fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Бізнес наголошує на важливості дебюрократизації в країні

23/ 07/ 2021
  На розгляді у Верховній Раді наразі перебувають два законопроєкти, які викликають занепокоєння у бізнесу, адже у випадку їх прийняття вони можуть негативно вплинути на умови ведення бізнесу та потік інвестицій в Україну. Так, проаналізувавши законопроєкти Європейська Бізнес Асоціація може відзначити дійсно негативні аспекти для розвитку бізнес-клімату країни. Законопроєкт № 5011 про здійснення іноземних інвестицій у субєкти господарювання, що мають стратегічне значення для національної безпеки України Цей проєкт закону запроваджує нову процедуру проведення оцінки впливу іноземних інвестицій на національну безпеку. Передбачається, що іноземним інвесторам доведеться отримувати погодження спеціально створеного органу (Міжвідомчої комісії, склад якої затверджується КМУ), формальний строк складає 45 днів з моменту звернення. При цьому, критерії для такого погодження не зазначені. Таку процедуру пропонується запровадити для 38 стратегічних галузей економіки. До цього переліку включені як сфери, які мають безпосереднє відношення до національної безпеки, як-то ядерна енергетика, виробництво зброї, утилізація боєприпасів тощо, так і ті, вплив яких на національну безпеку викликає великі сумніви, наприклад, портові послуги, послуги телефонного зв’язку та телекомунікаційні тощо. Цей законопроєкт наразі планується до розгляду у першому читанні. Законопроєкт № 5219 про критичну інфраструктуру Цей проєкт закону містить перелік галузей, здійснюючи діяльність у яких підприємство потенційно може бути віднесено до критичної інфраструктури. На такі підприємства покладатиметься цілий ряд обов`язків, як-то: отримання додаткових погоджень, проходження додаткових перевірок, паспортизація об`єктів критичної інфраструктури, страхування ризику фінансових втрат тощо. Детальні переліки об`єктів критичної інфраструктури складатимуться спеціально уповноваженими органами, однак конкретні критерії для віднесення підприємств до них відсутні. Це може призвести до прийняття необґрунтованих рішень та стати приводом для корупції. Зазначений законопроєкт прийнятий у першому читанні Верховною Радою та готується до другого. Таким чином, обидва проєкти законів передбачають запровадження нових бюрократичних процедур та додаткового контролю у багатьох сферах господарської діяльності. При цьому, на відміну від розвинених країн ЄС та світу, де вже були прийнятті подібні закони, для України наразі ключовим питанням національної безпеки є не контроль над концентрацією приватних, у тому числі іноземних, інвестицій, а їх залучення. Адже на сьогодні держава не здатна самостійно утримувати стратегічні об`єкти інфраструктури, у зв`язку із чим потребує тотальних та термінових інвестицій для запобігання їх повному занепаду та для забезпечення їх подальшого розвитку. Надмірна зарегульованість господарської діяльності вже сьогодні призводить до того, що інвестиційні проекти реалізовуються роками. Крім того, згідно міжнародних рейтингів умови ведення бізнесу та інвестиційна привабливість України вже зараз мають дуже низькі оцінки. Тому введення додаткових механізмів контролю сприятиме ще більшому погіршенню ситуації. Це означає, що в умовах дефіциту інвестицій країна не може собі наразі дозволити встановлювати додаткові фільтри для їх надходження у багатьох сферах економіки. З огляду на вищевикладене, експерти Європейської Бізнес Асоціації вважають за доцільне – перший законопроєкт повернути на доопрацювання з метою істотного звуження видів діяльності, які ним охоплюються. Зокрема, вивести суб’єктів господарювання, які надають послуги, наприклад, у портах України з-під сфери застосування цього законопроєкту. Другий, за результатами розгляду у другому читанні - відхилити, після чого підготувати нову редакцію, в якій встановити чіткі критерії, що дозволять віднести до критичної інфраструктури виключно ті об`єкти та підприємства, які реально потребують додаткових заходів контролю. Ми ж в країні говоримо вже чимало років про дебюрократизацію – тож варто не словом, але й ділом її впроваджувати!   Більш оперативно про новини Асоціації можна дізнатися на нашому Telegram-каналі – EBAUkraine.

На розгляді у Верховній Раді наразі перебувають два законопроєкти, які викликають занепокоєння у бізнесу, адже у випадку їх прийняття вони можуть негативно вплинути на умови ведення бізнесу та потік інвестицій в Україну. Так, проаналізувавши законопроєкти Європейська Бізнес Асоціація може відзначити дійсно негативні аспекти для розвитку бізнес-клімату країни.

Законопроєкт № 5011 про здійснення іноземних інвестицій у суб’єкти господарювання, що мають стратегічне значення для національної безпеки України

Цей проєкт закону запроваджує нову процедуру проведення оцінки впливу іноземних інвестицій на національну безпеку. Передбачається, що іноземним інвесторам доведеться отримувати погодження спеціально створеного органу (Міжвідомчої комісії, склад якої затверджується КМУ), формальний строк складає 45 днів з моменту звернення.

При цьому, критерії для такого погодження не зазначені. Таку процедуру пропонується запровадити для 38 стратегічних галузей економіки. До цього переліку включені як сфери, які мають безпосереднє відношення до національної безпеки, як-то ядерна енергетика, виробництво зброї, утилізація боєприпасів тощо, так і ті, вплив яких на національну безпеку викликає великі сумніви, наприклад, портові послуги, послуги телефонного зв’язку та телекомунікаційні тощо. Цей законопроєкт наразі планується до розгляду у першому читанні.

Законопроєкт № 5219 про критичну інфраструктуру

Цей проєкт закону містить перелік галузей, здійснюючи діяльність у яких підприємство потенційно може бути віднесено до критичної інфраструктури. На такі підприємства покладатиметься цілий ряд обов`язків, як-то: отримання додаткових погоджень, проходження додаткових перевірок, паспортизація об`єктів критичної інфраструктури, страхування ризику фінансових втрат тощо. Детальні переліки об`єктів критичної інфраструктури складатимуться спеціально уповноваженими органами, однак конкретні критерії для віднесення підприємств до них відсутні. Це може призвести до прийняття необґрунтованих рішень та стати приводом для корупції. Зазначений законопроєкт прийнятий у першому читанні Верховною Радою та готується до другого.

Таким чином, обидва проєкти законів передбачають запровадження нових бюрократичних процедур та додаткового контролю у багатьох сферах господарської діяльності. При цьому, на відміну від розвинених країн ЄС та світу, де вже були прийнятті подібні закони, для України наразі ключовим питанням національної безпеки є не контроль над концентрацією приватних, у тому числі іноземних, інвестицій, а їх залучення. Адже на сьогодні держава не здатна самостійно утримувати стратегічні об`єкти інфраструктури, у зв`язку із чим потребує тотальних та термінових інвестицій для запобігання їх повному занепаду та для забезпечення їх подальшого розвитку.

Надмірна зарегульованість господарської діяльності вже сьогодні призводить до того, що інвестиційні проекти реалізовуються роками. Крім того, згідно міжнародних рейтингів умови ведення бізнесу та інвестиційна привабливість України вже зараз мають дуже низькі оцінки. Тому введення додаткових механізмів контролю сприятиме ще більшому погіршенню ситуації. Це означає, що в умовах дефіциту інвестицій країна не може собі наразі дозволити встановлювати додаткові фільтри для їх надходження у багатьох сферах економіки.

З огляду на вищевикладене, експерти Європейської Бізнес Асоціації вважають за доцільне – перший законопроєкт повернути на доопрацювання з метою істотного звуження видів діяльності, які ним охоплюються. Зокрема, вивести суб’єктів господарювання, які надають послуги, наприклад, у портах України з-під сфери застосування цього законопроєкту. Другий, за результатами розгляду у другому читанні – відхилити, після чого підготувати нову редакцію, в якій встановити чіткі критерії, що дозволять віднести до критичної інфраструктури виключно ті об`єкти та підприємства, які реально потребують додаткових заходів контролю. Ми ж в країні говоримо вже чимало років про дебюрократизацію – тож варто не словом, але й ділом її впроваджувати!

 

Більш оперативно про новини Асоціації можна дізнатися на нашому Telegram-каналі – EBAUkraine.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: