fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Бізнес надав пропозиції щодо оновленого порядку списання вагонів

17/ 11/ 2021
  Минулого тижня, 8 листопада, закінчився термін обговорення проєкту наказу Міністерства інфраструктури України, яким пропонується затвердити Порядок поетапного скорочення строку експлуатації вантажних вагонів. Нагадаємо, що це вже п’ята за рахунком редакція документу – попередні чотири містили суперечливі положення, на які неодноразово звертали увагу експерти Комітету з логістики Європейської Бізнес Асоціації. На жаль, в останній редакції ключові недоліки так і не були усунуті, тому Асоціація вчергове звернулася до Мінінфраструктури з проханням доопрацювати проєкт наказу з урахуванням трьох ключових пропозицій від бізнесу. 1.Відійти від каскадного способу списання та встановити коефіцієнт на продовження строку служби для деяких вагонів Згідно з поточною редакцією проєкту, до 2028 року очікуватиметься списання 75 тис. вагонів, що становить 43% робочого вантажного парку. Парку, що залишиться буде недостатньо для забезпечення перевезень залізницею – дефіцит вагонів зросте до 48 тис. одиниць. Водночас списання вагонів відбуватиметься без оцінки їх реального технічного стану, який необов’язково залежить від терміну експлуатації. Це, в свою чергу, не відповідає усталеній міжнародній практиці, за якою вік вагонів має другорядне значення і строк їх служби може бути  продовженим за умови належного технічного забезпечення. Тому Асоціація пропонує відмовитися від каскадного способу списання вагонів та встановити обмеження на продовження строку служби лише для універсальних піввагонів, зерновозів на рівні коефіцієнту 1,5 від нормативного терміну їх служби, а для цистерн – на рівні коефіцієнту 2,5 від нормативного терміну їх служби. 2.Не запроваджувати обмеження щодо граничного строку служби для спеціалізованих вагонів Нестача вагонів з усіма відповідними наслідками торкнуться всіх вантажовідправників. Але особливо постраждають ті, для яких перевезення вантажів можливе лише за допомогою спеціалізованого рухомого складу. Йдеться про цементовози, окатишевози та коксовози, які вже є дефіцитними на ринку. Їх доступність для бізнесу стане ще більш обмеженою у разі встановлення граничного строку експлуатації критих вагонів для перевезення цементу до 39 років – під списання підпаде більша частина парку. Крім того, оновлення такого типу рухомого складу є вкрай проблематичним через тривалий термін окупності та обмежений сегмент ринку, де можуть використовуватися такі вагони. Тому щоб уникнути поглиблення дефіциту, експерти Асоціації пропонують виключили спеціалізовані вагони з переліку рухомого складу, до якого будуть застосовуватися обмеження щодо строку експлуатації. 3.Дозволити використання вагонів, термін служби яких був продовжений до моменту набрання чинності проєкту наказу Крім того, дефіцит, викликаний вимогами проєкту наказу, призведе до росту цін на вагони, а отже до підвищення транспортних витрат підприємств та зниження їх конкурентоспроможності. За підрахунками експертів Комітету з логістики Асоціації, для заміщення списаних вагонів бізнес має витратити більш ніж 107 млрд грн. Для компаній, які ще не повністю відновилися після впливу пандемії, це буде додатковим фінансовим навантаженням. До того ж, невиправданим, адже зі сторони Мінінфраструктури не наведено достатнього обґрунтування того, що вживані вагони з проведеним капітальним ремонтом виходять з ладу швидше, ніж нові вагони. І в разі прийняття проєкту в запропонованій редакції, більша частина технічно справних та придатних вагонів будуть відправленні на металобрухт. Тож в Асоціації вважають доцільним не обмежувати використання вагонів вже з продовженим терміном служби, рішення по яких вже було прийнято до моменту набрання чинності проєкту наказу. Слід наголосити, що Європейська Бізнес Асоціація підтримує необхідність модернізації парку вантажних вагонів. Але водночас вважає, що заміна старих вагонів новими має відбуватися зважено та узгоджено з усіма учасниками ринку вантажних перевезень та не нести загрозу цілим галузям економіки України. Саме тому ми сподіваємося, що пропозиції бізнесу будуть враховані при доопрацюванні проєкту наказу!   Більш оперативно про новини Асоціації можна дізнатися на нашому Telegram-каналі – EBAUkraine.

Минулого тижня, 8 листопада, закінчився термін обговорення проєкту наказу Міністерства інфраструктури України, яким пропонується затвердити Порядок поетапного скорочення строку експлуатації вантажних вагонів. Нагадаємо, що це вже п’ята за рахунком редакція документу – попередні чотири містили суперечливі положення, на які неодноразово звертали увагу експерти Комітету з логістики Європейської Бізнес Асоціації. На жаль, в останній редакції ключові недоліки так і не були усунуті, тому Асоціація вчергове звернулася до Мінінфраструктури з проханням доопрацювати проєкт наказу з урахуванням трьох ключових пропозицій від бізнесу.

1.Відійти від каскадного способу списання та встановити коефіцієнт на продовження строку служби для деяких вагонів

Згідно з поточною редакцією проєкту, до 2028 року очікуватиметься списання 75 тис. вагонів, що становить 43% робочого вантажного парку. Парку, що залишиться буде недостатньо для забезпечення перевезень залізницею – дефіцит вагонів зросте до 48 тис. одиниць. Водночас списання вагонів відбуватиметься без оцінки їх реального технічного стану, який необов’язково залежить від терміну експлуатації. Це, в свою чергу, не відповідає усталеній міжнародній практиці, за якою вік вагонів має другорядне значення і строк їх служби може бути  продовженим за умови належного технічного забезпечення. Тому Асоціація пропонує відмовитися від каскадного способу списання вагонів та встановити обмеження на продовження строку служби лише для універсальних піввагонів, зерновозів на рівні коефіцієнту 1,5 від нормативного терміну їх служби, а для цистерн – на рівні коефіцієнту 2,5 від нормативного терміну їх служби.

2.Не запроваджувати обмеження щодо граничного строку служби для спеціалізованих вагонів

Нестача вагонів з усіма відповідними наслідками торкнуться всіх вантажовідправників. Але особливо постраждають ті, для яких перевезення вантажів можливе лише за допомогою спеціалізованого рухомого складу. Йдеться про цементовози, окатишевози та коксовози, які вже є дефіцитними на ринку. Їх доступність для бізнесу стане ще більш обмеженою у разі встановлення граничного строку експлуатації критих вагонів для перевезення цементу до 39 років – під списання підпаде більша частина парку. Крім того, оновлення такого типу рухомого складу є вкрай проблематичним через тривалий термін окупності та обмежений сегмент ринку, де можуть використовуватися такі вагони. Тому щоб уникнути поглиблення дефіциту, експерти Асоціації пропонують виключили спеціалізовані вагони з переліку рухомого складу, до якого будуть застосовуватися обмеження щодо строку експлуатації.

3.Дозволити використання вагонів, термін служби яких був продовжений до моменту набрання чинності проєкту наказу

Крім того, дефіцит, викликаний вимогами проєкту наказу, призведе до росту цін на вагони, а отже до підвищення транспортних витрат підприємств та зниження їх конкурентоспроможності. За підрахунками експертів Комітету з логістики Асоціації, для заміщення списаних вагонів бізнес має витратити більш ніж 107 млрд грн. Для компаній, які ще не повністю відновилися після впливу пандемії, це буде додатковим фінансовим навантаженням. До того ж, невиправданим, адже зі сторони Мінінфраструктури не наведено достатнього обґрунтування того, що вживані вагони з проведеним капітальним ремонтом виходять з ладу швидше, ніж нові вагони. І в разі прийняття проєкту в запропонованій редакції, більша частина технічно справних та придатних вагонів будуть відправленні на металобрухт. Тож в Асоціації вважають доцільним не обмежувати використання вагонів вже з продовженим терміном служби, рішення по яких вже було прийнято до моменту набрання чинності проєкту наказу.

Слід наголосити, що Європейська Бізнес Асоціація підтримує необхідність модернізації парку вантажних вагонів. Але водночас вважає, що заміна старих вагонів новими має відбуватися зважено та узгоджено з усіма учасниками ринку вантажних перевезень та не нести загрозу цілим галузям економіки України. Саме тому ми сподіваємося, що пропозиції бізнесу будуть враховані при доопрацюванні проєкту наказу!

 

Більш оперативно про новини Асоціації можна дізнатися на нашому Telegram-каналі – EBAUkraine.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: