fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Бізнес пропонує обговорити реформу промислового забруднення

30/ 10/ 2020
  29 вересня у Верховній Раді було зареєстровано проєкт Закону «Про запобігання, зменшення та контроль промислового забруднення» № 4167. Документ передбачає комплексну реформу дозвільної системи та встановлення нових жорстких нормативів впливу діяльності підприємств на довкілля. Так, відповідно до нього, усі дозволи на управління відходами, спеціальне водокористування і викиди в повітря будуть замінені одним інтегрованим дозволом. Він буде видаватися з урахуванням застосування підприємством найкращих доступних технологій та методів управління (НДТМ). Відтак, НДТМ є одним із ключових елементів реформи дозвільної системи у сфері промислового забруднення та розробляються з урахуванням особливостей промислових секторів, впливу на навколишнє природне середовище та економічної доцільності їх впровадження. Водночас, проєкт постанови про порядок розроблення висновків НДТМ та перелік видів діяльності, для яких запланована імплементація висновків НДТМ, до цьго часу не опубліковано. Таким чином, ми маємо проєкт реформи без чітких механізмів її впровадження. На думку бізнес-спільноти, прогнозованість та системність планування є необхідною умовою продовження господарської діяльності, особливо в час економічного спаду, спричиненого в тому числі пандемією. Комплексний підхід до реформи промислового забруднення, який включає одночасне опрацювання законопроєкту та переліку НДТМ, дозволить вирішити ряд ключових питань: оцінити обґрунтованість запропонованих проєктом Закону термінів запровадження нової дозвільної системи, враховуючи необхідні для впровадження вимог НДТМ фінансові ресурси; прискорити розробку та забезпечити належне громадське обговорення та прийняття необхідних підзаконних актів (висновки НДТМ) в рамках підготовки проекту Закону; визначити джерела фінансування для впровадження НДТМ за секторами промисловості; провести належну підготовку співробітників дозвільного органу, які мають володіти достатнім обсягом експертних знань, аби здійснювати належну оцінку заяви на отримання інтегрованого дозволу та інших необхідних документів та визначати необхідність усунення недоліків і приведення їх у відповідність до вимог проєкту Закону в установлені ним строки. Експерти Європейської Бізнес Асоціації звертаються до Міндовкілля з проханням винести на громадське обговорення перелік НДТМ. Бізнес переконаний, що це допоможе ефективно впровадити реформу щодо промислового забруднення та надати підприємствам час на адаптацію до нових стандартів. Сподіваємось, голос бізнес-спільноти буде почуто!   Більш оперативно про новини Асоціації можна дізнатися на нашому Telegram-каналі – EBAUkraine.

29 вересня у Верховній Раді було зареєстровано проєкт Закону «Про запобігання, зменшення та контроль промислового забруднення» № 4167. Документ передбачає комплексну реформу дозвільної системи та встановлення нових жорстких нормативів впливу діяльності підприємств на довкілля.

Так, відповідно до нього, усі дозволи на управління відходами, спеціальне водокористування і викиди в повітря будуть замінені одним інтегрованим дозволом. Він буде видаватися з урахуванням застосування підприємством найкращих доступних технологій та методів управління (НДТМ).

Відтак, НДТМ є одним із ключових елементів реформи дозвільної системи у сфері промислового забруднення та розробляються з урахуванням особливостей промислових секторів, впливу на навколишнє природне середовище та економічної доцільності їх впровадження.

Водночас, проєкт постанови про порядок розроблення висновків НДТМ та перелік видів діяльності, для яких запланована імплементація висновків НДТМ, до цьго часу не опубліковано. Таким чином, ми маємо проєкт реформи без чітких механізмів її впровадження. На думку бізнес-спільноти, прогнозованість та системність планування є необхідною умовою продовження господарської діяльності, особливо в час економічного спаду, спричиненого в тому числі пандемією.

Комплексний підхід до реформи промислового забруднення, який включає одночасне опрацювання законопроєкту та переліку НДТМ, дозволить вирішити ряд ключових питань:

  1. оцінити обґрунтованість запропонованих проєктом Закону термінів запровадження нової дозвільної системи, враховуючи необхідні для впровадження вимог НДТМ фінансові ресурси;
  2. прискорити розробку та забезпечити належне громадське обговорення та прийняття необхідних підзаконних актів (висновки НДТМ) в рамках підготовки проекту Закону;
  3. визначити джерела фінансування для впровадження НДТМ за секторами промисловості;
  4. провести належну підготовку співробітників дозвільного органу, які мають володіти достатнім обсягом експертних знань, аби здійснювати належну оцінку заяви на отримання інтегрованого дозволу та інших необхідних документів та визначати необхідність усунення недоліків і приведення їх у відповідність до вимог проєкту Закону в установлені ним строки.

Експерти Європейської Бізнес Асоціації звертаються до Міндовкілля з проханням винести на громадське обговорення перелік НДТМ. Бізнес переконаний, що це допоможе ефективно впровадити реформу щодо промислового забруднення та надати підприємствам час на адаптацію до нових стандартів.

Сподіваємось, голос бізнес-спільноти буде почуто!

 

Більш оперативно про новини Асоціації можна дізнатися на нашому Telegram-каналі – EBAUkraine.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: