fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Асоціація проти необґрунтованого збільшення навантаження на оплату праці

10/ 05/ 2018
  Наприкінці квітня групою народних депутатів було зареєстровано законопроект № 8322  «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення оздоровчими заходами та встановлення ставки єдиного внеску на загальнообовязкове державне соціальне страхування залежно від розміру бази нарахування». Законопроект передбачає необмежене нарахування єдиного соціального внеску (ЄСВ) роботодавцями, які офіційно виплачують заробітні плати у розмірі, що перевищує певну величину. Також законопроект пропонує замість єдиної ставки ЄСВ запровадити регресивну шкалу ставок. Мінсоцполітики в особі очільника міністерства також неодноразово озвучувало подібні за змістом плани. Так, Міністр соціальної політики пан Рева, вважає,  що необмежене нарахування ЄСВ дозволить збільшити надходження від внеску на 5 млрд грн на рік. При цьому, на думку пана міністра, така ініціатива, буцімто, не створить надмірного навантаження на роботодавців, оскільки стосуватиметься лише декількох десятків тисяч осіб, що отримують високі заробітні плати. У зв’язку із поширенням серед представників владних інституцій подібних ідей  вважаємо за потрібне привернути їхню увагу до наступного. Скасування обмеження бази нарахування ЄСВ призведе до зростання фіскального навантаження на оплату праці та, відтак, витрат на ведення бізнесу. Для окремих галузей, де витрати на оплату праці складають суттєву частку витрат, таке збільшення навантаження стане значним негативним чинником. За таких умов підприємства можуть переглянути свої плани щодо розширення бізнесу в Україні, а, подекуди, розглядатимуть питання його перенесення у інші юрисдикції. Підкреслимо, що збільшення фіскального навантаження завдаватиме удару у першу чергу тим підприємствам, які відкрито виплачують високу заробітну плату, не вдаючись до схем мінімізації податків. Спроби реалізувати згадані вище пропозиції стануть недвозначним та вкрай негативним сигналом про те, що влада планує продовжувати збільшувати податкове навантаження саме на сумлінних платників. Водночас, за таких умов ще більше зросте «привабливість» тіньових схем оплати праці. Наслідком такої невиваженої політики стане скорочення легального сектору економіки, збереження або й поширення «тіньових схем» оплати праці та збільшення неконкурентних переваг для недобросовісних платників. Нарешті, подібні гучні та контроверсійні ініціативи призводять до відкладення на невизначений час обговорення та запровадження давно назрілих змін правил оподаткування праці. Європейська Бізнес Асоціація закликає утриматися від необґрунтованого збільшення навантаження на оплату праці та розпочати, нарешті, змістовний та конструктивний діалог щодо змін правил оподаткування у цій важливій сфері.

Наприкінці квітня групою народних депутатів було зареєстровано законопроект № 8322  «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення оздоровчими заходами та встановлення ставки єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування залежно від розміру бази нарахування». Законопроект передбачає необмежене нарахування єдиного соціального внеску (ЄСВ) роботодавцями, які офіційно виплачують заробітні плати у розмірі, що перевищує певну величину. Також законопроект пропонує замість єдиної ставки ЄСВ запровадити регресивну шкалу ставок.

Мінсоцполітики в особі очільника міністерства також неодноразово озвучувало подібні за змістом плани.

Так, Міністр соціальної політики пан Рева, вважає,  що необмежене нарахування ЄСВ дозволить збільшити надходження від внеску на 5 млрд грн на рік. При цьому, на думку пана міністра, така ініціатива, буцімто, не створить надмірного навантаження на роботодавців, оскільки стосуватиметься лише декількох десятків тисяч осіб, що отримують високі заробітні плати.

У зв’язку із поширенням серед представників владних інституцій подібних ідей  вважаємо за потрібне привернути їхню увагу до наступного.

Скасування обмеження бази нарахування ЄСВ призведе до зростання фіскального навантаження на оплату праці та, відтак, витрат на ведення бізнесу.

Для окремих галузей, де витрати на оплату праці складають суттєву частку витрат, таке збільшення навантаження стане значним негативним чинником. За таких умов підприємства можуть переглянути свої плани щодо розширення бізнесу в Україні, а, подекуди, розглядатимуть питання його перенесення у інші юрисдикції.

Підкреслимо, що збільшення фіскального навантаження завдаватиме удару у першу чергу тим підприємствам, які відкрито виплачують високу заробітну плату, не вдаючись до схем мінімізації податків.

Спроби реалізувати згадані вище пропозиції стануть недвозначним та вкрай негативним сигналом про те, що влада планує продовжувати збільшувати податкове навантаження саме на сумлінних платників. Водночас, за таких умов ще більше зросте «привабливість» тіньових схем оплати праці.

Наслідком такої невиваженої політики стане скорочення легального сектору економіки, збереження або й поширення «тіньових схем» оплати праці та збільшення неконкурентних переваг для недобросовісних платників. Нарешті, подібні гучні та контроверсійні ініціативи призводять до відкладення на невизначений час обговорення та запровадження давно назрілих змін правил оподаткування праці.

Європейська Бізнес Асоціація закликає утриматися від необґрунтованого збільшення навантаження на оплату праці та розпочати, нарешті, змістовний та конструктивний діалог щодо змін правил оподаткування у цій важливій сфері.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: