fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Бізнес закликає доопрацювати законопроєкт «Про управління відходами» до другого читання  

09/ 11/ 2021
  Про це повідомляє Європейська Бізнес Асоціація у зверненні до авторів законопроєкту «Про управління відходами» №2207-1-д. Експерти Асоціації вже багато років беруть участь в розробці реформи управління відходами в Україні, яка просувається досить повільними темпами. Розгляд рамкового законопроєкту «Про управління відходами» №2207-1-д постійно відкладається, а остання редакція його тексту до другого читання досі офіційно не опублікована.    Зважаючи на це, бізнес закликає пришвидшити доопрацювання та прийняття законопроєкту №2207-1-д, а також залучити бізнес-спільноту до його обговорення в рамках засідань Комітету ВРУ з питань екологічної політики та природокористування до його винесення на голосування на друге читання.    Експерти Асоціації ознайомилися з фінальним текстом законопроєкту, отриманим у робочому порядку, та висловлюють вдячність як за можливість з ним ознайомитись, та к і за врахування в ньому ряду пропозицій Асоціації, наприклад, виключення з його положень можливості введення екологічного податку як альтернативи розширеній відповідальності виробника (надалі – РВВ). Водночас бізнес має низку коментарів та пропозицій до поточного тексту документу, що стосуються системи РВВ, положень про перехід власності на відходи, повноважень органів місцевого самоврядування, визначення деяких термінів щодо типів відходів та інше.   Окрему увагу компанії-члени Асоціації звертають на питання, пов’язані з управлінням промисловими відходами. Бізнес вітає рішення виключити зі сфери дії законопроєкту операцій з металобрухтом, як таким що є цінною сировиною для української промисловості. Однак у редакції документу з’явилося поняття «відходи металу», яке може призвести до розбіжностей у трактуванні законодавчих норм дозвільними та контролюючими органми, які можуть розуміти металобрухт як «відходи металу». Схожа проблема може виникнути і щодо застосування одночасно різних законодавчих вимог до побічних продуктів виробництва чорних металів (шлаків, шламі, окалин, скрапу тощо), тому доцільно було б їх також вивести з-під дії законопроєкту, звісно, за умови їх відповідності встановленим вимогам до продукції.  В контексті встановлення загальної рамки управління відходами, у новій редакції законопроєкту не завжди враховується специфіка промислових відходів. Наприклад, у питаннях попереднього зберігання відходів, обов’язків утворювачів таких відходів, вимоги до видалення промислових відходів на полігонах, тощо.  Також у законопроєкті наразі відсутні дієві стимули для компаній, які використовують вторинну сировину замість первинних ресурсів. Хоча документ міг би окреслити пріоритет вторинної сировини над первинною відповідно до концепції циркулярної економіки.  Врахування коментарів від бізнесу є важливим для побудови ефективної роботи РВВ, управління промисловими відходами та розвитком принципів замкненого циклу на основі узгодження українського законодавства із європейськими практиками. Тож Європейська Бізнес Асоціація сподівається на доопрацювання законопроєкту №2207-1-д до другого читання за участі представників спільноти. Водночас, враховуючи надзвичайну важливість рамкового закону, Асоціація закликає не зволікати з його розглядом та прийняттям для подальшого розвитку секторальних напрямків у сфері поводження з відходами.      Більш оперативно про новини Асоціації можна дізнатися на нашому Telegram-каналі – EBAUkraine.

Про це повідомляє Європейська Бізнес Асоціація у зверненні до авторів законопроєкту «Про управління відходами» №2207-1-д. Експерти Асоціації вже багато років беруть участь в розробці реформи управління відходами в Україні, яка просувається досить повільними темпами. Розгляд рамкового законопроєкту «Про управління відходами» №2207-1-д постійно відкладається, а остання редакція його тексту до другого читання досі офіційно не опублікована.   

Зважаючи на це, бізнес закликає пришвидшити доопрацювання та прийняття законопроєкту №2207-1-д, а також залучити бізнес-спільноту до його обговорення в рамках засідань Комітету ВРУ з питань екологічної політики та природокористування до його винесення на голосування на друге читання.   

Експерти Асоціації ознайомилися з фінальним текстом законопроєкту, отриманим у робочому порядку, та висловлюють вдячність як за можливість з ним ознайомитись, та к і за врахування в ньому ряду пропозицій Асоціації, наприклад, виключення з його положень можливості введення екологічного податку як альтернативи розширеній відповідальності виробника (надалі – РВВ). Водночас бізнес має низку коментарів та пропозицій до поточного тексту документу, що стосуються системи РВВ, положень про перехід власності на відходи, повноважень органів місцевого самоврядування, визначення деяких термінів щодо типів відходів та інше.  

Окрему увагу компанії-члени Асоціації звертають на питання, пов’язані з управлінням промисловими відходами. Бізнес вітає рішення виключити зі сфери дії законопроєкту операцій з металобрухтом, як таким що є цінною сировиною для української промисловості. Однак у редакції документу з’явилося поняття «відходи металу», яке може призвести до розбіжностей у трактуванні законодавчих норм дозвільними та контролюючими органми, які можуть розуміти металобрухт як «відходи металу». Схожа проблема може виникнути і щодо застосування одночасно різних законодавчих вимог до побічних продуктів виробництва чорних металів (шлаків, шламі, окалин, скрапу тощо), тому доцільно було б їх також вивести з-під дії законопроєкту, звісно, за умови їх відповідності встановленим вимогам до продукції. 

В контексті встановлення загальної рамки управління відходами, у новій редакції законопроєкту не завжди враховується специфіка промислових відходів. Наприклад, у питаннях попереднього зберігання відходів, обов’язків утворювачів таких відходів, вимоги до видалення промислових відходів на полігонах, тощо. 

Також у законопроєкті наразі відсутні дієві стимули для компаній, які використовують вторинну сировину замість первинних ресурсів. Хоча документ міг би окреслити пріоритет вторинної сировини над первинною відповідно до концепції циркулярної економіки. 

Врахування коментарів від бізнесу є важливим для побудови ефективної роботи РВВ, управління промисловими відходами та розвитком принципів замкненого циклу на основі узгодження українського законодавства із європейськими практиками. Тож Європейська Бізнес Асоціація сподівається на доопрацювання законопроєкту №2207-1-д до другого читання за участі представників спільноти. Водночас, враховуючи надзвичайну важливість рамкового закону, Асоціація закликає не зволікати з його розглядом та прийняттям для подальшого розвитку секторальних напрямків у сфері поводження з відходами.   

 

Більш оперативно про новини Асоціації можна дізнатися на нашому Telegram-каналі – EBAUkraine.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: