fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Чим загрожує виведення медичних виробів з-під дії Закону України «Про публічні закупівлі»?

15/ 01/ 2020
  Європейська Бізнес Асоціація стурбована проектом Закону України №2563[1], що був зареєстрований Верховною Радою України 10 грудня 2019 року. У ньому запропоновано вивести медичні вироби з-під дії Закону України «Про публічні закупівлі». Іншими словами, учасникам торгів з медичних виробів запропоновано не використовувати веб-портал Прозорро для здійснення закупівель. На жаль, така ініціатива може призвести до корупційних ризиків. Набуття чинності відповідним положенням законопроекту перенесло б закупівлю медичних виробів у непрозору площину. По суті, саме поняття «торгів» було б під питанням  – адже, учасникам достатньо було б лише укласти відповідний договір, а процес вибору оптимального постачальника необхідної продукції був би неконтрольований. На переконання експертів Асоціації, фінансові збитки держави через неефективні витрати коштів державного бюджету стали б найбільш вірогідним результатом цієї законодавчої ініціативи. Також, про подальше вдосконалення системи «Прозорро» та розвиток конкуренції серед виробників медичних виробів годі було б і говорити.   Наведемо деякі дані з Прозорро. В результаті торгів 2019 року за відкритою процедурою було укладено договорів на суму 8,19 млрд.грн. на товари з групи «33100000-1 Медичне обладнання»[2]. При цьому очікувана вартість за відповідними лотами в цій групі становила 8,85 млрд грн. Це свідчить про річну економію в результаті тендерних процедур за цією категорією продукції у розмірі приблизно 660 млн грн. Чи зможуть державні та комунальні заклади охорони здоров’я забезпечити такий самий або більший розмір зекономлених коштів за відсутності  публічних торгів? Питання риторичне.   На жаль, у супровідних документах до законопроекту відсутнє обґрунтування запропонованої зміни. Тож, незрозумілими залишаються підстави.  Зауважимо також, що термін «вироби медичного призначення», який використаний у законопроекті, не вживається у чинному законодавстві України.  Відтак, очевидною є потреба у додатковому аналізі редакції законопроекту. Комітет з охорони здоров’я Асоціації звернувся до народних депутатів України – ініціаторів законопроекту - з проханням про його доопрацювання і вилучення відповідного положення. Компанії Комітету Асоціації виступають за відкриті, зрозумілі, однозначні і прозорі правила. Ми сподіваємось, що ризики буде усунено, і ринок медичних виробів в Україні продовжуватиме розвиватись в умовах прозорої конкуренції. [1]  http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?id=&pf3511=67589 [2] За даними порталу bi.prozorro.org

Європейська Бізнес Асоціація стурбована проектом Закону України №2563[1], що був зареєстрований Верховною Радою України 10 грудня 2019 року. У ньому запропоновано вивести медичні вироби з-під дії Закону України «Про публічні закупівлі». Іншими словами, учасникам торгів з медичних виробів запропоновано не використовувати веб-портал Прозорро для здійснення закупівель.

На жаль, така ініціатива може призвести до корупційних ризиків. Набуття чинності відповідним положенням законопроекту перенесло б закупівлю медичних виробів у непрозору площину. По суті, саме поняття «торгів» було б під питанням  – адже, учасникам достатньо було б лише укласти відповідний договір, а процес вибору оптимального постачальника необхідної продукції був би неконтрольований.

На переконання експертів Асоціації, фінансові збитки держави через неефективні витрати коштів державного бюджету стали б найбільш вірогідним результатом цієї законодавчої ініціативи. Також, про подальше вдосконалення системи «Прозорро» та розвиток конкуренції серед виробників медичних виробів годі було б і говорити.  

Наведемо деякі дані з Прозорро. В результаті торгів 2019 року за відкритою процедурою було укладено договорів на суму 8,19 млрд.грн. на товари з групи «33100000-1 Медичне обладнання»[2]. При цьому очікувана вартість за відповідними лотами в цій групі становила 8,85 млрд грн. Це свідчить про річну економію в результаті тендерних процедур за цією категорією продукції у розмірі приблизно 660 млн грн. Чи зможуть державні та комунальні заклади охорони здоров’я забезпечити такий самий або більший розмір зекономлених коштів за відсутності  публічних торгів? Питання риторичне.  

На жаль, у супровідних документах до законопроекту відсутнє обґрунтування запропонованої зміни. Тож, незрозумілими залишаються підстави.  Зауважимо також, що термін «вироби медичного призначення», який використаний у законопроекті, не вживається у чинному законодавстві України.  Відтак, очевидною є потреба у додатковому аналізі редакції законопроекту.

Комітет з охорони здоров’я Асоціації звернувся до народних депутатів України – ініціаторів законопроекту – з проханням про його доопрацювання і вилучення відповідного положення. Компанії Комітету Асоціації виступають за відкриті, зрозумілі, однозначні і прозорі правила. Ми сподіваємось, що ризики буде усунено, і ринок медичних виробів в Україні продовжуватиме розвиватись в умовах прозорої конкуренції.

[1]  http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?id=&pf3511=67589

[2] За даними порталу bi.prozorro.org

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: