які обіймають основні керівні посади в компанії. Спричиняє ризики й низька прозорість структури власності аж до бенефіціарних власників. У звязку з уведенням чималої кількості санкцій, підприємцям треба звернути увагу на своїх бізнес-партнерів. Потрібно знати звязки контрагента, контролювати бенефіціарів, застосовувати санкційні комплаєнс-програми. Призначте комплаєнс-офіцера та вносьте санкційні застереження до текстів договорів, особливо в разі ведення зовнішньоекономічної діяльності, а також проведіть аудит своїх контрактних і фінансових зобовязань через призму санкцій. Перевірте своїх партнерів у реєстрах. До прикладу, функціонал LIGA360 дає змогу перевірити контрагента стосовно його звязків, зокрема з рф та рб, відстежити бенефіціарних власників, переглянути історію змін компанії та багато іншої інформації, яка допоможе застерегти бізнес від токсичних звязків, – Ірина Петрушкевич, керівниця департаменту виробництва інформації LIGA ZAKON і проєкту ведення з Мінюстом Єдиного державного реєстру нормативно-правових актів.

Повномасштабна війна сильно вдарила по українському бізнесу. У перші дні державна влада ухвалила чимало термінових рішень, які згодом переглянула, доповнила або взагалі скасувала. На шостому місяці повномасштабного вторгнення цей процес продовжується, адже для збереження економічної стабільності країни необхідна ефективна робота бізнесу.

Швидкість змін у законодавчих нормах та їх кількість збивають із пантелику підприємців. Тож EBA Management Development Centre спільно з LIGA ZAKON організували онлайн-захід, де порушили теми законодавчих новацій, які відбулися в Україні з початку воєнного часу, і змін, до яких варто бути уважним найближчим часом. Також говорили про те, що саме санкції означають для бізнесу.

Спікеркою заходу була Ірина Петрушкевич – керівниця департаменту виробництва інформації LIGA ZAKON і проєкту ведення з Мін’юстом Єдиного державного реєстру нормативно-правових актів.

“Тим, хто намагався з перших днів не зупиняти робочі процеси, було дуже складно, адже багато питань взагалі не було врегульовано нормативно. І компанія LIGA ZAKON, як ніхто інший, відчула загальну паніку бізнесу з погляду “що робити; чим врегульовано; що застосовувати…”. Питання почали сипатися звідусіль. Ми не зупиняли свою діяльність ні на день і з перших годин війни продовжили працювати в режимі 24/7, щоб надавати оперативну інформацію та відповідати на найважливіші питання бізнесу”, – Ірина Петрушкевич, керівниця департаменту виробництва інформації LIGA ZAKON і проєкту ведення з Мін’юстом Єдиного державного реєстру нормативно-правових актів.

За словами спікерки, найбільше питань від бізнесу стосувалося проблем персоналу, організації діяльності, порушення зобов’язань та оподаткування, тож компанія вирішила зібрати максимум необхідної інформації, пов’язаної з воєнним станом. Так, у систему ІТ-платформи LIGA360 було впроваджено модуль “Воєнний стан”, у якому акумулювали найнеобхіднішу інформацію для роботи бізнесу під час війни.

Як змінювалося законодавство під час війни, видно у графічних зв’язках. Законодавчі норми, які б широко регулювали роботу та життя країни під час війни, почали з’являтися вже після введення воєнного стану – до того таких правил роботи та життя країни під час повномасштабної війни було замало. За допомогою графічних зв’язків у LIGA360 можна побачити, як змінилась ситуація за 5 місяців.

Один із перших необхідних документів, який з’явився, стосувався форс-мажорних обставин, адже він засвідчив військову агресію рф проти України як обставину непереборної сили, що стала підставою для запровадження воєнного стану, і підтвердив, що зазначені обставини до їх офіційного закінчення є надзвичайними, невідворотними й об’єктивними обставинами для суб’єктів господарської діяльності та/або фізичних осіб за договором. Також ТПП України ухвалила рішення спростити процедуру засвідчення форс-мажорних обставин.

Трудові відносини: нововведення воєнного стану

Чимало змін зазнали трудові відносини, зокрема умови роботи й оплати. Так, критичні інфраструктури можуть скористатися правом залучати своїх працівників до роботи 60 годин на тиждень. Святкові дні стали робочими та не оплачуваними додатково, водночас роботу у вихідні потрібно компенсувати, як і в мирний час, – у подвійному розмірі чи наданням іншого дня відпочинку.

Чимало роботодавців вдалися до призупинення трудового договору. Утім, згодом і щодо цих відносин із працівниками почали виникати запитання, адже так і не було врегульовано чимало питань: табеляція, стаж тощо. Ірина Петрушкевич зазначила, що в цьому аспекті ще варто чекати на зміни й уточнення.

Позитивно сприйняв бізнес новацію щодо середнього заробітку мобілізованим працівникам, яким сьогодні роботодавці можуть оплату не зберігати. Хоча частина бізнесу продовжує виплачувати їм зарплату, щоб не втратити цінних фахівців.

Також на цей час немає відповідальності за строки виплати ЗП, але тільки в тому випадку, коли для цього є доказова база. Не можна працювати на території, де немає бойових дій, і не виплачувати зарплату працівникам.

Розширили питання щодо звільнення. А саме, доповнили його такими уточненнями, як смерть роботодавця, спрощена система звільнення в зоні активних бойових дій, смерть працівника, визнання його судом безвісно відсутнім або оголошення померлим, неможливість забезпечити працівника роботою (з доказовою базою), а також відсутність працівника та інформації про причини його відсутності понад чотири місяці поспіль.

“Чимало роботодавців схопилися саме за відсутність працівника та інформації про нього терміном понад чотири місяці. Зловживання було в тому, що роботодавці могли сповістити, що нічого не знають, навмисне ігноруючи повідомлення працівника. Але тут потрібно бути дуже обережним, адже наразі є роз’яснення, що тепер потрібне підтвердження факту. Тобто працівник може довести, що повідомляв. Так ситуація має всі шанси дійти до суду”, – Ірина Петрушкевич, керівниця департаменту виробництва інформації LIGA ZAKON і проєкту ведення з Мін’юстом Єдиного державного реєстру нормативно-правових актів.

Відпустки під час війни

Щорічну оплачувану відпустку має бути надано працівнику тривалістю 24 дні. Якщо ж її тривалість більша, то різницю днів потрібно надати після закінчення дії воєнного стану. Водночас військові під час призову не мають права на відпустку.

Працівнику, що трудиться на об’єкті критичної інфраструктури, роботодавець може відмовити у відпустці, якщо йому немає заміни. Виняток становлять відпустки у зв’язку з вагітністю та пологами, а також для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку.

На прохання працівника роботодавець може надавати йому відпустку без збереження заробітної плати, але самовільно відправляти його у відпустку – ні.

Зміни щодо оподаткування викликають найбільше питань у бізнесу

На цей час запроваджено 2-відсоткову спрощену систему оподаткування, відновлено реєстрацію в ЄРПН податкових накладних / розрахунків коригування, але водночас і відновлено зупинення їх реєстрації.

ПКУ впродовж воєнного стану зазнає постійних змін, проте найбільше їх останнім часом внесено до частини, що стосується ПДВ. Причому центральне місце посідає блокування ПН/РК: за даними дослідження Індексу легкості роботи бухгалтера, 51 % респондентів визнав зміни, пов’язані з питаннями реєстрації та блокування ПН/РК, такими, що мають найбільше значення.

Відновлено бюджетне відшкодування ПДВ, проте це неабияк впливає на процес зупинення реєстрації в ЄРПН податкових накладних / розрахунків коригування. Крім того, до припинення або скасування воєнного стану заборонено зменшувати податкові зобов’язання та/або суму бюджетного відшкодування ПДВ за періоди до лютого 2022 року.

Відновлено подання звітності та відповідальність за її неподання, за винятком випадків, коли звітність подати неможливо.

ФОПи – платники єдиного податку першої та другої груп мають право під час воєнного стану не сплачувати єдиний податок і ЄСВ, а ось решта платників податків має довести неможливість виконання податкового обов’язку.

Тимчасово запроваджено нульові ставки акцизного податку на певні види товарів.

Відповідальність бізнесу за порушення

Не каратимуть штрафами за неподання податкової звітності чи несплату податків у разі неможливості виконувати податковий обов’язок (відповідний порядок перебуває на реєстрації в Мін’юсті).

До припинення або скасування воєнного стану не застосовуватимуть фінансові санкції за порушення, пов’язані з використанням реєстраторів розрахункових операцій (РРО), крім санкцій за порушення порядку здійснення розрахункових операцій під час продажу підакцизних товарів.

Не нараховуватимуть пеню за порушення податкового законодавства внаслідок уведення воєнного стану, а нарахована паня підлягає анулюванню.

Не штрафуватимуть бізнес за несвоєчасне оприлюднення фінансової звітності протягом всього воєнного стану, а також ще 3 місяці після.

Відшкодування збитків

Відшкодування збитків, заподіяних війною, – питання, яке турбує бізнес, що постраждав внаслідок бойових дій.

Порядок Кабміну визначає умови, механізм і процедуру подання інформаційного повідомлення про пошкоджене та знищене нерухоме майно. Його дія поширюється на фізичних і юридичних осіб, нерухомість яких пошкоджена внаслідок бойових дій.

“Однією з основних проблем у цій ситуації є забезпечення безперешкодного й, головне, безпечного доступу до активів підприємства. Передусім такий доступ потрібен для встановлення фактів знищення, псування чи розкрадання майна. Для цього підприємство обов’язково має провести інвентаризацію, адже ця процедура надасть можливість перевірити й задокументувати все. Постає логічне питання: як підрахувати шкоду? Що робити з майном, до якого немає доступу? На жаль, чіткої відповіді в законодавчому полі немає. Формально підприємствам запропоновано лише дочекатися моменту, коли таку інвентаризацію можна буде провести”, – Ірина Петрушкевич, керівниця департаменту виробництва інформації LIGA ZAKON і проєкту ведення з Мін’юстом Єдиного державного реєстру нормативно-правових актів.

Банкрутство підприємств

Банкрутство в умовах воєнного стану – це цивілізований, професійний та етичний інструмент керування бізнес-ризиками. На цей час основним завданням арбітражних керуючих є збереження активів і допомога в релокації підприємств, що перебувають у процесі банкрутства. Вважаємо, що після перемоги України практика банкрутства буде актуальною, як і завжди після криз. І ми розуміємо, що чимало підприємств будуть вимушені скористатися цією процедурою.

Основні зміни у процедурі банкрутстві:

  • стала довшою;
  • стала дорожчою;
  • стала більш регульованою законодавством;
  • стала важкодоступною:
  • арбітражний керуючий став оплачуваним на законодавчому рівні й отримав гарантії;
  • набуває популярності інститут банкрутства фізичної особи.

“Раніше ввести об’єкт в банкрутство можна було за 3 місяці, тепер ця процедура займає 1,5 року та більше. Такий шлях був легким способом закрити підприємство. Тепер же процедуру банкрутства використовують як цивілізований, професійний та етичний інструмент керування бізнес-ризиками. І якщо ви розмірковуєте над питанням банкрутства, то раджу дослідити це питання в LIGA360, де є чимало схем, завдяки яким не потрібно буде копирсатися в паперах у пошуках необхідних рішень”, – Ірина Петрушкевич, керівниця департаменту виробництва інформації LIGA ZAKON і проєкту ведення з Мін’юстом Єдиного державного реєстру нормативно-правових актів.

Перевірки бізнесу під час війни

На час дії воєнного стану припинено проведення планових і позапланових заходів державного та ринкового контролю. Винятком є перевірки зростання цін на товари. Дозволено проводити камеральні й фактичні перевірки, а також позапланові перевірки, які проводять на звернення платника про порушення валютного законодавства.

З 27 травня норми щодо застосування відповідальності стали лояльніші. Так, за порушення, виявлені під час дії воєнного стану, не каратимуть, якщо податкове правопорушення сталося внаслідок форс-мажору.

З 19 липня інспектори праці можуть здійснювати інспектування роботодавців щодо законності припинення трудових договорів і виявлення неоформлених трудових відносин.

Санкції: що це значить для бізнесу на практиці

Сьогодні ціна питання порушення санкцій досить висока й може зруйнувати бізнес, якщо бізнес-партнер має проблематичний статус зв’язків чи взаємодії з резидентами та компаніями, що мають стосунок до російської чи білоруської сторін.

Ризики співпраці з таким контрагентом:

  • блокування активів;
  • зупинення або анулювання ліцензій;
  • обмеження фінансових і господарських операцій.

Критичними для бізнесу можуть бути зафіксовані зміни у структурі власності незадовго до або після початку війни чи відсутність чіткої інформації про осіб, які обіймають основні керівні посади в компанії. Спричиняє ризики й низька прозорість структури власності аж до бенефіціарних власників.

“У зв’язку з уведенням чималої кількості санкцій, підприємцям треба звернути увагу на своїх бізнес-партнерів. Потрібно знати зв’язки контрагента, контролювати бенефіціарів, застосовувати санкційні комплаєнс-програми. Призначте комплаєнс-офіцера та вносьте санкційні застереження до текстів договорів, особливо в разі ведення зовнішньоекономічної діяльності, а також проведіть аудит своїх контрактних і фінансових зобов’язань через призму санкцій. Перевірте своїх партнерів у реєстрах. До прикладу, функціонал LIGA360 дає змогу перевірити контрагента стосовно його зв’язків, зокрема з рф та рб, відстежити бенефіціарних власників, переглянути історію змін компанії та багато іншої інформації, яка допоможе застерегти бізнес від токсичних зв’язків, – Ірина Петрушкевич, керівниця департаменту виробництва інформації LIGA ZAKON і проєкту ведення з Мін’юстом Єдиного державного реєстру нормативно-правових актів.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: