fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Бізнес закликає не повертатися до попередньої практики перевірки суден

12/ 06/ 2020
  Компанії-члени Комітету з логістики Європейської Бізнес Асоціації занепокоєні нещодавньою заявою нового очільника Держекоінспекції щодо необхідності відновлення безперешкодного доступу інспекторів до портових зон для здійснення контролю забруднення акваторій. Проблема діяльності Держекоінспекції в портах, зокрема, неправомірних перевірок суден, порушувалася представниками портової галузі неодноразово протягом останніх кількох років. Нагадаємо, що Урядом України лише у липні-серпні 2019 року було затверджено два відповідних Порядки – щодо  взаємодії ДП «АМПУ» та Держекоінспекції із забезпечення дотримання законодавства про охорону навколишнього природного середовища у разі виявлення випадків скидання суднами забруднюючих речовин у межах акваторії порту та щодо перевірки суден, взяття проб води та проведення їх аналізу. З цього часу було визначено чіткий та єдиний алгоритм перевірок та встановлено вимоги до процедури їх проведення, а також визначено дії АМПУ та державних інспекторів з охорони навколишнього природного середовища при встановленні факту забруднення. Світлана Михайловська. Заступник директора з представництва інтересів компаній-членів Асоціації. Успішна реалізація зазначених актів сприяла налагодженню взаємодії та встановленню чітких дій державних інспекторів та представників АМПУ у випадках виявлення скидання суднами забруднюючих речовин у межах акваторії порту. Ці акти також забезпечують ефективне виконання міжнародних зобов’язань України у сфері охорони навколишнього природного середовища, що випливають із членства України в міжнародних організаціях, діяльність яких пов’язана з морським та річковим транспортом, торговельним мореплавством. Враховуючи ситуацію з безпідставним втручанням морських екоінспекторів, що відбувалася довгий час у портах України, численних позовів з боку бізнесу щодо необґрунтованих стягнень з суден, компанії-члени Асоціації мають перестороги з приводу повернення додаткових повноважень інспекторам на територіях порту. Ольга Копійка. Співголова Комітету з логістики Асоціації. Для повноцінного функціонування механізму перевірки суден та призначення відповідного відшкодування, у разі виявлення порушень, залишається необхідною розробка та затвердження Порядку обчислення розміру відшкодування та сплати збитків, заподіяних внаслідок забруднення із суден, кораблів та інших плавучих засобів територіальних і внутрішніх морських вод України. Експерти Асоціації активно долучалися до роботи над підготовкою нормативно-правових актів щодо екологічного контролю у морських портах та порядку взаємодії ДП «АМПУ» та Держекоінспекції у разі виявлення випадків скидання суднами забруднюючих речовин у межах акваторії порту та готові надавати експертну підтримку й надалі при розробці Порядку обчислення розміру відшкодування.  

Компанії-члени Комітету з логістики Європейської Бізнес Асоціації занепокоєні нещодавньою заявою нового очільника Держекоінспекції щодо необхідності відновлення безперешкодного доступу інспекторів до портових зон для здійснення контролю забруднення акваторій. Проблема діяльності Держекоінспекції в портах, зокрема, неправомірних перевірок суден, порушувалася представниками портової галузі неодноразово протягом останніх кількох років.

Нагадаємо, що Урядом України лише у липні-серпні 2019 року було затверджено два відповідних Порядки – щодо  взаємодії ДП «АМПУ» та Держекоінспекції із забезпечення дотримання законодавства про охорону навколишнього природного середовища у разі виявлення випадків скидання суднами забруднюючих речовин у межах акваторії порту та щодо перевірки суден, взяття проб води та проведення їх аналізу.

З цього часу було визначено чіткий та єдиний алгоритм перевірок та встановлено вимоги до процедури їх проведення, а також визначено дії АМПУ та державних інспекторів з охорони навколишнього природного середовища при встановленні факту забруднення.

Світлана Михайловська Заступник директора з представництва інтересів компаній-членів Асоціації
Успішна реалізація зазначених актів сприяла налагодженню взаємодії та встановленню чітких дій державних інспекторів та представників АМПУ у випадках виявлення скидання суднами забруднюючих речовин у межах акваторії порту. Ці акти також забезпечують ефективне виконання міжнародних зобов’язань України у сфері охорони навколишнього природного середовища, що випливають із членства України в міжнародних організаціях, діяльність яких пов’язана з морським та річковим транспортом, торговельним мореплавством.

Враховуючи ситуацію з безпідставним втручанням морських екоінспекторів, що відбувалася довгий час у портах України, численних позовів з боку бізнесу щодо необґрунтованих стягнень з суден, компанії-члени Асоціації мають перестороги з приводу повернення додаткових повноважень інспекторам на територіях порту.

Ольга Копійка Співголова Комітету з логістики Асоціації
Для повноцінного функціонування механізму перевірки суден та призначення відповідного відшкодування, у разі виявлення порушень, залишається необхідною розробка та затвердження Порядку обчислення розміру відшкодування та сплати збитків, заподіяних внаслідок забруднення із суден, кораблів та інших плавучих засобів територіальних і внутрішніх морських вод України.

Експерти Асоціації активно долучалися до роботи над підготовкою нормативно-правових актів щодо екологічного контролю у морських портах та порядку взаємодії ДП «АМПУ» та Держекоінспекції у разі виявлення випадків скидання суднами забруднюючих речовин у межах акваторії порту та готові надавати експертну підтримку й надалі при розробці Порядку обчислення розміру відшкодування.

 

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: