fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Бізнес сподівається на якнайшвидше прийняття законопроєкту «Маски-шоу стоп 3»

10/ 02/ 2020
  Європейська Бізнес Асоціація вітає проєкт Закону №2740 «Маски-шоу стоп 3» (щодо вдосконалення порядку застосування окремих заходів забезпечення кримінального провадження) як такий, що дозволить знизити ризики вчинення корупційних правопорушень посадовими особами слідчих органів та органів прокуратури, збалансовано підвищити захищеність законних прав бізнесу у разі здійснення слідчих дій по відношенню до них, максимально зберегти доказову базу в судовому процесі, тощо.  Якщо подивитись на досвід минулих років на прикладі ІТ компаній, часом бізнес зазнавав перевірок з вилученням обладнання і серверів, що, очевидно, значно впливало на роботу: порушувало дедлайни перед замовником, заморожувало роботу тощо. Це, в свою чергу, призводило до репутаційних та іміджевих втрат як для компанії, так і для індустрії та країни в цілому. До прикладу, минулого року, зі свідчення одного з бізнесів, вилучення 110 жорстких дисків з комп’ютерів, 6 офісних та 10 особистих ноутбуків призвело до прямих збитків у понад $30 000, а непрямі, через порушення дедлайнів перед замовниками – перевищували $100 000. Крім цього, такі неправомірні дії з боку правоохоронних органів призводять до порушення Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод від 20 березня 1952 року. Адже, відповідно до Статті 1 Додаткового протоколу до Конвенції, кожна фізична або юридична особа має право мирно володіти своїм майном. Ніхто не може бути позбавлений свого майна інакше як в інтересах суспільства і на умовах, передбачених законом або загальними принципами міжнародного права. Ольга Куничак. Менеджер ІТ комітету Європейської Бізнес Асоціації. Доки бізнес перебуває під прицілом правоохоронних органів і доки існує загроза безпеці його ведення в Україні, яка виникає через не ефективну роботу правоохоронних органів, це стримуватиме прихід до країни зарубіжних компаній. Адже правоохоронна система – це основа, що закладає фундамент для рівних правил гри в країні. Так, серед ключових змін, передбачених законопроєктом йдеться про: Заборону вилучення серверів або інших носіїв електронної інформації (дані пристрої максимально чітко описані у новому проєкті Закону: усі види комп’ютерів, мобільні телефони, планшети, модеми, принтери тощо), за умови, що вони не є речовими доказами у кримінальному провадженні. Можливість скопіювати інформацію, потрібну для правоохоронних органів, без вилучення правоохоронцями самого носія. Результати копіювання інформації фіксуються у відповідному протоколі, що має містити опис усієї знятої інформації. Копія цього протоколу вручається особі, якій належить пристрій, з якого здійснено копіювання інформації, чи його представнику. Кримінальну відповідальність правоохоронних органів за умисні незаконні дії. Тому, ІТ комітет Європейської Бізнес Асоціації сподівається на оперативне прийняття законопроєкту «Маски шоу стоп 3». Адже важлива річ, на яку звертає увагу інвестор – стабільність ведення і захищеність бізнесу від тиску з боку силових структур. Тож варто, найперше, на законодавчому рівні викорінити цю проблему задля забезпечення безперебійної діяльності бізнесу на практиці та формування позитивного іміджу на міжнародній арені. Водночас, аби прозорий бізнес відчував свою законодавчу захищеність. Нагадаємо, що стимулювання інвестиційної привабливості України загалом та регіонів є одним з головних пріоритетів для бізнесу на 2020 рік, про що раніше наголошувала Європейська Бізнес Асоціація раніше.

Європейська Бізнес Асоціація вітає проєкт Закону №2740 «Маски-шоу стоп 3» (щодо вдосконалення порядку застосування окремих заходів забезпечення кримінального провадження) як такий, що дозволить знизити ризики вчинення корупційних правопорушень посадовими особами слідчих органів та органів прокуратури, збалансовано підвищити захищеність законних прав бізнесу у разі здійснення слідчих дій по відношенню до них, максимально зберегти доказову базу в судовому процесі, тощо. 

Якщо подивитись на досвід минулих років на прикладі ІТ компаній, часом бізнес зазнавав перевірок з вилученням обладнання і серверів, що, очевидно, значно впливало на роботу: порушувало дедлайни перед замовником, заморожувало роботу тощо. Це, в свою чергу, призводило до репутаційних та іміджевих втрат як для компанії, так і для індустрії та країни в цілому.

До прикладу, минулого року, зі свідчення одного з бізнесів, вилучення 110 жорстких дисків з комп’ютерів, 6 офісних та 10 особистих ноутбуків призвело до прямих збитків у понад $30 000, а непрямі, через порушення дедлайнів перед замовниками – перевищували $100 000.

Крім цього, такі неправомірні дії з боку правоохоронних органів призводять до порушення Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод від 20 березня 1952 року. Адже, відповідно до Статті 1 Додаткового протоколу до Конвенції, кожна фізична або юридична особа має право мирно володіти своїм майном. Ніхто не може бути позбавлений свого майна інакше як в інтересах суспільства і на умовах, передбачених законом або загальними принципами міжнародного права.

Ольга Куничак Менеджер ІТ комітету Європейської Бізнес Асоціації
Доки бізнес перебуває під прицілом правоохоронних органів і доки існує загроза безпеці його ведення в Україні, яка виникає через не ефективну роботу правоохоронних органів, це стримуватиме прихід до країни зарубіжних компаній. Адже правоохоронна система – це основа, що закладає фундамент для рівних правил гри в країні.

Так, серед ключових змін, передбачених законопроєктом йдеться про:

  1. Заборону вилучення серверів або інших носіїв електронної інформації (дані пристрої максимально чітко описані у новому проєкті Закону: усі види комп’ютерів, мобільні телефони, планшети, модеми, принтери тощо), за умови, що вони не є речовими доказами у кримінальному провадженні.
  2. Можливість скопіювати інформацію, потрібну для правоохоронних органів, без вилучення правоохоронцями самого носія. Результати копіювання інформації фіксуються у відповідному протоколі, що має містити опис усієї знятої інформації. Копія цього протоколу вручається особі, якій належить пристрій, з якого здійснено копіювання інформації, чи його представнику.
  3. Кримінальну відповідальність правоохоронних органів за умисні незаконні дії.

Тому, ІТ комітет Європейської Бізнес Асоціації сподівається на оперативне прийняття законопроєкту «Маски шоу стоп 3». Адже важлива річ, на яку звертає увагу інвестор – стабільність ведення і захищеність бізнесу від тиску з боку силових структур. Тож варто, найперше, на законодавчому рівні викорінити цю проблему задля забезпечення безперебійної діяльності бізнесу на практиці та формування позитивного іміджу на міжнародній арені. Водночас, аби прозорий бізнес відчував свою законодавчу захищеність.

Нагадаємо, що стимулювання інвестиційної привабливості України загалом та регіонів є одним з головних пріоритетів для бізнесу на 2020 рік, про що раніше наголошувала Європейська Бізнес Асоціація раніше.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: