fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Бізнес пропонує побудувати новий експортний коридор через Польщу до країн Балтії

02/ 11/ 2022
  Останніми днями ускладнилася ситуація з експортом українського зерна через чорноморські порти. Зокрема, через порушення домовленостей зі сторони рф подальше функціонування «зернового коридору» опинилося під питанням. Зважаючи на це, Європейська Бізнес Асоціація закликає вже зараз продумати стратегію та починати розбудовувати альтернативні шляхи для експорту, наприклад, залізницею до польських та литовських портів. Як пропозиція, розглянути можливість побудови через територію Польщі нової залізничної колії стандарту 1520 мм. Представники Асоціації вже звернулися з відповідною пропозицією до Президента Польщі Анджея Дуди та Премєр-міністра Польщі Матеуша Моравецького. Передбачається, що ширококолійна залізниця з’єднає українську та литовську залізничні мережі, а також приєднає до них порт Гданськ. Варто зауважити, що це досить тривалий процес і, за підрахунками експертів, може скласти до 5 років, тож, власне, тому бізнес і пропонує подумати про це вже зараз. Так, одним з найбільших і найближчих до України європейських портів є порт Клайпеда (Литва), який має значні перевалкові потужності й через який, за інформацією експертів Комітету логістики Асоціації, Республіка Польща також імпортує енергетичне вугілля. Водночас можливості Клайпедського порту не використовується повною мірою через різницю в стандартах залізничних колій. Адже в країнах Балтії, як і в Україні, ширина колій складає 1520 мм (а в Польщі 1435 мм), тож при сполученні з Польщею виникають труднощі з переходом потягів на європейську колію та навпаки. Водночас, залізниця до польських та литовських портів може бути реалізована як шляхом реконструкції існуючої залізничної мережі та будівництва комбінованої колії, так і будівництва окремої залізничної гілки на основі висновків експертних організацій. На думку експертів Комітету, прокладення ширококолійної залізниці через територію Польщі дозволить здешевити транспортування вантажів та підвищити мобільність населення всіх залучених країн, зменшити дефіцит рухомого складу, спростити логістику для Республіки Польща при імпорті/експорті товарів з/до країн Балтії та їх портів, зменшити шкідливий вплив автотранспорту на навколишнє середовище, залучити додатковий транзитний вантажопотік, що сприятиме досягненню цілей Стратегії сталої і розумної мобільності ЄС тощо. Більше того, інтегрувати і розвивати залізничне сполучення з Україною та убезпечити Україну від російського шантажу щодо транспортних коридорів Бізнес, що працює в Україні налаштовані використовувати такий транспортний коридор для експорту з України продукції сільськогосподарської діяльності, металургії, гірничодобувної та хімічної промисловості, будівельних матеріалів, нафти та нафтопродуктів, інших товарів, а також гарантувати використання коридору в майбутньому. Тож Європейська Бізнес Асоціація сподівається на розгляд ключовими стейкхолдерами можливості будівництва такої ширококолійної залізниці. Ми впевнені, що реалізація проєкту забезпечить значний позитивний економічний ефект як для Республіки Польща, так і для України, не лише за рахунок збільшення експортно-імпортних потужностей, а й внаслідок обєднання економічного простору Польщі, країн Балтії та України.

Останніми днями ускладнилася ситуація з експортом українського зерна через чорноморські порти. Зокрема, через порушення домовленостей зі сторони рф подальше функціонування «зернового коридору» опинилося під питанням. Зважаючи на це, Європейська Бізнес Асоціація закликає вже зараз продумати стратегію та починати розбудовувати альтернативні шляхи для експорту, наприклад, залізницею до польських та литовських портів. Як пропозиція, розглянути можливість побудови через територію Польщі нової залізничної колії стандарту 1520 мм.

Представники Асоціації вже звернулися з відповідною пропозицією до Президента Польщі Анджея Дуди та Прем’єр-міністра Польщі Матеуша Моравецького. Передбачається, що ширококолійна залізниця з’єднає українську та литовську залізничні мережі, а також приєднає до них порт Гданськ. Варто зауважити, що це досить тривалий процес і, за підрахунками експертів, може скласти до 5 років, тож, власне, тому бізнес і пропонує подумати про це вже зараз.

Так, одним з найбільших і найближчих до України європейських портів є порт Клайпеда (Литва), який має значні перевалкові потужності й через який, за інформацією експертів Комітету логістики Асоціації, Республіка Польща також імпортує енергетичне вугілля. Водночас можливості Клайпедського порту не використовується повною мірою через різницю в стандартах залізничних колій. Адже в країнах Балтії, як і в Україні, ширина колій складає 1520 мм (а в Польщі 1435 мм), тож при сполученні з Польщею виникають труднощі з переходом потягів на європейську колію та навпаки.

Водночас, залізниця до польських та литовських портів може бути реалізована як шляхом реконструкції існуючої залізничної мережі та будівництва комбінованої колії, так і будівництва окремої залізничної гілки на основі висновків експертних організацій.

На думку експертів Комітету, прокладення ширококолійної залізниці через територію Польщі дозволить здешевити транспортування вантажів та підвищити мобільність населення всіх залучених країн, зменшити дефіцит рухомого складу, спростити логістику для Республіки Польща при імпорті/експорті товарів з/до країн Балтії та їх портів, зменшити шкідливий вплив автотранспорту на навколишнє середовище, залучити додатковий транзитний вантажопотік, що сприятиме досягненню цілей Стратегії сталої і розумної мобільності ЄС тощо. Більше того, інтегрувати і розвивати залізничне сполучення з Україною та убезпечити Україну від російського шантажу щодо транспортних коридорів

Бізнес, що працює в Україні налаштовані використовувати такий транспортний коридор для експорту з України продукції сільськогосподарської діяльності, металургії, гірничодобувної та хімічної промисловості, будівельних матеріалів, нафти та нафтопродуктів, інших товарів, а також гарантувати використання коридору в майбутньому.

Тож Європейська Бізнес Асоціація сподівається на розгляд ключовими стейкхолдерами можливості будівництва такої ширококолійної залізниці. Ми впевнені, що реалізація проєкту забезпечить значний позитивний економічний ефект як для Республіки Польща, так і для України, не лише за рахунок збільшення експортно-імпортних потужностей, а й внаслідок об’єднання економічного простору Польщі, країн Балтії та України.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: