fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Бізнес звертає увагу на можливе відновлення попередньої редакції Правил плавання і лоцманського проведення суден всупереч чинному законодавству

23/ 10/ 2019
  Європейська Бізнес Асоціація занепокоєна можливим відновленням попередньої редакції Правил плавання і лоцманського проведення суден всупереч чинному законодавству. Зокрема, мова йде про можливі спроби скасування чинної редакції Правил плавання і лоцманського проведення суден у північно-західній частині Чорного моря, Бузько-Дніпровсько-лиманському та Херсонському морському каналах. Так, протягом останніх років експерти Асоціації неодноразово зверталися до Уряду з проханням доопрацювати Правила з метою лібералізації правил судноплавства без зниження рівня безпеки для бізнес-спільноти. Варто зауважити, що бізнес було почуто, 2-го січня 2018 Міністерством інфраструктури України було прийнято Наказ №2, яким внесено зміни до Правил. Затверджені зміни було спрямовано на поліпшення інвестиційного клімату в Миколаївській та Херсонській областях, адже вони передбачають: збільшення максимально допустимих габаритів суден, які можуть проходити по каналах; зменшення обмежень щодо цілодобового і двостороннього руху суден, практично повне скасування вимог щодо обов’язкового буксирного забезпечення, що, в свою чергу, зменшує витрати судновласників та фрахтувальників морських суден і робить українські товари, що експортуються з Миколаївського та Херсонського морських портів більш конкурентоспроможними на світових ринках. Однак, наразі, фактично, Наказ №2 є скасованим і бізнес із пересторогами відноситься до можливого відновлення в дії Правил у попередній редакції, тобто Наказу №655. Зазначена ситуація має негативний вплив на компанії, які відвантажують товари через Миколаївський  та Херсонський морські порти, які уклали контракти з іноземними контрагентами, в яких передбачені граничні розміри морських суден, що мають використовуватися для виконання таких контрактів. Непередбачуване обмеження розмірів морських суден з боку морських портів, без сумніву, призведе до неможливості виконання вже укладених контрактів та до значних збитків з боку бізнесу, як фінансових, так і репутаційних. Водночас, бізнес-спільнота звертає увагу на те, що за чинним законодавством України, визнання таким, що втратив чинність, нормативного акта чи його скасування не поновлює дію актів, які ним скасовані або визнані такими, що втратили чинність. Також дія нормативного акта поновлюється шляхом прийняття аналогічного нового акта або нового акта, що містить спеціальну норму про відновлення дії попереднього акта та визначення спеціального порядку такого відновлення відповідних правовідносин. Тож чинне законодавство та судова практика України не передбачають жодних випадків поняття «відновлення» в силі норм, які у встановленому порядку втратили чинність. Європейська Бізнес Асоціація акцентує увагу влади на цю ситуацію та сподівається, що найближчим часом її вдасться вирішити. Адже бізнес виступає за прозорі правила ведення бізнесу та за дотримання законодавства усіма суб’єктами правового поля.

Європейська Бізнес Асоціація занепокоєна можливим відновленням попередньої редакції Правил плавання і лоцманського проведення суден всупереч чинному законодавству. Зокрема, мова йде про можливі спроби скасування чинної редакції Правил плавання і лоцманського проведення суден у північно-західній частині Чорного моря, Бузько-Дніпровсько-лиманському та Херсонському морському каналах.

Так, протягом останніх років експерти Асоціації неодноразово зверталися до Уряду з проханням доопрацювати Правила з метою лібералізації правил судноплавства без зниження рівня безпеки для бізнес-спільноти. Варто зауважити, що бізнес було почуто, 2-го січня 2018 Міністерством інфраструктури України було прийнято Наказ №2, яким внесено зміни до Правил.

Затверджені зміни було спрямовано на поліпшення інвестиційного клімату в Миколаївській та Херсонській областях, адже вони передбачають:

  • збільшення максимально допустимих габаритів суден, які можуть проходити по каналах;
  • зменшення обмежень щодо цілодобового і двостороннього руху суден,
  • практично повне скасування вимог щодо обов’язкового буксирного забезпечення,

що, в свою чергу, зменшує витрати судновласників та фрахтувальників морських суден і робить українські товари, що експортуються з Миколаївського та Херсонського морських портів більш конкурентоспроможними на світових ринках.

Однак, наразі, фактично, Наказ №2 є скасованим і бізнес із пересторогами відноситься до можливого відновлення в дії Правил у попередній редакції, тобто Наказу №655.

Зазначена ситуація має негативний вплив на компанії, які відвантажують товари через Миколаївський  та Херсонський морські порти, які уклали контракти з іноземними контрагентами, в яких передбачені граничні розміри морських суден, що мають використовуватися для виконання таких контрактів.

Непередбачуване обмеження розмірів морських суден з боку морських портів, без сумніву, призведе до неможливості виконання вже укладених контрактів та до значних збитків з боку бізнесу, як фінансових, так і репутаційних.

Водночас, бізнес-спільнота звертає увагу на те, що за чинним законодавством України, визнання таким, що втратив чинність, нормативного акта чи його скасування не поновлює дію актів, які ним скасовані або визнані такими, що втратили чинність. Також дія нормативного акта поновлюється шляхом прийняття аналогічного нового акта або нового акта, що містить спеціальну норму про відновлення дії попереднього акта та визначення спеціального порядку такого відновлення відповідних правовідносин.

Тож чинне законодавство та судова практика України не передбачають жодних випадків поняття «відновлення» в силі норм, які у встановленому порядку втратили чинність.

Європейська Бізнес Асоціація акцентує увагу влади на цю ситуацію та сподівається, що найближчим часом її вдасться вирішити. Адже бізнес виступає за прозорі правила ведення бізнесу та за дотримання законодавства усіма суб’єктами правового поля.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: