fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Охорона здоров’я

06/ 02/ 2017
  Завдяки налагодженню якісної комунікації між експертами Уряду України, Міністерства охорони здоров’я України та Комітету з охорони здоров’я Європейської Бізнес Асоціації проблема із дестабілізацією фармацевтичного ринку нині врегульована. 1 лютого 2017 року рішенням Уряду були внесені зміни до Постанови КМУ «Про державне регулювання цін на лікарські засоби» №862 від 9 листопада 2016 року, якими відтерміновується референтне ціноутворення на лікарські засоби до 1 квітня 2017 року – дати, коли має розпочатись відшкодування певних лікарських засобів для пацієнтів України. Основна проблема полягала у відсутності прямої норми у чинному законодавстві, яка б підтверджувала дозвіл на вільний обіг ліків для лікування серцево-судинних захворювань, діабету II типу та бронхіальної астми, які увійшли в перелік з 21 ІНН. Залишки ліків за нинішніми цінами могли реалізовуватись лише до 1 лютого 2017 року; після цієї дати суб’єкти ринку не мали чітко сформованих і затверджених правил діяльності, за якими вони б могли продовжити виконання своїх функцій у правовому полі. Ситуацію погіршували також усні заяви високопосадовців про неможливість вільного обігу ліків за ціною, яка перевищує розрахований рівень, та інформація на веб-сторінці МОЗ України щодо неможливості реалізації лікарських засобів за іншими цінами. На жаль, запроваджений механізм розрахунку, який був втілений у прийнятому Реєстрі референтних цін, спричинив численні викривлення. У багатьох випадках розраховані ціни не відповідали реальним цінам виробників за відповідними ліками на ринках референтних країн і в Україні, а інколи – могли призвести взагалі до монопольного становища виробників за деякими найменуваннями. В таких умовах виробники не планували надалі постачати ліки; дистриб’ютори і аптеки не могли продовжити реалізацію наявних залишків лікарських засобів. Представники Комітету з охорони здоров’я Європейської Бізнес Асоціації наголосили на погіршенні ситуації шляхом опублікування листа на адресу Прем’єр-міністра України Володимира Гройсмана, докладно пояснили ситуацію під час декількох зустрічей з Олександром Саєнко, Міністром Кабінету Міністрів України та Уляною Супрун, в.о. Міністра охорони здоров’я України впродовж січня 2017 року. Асоціація дякує Кабінету Міністрів України та Міністерству охорони здоров’я України за ретельний аналіз і розуміння ступеню негативних наслідків, які могли призвести до переривання лікування окремих критичних груп пацієнтів, значного погіршення їх здоров’я і, загалом, звуження асортименту фармацевтичної продукції на ринку України, що не могло слугувати на користь лікування пацієнтів. Потрібно пам’ятати, що нині залишається менш ніж 2 місяці перехідного періоду для напрацювання якісного механізму референтного ціноутворення та реімбурсації з урахуванням найкращих європейських практик, аби їх впровадження призвело до виконання задекларованої мети щодо збільшення економічної доступності ліків для пацієнтів та, безперечно, за умови збереження їх фізичної доступності. Юридична довідка 9 листопада 2016 року Кабінетом Міністрів України (КМУ) були прийняті Постанови КМУ «Про державне регулювання цін на лікарські засоби» №862 та «Про запровадження відшкодування вартості лікарських засобів» №863, якими: - з 1 січня 2017 року запроваджується державне регулювання граничних цін на лікарські засоби шляхом встановлення МОЗ України референтних цін на ліки, в межах яких визначатиметься оптово-відпускна ціна; - з 1 квітня 2017 року запроваджується відшкодування вартості лікарських засобів під час амбулаторного лікування осіб, що страждають на серцево-судинні захворювання, цукровий діабет II типу, бронхіальну астму, за переліком міжнародних непатентованих назв лікарських засобів, вартість яких підлягає відшкодуванню згідно з додатком до Постанови КМУ №863. 28 грудня 2016 року Уряд прийняв Постанову КМУ «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 9 листопада 2016 р. №862» №1006, згідно з якою передбачалося, що «… реалізація залишків лікарських засобів, які були поставлені в аптечну мережу за оптово-відпускними цінами, що перевищують їх граничний рівень, здійснюється до 1 лютого 2017 року». Реєстр граничних оптово-відпускних цін на лікарські засоби був затверджений Наказом МОЗ України №53 від 23 січня 2017 року. 1 лютого 2017 року Уряд прийняв Постанову КМУ «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 9 листопада 2016 р. №862» №38, якою строки реалізації залишків лікарських засобів, які були поставлені в фармацевтичні (аптечні) заклади за оптово-відпускними цінами, що перевищують їх граничний рівень, подовжено до 1 квітня 2017 року. Змінами також передбачено, що запровадження державного регулювання граничних цін на лікарські засоби відтерміновано до 1 квітня цього року.

Завдяки налагодженню якісної комунікації між експертами Уряду України, Міністерства охорони здоров’я України та Комітету з охорони здоров’я Європейської Бізнес Асоціації проблема із дестабілізацією фармацевтичного ринку нині врегульована.

1 лютого 2017 року рішенням Уряду були внесені зміни до Постанови КМУ «Про державне регулювання цін на лікарські засоби» №862 від 9 листопада 2016 року, якими відтерміновується референтне ціноутворення на лікарські засоби до 1 квітня 2017 року – дати, коли має розпочатись відшкодування певних лікарських засобів для пацієнтів України.

Основна проблема полягала у відсутності прямої норми у чинному законодавстві, яка б підтверджувала дозвіл на вільний обіг ліків для лікування серцево-судинних захворювань, діабету II типу та бронхіальної астми, які увійшли в перелік з 21 ІНН. Залишки ліків за нинішніми цінами могли реалізовуватись лише до 1 лютого 2017 року; після цієї дати суб’єкти ринку не мали чітко сформованих і затверджених правил діяльності, за якими вони б могли продовжити виконання своїх функцій у правовому полі. Ситуацію погіршували також усні заяви високопосадовців про неможливість вільного обігу ліків за ціною, яка перевищує розрахований рівень, та інформація на веб-сторінці МОЗ України щодо неможливості реалізації лікарських засобів за іншими цінами. На жаль, запроваджений механізм розрахунку, який був втілений у прийнятому Реєстрі референтних цін, спричинив численні викривлення. У багатьох випадках розраховані ціни не відповідали реальним цінам виробників за відповідними ліками на ринках референтних країн і в Україні, а інколи – могли призвести взагалі до монопольного становища виробників за деякими найменуваннями. В таких умовах виробники не планували надалі постачати ліки; дистриб’ютори і аптеки не могли продовжити реалізацію наявних залишків лікарських засобів.

Представники Комітету з охорони здоров’я Європейської Бізнес Асоціації наголосили на погіршенні ситуації шляхом опублікування листа на адресу Прем’єр-міністра України Володимира Гройсмана, докладно пояснили ситуацію під час декількох зустрічей з Олександром Саєнко, Міністром Кабінету Міністрів України та Уляною Супрун, в.о. Міністра охорони здоров’я України впродовж січня 2017 року.

Асоціація дякує Кабінету Міністрів України та Міністерству охорони здоров’я України за ретельний аналіз і розуміння ступеню негативних наслідків, які могли призвести до переривання лікування окремих критичних груп пацієнтів, значного погіршення їх здоров’я і, загалом, звуження асортименту фармацевтичної продукції на ринку України, що не могло слугувати на користь лікування пацієнтів.

Потрібно пам’ятати, що нині залишається менш ніж 2 місяці перехідного періоду для напрацювання якісного механізму референтного ціноутворення та реімбурсації з урахуванням найкращих європейських практик, аби їх впровадження призвело до виконання задекларованої мети щодо збільшення економічної доступності ліків для пацієнтів та, безперечно, за умови збереження їх фізичної доступності.

Юридична довідка

9 листопада 2016 року Кабінетом Міністрів України (КМУ) були прийняті Постанови КМУ «Про державне регулювання цін на лікарські засоби» №862 та «Про запровадження відшкодування вартості лікарських засобів» №863, якими:

– з 1 січня 2017 року запроваджується державне регулювання граничних цін на лікарські засоби шляхом встановлення МОЗ України референтних цін на ліки, в межах яких визначатиметься оптово-відпускна ціна;
– з 1 квітня 2017 року запроваджується відшкодування вартості лікарських засобів під час амбулаторного лікування осіб, що страждають на серцево-судинні захворювання, цукровий діабет II типу, бронхіальну астму, за переліком міжнародних непатентованих назв лікарських засобів, вартість яких підлягає відшкодуванню згідно з додатком до Постанови КМУ №863.

28 грудня 2016 року Уряд прийняв Постанову КМУ «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 9 листопада 2016 р. №862» №1006, згідно з якою передбачалося, що «… реалізація залишків лікарських засобів, які були поставлені в аптечну мережу за оптово-відпускними цінами, що перевищують їх граничний рівень, здійснюється до 1 лютого 2017 року».

Реєстр граничних оптово-відпускних цін на лікарські засоби був затверджений Наказом МОЗ України №53 від 23 січня 2017 року.

1 лютого 2017 року Уряд прийняв Постанову КМУ «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 9 листопада 2016 р. №862» №38, якою строки реалізації залишків лікарських засобів, які були поставлені в фармацевтичні (аптечні) заклади за оптово-відпускними цінами, що перевищують їх граничний рівень, подовжено до 1 квітня 2017 року. Змінами також передбачено, що запровадження державного регулювання граничних цін на лікарські засоби відтерміновано до 1 квітня цього року.

Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: